שאלה לי אליכם...

tamarhp

New member
לא, אני לא בביצפר חרדי

הפנימיות לחרדים ממש נפוצות בעיקר בחו"ל, ולא ממש בארץ. בארץ ברוב המקרים הפנימיות הן לבנות מבתים של חוזרים בתשובה או בתים במצוקה או סתם כמה בודדים מקבוצות אחרות. בד"כ הנורמה היא בית יעקב, וכשאת לוקחת דברים בהכללה את צריכה ללכת לפי הנורמה - ולא לפי השוליים.
 

chenwest

New member
למה את חושבת שזה לא נורמה

אצל חרדים פנימיות??..את לא מכירה פנימיות חרדיות?...יש את מעלות זכרון,אור חיים,אור חדש..ויש עוד שבטח אני לא מכירה... ואת יודעת מה?.עזבי פנימיות..חסר תיכונים רגילים שנראים ככה??
 

tamarhp

New member
לבנות? הנורמה היא בית יעקב!

ואחותי עבדה עם פנימיה לבנות חרדיות אם אני זוכרת נכון.... אולי אני מתבלבלת, אבל אם זה היה ככה - זה באמת היה בנות במצוקה, וככה זה רוב הפנימיות (והבנות ששם - לא כולן במצוקה, אבל הרוב. לא רוצה להכליל). תיכונים - את מתכוונת בית יעקב? סמינרים? תיכונים לחרדים - לא שמעתי על זה, אבל זה בטח לחרדים שבשוליים..
 

chenwest

New member
וואיי וואי וואיי..את טועהה בגדול!!

א-הפנימיות שאלו זה לא לבנות במצוקה!! ממש לאא... ב-הנורמה היא דפנטליי לא בית יעקב!!!יש עוד הרבה תיכונים חרדים חוץ מהתיכון הזה!! אני לומדת בתיכון חרדי ויש עוד הרבה תיכונים..להפך-האופציה הכי דפוקה זה בית יעקב..את כנראה לא מכירה מספיק בתיי ספר חרדיים..וזה לא שוליים
 

tamarhp

New member
אני דווקא מכירה מאד מקרוב

למשל - אנחנו מנויים על 2 עיתונים חרדיים, אני רואה מה הסגנון המקובל, גם של בתי הספר... בדיוק כמו שאפשר ללמוד מהעיתונות של הציבור הדתי על הציבור הדתי, מה מעניין אותם, וכו'...
 

chenwest

New member
אוי אבל את יודעת מי כותב

את העיתונים האלו?? נראה לך שאלה בני נוער?? ואני גם יודעת כי גם בבית שלנו יש כמה עיתונים כאלו
 

tamarhp

New member
מה הקשר?

בעיתונים הרבה פעמים גם מדברים על בעיות שיש, למשל - כל העניין שלא מקבלים לסמינרים בנות ספרדיות וכו', דברים כאלו. פותחים עניינים כאלו ע"ג עיתונים הרבה פעמים. אבל לא מדברים על ענייני שבבניקים, למה את חושבת שזה? כי זו לא תופעה נפוצה! לא כמו הסמינרים, הפאות, השידוכים והדירות! ברגע שזו תתחיל להיות בעיה נפוצה, אפילו 30%, כבר יתחילו לדבר על זה בכל העיתונים, למשל - קוראים ישלחו מכתבים למערכת בבקשה שיפרסמו כבות על זה, כתבי הטורים יכתבו את דעתם בעניין החינוך המודרני, ועוד... דבר נוסף - התכוונתי שבעיתונים כתוב הרבה יותר על סמינרים ובית יעקב מאשר "תיכון חרדי", למשל. זה מראה על הנורמה ועל הרוב. בדיוק כמו שבעיתון דתי לאומי, אם יהיה למשל סיפור בהמשכים - בד"כ הגיבורה תהיה מאולפנא או אולפנית ולא מבית ספר מעורב נניח.
 

מיכלוש7

New member
../images/Emo45.gif

ולכל אלו שיגידו שלא מדברים על זה כי "החרדים מטאטאים הכל מתחת לשטיח" אז זה לא נכון... ראיתי לא פעם כתבות על כל מיני בעיות נפוצות בחברה החרדית... על הקושי שלהם לקבל את החריג ושונה, על ההפליות על רקע עדתי, על זה ששופטים אדם ע"פ עברו ולא ע"פ מה שהוא היום, וכו'...
 

chenwest

New member
נכון?אני לא יכולה לסבול את זה!!!!!

את מכירה ת'קטע שאתה צריך כזה להתחבא מכולם?יעני-אסור שידעו שראית סרט חילוני..אסור שידעו ששמעת שיר אסור..או אנערף מה...??מעלה תעצבים..בגלל זה הם יוצאים ככה... ושמעי מה קרה אצלנו-השומרת שלנו חילונית ועכשיו המנהל של בצפר שלנו גילה ששתי בנות (באות מבית חרדי הדוקקק) עישנוו(!!!!) איתה סיגריות ולקחו ממנה כל מני סרטים,דיסקים עם שירים וכאלה..אחר כך מתפלאים למה יש בכלל תתופעה הזאת...
 
את ממש צודקת!!

בגלל שכ"כ מקפידים איתם הם כ"כ רוצים לגעת בעולם הזה.. ואם לא ממסכימים להם זה יבוא בהפןכה! צודקת!
 

chenwest

New member
בדיוק-סוגרים וסוגרים

וסוגרים וסוגרים עד...בסוף זה מתפוצץץ...כמה בנאדם יכול להחנק עם זה??
 

chenwest

New member
כיתה י...../images/Emo9.gif

ובטח שאת מסכימה איתי!! חח אני מוציאה מפי רק דברי חוכמה
 

tamarhp

New member
באותה מידה

אפשר לומר על הציבור הדתי שהוא פתוח מדי, וחבר'ה פשוט נגררים אחרי הציבור החילוני. בנוסף, דווקא בגלל שאין מסגרת ברורה מספיק - הם מחפשים את האמת במקום אחר, או במסגרת ברורה (חרדים) או בחיים ללא מסגרת (חילוניים), כי אי אפשר לחיות בחצי מסגרת.
 

chenwest

New member
תראי יש משו במה שאת

אומרת-אבל תסכימי איתי ש90 אחוז מהנוער החרדי הם שאבבניקים..(
..סורי השם הזה קורע אותי..) ואני אומרת את זה כי אני מכירה הרבה חרדים כאלה(אני לומדת עם חרדים,חיה איתם,נושמת אותם חח)
 

tamarhp

New member
מה?!?!

90%? איפה את חיה?? אפילו לא 20%!!!!! אולי בביה"ס שלך זה ככה - כי המשפחות עצמן הן כאלו ולכן שלחו את הבנים שלהם לביצפר שיש בו חבר'ה כאלה. את חיה עם חרדים - אבל כולם חיים בחברה אחת, במקום אחד, בביצפר אחד. בביה"ס שלך, או בשכונה שלך, יש אנשים מסוג מסויים, כמו שבבני ברק יש אנשים עם אופי מסויים ובגוש קטיף יש אנשים עם אופי מסויים ובצפון תל אביב יש אנשים מסוג מסויים. אם תקחי חתך של הקבוצה החרדית מכל הארץ ומכל הסוגים - תקבלי קבוצת שוליים של שבאבניקים! בואי נגיד שאם ניקח ישיבה חרדית ממוצעת - לא יהיה יותר משבאבניק אחד בממוצע בכל מחזור (אלא אם כן התגבשה קבוצה שסוחפת אחריה את החלשים שבחברה).
 
למעלה