שלום

WhiteSnake 85

New member
שלום

יש לי שאלה שלא קשורה בכלל לאומנויות לחימה, אבל מכיוון שלא מצאתי את הפורום המתאים,קיוויתי שתוכלו לענות לי עליה. אז ככה: אחרי שבעטתי לוואו קיק ברגל ימין,חשבתי כאב חד וחזק בחיבור של גב כף הרגל עם השוק. לאחר שעה וחצי האזור היה נפוח. לאחר יום וחצי עדיין אני חש כאב ורוצה לשאול אם שימוש ברגל כמו הליכה או ריצה יפגע בה, או שדווקא להיפך - הוא יועיל לה וזה יעבור יותר מהר. מה כדאי במקרה כזה? לשבת ולנוח,או לאמן את הרגל? תודה...
 

ik5

New member
תנוח עם הרגל שלך

במקרה הטוב מתחת שריר, אבל יש סיכוי גם שקרעת משהו... אם אתה חושב שהכאב לא השתנה רצוי ללכת לראות רופא .. במקרה ה"רע" ביותר הוא יגיד שלא קרה לך כלום ושתנוח
אבל אם לא תטפל בזה והפגיעה שהגוף שלך קיבל היא קטנה מאוד היא יכולה להדרדר למשהו חמור יותר ואולי שאי אפשר יהיה לרפא... או שהריפוי ארוך ומסורבל מאוד.
 
נשמע כמו נקע, במקרה הטוב; אולי סדק

או שבר. בכל מקרה, מהר לרופא! לא ריצה, אפילו לא הליכה מרובה, עד שהכאב ירד משמעותית! תן לרגל זמן להחלים, אחרת - היא לא.
 

בודוקאן

New member
הסיפור לדעתי...

מחייב מנוחה. בלי ספקולציות על אבחנה, אין בכך טעם, אבל נדרשת בדיקה ומנוחה. גם קרח לא יזיק.
 
פציעה ?!

האזן לגוף שלך הוא יודע הכי טוב מתי להפסיק רק תהיה קשוב ואם לא תקשיב לו הוא יעניש אותך כך שבפעם הבאה תקשיב מנסיון
 

COGAN BENY

New member
זה לא נשמע חמור!

פשוט תנוח ותתאמן עם גרב אלסטית (לא תחבושת) דבר שני כאשר מתנפח , זה בדרך כלל נוזל בין תאי(מים) אז טוב ללחוץ אותם חזרה ממש חזק במשך כמה דקות ולעסות את המקום בכח. זה קורה הרבה במיוחד בתחרויות שבועטים חזק , בצורה לא נכונה ופוגעים בגב כף הרגל ולא בשוק, ואז פוגעים בברך או במרפק. מה שנפגע זה רקמה רכה, שבניגוד לעצם היא נפגעת יותר בקלות! אחת הדברים שאני בעד,אצלי במכון, זה להתאמן מההתחלה בלי מגינים , ככה שאתה בועט אתה גם מפחד על עצמך ונזהר להפצע ברגלים!
 

בודוקאן

New member
אתה לא חושב...

שאתה לוקח על עצמך יותר מידי? אולי הוא פגע במפרק בין הטיביה והטלוס? אולי הוא פגע שם בסחוס, ואולי אם הוא לי ינוח הוא יפתח מחלה שנקראת אוסטיאוכונדריטיס דיסקאנס? ויסבול מזה לאורך שנים? אני לא אומרת שזה מה שקרה, והסיכוי לכך באמת מזערי, אבל הוא קיים! אני רק אומרת שעם כל הכבוד לזה שאתה מחזיק מכון לאיגרוף (או מה שלא יהיה), אני לא מכירה שום אורטופד (ואני מכירה הרבה...) שהיה לוקח על עצמו לאבחן כך, ועוד להמליץ "לנוח ולהתאמן" (זה או זה?
) זהירות רבותי.
 

COGAN BENY

New member
המלצתי המיידית היתה מנוחה

והזכרתי לו שכשיחזור להתאמן(בתקווה) אז כדי שילבש גרב אלסטית כי היא תשמור על המקום הרגיש. בתוך מפרק הקרסול יש 3 רצועות ראשיות, כשאחת מהן נמצאת בדיוק בין קדמת השוק לכף הרגל. יש הרבה פגיעות לאזור הזה בגלל בעיקר בעיטות שפוגעות במרפקים. לאחר מנוחה רצינית אז הוא יראה מה מצבו ואז אולי שיפנה לרופא אם הוא לא משתפר. מהכרותי את תחום האורטופדיה בספורט יש כמה דרכים עיקריות לטיפול ב"טראומה" למפרק. מנוחה, פיזיוטרפיה (הנחיה על מותר ואסור באימון אצל ספורטאים), שיכוך כאבים ובצקות , והתערבות כירורגית. אני נגעתי על 3 הפתרונות הראשונים , גם אם בדיעבד הפציעה זניחה או לא , אבל בהנחה שלא מדובר במקרה חמור שידרש הפיתרון הרביעי!
 

COGAN BENY

New member
להתאמן בלי מגיני שוקים

את זה פגשתי בצרפת ! מאמנים עם מגינים רק מי שפצוע או קרוב לתחרות, מסיבה מסוימת. הסיבה היא לא קשיחות יתר ואגרסיביות אלא להפך, הספרינג(רנדורי בשפתכם) נעשה בכמה דרגות פחות אגרסיבי יותר איטי וחלש בגלל שאתה מפחד על עצמך שלא תיפגע, במיוחד אם בן הזוג ירים בלוק ויהיה מגע של שוק בשוק. עם מגינים אתה משחרר בעיטה כמעט ללא חשש לעצמך גם אם בן הזוג עושה בלוק או עומד בצורה כזו שתפגע אולי בברך או במרפק, וללא מגנים אתה לא משחרר בעיטה בקלות אלא רק אם אתה בטוח שלא תפצע. הבעיטה עצמה תהיה שונה עם מגינים וללא, כי ללא מגינים מספיק לגעת ולא צריך לבעוט בכל הכח כדי שהבעיטה תשפיע ! אז הסיבה האמיתית היא להוריד את סף האגרסיביות!
 

WhiteSnake 85

New member
קודם כל תודה

לך ולכל מי שענה... אבל סתם שאלה: איך אתה יודע שאני מתאמן עם מגיני שוקיים? לא זכר לי שציינתי זאת...
וחוצמזה, ישנם מקרים שנפצעים באותו מקום המכוסה עם המגן: למשל מגני ידיים מכל סוג שהוא: אפשר לפצוע בקלות את אחד ממפרקי האצבעות כשנותנים אגרוף. אז מה עושים? מורידים את המגינים כדי לא לתת אגרופים חזקים? ואז ברחוב אומרים, " אם אתה רוצה להכות אותי, תכה, אבל לא חזק - אני מתאמן בלי מגינים"? נכון ש"לוחם" לכאורה הוא לא אמור להיות אגרסיבי, אבל ברחוב האגרסיביות ופרץ הזם הוא זה שמציל חיים וגורם לגוף להתנתק מהתודעה ולהתעלם אפילו מפציעות כואבות במיוחד (אני לא מציין שזה מה שהיה בעת הפציעה,אלא רק מגיב על דבריו של בני קוגאן)
 

muay thai

New member
חמוד אם תעבור בשיעור שלי או של אגרו

ף תאילנדי תבין כי אני יכול להסביר לך עד מחר, אבל זה יהיה קשה להבנה!
 

COGAN BENY

New member
מה המצב אחי שיהיה בהצלחה, תרים לי

טלפון אם אתה עדיין מחובר!
 

bilbobagginz

New member
שאלה לי אליך....

שלום אני לא רוצה לקבוע עובדות, ואל תגיד בבקשה "תבוא לאימון ותראה בעצמך" ...( ואל דאגה בקשר להבנה- אני כן יכול להבין דברים מאוד מסובכים). אבל שמתי לב שבאיגרוף תאילנדי יש הרבה דגש על מכות על חפצים "לחיזוק" וכו'. זה מסיבות פיזיות עושה נזק לרקמות עצביות שמעל העצם, ואז אתה לא מרגיש כאב. (דבר נוראי לפי דעתי .. כי בשביל מה בכלל יש לאדם תחושת כאב?) אז השאלה היא כללית על ה"אמנות" או ה"ספורט": האם זה הכיוון של איגרוף תאילנדי ? האם זו שיטה שסה"כ רוצה להכשיר לוחם, שיעשה כמה קרבות בעודו צעיר, ואז יגמור נכה ? או שאני מפספס פה משהו ? יש דבר כזה "לוחם מואי תאי" בן 70? מורה לאמנויות לחימה יכול להיות לוחם פעיל וכשר ובן 80... האם כך זה גם במואי תאי ? בתודה מראש.
 

COGAN BENY

New member
אני אענה לך

חיזוק העצם ע"י בקבוק קולה , בעיטות בעמודים, הקשחת השוקיים המרפקים והאגרופים , הכנסת הידיים לתוך חול חם וחצץ ועוד היד נטויה... כל אלא באו דווקא מהצד היפני- סיני של אומנויות הלחימה! באגרוף תאילנדי עובדים רך , על פאו-פדים ולא על קרשים ואבנים. התאילנדים בשנות השישים והשבעים ראו את ההצלחה של הקרטה והקונפו בעולם המערבי, וערבבו את כולם שהאגרוף תאילנדי הוא הכי קשוח ואלים ושוברים אלות בייסבול עם הרגליים וכו' דווקא אני נכחתי בתצוגת אומנויות לחימה בברסי בפאריס, שם הציג המאמן שלי אגרוף תאילנדי וזה היה רך ויפה ומי ששבר קרשים ואלות היו כל השאר(קרטה, וייט וו דאו, טקוואןדו קון פו וכו) אם תהיה במכון אגרוף תאילנדי ויגידו לך לבעוט בקרשים כדי להרוג עצבים וכו' תעזוב מהר את המקום ואל תחזור, כי זה לא מויי תאי. או סרט של ואן דאם ואגב בעמידה אני לא מכיר שום שיטה\ספורט שיכול על המויי תאי (עוד לפני שעסקתי באגרוף תאילנדי) אז תשווה מסטר בן 70 למתאגרף שעשה 30 קרבות, אז אני יודע על מי להמר! ואגב אין לוחם מוייתאי אלא ספורטאי בתודה בילבו היקר
 

ik5

New member
שליטה טובה ולתת את האגרוף קרוב

ליריב אבל לא לפגוע בו זה עדיף ! תראה זה כמו שתתאמן על הגנה נגד סכין ותשתמש בסכין אמיתית. רוב הסיכויים שאתה תיחתך ממנה גם אם זה יהיה לא משהו רציני. אז נכון ברחוב תיתקל בסכין אמיתית, אבל אז אתה תידע יותר טוב להתגונן נגד זה. זה לא חוכמה להשתמש בנשק לאימון וכשנפגעים ממנו אז מתחילים השאלות. קודם תחשוב ורק אח"כ תעשה ! והאימוני הישרדות שאתה עובר, נשמעים לא טובים, היות ולדעתי לפחות מאמנים אותך לא נכון. המושג קשה באימנים וקל בקרב, לא אומר שצריך לדמות את הקרב האמיתי באימון, זה אומר שבאימון אתה צריך ללמוד להתגונן מול כמה שיותר מצבים.
 

WhiteSnake 85

New member
לא מדוייק

אני לא עובר אימוני הישרדות, ומטרת הקרבות היא לא להיפצע ובכל זאת להמשיך,אלא גם לפתח מיומנות להילחם ברחוב וגם להמשיך ולתת פייט על אף העייפות והתשישות (הרי ברחוב אחרי דקה שאתה במאבק אתה מתנשף והגוף מחוסר כוח). גם באימון של קאטות יכלה לקרות לי אותה הפציעה - זאת לא פציעה כתוצאה מפגיעה ישירה,אלא מעיקום של כף הרגל, אני יכול לבוא לאימון לעשות ריצת חימום ותוך כדי הריצה יקרה לי משהו דומה - זה לא אומר שרצתי 5,000 מטר, גם קאטה אני יכול להתאמן על קאטה באופן חלש ובטעות לפסוע לא נכון ולפצוע את עצמי. כך גם בקרבות , אם אני אעשה חלש אין ערבות שפציעה לא תקרה, ואני אינני עושה "אימוני הישרדות", אך יש טעם של קשיחות באימונים שלי מכיוון שכמו וציינתי מקודם, ברחוב אין רחמים ולפתע אתה יכול למצוא את עצמך במצב שבו אתה נזקק לכל טיפת אנרגייה בגוף שלך ע"מ להמשיך, אימונים ראות העולם בדרך שבה אני מתאמן אומרת כי ע"מ להסתדר במצב כזה יש להגיע כמה שיותר קרוב למצב כזה בדוג'ו תוך הימנעות מפציעה (אבל קורה שנפצעים,הרי זאת אומנות לחימה ויש לחשל את הרוח) ואיסור על פגיעה במקומות כמו פנים ואשכים ונקודות תורפה אחרות. מקווה שהבהרתי את עצמי כמה שיותר קרוב לאמת שבה אני מתאמן. תודה שהגבת...
 

ik5

New member
אם היית יודע כמה פעמים שמעתי את זה

באימון רגיל גם ללא פול קונטאקט אתה לפעמים מפספס ומקבל מכה וכבר קיבלתי אגרופים בפרצוף ששבוע הפרצוף שלי היה נפוח מהם והייתי מספיק על הספסל כשנקעתי קרסול (פעם אחת לפי רופא הייתי צריך להוסיף עוד כמה גרמים בשביל לשבור קרסול) והייתי חודשיים מושבת. אבל לכל דבר כזה יש מחיר... וגם אם עכשיו אתה לא מרגיש אותו, הגוף שלך זוכר את זה ואתה כבר תשלם על זה בזמן אחר. ברחוב יבואו אליך עם קרש מלא מסמרים, שברי בקבוק, אגרופנים, סכינים, אלות, חגורות, שרשראות, ובד"כ יבואו אליך יותר מאחד. אבל זה לא אומר שאתה צריך להרוג את עצמך באימנים בשביל להיות מוכן לזה במציאות. דבר ראשון, כמה פעמים יצא לך ברחוב להיתכל בזה ? דבר שני המציאות שונה על כל דמיון והרבה פעמים האימונים שלך שווים לת!@!@ . אתה צריך ללמוד לחשוב איך למצוא פתרון לא איך להזיק לעצמך. ובקיצור, "אל תיכח שום דבר כמובן מאליו, גם לא דברי הבודהא" - בודהא.
 
למעלה