המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון

מצב
הנושא נעול.
המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
 
ההסברה - הרבה יותר טובה מגוש דן

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
ההסברה - הרבה יותר טובה מגוש דן
נראה שנלמדו לקחים. בכל תחנה מוצב נציג אחד או שניים בחולצות ירוקות, ויש להם מלאי גדול של מפות המטרונית ושל חוברות ספציפיות לשכונה. במקומות מרכזיים יש עמדות הסברה גדולות עם מספר רב של נציגים, שמהם ניתן להשיג חוברות של כל השכונות בחיפה והערים סביבה, תרשימי קווים, וכן משהו כמו 20-30 עלונים קטנים המפרטים את ההגעה מיעדים מרכזיים כמו בתי חולים, מוסדות לימוד וצמתים מרכזיים לכל רחבי המטרופולין. כך שלא חייבים להגיע לשכונה מסוימת כדי לקבל עלון שלה, כמו שהיה בגוש דן. כמו כן, בניגוד להתעלמות המוחלטת בגוש דן מאוכלוסיית העולים, כאן חלק מהחוברות והעלונים הם ברוסית.

התרשמתי שהדיילים מכירים לא רע את חיפה והאיזור, יודעים איזה קווים עוברים בשכונה שבה הם מוצבים ולאן הם מגיעים. הם יודעים לענות נכון על רוב השאלות, ואחת הדיילות אפילו סימנה למישהו בתנועות ידיים איך עושה קו 2 כשהוא מגיע לצומת קרית אתא.

החוליה החלשה היא לוחות הזמנים. בסך הכול לוחות הזמנים של המטרונית הם פשוטים מאד, אבל לא הודפס לדיילים שום לו"ז, לא לעיון ולא לחלוקה. עד כדי כך שכשדייל נשאל עד איזו שעה פועל קו 1, הוא הפנה את השואל למוקד כל-קו, במקום לומר שהקו פועל 24/7.

בתמונה - דיילת במרכזית המפרץ (לא דיילת הסברה) מחלקת לעוברים ושבים חטיפי גלידה של קליק לכבוד השקת המטרונית.
 

דני הזמיר 666

Member
מנהל
באיזה מקום חילקו את כל החוברות?

ההסברה - הרבה יותר טובה מגוש דן
נראה שנלמדו לקחים. בכל תחנה מוצב נציג אחד או שניים בחולצות ירוקות, ויש להם מלאי גדול של מפות המטרונית ושל חוברות ספציפיות לשכונה. במקומות מרכזיים יש עמדות הסברה גדולות עם מספר רב של נציגים, שמהם ניתן להשיג חוברות של כל השכונות בחיפה והערים סביבה, תרשימי קווים, וכן משהו כמו 20-30 עלונים קטנים המפרטים את ההגעה מיעדים מרכזיים כמו בתי חולים, מוסדות לימוד וצמתים מרכזיים לכל רחבי המטרופולין. כך שלא חייבים להגיע לשכונה מסוימת כדי לקבל עלון שלה, כמו שהיה בגוש דן. כמו כן, בניגוד להתעלמות המוחלטת בגוש דן מאוכלוסיית העולים, כאן חלק מהחוברות והעלונים הם ברוסית.

התרשמתי שהדיילים מכירים לא רע את חיפה והאיזור, יודעים איזה קווים עוברים בשכונה שבה הם מוצבים ולאן הם מגיעים. הם יודעים לענות נכון על רוב השאלות, ואחת הדיילות אפילו סימנה למישהו בתנועות ידיים איך עושה קו 2 כשהוא מגיע לצומת קרית אתא.

החוליה החלשה היא לוחות הזמנים. בסך הכול לוחות הזמנים של המטרונית הם פשוטים מאד, אבל לא הודפס לדיילים שום לו"ז, לא לעיון ולא לחלוקה. עד כדי כך שכשדייל נשאל עד איזו שעה פועל קו 1, הוא הפנה את השואל למוקד כל-קו, במקום לומר שהקו פועל 24/7.

בתמונה - דיילת במרכזית המפרץ (לא דיילת הסברה) מחלקת לעוברים ושבים חטיפי גלידה של קליק לכבוד השקת המטרונית.
באיזה מקום חילקו את כל החוברות?
ותוכל לפרט, אחרי קו 1 איזה קו לקחת ממרכזית הקריות ועם מה סיימת?
 
הדוכן שבו יש מחלקים את כל החוברות

באיזה מקום חילקו את כל החוברות?
ותוכל לפרט, אחרי קו 1 איזה קו לקחת ממרכזית הקריות ועם מה סיימת?
הדוכן שבו יש מחלקים את כל החוברות
נמצא במרכזית המפרץ. יכול להיות שראיתי עוד דוכנים כאלה, אבל אני לא זוכר בוודאות.

המסלול שלי היה:
קו 1 מחוף הכרמל עד מרכזית הקריות,
קו 3 ממרכזית הקריות עד חוצות המפרץ,
קו 2 מחוצות המפרץ עד קרית אתא, ואז חזרה עד מרכזית המפרץ,
קו 3 ממרכזית המפרץ עד שוק תלפיות, אח"כ מלב הדר לנביאים, מהנביאים לשוק תלפיות, ומשוק תלפיות לגשר פז,
וסיימתי עם קו 2 מגשר פז עד רכבת בת גלים.
 

דני הזמיר 666

Member
מנהל
יפה, איפה מיקמו בסופו של דבר

הדוכן שבו יש מחלקים את כל החוברות
נמצא במרכזית המפרץ. יכול להיות שראיתי עוד דוכנים כאלה, אבל אני לא זוכר בוודאות.

המסלול שלי היה:
קו 1 מחוף הכרמל עד מרכזית הקריות,
קו 3 ממרכזית הקריות עד חוצות המפרץ,
קו 2 מחוצות המפרץ עד קרית אתא, ואז חזרה עד מרכזית המפרץ,
קו 3 ממרכזית המפרץ עד שוק תלפיות, אח"כ מלב הדר לנביאים, מהנביאים לשוק תלפיות, ומשוק תלפיות לגשר פז,
וסיימתי עם קו 2 מגשר פז עד רכבת בת גלים.
יפה, איפה מיקמו בסופו של דבר
את התחנה האחרונה בחוף הכרמל?
 
הביקוש רב, אבל יש מקום לכולם.

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
הביקוש רב, אבל יש מקום לכולם.
נסעתי בכל שלושת הקווים מקצה לקצה, כך שיש לי רושם נקודתי בלבד מכל תחנה לאורך הדרך, והמדגם הזה אולי לא מייצג את כל שעות היום. אבל למרות הבעיות התפעוליות שהיו בבוקר (קווים 2 ו-3 יצאו כל חצי שעה ויותר), שהסתדרו בהמשך היום, לא ראיתי אף נוסע שנשאר בתחנה. יש הרבה מקום לעמוד. רק בחלק האחורי, בין הדלת השלישית לרביעית, קצת צפוף - בדומה לאוטובוסי ארבע הדלתות של אגד.
הופתעתי מהביקוש הרב לקו 2 לקרית אתא, כי המסלול שלו לא אופטימלי. בכל זאת רבים נסעו בו עד רחוב יוספטל.

בתמונה - קו 3 בדרך מהשוק ביום שישי בצהריים.
 

mauzer

New member
המסך נחמד !

הביקוש רב, אבל יש מקום לכולם.
נסעתי בכל שלושת הקווים מקצה לקצה, כך שיש לי רושם נקודתי בלבד מכל תחנה לאורך הדרך, והמדגם הזה אולי לא מייצג את כל שעות היום. אבל למרות הבעיות התפעוליות שהיו בבוקר (קווים 2 ו-3 יצאו כל חצי שעה ויותר), שהסתדרו בהמשך היום, לא ראיתי אף נוסע שנשאר בתחנה. יש הרבה מקום לעמוד. רק בחלק האחורי, בין הדלת השלישית לרביעית, קצת צפוף - בדומה לאוטובוסי ארבע הדלתות של אגד.
הופתעתי מהביקוש הרב לקו 2 לקרית אתא, כי המסלול שלו לא אופטימלי. בכל זאת רבים נסעו בו עד רחוב יוספטל.

בתמונה - קו 3 בדרך מהשוק ביום שישי בצהריים.
המסך נחמד !
 
בתמונה - תחנת רמב"ם.

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
בתמונה - תחנת רמב"ם.
לא ברור למה, אבל היא היתה מאד מאד עמוסה היום קצת אחרי 2 בצהריים. לא יודע אם קו 2 יצא בתדירות נמוכה מדי, או שפשוט הרבה אנשים חוזרים מהים. לא חציתי את הכביש כדי לברר, ובכל מקרה מיד אחרי שצילמתי את התמונה הגיע קו 2 (אותו אוטובוס שאיתו הגעתי לבת גלים).
 

Gn434

New member
זו לא תחנת רמב"ם אלא תחנת רכבת בת גלים

בתמונה - תחנת רמב"ם.
לא ברור למה, אבל היא היתה מאד מאד עמוסה היום קצת אחרי 2 בצהריים. לא יודע אם קו 2 יצא בתדירות נמוכה מדי, או שפשוט הרבה אנשים חוזרים מהים. לא חציתי את הכביש כדי לברר, ובכל מקרה מיד אחרי שצילמתי את התמונה הגיע קו 2 (אותו אוטובוס שאיתו הגעתי לבת גלים).
זו לא תחנת רמב"ם אלא תחנת רכבת בת גלים
אם אני לא טועה.
 
לא, תחנת "רכבת בת גלים" נמצאת בקצה הכביש,

זו לא תחנת רמב"ם אלא תחנת רכבת בת גלים
אם אני לא טועה.
לא, תחנת "רכבת בת גלים" נמצאת בקצה הכביש,
ואלו התחנה הזאת נמצאת ממש לפני הפנייה ימינה לכיוון צומת דולפין. היא מופיעה תחת השם "רמב"ם" גם בתרשים קווי המטרונית, וגם על עמוד התחנה עצמו (קצת קשה לראות כי התמונה מוקטנת, אבל בתמונה המקורית רואים שהשם הוא "רמב"ם (מסוף)".
בעצם... למה זה נקרא "מסוף"? אולי בתחנת רכבת בת גלים האוטובוסים לא מעלים נוסעים? אני לא מכיר מספיק טוב את הסדרי התנועה שם...
 

alantan

New member
אולי כדי להבחין בינה לבין התחנה של אגד ברחוב

לא, תחנת "רכבת בת גלים" נמצאת בקצה הכביש,
ואלו התחנה הזאת נמצאת ממש לפני הפנייה ימינה לכיוון צומת דולפין. היא מופיעה תחת השם "רמב"ם" גם בתרשים קווי המטרונית, וגם על עמוד התחנה עצמו (קצת קשה לראות כי התמונה מוקטנת, אבל בתמונה המקורית רואים שהשם הוא "רמב"ם (מסוף)".
בעצם... למה זה נקרא "מסוף"? אולי בתחנת רכבת בת גלים האוטובוסים לא מעלים נוסעים? אני לא מכיר מספיק טוב את הסדרי התנועה שם...
אולי כדי להבחין בינה לבין התחנה של אגד ברחוב
חיל הים בשם רמב"ם?
 

Gn434

New member
האוטובוסים של אגד היו גם מורידים וגם מעלים שם

לא, תחנת "רכבת בת גלים" נמצאת בקצה הכביש,
ואלו התחנה הזאת נמצאת ממש לפני הפנייה ימינה לכיוון צומת דולפין. היא מופיעה תחת השם "רמב"ם" גם בתרשים קווי המטרונית, וגם על עמוד התחנה עצמו (קצת קשה לראות כי התמונה מוקטנת, אבל בתמונה המקורית רואים שהשם הוא "רמב"ם (מסוף)".
בעצם... למה זה נקרא "מסוף"? אולי בתחנת רכבת בת גלים האוטובוסים לא מעלים נוסעים? אני לא מכיר מספיק טוב את הסדרי התנועה שם...
האוטובוסים של אגד היו גם מורידים וגם מעלים שם
לדעתי לקרוא לתחנה הזו רמב"ם זה זלזול בנוסעים. זו תחינה שנמצאת מרחק הליכה ממש לא קטן מרמב"ם, ורוב האנשים נשארים ברחוב העלייה השנייה במקום ללכת אליה, כאשר מהעלייה השנייה אין אוטבוסים למרכזית המפרץ ולחוף הכרמל (אם לא מחשיבים את 40?).
מה שמאוד מפתיע הוא שאין קו תדיר וישיר מרמב"ם אל חוף הכרמל, וחייבים לנסוע ברכבת, או לחילופין לקחת אוטובוס אל צומת דולפין ושם להחליף למ1.
 
מערכות המידע - עדיין לא עובדות כמו שצריך.

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
מערכות המידע - עדיין לא עובדות כמו שצריך.
השילוט האלקטרוני בתחנות קיים רק עבור קו 1, וגם זה רק חלק מהזמן. רוב הזמן ברוב התחנות מופיע הכיתוב "אין מידע".
כמו כן, לא משודרים נתוני זמן אמת לאפליקציות. מקווה שאלה קשיים של התחלה שייפתרו מהר.

בתמונה - תחנת המטרונית במרכזית הקריות. יש שילוט אלקטרוני רק לקו 1 ולא לקו 3, וממילא רוב האוטובוסים של קו 1 לא מופיעים בו.
 
והרציפים לקווי "אגד"

מערכות המידע - עדיין לא עובדות כמו שצריך.
השילוט האלקטרוני בתחנות קיים רק עבור קו 1, וגם זה רק חלק מהזמן. רוב הזמן ברוב התחנות מופיע הכיתוב "אין מידע".
כמו כן, לא משודרים נתוני זמן אמת לאפליקציות. מקווה שאלה קשיים של התחלה שייפתרו מהר.

בתמונה - תחנת המטרונית במרכזית הקריות. יש שילוט אלקטרוני רק לקו 1 ולא לקו 3, וממילא רוב האוטובוסים של קו 1 לא מופיעים בו.
והרציפים לקווי "אגד"
22 למשל?
 
הכריזה - רועשת, מתישה ומלאת תקלות

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
הכריזה - רועשת, מתישה ומלאת תקלות
אם יש משהו שפוגע בחווייה החלקה והנעימה של נסיעה במטרונית, זאת הכריזה. באמת אין שום סיבה להכריז חגיגית שלוש פעמים: "התחנה הבאה - חלוצי התעשייה. ד'ה נקסט סטיישן - חלוצי התעשייה. אלמחטה אתליה - חלוצי התעשייה." חלוצי התעשייה זה חלוצי התעשייה, לא משנה באיזו שפה תגיד את זה ובאיזו עוצמת קול הורסת-עור-התוף.

לכרוז יש קול גברי עמוק עם מבטא מביך: בת גלים טרררררררריין סטיישן. תלפיות מררררררקט.
מכמה מלים שהחלפתי עם אחת הנוסעות, מסתבר שגם בערבית יש לו מבטא, והוא אומר "מחתה" במקום "מחטה" מה שיוצר מילה שונה לחלוטין.

חוץ מהווליום הגבוה, לפני כל הודעה יש גם רעש מעצבן של רמקול.

כמו שמערכות המידע עוד לא התייצבו, כך גם הכריזה. הרבה פעמים נאמר בטעות שם התחנה הבאה במקום הנוכחית, או שאין כריזה בכלל, או שיש כריזה רק בחלק מהשפות, או שיש הפסקה של שניות ארוכות בין שפה לשפה.

אז בנושא הזה יש עוד הרבה על מה לעבוד. לפחות יש קירוב לבבות: מעכשיו כל תושבי חיפה יידעו איך אומרים בערבית "התחנה הבאה".
 

darkshadow1

New member
כריזה באנגלית מיותרת לחלוטין,

הכריזה - רועשת, מתישה ומלאת תקלות
אם יש משהו שפוגע בחווייה החלקה והנעימה של נסיעה במטרונית, זאת הכריזה. באמת אין שום סיבה להכריז חגיגית שלוש פעמים: "התחנה הבאה - חלוצי התעשייה. ד'ה נקסט סטיישן - חלוצי התעשייה. אלמחטה אתליה - חלוצי התעשייה." חלוצי התעשייה זה חלוצי התעשייה, לא משנה באיזו שפה תגיד את זה ובאיזו עוצמת קול הורסת-עור-התוף.

לכרוז יש קול גברי עמוק עם מבטא מביך: בת גלים טרררררררריין סטיישן. תלפיות מררררררקט.
מכמה מלים שהחלפתי עם אחת הנוסעות, מסתבר שגם בערבית יש לו מבטא, והוא אומר "מחתה" במקום "מחטה" מה שיוצר מילה שונה לחלוטין.

חוץ מהווליום הגבוה, לפני כל הודעה יש גם רעש מעצבן של רמקול.

כמו שמערכות המידע עוד לא התייצבו, כך גם הכריזה. הרבה פעמים נאמר בטעות שם התחנה הבאה במקום הנוכחית, או שאין כריזה בכלל, או שיש כריזה רק בחלק מהשפות, או שיש הפסקה של שניות ארוכות בין שפה לשפה.

אז בנושא הזה יש עוד הרבה על מה לעבוד. לפחות יש קירוב לבבות: מעכשיו כל תושבי חיפה יידעו איך אומרים בערבית "התחנה הבאה".
כריזה באנגלית מיותרת לחלוטין,
כשיש שילוט טוב באנגלית. אולי שתהיה רק בתחנה הסופית וליד תחנות רכבת. לגבר כריזה בערבית- לומר "התחנה הבאה" בערבית נשמע לי סביר, אבל לומר את השם של אותה התחנה פעמיים רק בשינוי המבטא זה כבר מיותר.
 
אין אפילו שינוי מבטא, זאת אותה הקלטה בדיוק.

כריזה באנגלית מיותרת לחלוטין,
כשיש שילוט טוב באנגלית. אולי שתהיה רק בתחנה הסופית וליד תחנות רכבת. לגבר כריזה בערבית- לומר "התחנה הבאה" בערבית נשמע לי סביר, אבל לומר את השם של אותה התחנה פעמיים רק בשינוי המבטא זה כבר מיותר.
אין אפילו שינוי מבטא, זאת אותה הקלטה בדיוק.
 
כמו הכריזה של הרק"ל בזמנו כשהגיעו לתחנה

הכריזה - רועשת, מתישה ומלאת תקלות
אם יש משהו שפוגע בחווייה החלקה והנעימה של נסיעה במטרונית, זאת הכריזה. באמת אין שום סיבה להכריז חגיגית שלוש פעמים: "התחנה הבאה - חלוצי התעשייה. ד'ה נקסט סטיישן - חלוצי התעשייה. אלמחטה אתליה - חלוצי התעשייה." חלוצי התעשייה זה חלוצי התעשייה, לא משנה באיזו שפה תגיד את זה ובאיזו עוצמת קול הורסת-עור-התוף.

לכרוז יש קול גברי עמוק עם מבטא מביך: בת גלים טרררררררריין סטיישן. תלפיות מררררררקט.
מכמה מלים שהחלפתי עם אחת הנוסעות, מסתבר שגם בערבית יש לו מבטא, והוא אומר "מחתה" במקום "מחטה" מה שיוצר מילה שונה לחלוטין.

חוץ מהווליום הגבוה, לפני כל הודעה יש גם רעש מעצבן של רמקול.

כמו שמערכות המידע עוד לא התייצבו, כך גם הכריזה. הרבה פעמים נאמר בטעות שם התחנה הבאה במקום הנוכחית, או שאין כריזה בכלל, או שיש כריזה רק בחלק מהשפות, או שיש הפסקה של שניות ארוכות בין שפה לשפה.

אז בנושא הזה יש עוד הרבה על מה לעבוד. לפחות יש קירוב לבבות: מעכשיו כל תושבי חיפה יידעו איך אומרים בערבית "התחנה הבאה".
כמו הכריזה של הרק"ל בזמנו כשהגיעו לתחנה
"דווידקה, דווידקה, דווידקה"
"שמעון הצדיק, שמעון א-סדיק" וכו..
תודה על השרשור כמובן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה