רכבת קלה - למה כן

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
אולי חצי מהכסף

כתבה מאוד משכנעת וכך גם התגובות...
אבל חצי מהעסקים בישראל בת"א??? רציני...זה ממש מדהים... הבעייה היא לא רק בממשלה ובפירוד בין גופי התחבורה השונים אלא גם בציבור הישראלי שצריך להתרגל לרעיון היוממות בתח"צ בכלל..ולא ברכב פרטי בכל מקרה מאוד אהבתי את הכתבה וצריך להזמין את הכותב שייצטרף ךפה לפורום
אולי חצי מהכסף
(יכול להות שיותר), בטח לא חצי מהעובדים! הטענה הזאת לא מבוססת בעליל.
 
יתכן שהנתון בסטטיסטי אמנם נכון, אבל

אולי חצי מהכסף
(יכול להות שיותר), בטח לא חצי מהעובדים! הטענה הזאת לא מבוססת בעליל.
יתכן שהנתון בסטטיסטי אמנם נכון, אבל
עדיין אינו מהווה אינדיקציה כלשהי לעדיפותה של הרכבת הקלה על פני התחתית. אגב, אני זוכר נתון מתחילת שנות ה 80 לפיו ת"א מרכזת כ 70 אחוזים ממספר העסקים בישראל.כך שיתכן שנתון זה אינו מופרך כלל.
 
בסטטיסטי = הסטטיסטי

יתכן שהנתון בסטטיסטי אמנם נכון, אבל
עדיין אינו מהווה אינדיקציה כלשהי לעדיפותה של הרכבת הקלה על פני התחתית. אגב, אני זוכר נתון מתחילת שנות ה 80 לפיו ת"א מרכזת כ 70 אחוזים ממספר העסקים בישראל.כך שיתכן שנתון זה אינו מופרך כלל.
בסטטיסטי = הסטטיסטי
 

mucool2

New member
גם אם הנתון הזה נכון,

יתכן שהנתון בסטטיסטי אמנם נכון, אבל
עדיין אינו מהווה אינדיקציה כלשהי לעדיפותה של הרכבת הקלה על פני התחתית. אגב, אני זוכר נתון מתחילת שנות ה 80 לפיו ת"א מרכזת כ 70 אחוזים ממספר העסקים בישראל.כך שיתכן שנתון זה אינו מופרך כלל.
גם אם הנתון הזה נכון,
ובשנות השמונים 70% מהעסקים היו בתל אביב, המספר הזה לא בהכרח מצביע על מספר מקומות העבודה. יש קווי יצור, יש סניפים (כשהסניף המרכזי, ולכן ה"עסק" כולו, נמצא בת"א) ויש הרבה מאוד עובדים (כחצי מכוח העבודה, בשנות ה-80 אפילו יותר) שאינם שייכים למגזר העסקי.
 
הנתון הסטטיסטי הינו שולי ואינו

גם אם הנתון הזה נכון,
ובשנות השמונים 70% מהעסקים היו בתל אביב, המספר הזה לא בהכרח מצביע על מספר מקומות העבודה. יש קווי יצור, יש סניפים (כשהסניף המרכזי, ולכן ה"עסק" כולו, נמצא בת"א) ויש הרבה מאוד עובדים (כחצי מכוח העבודה, בשנות ה-80 אפילו יותר) שאינם שייכים למגזר העסקי.
הנתון הסטטיסטי הינו שולי ואינו
תורם דבר לדיון בעניין עדיפות התחתית על הקלה ולהיפך.
 
אף אחד לא ביקש ממך להאמין.

ובצדק!
הכותב סתם זרק מספר לא מבוסס ולא סביר, בלי לציין מקור לנתון. כל עוד אני לא רואה מאיפה המספר הזה, אני לא מאמין לו.
אף אחד לא ביקש ממך להאמין.
הנתון לקוח מפרסום רשמי של משרד התקשורת אשר פילח בזמנו את מספר קווי הטלפון המשרתים עסקים וגורמים פרטיים בכל הארץ. מרוצה?
 

mucool2

New member
זה מה שחשדתי

אף אחד לא ביקש ממך להאמין.
הנתון לקוח מפרסום רשמי של משרד התקשורת אשר פילח בזמנו את מספר קווי הטלפון המשרתים עסקים וגורמים פרטיים בכל הארץ. מרוצה?
זה מה שחשדתי
שזה מבוסס על ספר הטלפונים (מקור אמין ביותר).
 

mucool2

New member
... אני חושב שהיתה אי-הבנה.

אף אחד לא ביקש ממך להאמין.
הנתון לקוח מפרסום רשמי של משרד התקשורת אשר פילח בזמנו את מספר קווי הטלפון המשרתים עסקים וגורמים פרטיים בכל הארץ. מרוצה?
... אני חושב שהיתה אי-הבנה.
בהודעה שלי למעלה (עם הכותרת "ובצדק!") התייחסתי לכתבה של ניצן הורביץ ב-NRG, ולא לנתון שדניאל ליקארי הביא.
 

wakshlak

New member
לא בדיוק הבנתי את עניין הרכבת הקלה

רכבת קלה - למה כן
זה חריג מאוד שאני ממליץ למישהו על כתבה בעיתון, ועוד עיתון ארצי, אבל הפעם הרגשתי מחויב, ולא רק מכיוון שאני אוהב לראות את את פינתו של הכתב בתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10. במוסך 'ירוק נושך' של מעריב/NRG פורסם מאמר יוצא מן הכלל של ניצן הורוביץ, בו הוא מסביר לכולנו בשפה שאין פשוטה וברורה ממנה, למה גוש דן צריך רכבת קלה ועכשיו, ולא רכבת תחתית 'אולי פעם'. לקרוא ולהתמוגג (או אם אתם נגד, לקורא ולתהות למה אתם בעצם נגד) קישור לכתבה - http://www.nrg.co.il/online/35/ART/919/954.html
לא בדיוק הבנתי את עניין הרכבת הקלה
לא מזמן חזרתי ממלברון המוכרת במיוחד בחשמליות הרבות שחוצות שתי וערב את כל רחובות העיר. הסתובבתי הרבה גם ברגל וגם בחשמליות וחשבתי על מצב היפוטטי - נניח שבמקום הרכבות הקלות, שמושפעות כמו מכוניות מרמזורים ומהולכי רגל, היו אוטובוסים שנעים בדיוק באותו מסלול ואותה תדירות. ונניח שהיו להם את אותם זכויות כמו שיש שם כיום לרכבות הקלות (אסור לחסום דרך של רכבת קלה ע"י מכונית ואסור לעקוף אותה). אז מה היה ההבדל? חשבתי על זה די הרבה והיתרון האמיתי היחיד שמצאתי הוא זיהום אוויר. זהו יתרון עצום בגודלו, אין ספק, אך האם זה היתרון היחיד? הרכבות הרי נוסעות על כבישים שברובם גם מכוניות נוסעות וגם שיש להן מסלולים משל עצמן, זה יחל לתפקד במצב ההיפוטטי אותו הצגתי, רק בלי זה שכל העיר עם חוטי חשמל מכוערים שחוצים אותה. אפילו רוחב הרחוב שמוקצה לרכבת כמעט זהה לחלוטין לאוטובוס - אז זה גם לא יתרון. אני מניח שפשוט פספסתי משהו, אז באמת היתרון הגדול?
 
רכבת קלה מול אוטובוסים

לא בדיוק הבנתי את עניין הרכבת הקלה
לא מזמן חזרתי ממלברון המוכרת במיוחד בחשמליות הרבות שחוצות שתי וערב את כל רחובות העיר. הסתובבתי הרבה גם ברגל וגם בחשמליות וחשבתי על מצב היפוטטי - נניח שבמקום הרכבות הקלות, שמושפעות כמו מכוניות מרמזורים ומהולכי רגל, היו אוטובוסים שנעים בדיוק באותו מסלול ואותה תדירות. ונניח שהיו להם את אותם זכויות כמו שיש שם כיום לרכבות הקלות (אסור לחסום דרך של רכבת קלה ע"י מכונית ואסור לעקוף אותה). אז מה היה ההבדל? חשבתי על זה די הרבה והיתרון האמיתי היחיד שמצאתי הוא זיהום אוויר. זהו יתרון עצום בגודלו, אין ספק, אך האם זה היתרון היחיד? הרכבות הרי נוסעות על כבישים שברובם גם מכוניות נוסעות וגם שיש להן מסלולים משל עצמן, זה יחל לתפקד במצב ההיפוטטי אותו הצגתי, רק בלי זה שכל העיר עם חוטי חשמל מכוערים שחוצים אותה. אפילו רוחב הרחוב שמוקצה לרכבת כמעט זהה לחלוטין לאוטובוס - אז זה גם לא יתרון. אני מניח שפשוט פספסתי משהו, אז באמת היתרון הגדול?
רכבת קלה מול אוטובוסים
שני יתרונות עיקריים של רכבות קלות על פני אוטובוסים: 1. תדמית - אנשים לא אוהבים אוטובוסים (ובתור משתמש כבד אני יכול להבין למה) 2. בטיחות ונוחות - אוטובוסים הם עדיין מכוניות, עם כל הכשלים המובנים שבניהוג אנושי ותשתית 'רכה'. חשמליות יותר נוחות ויותר בטוחות. יש לי בבית תמונות יפות של מדרחוב בגרמניה ובו חשמלית עוברת, בלי כל הפרדה, בין נשים גברים וטף עם עגלות ילדים, קניות וכיו"ב, בין עצים מלבלבים. איכשהו קשה לי לדמיין כך את רחוב העצמאות או הרצל בחיפה עם אוטובוסים. ובמקרה של תל אביב, חלק (כחצי) מהקו האדום יתפקד כרכבת תחתית, עם תדירויות וקיבולת דומים לרכבת התחתית.
 

wakshlak

New member
אני לא מדבר על תל אביב...

רכבת קלה מול אוטובוסים
שני יתרונות עיקריים של רכבות קלות על פני אוטובוסים: 1. תדמית - אנשים לא אוהבים אוטובוסים (ובתור משתמש כבד אני יכול להבין למה) 2. בטיחות ונוחות - אוטובוסים הם עדיין מכוניות, עם כל הכשלים המובנים שבניהוג אנושי ותשתית 'רכה'. חשמליות יותר נוחות ויותר בטוחות. יש לי בבית תמונות יפות של מדרחוב בגרמניה ובו חשמלית עוברת, בלי כל הפרדה, בין נשים גברים וטף עם עגלות ילדים, קניות וכיו"ב, בין עצים מלבלבים. איכשהו קשה לי לדמיין כך את רחוב העצמאות או הרצל בחיפה עם אוטובוסים. ובמקרה של תל אביב, חלק (כחצי) מהקו האדום יתפקד כרכבת תחתית, עם תדירויות וקיבולת דומים לרכבת התחתית.
אני לא מדבר על תל אביב...
מן הסתם אני יודע שבתל אביב ורמת גן תהייה רכבת תחתית... :) אני גם חושב שרכבת תחתית זה הפתרון האמיתי היחידי אבל: אני מדבר על הדרך שתעבור הרכבת בבת-ים ויפו ואני מדבר על הרכבת בירושלים. אני מבין את הטענה של התדמית, אך אני חושב שזה לא מספיק. זה גם לא כזה כיף לעבור בין רכבות תחתיות באמצע הרחוב, תאמין לי. אני עדיין מחפש טיעון מוחץ לטובת הרכבת הקלה לעומת מערכת האוטובסים ההיפוטטית שרשמתי בהודעה הקודמת. דרך אגב, גם את עניין הרעש פסלתי, כי חשבתי פעם שרכבות קלות על חשמל יהיו מאד מאד שקטות, אך נוכחתי לדעת שטעיתי.
 
רכבות קלות בערים הגדולות

אני לא מדבר על תל אביב...
מן הסתם אני יודע שבתל אביב ורמת גן תהייה רכבת תחתית... :) אני גם חושב שרכבת תחתית זה הפתרון האמיתי היחידי אבל: אני מדבר על הדרך שתעבור הרכבת בבת-ים ויפו ואני מדבר על הרכבת בירושלים. אני מבין את הטענה של התדמית, אך אני חושב שזה לא מספיק. זה גם לא כזה כיף לעבור בין רכבות תחתיות באמצע הרחוב, תאמין לי. אני עדיין מחפש טיעון מוחץ לטובת הרכבת הקלה לעומת מערכת האוטובסים ההיפוטטית שרשמתי בהודעה הקודמת. דרך אגב, גם את עניין הרעש פסלתי, כי חשבתי פעם שרכבות קלות על חשמל יהיו מאד מאד שקטות, אך נוכחתי לדעת שטעיתי.
רכבות קלות בערים הגדולות
אני לא מכיר היטב את ירושלים, אבל את חיפה אני מכיר ואוהב, והאמן לי שהייתי מוכן להחליף תוך שנייה את הרחוב הראשי לידו אני גר במדרחוב עם מסילה כפולה של חשמליות - פשוט הבדל של שמיים וארץ בתנאי המחייה. דרך אגב, מערכת האוטובוסים שהצעת כבר פועלת, בכמה גרסאות, במספר ערים בעולם. הדוגמה המוכרת ביותר היא בעיר Curitiba בברזיל. סיכום 'מחקרי' עליה ועל השיטה ניתן למצוא בקישור הזה ובעוד מקומות רבים באמצעות הגוגל.
 
גם הקיבול גדול יותר, לא כן?

רכבת קלה מול אוטובוסים
שני יתרונות עיקריים של רכבות קלות על פני אוטובוסים: 1. תדמית - אנשים לא אוהבים אוטובוסים (ובתור משתמש כבד אני יכול להבין למה) 2. בטיחות ונוחות - אוטובוסים הם עדיין מכוניות, עם כל הכשלים המובנים שבניהוג אנושי ותשתית 'רכה'. חשמליות יותר נוחות ויותר בטוחות. יש לי בבית תמונות יפות של מדרחוב בגרמניה ובו חשמלית עוברת, בלי כל הפרדה, בין נשים גברים וטף עם עגלות ילדים, קניות וכיו"ב, בין עצים מלבלבים. איכשהו קשה לי לדמיין כך את רחוב העצמאות או הרצל בחיפה עם אוטובוסים. ובמקרה של תל אביב, חלק (כחצי) מהקו האדום יתפקד כרכבת תחתית, עם תדירויות וקיבולת דומים לרכבת התחתית.
גם הקיבול גדול יותר, לא כן?
 

קובי לו

New member
מתי היית במלבורן ובאיזו מסגרת ?

לא בדיוק הבנתי את עניין הרכבת הקלה
לא מזמן חזרתי ממלברון המוכרת במיוחד בחשמליות הרבות שחוצות שתי וערב את כל רחובות העיר. הסתובבתי הרבה גם ברגל וגם בחשמליות וחשבתי על מצב היפוטטי - נניח שבמקום הרכבות הקלות, שמושפעות כמו מכוניות מרמזורים ומהולכי רגל, היו אוטובוסים שנעים בדיוק באותו מסלול ואותה תדירות. ונניח שהיו להם את אותם זכויות כמו שיש שם כיום לרכבות הקלות (אסור לחסום דרך של רכבת קלה ע"י מכונית ואסור לעקוף אותה). אז מה היה ההבדל? חשבתי על זה די הרבה והיתרון האמיתי היחיד שמצאתי הוא זיהום אוויר. זהו יתרון עצום בגודלו, אין ספק, אך האם זה היתרון היחיד? הרכבות הרי נוסעות על כבישים שברובם גם מכוניות נוסעות וגם שיש להן מסלולים משל עצמן, זה יחל לתפקד במצב ההיפוטטי אותו הצגתי, רק בלי זה שכל העיר עם חוטי חשמל מכוערים שחוצים אותה. אפילו רוחב הרחוב שמוקצה לרכבת כמעט זהה לחלוטין לאוטובוס - אז זה גם לא יתרון. אני מניח שפשוט פספסתי משהו, אז באמת היתרון הגדול?
מתי היית במלבורן ובאיזו מסגרת ?
(עבודה, לימודים, טיול של כיף או מה). עבדתי קרוב לשנה בעיר הנפלאה והמופלאה הזאת בשנת 2001. יש בה במרכז העיר גם רכבת תחתית שעושה סיבוב מלבני משהו. בין התחנות רח' פלינדרס, רח' ספנסר, גני פלאגסטאף, מלבורן סנטרל והפרלמנט (של מדינת ויקטוריה). כל הקווים בתחתית הזאת הופכים לרכבת הפרברית של חברת קונקס. היתרונות של החשמליות במלבורן. אין הרבה לעומת אוטובוס, חוץ מנושא הזיהום כי הן חשמליות. שים לב שבמרכז העיר יש קטע של מדרחוב שבו הולכי רגל הולכים וגם נוסעת שם חשמלית (קו 96 אם אני זוכר נכון שמגיע למוזיאון). עוד יתרון חוץ מזהום האויר זה נושא השקט. החשמלית שקטה יותר מאוטובוס. הטראם גם גדול יותר מאוטובוס דו מפרקי. יש טראמים שיש בהם מעל 100 מקומות ישיבה ועוד כ-100 מקומות עמידה. סה"כ 200 בקרון אחד !
 

wakshlak

New member
הייתי שם לפני חודש בערך...

מתי היית במלבורן ובאיזו מסגרת ?
(עבודה, לימודים, טיול של כיף או מה). עבדתי קרוב לשנה בעיר הנפלאה והמופלאה הזאת בשנת 2001. יש בה במרכז העיר גם רכבת תחתית שעושה סיבוב מלבני משהו. בין התחנות רח' פלינדרס, רח' ספנסר, גני פלאגסטאף, מלבורן סנטרל והפרלמנט (של מדינת ויקטוריה). כל הקווים בתחתית הזאת הופכים לרכבת הפרברית של חברת קונקס. היתרונות של החשמליות במלבורן. אין הרבה לעומת אוטובוס, חוץ מנושא הזיהום כי הן חשמליות. שים לב שבמרכז העיר יש קטע של מדרחוב שבו הולכי רגל הולכים וגם נוסעת שם חשמלית (קו 96 אם אני זוכר נכון שמגיע למוזיאון). עוד יתרון חוץ מזהום האויר זה נושא השקט. החשמלית שקטה יותר מאוטובוס. הטראם גם גדול יותר מאוטובוס דו מפרקי. יש טראמים שיש בהם מעל 100 מקומות ישיבה ועוד כ-100 מקומות עמידה. סה"כ 200 בקרון אחד !
הייתי שם לפני חודש בערך...
חזרתי מטיול מדהים בניו זילנד ואוסטרליה לא מזמן... באמת כמו שאמרת במלברון אין באמת יתרון גדול על הרכבת לעומת אוטובוסים מלבד אולי ברחוב הראשי (שכבר שכחתי את שמו) שמהווה מעיין מדרחוב. לגבי השקט , אני לא בטוח, כי רוב הרכבות שם לא ממש שקטות. את נושא הקיבול אני מקבל, באמת יש יותר מקומות בכל רכבת יחסית לאוטובוסים.
 

קובי לו

New member
לונדון ומוטי צמד אדיוטי

רכבת קלה - למה כן
זה חריג מאוד שאני ממליץ למישהו על כתבה בעיתון, ועוד עיתון ארצי, אבל הפעם הרגשתי מחויב, ולא רק מכיוון שאני אוהב לראות את את פינתו של הכתב בתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10. במוסך 'ירוק נושך' של מעריב/NRG פורסם מאמר יוצא מן הכלל של ניצן הורוביץ, בו הוא מסביר לכולנו בשפה שאין פשוטה וברורה ממנה, למה גוש דן צריך רכבת קלה ועכשיו, ולא רכבת תחתית 'אולי פעם'. לקרוא ולהתמוגג (או אם אתם נגד, לקורא ולתהות למה אתם בעצם נגד) קישור לכתבה - http://www.nrg.co.il/online/35/ART/919/954.html
לונדון ומוטי צמד אדיוטי
מכור לעצמו כמו לצמח נרקוטי צריך לאסור על תכנית שכזאת בצו האומה וחובת הלבבות לונדון ומוטי צמד נוירוטי שוחט ערכים ובלתי פטריוטי צריך לאסור על תכנית שכזאת ולשלוח את הצמד לבית האבות... לא, לא לקפוץ עלי. זה מה שירון לונדון עצמו כתב (וגם שר עם מוטי קירשנבאום) על התכנית ומגישיה. בעיני זו תוכנית האקטואלית הטובה ביותר שישנה והיתה אי פעם בטלויזיה. לא פחות !
 
אתה מתכוון לתכנית הס(א)טירה

לונדון ומוטי צמד אדיוטי
מכור לעצמו כמו לצמח נרקוטי צריך לאסור על תכנית שכזאת בצו האומה וחובת הלבבות לונדון ומוטי צמד נוירוטי שוחט ערכים ובלתי פטריוטי צריך לאסור על תכנית שכזאת ולשלוח את הצמד לבית האבות... לא, לא לקפוץ עלי. זה מה שירון לונדון עצמו כתב (וגם שר עם מוטי קירשנבאום) על התכנית ומגישיה. בעיני זו תוכנית האקטואלית הטובה ביותר שישנה והיתה אי פעם בטלויזיה. לא פחות !
אתה מתכוון לתכנית הס(א)טירה
ששודרה מדי יום ה' מאוחר בערב בשנות ה-70, שהתבססה על תכנית בריטית דומה בשם: That Was the Week that Was?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה