המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
הפרדתי להודעה ראשית כי אני מרגיש שהולך להיות

איזה קווים
לדעתכם באיזורים אחרים בארץ צריכים לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע חוץ מיום כיפור?
הפרדתי להודעה ראשית כי אני מרגיש שהולך להיות
פה תת-שרשור רציני שלא ממש בנושא המטרונית...
 
קודם כל קווים ביןעירוניים

איזה קווים
לדעתכם באיזורים אחרים בארץ צריכים לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע חוץ מיום כיפור?
קודם כל קווים ביןעירוניים
שמחברים בין ארבעת המטרופולינים.בתדירות של לפחות פעם בשעה.
אפשר בצורת כוכב כשגוש דן במרכז. אבל נראה לי עדיף בחיבורים ישירים.

השלב הבא האידיאלי הוא לארגן קווים שמגיעים למרחק הליכה מכל מקום בישובים העירוניים, כשמרחק הליכה הכוונה עד 1-1.5 קילומטר והתחנות על כבישים ראשיים.
לדוגמא, באשקלון (עירי הקטנה) הייתי אומר שקו 3 הוא אידיאלי להיות קו של 24/7 בשינויים קטנים.
 

orchilit

New member
כל הקווים שנוסעים על צירים ראשיים

איזה קווים
לדעתכם באיזורים אחרים בארץ צריכים לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע חוץ מיום כיפור?
כל הקווים שנוסעים על צירים ראשיים
ומינימום נכנסים לשכונות (אלא לצורך מסוף - ואם יש צורך לשנות אולי את המסוף בהתאם).
בגוש דן - כל קווי ה"מזלג" (x04, x25, x26, x39, x40, x42, x60, x61, x71, x72, x89). כנל אגב במוצ"ש, המצב הבלתי נסבל שקו 42 או 189 לא עובדים הוא מגוחך להחריד. כמובן קווים עורקיים נוספים שבד"כ תדירותם גבוהה בימי חול גם צריכים לעבוד כפי שהוזכרו כאן כבר - 5, 10, 18, 51, 55, 63, 66, 68, 70 ויש עוד כמה שבטח שכחתי. (גם 174 ואולי גם 173). גם קווי הרכבת כמובן.
 
הרקלת (בחיים לא יקרה)

איזה קווים
לדעתכם באיזורים אחרים בארץ צריכים לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע חוץ מיום כיפור?
הרקלת (בחיים לא יקרה)
קו 71 או 72 וקו 74 או 75.
בנוסף קו אחד תחנה מרכזית סובב רמות מאסף.
וקו לבית חולים הדסה ולאונברסיטה בהר הצופים.
 

ציוניסט

New member
דווקא הרקלת מתאימה

הרקלת (בחיים לא יקרה)
קו 71 או 72 וקו 74 או 75.
בנוסף קו אחד תחנה מרכזית סובב רמות מאסף.
וקו לבית חולים הדסה ולאונברסיטה בהר הצופים.
דווקא הרקלת מתאימה
היא לא עוברת בשכונות חרדיות בכלל למעט נגיעות ברמת אשכול ומקור ברוך.

דווקא 71 ו-72 די מיותרים בשבת - ממילא החלק הצפוני שלהם הוא בשכונות חרדיות והר חוצבים והחלק הדרומי מקביל ל74, 75 (חוץ מגילה). את החילונים ברמות אפשר לשרת בקווי גבעת זאב כתחליף.

בירושלים אפשר להפעיל גם את 31,32, 5, 6, 17 וכו' בחלקים שאינם חרדיים.
 

amit1270

New member
"נגיעות"...

דווקא הרקלת מתאימה
היא לא עוברת בשכונות חרדיות בכלל למעט נגיעות ברמת אשכול ומקור ברוך.

דווקא 71 ו-72 די מיותרים בשבת - ממילא החלק הצפוני שלהם הוא בשכונות חרדיות והר חוצבים והחלק הדרומי מקביל ל74, 75 (חוץ מגילה). את החילונים ברמות אפשר לשרת בקווי גבעת זאב כתחליף.

בירושלים אפשר להפעיל גם את 31,32, 5, 6, 17 וכו' בחלקים שאינם חרדיים.
"נגיעות"...
הרכבת הקלה עוברת בסמוך לשכונות בית ישראל ומאה שערים, שם מתרכזים החרדים הקיצוניים והאלימים ביותר.
 

נתנאל531

Well-known member
גם כביש 1 עובר שם

"נגיעות"...
הרכבת הקלה עוברת בסמוך לשכונות בית ישראל ומאה שערים, שם מתרכזים החרדים הקיצוניים והאלימים ביותר.
גם כביש 1 עובר שם
וכבר שנים שהוא פתוח לתנועת רכב פרטי בשבת.

הקיצונים של מאה שערים זו סטיגמה ישנה, בפועל יש הרבה יותר קיצונים בריכוזים חרדים כדוגמת רמת בית שמש, אבל את הסטיגמה קשה לשנות.
 

amit1270

New member
יש הבדל בין מכוניות פרטיות לרכב ציבורי

גם כביש 1 עובר שם
וכבר שנים שהוא פתוח לתנועת רכב פרטי בשבת.

הקיצונים של מאה שערים זו סטיגמה ישנה, בפועל יש הרבה יותר קיצונים בריכוזים חרדים כדוגמת רמת בית שמש, אבל את הסטיגמה קשה לשנות.
יש הבדל בין מכוניות פרטיות לרכב ציבורי
 

amit1270

New member
וזאת לא סטיגמה

גם כביש 1 עובר שם
וכבר שנים שהוא פתוח לתנועת רכב פרטי בשבת.

הקיצונים של מאה שערים זו סטיגמה ישנה, בפועל יש הרבה יותר קיצונים בריכוזים חרדים כדוגמת רמת בית שמש, אבל את הסטיגמה קשה לשנות.
וזאת לא סטיגמה
רמת בית שמש היא "סניף" של מאה שערים (עברו לשם בגלל מחסור בדירות ובמחיריהן הגבוהים בירושלים ובמאה שערים בפרט), וגם שם מדובר בחלק די קטן מהאוכלוסייה החרדית שמתרכז בחלק מרמת בית שמש ב' ולא בכל השכונות.
 

amit1270

New member
ירושלים היא בעייתית מאוד

הרקלת (בחיים לא יקרה)
קו 71 או 72 וקו 74 או 75.
בנוסף קו אחד תחנה מרכזית סובב רמות מאסף.
וקו לבית חולים הדסה ולאונברסיטה בהר הצופים.
ירושלים היא בעייתית מאוד
אין הרבה צירים אפשריים בלי ריכוזים דתיים כלשהם. הפתרון לדעתי הוא להפעיל "גויים של שבת" - אוטובוסים מזרח-ירושלמים שייסעו בשבתות בצירים מרכזיים במערב העיר.
 

ציוניסט

New member
למה בירושלים צריך להתפשר?

ירושלים היא בעייתית מאוד
אין הרבה צירים אפשריים בלי ריכוזים דתיים כלשהם. הפתרון לדעתי הוא להפעיל "גויים של שבת" - אוטובוסים מזרח-ירושלמים שייסעו בשבתות בצירים מרכזיים במערב העיר.
למה בירושלים צריך להתפשר?
החלוקה בין שכונות חרדיות וכל השאר היא ברורה מאוד. רק שכונה חרדית אחת נמצאת במערב העיר וזו בית וגן, שכונה נוספת שהיא דתית לאומית מובהקת זו גבעת מרדכי - ובשתיהן אין צירים חשובים.

שאר השכונות במערב העיר הן מעורבות ועם סטטוס קוו חדש ארצי והבנה הדדית גם בהן יכולה להיות תחבורה ציבורית בשבת ברחובות הראשיים.
 

amit1270

New member
לא להתפשר, אבל להיות מציאותי

למה בירושלים צריך להתפשר?
החלוקה בין שכונות חרדיות וכל השאר היא ברורה מאוד. רק שכונה חרדית אחת נמצאת במערב העיר וזו בית וגן, שכונה נוספת שהיא דתית לאומית מובהקת זו גבעת מרדכי - ובשתיהן אין צירים חשובים.

שאר השכונות במערב העיר הן מעורבות ועם סטטוס קוו חדש ארצי והבנה הדדית גם בהן יכולה להיות תחבורה ציבורית בשבת ברחובות הראשיים.
לא להתפשר, אבל להיות מציאותי
בקרב היהודים בירושלים יש רוב דתי (חרדים וכיפות סרוגות) וגם בשכונות הלא-חרדיות יש אוכלוסיה דתית. אני לא שולל את הצורך בתח"צ בשבת גם כאן (ועובדה שיש בירושלים מקומות בילוי ומינימרקטים/פיצוציות פתוחים בשבת), אבל צריך להבין שהמציאות היא מורכבת מאוד ולא ללכת עם הראש בקיר.

לגבי "מערב העיר" - אני מניח שהתכוונת לדרום-מערב העיר (רוממה וגבעת שאול הן לא פחות במערב העיר ואפילו יותר). ואגב גם באזור הזה יש חיכוכים בשנים האחרונות בעיקר סביב קריית יובל ורמת שרת שאוכלוסייה חרדית נכנסת אליהן בשנים האחרונות. גם בגבעת מרדכי יש לא מעט חרדים ואפילו סוגרים שם רחובות בשבת (לא להיבהל, זה עוד מימי טדי קולק).
 

ציוניסט

New member
לא בטוח שזה סותר

לא להתפשר, אבל להיות מציאותי
בקרב היהודים בירושלים יש רוב דתי (חרדים וכיפות סרוגות) וגם בשכונות הלא-חרדיות יש אוכלוסיה דתית. אני לא שולל את הצורך בתח"צ בשבת גם כאן (ועובדה שיש בירושלים מקומות בילוי ומינימרקטים/פיצוציות פתוחים בשבת), אבל צריך להבין שהמציאות היא מורכבת מאוד ולא ללכת עם הראש בקיר.

לגבי "מערב העיר" - אני מניח שהתכוונת לדרום-מערב העיר (רוממה וגבעת שאול הן לא פחות במערב העיר ואפילו יותר). ואגב גם באזור הזה יש חיכוכים בשנים האחרונות בעיקר סביב קריית יובל ורמת שרת שאוכלוסייה חרדית נכנסת אליהן בשנים האחרונות. גם בגבעת מרדכי יש לא מעט חרדים ואפילו סוגרים שם רחובות בשבת (לא להיבהל, זה עוד מימי טדי קולק).
לא בטוח שזה סותר
אני מאמין שיכול להיות הסדר שבשכונות המעורבות (רובן המוחלט של השכונות ה"חילוניות" בירושלים) שתח"ץ תעבור בשבת בצירים ראשיים או תעקוף אזורים של אוכלוסייה דתית. שכונות של חילונים ודתיים לא קיימות רק בירושלים ובמידה ותאושר תח"ץ בשבת, הדיון הזה יהיה מן הסתם גם ברמה הארצית.



אגב, כשהשתמשץתי במערב התכוונתי
 

ציוניסט

New member
אופס נחתך לי

לא בטוח שזה סותר
אני מאמין שיכול להיות הסדר שבשכונות המעורבות (רובן המוחלט של השכונות ה"חילוניות" בירושלים) שתח"ץ תעבור בשבת בצירים ראשיים או תעקוף אזורים של אוכלוסייה דתית. שכונות של חילונים ודתיים לא קיימות רק בירושלים ובמידה ותאושר תח"ץ בשבת, הדיון הזה יהיה מן הסתם גם ברמה הארצית.



אגב, כשהשתמשץתי במערב התכוונתי
אופס נחתך לי
השתמשתי בשם מערב בטעות, התכוונתי לדרום העיר.....
 

Ccyclist

Well-known member
ועדיין - הצירים האלו פתוחים כל שבת.

אופס נחתך לי
השתמשתי בשם מערב בטעות, התכוונתי לדרום העיר.....
ועדיין - הצירים האלו פתוחים כל שבת.
אם יש טריק שיאפשר אוטובוסים בשבת בצירים הראשיים (ולא משנה אם מדובר בחברה מז' ירושלמית, "סאן דור", "נהגים לא יהודים" וכו') הם בסך הכל ישתלבו בתנועה שם, כך שאם יש מי שרוצה לקפוץ לציר כדי להפגין ולהדרס - זב"שו.

לגבי השכונות הגיוני שמה שסגור בשבת ישאר ללא תח"צ בשבת (אם כי זה סוג בעייתי של "להראות בעלות" והמסמר האחרון שמגרש את 20% החילונים הנותרים), אבל אם יש מובלעות כמו שכונה שמחולקת בין אזור סגור לאזור פתוח (ויש שכונות כאלו) יהיה צורך באיזה קו פנימי מהאזור הפתוח לציר הראשי כדי שיהיה אפשר להגיע לתח"צ.

חופש הדת היא זכות אישית, ואין להכיל אמונות של אדם אחד על אדם אחר.
 

asmopil

New member
קווים

איזה קווים
לדעתכם באיזורים אחרים בארץ צריכים לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע חוץ מיום כיפור?
קווים
תל אביב-ירושלים: 480
תל-אביב-אשקלון: 301
תל-אביב-חיפה: 921 (וגם פוטר בחלקו את הצורך ב- 567/1)
ואולי עוד כמה אורך כגון חיפה/ ק"ש/ ת"א
 

אורי404

New member
יש גם קווי רכבת

קווים
תל אביב-ירושלים: 480
תל-אביב-אשקלון: 301
תל-אביב-חיפה: 921 (וגם פוטר בחלקו את הצורך ב- 567/1)
ואולי עוד כמה אורך כגון חיפה/ ק"ש/ ת"א
יש גם קווי רכבת
במקרים של תל אביב-אשקלון או תל אביב-חיפה יש רכבות.
באחרון יש רכבת לילה. אם כבר לפתוח תחנות נוספות בתל אביב. לאשקלון היו פרסומים של הפעלת רכבות לילה.
מה שבפועל קרה, זה כבר דבר אחר.
לירושלים נקווה, שבעוד מספר שנים, כאשר קו A1 המהיר יפעל, יהיה שירות. עד אז, כמובן הפעלת חלופת לילה בקו 480 במשך כל ימי השבוע.
כמו כן לפני שמדברים רחוק על הפעלת קווי לילה, מוטב להפעיל את קווי 94X השונים לכיוון הוד השרון/רעננה, נתניה וחיפה בשעות מאוחרות יותר.
 
מדברים כאן על 24/7

יש גם קווי רכבת
במקרים של תל אביב-אשקלון או תל אביב-חיפה יש רכבות.
באחרון יש רכבת לילה. אם כבר לפתוח תחנות נוספות בתל אביב. לאשקלון היו פרסומים של הפעלת רכבות לילה.
מה שבפועל קרה, זה כבר דבר אחר.
לירושלים נקווה, שבעוד מספר שנים, כאשר קו A1 המהיר יפעל, יהיה שירות. עד אז, כמובן הפעלת חלופת לילה בקו 480 במשך כל ימי השבוע.
כמו כן לפני שמדברים רחוק על הפעלת קווי לילה, מוטב להפעיל את קווי 94X השונים לכיוון הוד השרון/רעננה, נתניה וחיפה בשעות מאוחרות יותר.
מדברים כאן על 24/7
ומה שיותר חשוב זה ה7
הסיכוי שהרכבת תיסע בשבתות הוא אפסי.
אוטובוסים אני מקווה שיבוא יום ונצליח לשכנע את העם להפעיל.
 

אורי404

New member
אני יותר הייתי על משקל ה-24

מדברים כאן על 24/7
ומה שיותר חשוב זה ה7
הסיכוי שהרכבת תיסע בשבתות הוא אפסי.
אוטובוסים אני מקווה שיבוא יום ונצליח לשכנע את העם להפעיל.
אני יותר הייתי על משקל ה-24
ואפילו לא תמיד זה היה 'רחוק' על 24, אלא על שעות פעילות מאוחרות יותר, כמו קווי 94X מרושלים לכיוון השרון והכרמל.
הדברים, שכתבתי על קו הרכבת לאשקלון ועל פתיחת תחנות רכבת נוספות בלילות השבוע, לדעתי עם סבירות, שיהיו מתישהו בעתיד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה