אני אסביר לך
אצל החרדים יש קו די מוגדר, של כללים. למשל - כולן צריכות ללכת עם שרוולים ארוכים. בנוסף, כל מי שלובש לבוש חרדי נקרא חרדי. לכן, כאשר מישהו חורג בקצת מהדרך המקובלת, הוא מוגדר מיד כשבבניק. אצל הציבור הדתי זה לא ככה. מי ששומר שבת וכשרות ושם כיפה על הראש נקרא דתי, גם אם הוא לא שומר נגיעה, וגם אם היא הולכת עם חצאית קצרה/חולצה צמודה/מכנסיים/בלי כיסוי ראש. יש הרבה דברים שהם "רשות" בציבור שלנו, ומתייחסים לגזרות דרבנן כאל "אפשרות" במקום "חובה". לכן, גם מי שלא שומר נגיעה או מי שלא הולכת בצורה צנועה לפי ההלכה, עדיין הם נחשבים דתיים כל עוד הם מגדירים את עצמם כך. ההגדרה "דתי" לא מוגדרת כמו שצריך, אין לה קווים ברורים ולכן כל מי ששם כיפה סרוגה נחשב דתי, ואי אפשר לקרוא לו "שבבניק" או "דתילוני", ואפילו לא תמיד "חפיפניק" כי אין קריטריונים מסויימים להגדרה "דתי", וכל מי שמגדיר את עצמו דתי נקרא דתי. בגלל זה את לא יכולה להשוות בין הכמות כאן לכמות כאן, כי אין קריטריונים ברורים לומר מי נחשב דתילוני ומי לא, לעומת השבבניקים שזה די ברור.