רכבת קלה - למה כן

מצב
הנושא נעול.
רכבת קלה - למה כן

רכבת קלה - למה כן
זה חריג מאוד שאני ממליץ למישהו על כתבה בעיתון, ועוד עיתון ארצי, אבל הפעם הרגשתי מחויב, ולא רק מכיוון שאני אוהב לראות את את פינתו של הכתב בתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10. במוסך 'ירוק נושך' של מעריב/NRG פורסם מאמר יוצא מן הכלל של ניצן הורוביץ, בו הוא מסביר לכולנו בשפה שאין פשוטה וברורה ממנה, למה גוש דן צריך רכבת קלה ועכשיו, ולא רכבת תחתית 'אולי פעם'. לקרוא ולהתמוגג (או אם אתם נגד, לקורא ולתהות למה אתם בעצם נגד) קישור לכתבה - http://www.nrg.co.il/online/35/ART/919/954.html
 

euronitzan

New member
הבעייה הפוליטית

רכבת קלה - למה כן
זה חריג מאוד שאני ממליץ למישהו על כתבה בעיתון, ועוד עיתון ארצי, אבל הפעם הרגשתי מחויב, ולא רק מכיוון שאני אוהב לראות את את פינתו של הכתב בתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10. במוסך 'ירוק נושך' של מעריב/NRG פורסם מאמר יוצא מן הכלל של ניצן הורוביץ, בו הוא מסביר לכולנו בשפה שאין פשוטה וברורה ממנה, למה גוש דן צריך רכבת קלה ועכשיו, ולא רכבת תחתית 'אולי פעם'. לקרוא ולהתמוגג (או אם אתם נגד, לקורא ולתהות למה אתם בעצם נגד) קישור לכתבה - http://www.nrg.co.il/online/35/ART/919/954.html
הבעייה הפוליטית
בנוסף למה שרשם ניצן הורוביץ התחזיות לסיום הקו האדום של הרכבת הקלה הוא 2010 וצפונה - דהיינו מעבר לקדנציה הנוכחית של הממשלה ואולי אף הבאה! אף פוליטקאי לא יוציא סכומי עתק מתקציב משרדו כדי שהבא אחריו יגזור את הקופון וזאת הבעיה העיקרית של התוכנית הנ"ל.
 
המאמר - שפתיים ימתקו!

הבעייה הפוליטית
בנוסף למה שרשם ניצן הורוביץ התחזיות לסיום הקו האדום של הרכבת הקלה הוא 2010 וצפונה - דהיינו מעבר לקדנציה הנוכחית של הממשלה ואולי אף הבאה! אף פוליטקאי לא יוציא סכומי עתק מתקציב משרדו כדי שהבא אחריו יגזור את הקופון וזאת הבעיה העיקרית של התוכנית הנ"ל.
המאמר - שפתיים ימתקו!
ומה שכתב euronitzan - זה ההבדל בין פוליטיקאים לבין מדינאים.
 
קראתי ולא נהניתי, סורי.

רכבת קלה - למה כן
זה חריג מאוד שאני ממליץ למישהו על כתבה בעיתון, ועוד עיתון ארצי, אבל הפעם הרגשתי מחויב, ולא רק מכיוון שאני אוהב לראות את את פינתו של הכתב בתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10. במוסך 'ירוק נושך' של מעריב/NRG פורסם מאמר יוצא מן הכלל של ניצן הורוביץ, בו הוא מסביר לכולנו בשפה שאין פשוטה וברורה ממנה, למה גוש דן צריך רכבת קלה ועכשיו, ולא רכבת תחתית 'אולי פעם'. לקרוא ולהתמוגג (או אם אתם נגד, לקורא ולתהות למה אתם בעצם נגד) קישור לכתבה - http://www.nrg.co.il/online/35/ART/919/954.html
קראתי ולא נהניתי, סורי.
הוא מתעלם לגמרי מירושלים. כל הסיפור התל-אביבי עוד רחוק והכל עוד יעבור שינויים מהותיים תוך הפקת לקחים מירושלים. קצת רדודה בעיניי הכתבה.
 
אביתר ידידי היקר

קראתי ולא נהניתי, סורי.
הוא מתעלם לגמרי מירושלים. כל הסיפור התל-אביבי עוד רחוק והכל עוד יעבור שינויים מהותיים תוך הפקת לקחים מירושלים. קצת רדודה בעיניי הכתבה.
אביתר ידידי היקר
נשמח שאכן ילמדו בפרוייקט התל-אביבי לקחים מהנסיון הירושלמי - והלואי שבקרוב יהיה לזה "בשר" שממנו ניתן ללמוד משהו! הבחור תיאר תסריט של נסיעה יוממית רגילה מנקודת הראות של הנוסע הפשוט, מהסוג המקובל כל-כך בארצות אחרות, ואשר כולנו מייחלים שייכנס במקומותינן כדבר נורמלי ומובן מאליו.
 

טיפ_טיפ

New member
יא...הוא מזכיר

רכבת קלה - למה כן
זה חריג מאוד שאני ממליץ למישהו על כתבה בעיתון, ועוד עיתון ארצי, אבל הפעם הרגשתי מחויב, ולא רק מכיוון שאני אוהב לראות את את פינתו של הכתב בתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10. במוסך 'ירוק נושך' של מעריב/NRG פורסם מאמר יוצא מן הכלל של ניצן הורוביץ, בו הוא מסביר לכולנו בשפה שאין פשוטה וברורה ממנה, למה גוש דן צריך רכבת קלה ועכשיו, ולא רכבת תחתית 'אולי פעם'. לקרוא ולהתמוגג (או אם אתם נגד, לקורא ולתהות למה אתם בעצם נגד) קישור לכתבה - http://www.nrg.co.il/online/35/ART/919/954.html
יא...הוא מזכיר
בכתבה את רמת גן ואת קו 61
איזה כיף
 

mucool2

New member
משום מה, התסריט של "דודי"

רכבת קלה - למה כן
זה חריג מאוד שאני ממליץ למישהו על כתבה בעיתון, ועוד עיתון ארצי, אבל הפעם הרגשתי מחויב, ולא רק מכיוון שאני אוהב לראות את את פינתו של הכתב בתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10. במוסך 'ירוק נושך' של מעריב/NRG פורסם מאמר יוצא מן הכלל של ניצן הורוביץ, בו הוא מסביר לכולנו בשפה שאין פשוטה וברורה ממנה, למה גוש דן צריך רכבת קלה ועכשיו, ולא רכבת תחתית 'אולי פעם'. לקרוא ולהתמוגג (או אם אתם נגד, לקורא ולתהות למה אתם בעצם נגד) קישור לכתבה - http://www.nrg.co.il/online/35/ART/919/954.html
משום מה, התסריט של "דודי"
קצת נשמע אוטופי מדי. ברכבת של 9 בבוקר יהיה די צפוף. לא בטוח שיהיה מקום לאופניים שלו...
 

Azazel

New member
אני בהחלט לא מסכים.../images/Emo128.gif

רכבת קלה - למה כן
זה חריג מאוד שאני ממליץ למישהו על כתבה בעיתון, ועוד עיתון ארצי, אבל הפעם הרגשתי מחויב, ולא רק מכיוון שאני אוהב לראות את את פינתו של הכתב בתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10. במוסך 'ירוק נושך' של מעריב/NRG פורסם מאמר יוצא מן הכלל של ניצן הורוביץ, בו הוא מסביר לכולנו בשפה שאין פשוטה וברורה ממנה, למה גוש דן צריך רכבת קלה ועכשיו, ולא רכבת תחתית 'אולי פעם'. לקרוא ולהתמוגג (או אם אתם נגד, לקורא ולתהות למה אתם בעצם נגד) קישור לכתבה - http://www.nrg.co.il/online/35/ART/919/954.html
אני בהחלט לא מסכים.

לדעתי הסיבות למה כן ולמה לא דוסקסו מספר פעמים רב ביותר בפורום, כאשר תומכי הרכבת הקלה מסתמכים על 2 רגליים רעועות ביותר: "אין כסף" ו"בואו נדפוק את הפרייבטים". 2 הדברים אינם נכונים, כמובן.
 
נכון מאוד. צודק 100 אחוז !

אני בהחלט לא מסכים.

לדעתי הסיבות למה כן ולמה לא דוסקסו מספר פעמים רב ביותר בפורום, כאשר תומכי הרכבת הקלה מסתמכים על 2 רגליים רעועות ביותר: "אין כסף" ו"בואו נדפוק את הפרייבטים". 2 הדברים אינם נכונים, כמובן.
נכון מאוד. צודק 100 אחוז !
 
TRAMS BEAT JAMS

כשרוצים אז יש כסף , אפילו לתחתית
ושלא יבלבל את השכל הורוביץ. ת"א זקוקה אך ורק לרכבת תחתית. כן, בדיוק כמו בפאריס.
TRAMS BEAT JAMS
בלונדון עתירת הרכבות התחתיות, קיימות כמה מערכות רכבת קלה חדשות וחדשות פחות, ויש תכניות להרחיבן לאזורים הצפופים ביותר של העיר. דברים דומים קורים היום בהרבה ערים מסביב לעולם, נדמה לי שגם בפריס. אבל מה הגויים מבינים?
 

levikon

New member
נכון, אבל הדוגמא הכי מוכרת מלונדון

TRAMS BEAT JAMS
בלונדון עתירת הרכבות התחתיות, קיימות כמה מערכות רכבת קלה חדשות וחדשות פחות, ויש תכניות להרחיבן לאזורים הצפופים ביותר של העיר. דברים דומים קורים היום בהרבה ערים מסביב לעולם, נדמה לי שגם בפריס. אבל מה הגויים מבינים?
נכון, אבל הדוגמא הכי מוכרת מלונדון
זה ה DLR. והוא נמצא מעל הרחוב, על מסילה משלו. מה שמתכוונים לבנות בארץ בגובה הרחוב, זה שעטנז מוזר בין תחתית לבין טראם. שסובל מחסרונות שתי השיטות. ובארץ, שיש בה בעיות ביטחון קשות כל כך, יהיה בלתי אפשרי לעלות מכל הדלתות, ואיך יתבצע התשלום? רק מקדימה? כי אז גם כמטרו היא לא תיהיה מהירה. בקיצור, בעיות ועוד בעיות... למה אנשים מנסים להרוס דברים שעובדים במקומות אחרים????????? זה מעצבן!!!!
 

Azazel

New member
צודק! ../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifיש לציין שאין לי דבר

נכון, אבל הדוגמא הכי מוכרת מלונדון
זה ה DLR. והוא נמצא מעל הרחוב, על מסילה משלו. מה שמתכוונים לבנות בארץ בגובה הרחוב, זה שעטנז מוזר בין תחתית לבין טראם. שסובל מחסרונות שתי השיטות. ובארץ, שיש בה בעיות ביטחון קשות כל כך, יהיה בלתי אפשרי לעלות מכל הדלתות, ואיך יתבצע התשלום? רק מקדימה? כי אז גם כמטרו היא לא תיהיה מהירה. בקיצור, בעיות ועוד בעיות... למה אנשים מנסים להרוס דברים שעובדים במקומות אחרים????????? זה מעצבן!!!!
צודק!
יש לציין שאין לי דבר
כנגד רכבות על פני הקרקע שיש להן נתיבים משלהן ולא עוברות ברחובות. למה, אגב, לא לסגור פשוט רחוב שלם צדדי שמקביל לרחוב המרכזי, ולהעביר עליו את הרכבת... ככה גם הכסף ייחסך, גם אפשר יהיה לבנות תחנות סגורות, עם תשלום בכניסה אליה, גם אפשר יהיה לנוע במהירות... כל היתרונות, ללא החסרונות!
 

mucool2

New member
ובמה ההצעה שלך שונה ממה שמתוכנן?

צודק!
יש לציין שאין לי דבר
כנגד רכבות על פני הקרקע שיש להן נתיבים משלהן ולא עוברות ברחובות. למה, אגב, לא לסגור פשוט רחוב שלם צדדי שמקביל לרחוב המרכזי, ולהעביר עליו את הרכבת... ככה גם הכסף ייחסך, גם אפשר יהיה לבנות תחנות סגורות, עם תשלום בכניסה אליה, גם אפשר יהיה לנוע במהירות... כל היתרונות, ללא החסרונות!
ובמה ההצעה שלך שונה ממה שמתוכנן?
הרכבות הקלות יסעו תמיד על נתיבים בלעדיים, עם עדיפות ברמזורים. זה לא הטראם הקלאסי שנוסע יחד עם המכוניות ברחוב.
 

Azazel

New member
בוא אני אזרוק לך מספר דברים.

ובמה ההצעה שלך שונה ממה שמתוכנן?
הרכבות הקלות יסעו תמיד על נתיבים בלעדיים, עם עדיפות ברמזורים. זה לא הטראם הקלאסי שנוסע יחד עם המכוניות ברחוב.
בוא אני אזרוק לך מספר דברים.
-לא תהיה הגבלת ה50 קמ"ש ( לפי מהנדס נת"ע, ראה שרשור שפתחתי למטה). -תהינה תחנות נורמאליות, שהן מוגדרות ומגודרות. -לא יתעלקו על נתיבי התנועה המרכזיים של הערים. -יותר אופציות להפרדה מפלסית, ויישור וגיהוץ קטעים כנדרש. -מכיוון שיש תחנות מגודרות, ישנה אפשרות של תחנות שיהיו תחנות צומת, ומעבר לקוים אחרים, עיליים או תת-קרקעיים.
 

mucool2

New member
מסילת רכבת ברחוב צדדי תהיה בעייתית

בוא אני אזרוק לך מספר דברים.
-לא תהיה הגבלת ה50 קמ"ש ( לפי מהנדס נת"ע, ראה שרשור שפתחתי למטה). -תהינה תחנות נורמאליות, שהן מוגדרות ומגודרות. -לא יתעלקו על נתיבי התנועה המרכזיים של הערים. -יותר אופציות להפרדה מפלסית, ויישור וגיהוץ קטעים כנדרש. -מכיוון שיש תחנות מגודרות, ישנה אפשרות של תחנות שיהיו תחנות צומת, ומעבר לקוים אחרים, עיליים או תת-קרקעיים.
מסילת רכבת ברחוב צדדי תהיה בעייתית
לא פחות, ואולי יותר, ממסילה ברחוב ראשי. המטרדים יהיו קשים יותר והגבלת המהירות - חמורה יותר. מה גם שרחובות צדדיים הם בד"כ רחובות מגורים, וקשה לי להאמין שמישהו יסכים שיחסמו לו את הרחוב לכלי רכב לטובת רכבת שתרעיד לו את הבית.
 

Azazel

New member
../images/Emo41.gif הם יפסיקו להיות רחובות!

מסילת רכבת ברחוב צדדי תהיה בעייתית
לא פחות, ואולי יותר, ממסילה ברחוב ראשי. המטרדים יהיו קשים יותר והגבלת המהירות - חמורה יותר. מה גם שרחובות צדדיים הם בד"כ רחובות מגורים, וקשה לי להאמין שמישהו יסכים שיחסמו לו את הרחוב לכלי רכב לטובת רכבת שתרעיד לו את הבית.
הם יפסיקו להיות רחובות!
והכלי לא ירעיד שום דבר. שכחת, הרי הם שקטים כמו חתולים! הבעיה היחידה שתווצר היא בעיית חניה, אבל את זה ניתן לפתור בעזרת הקמת חניונים רב-קומתיים בשכונות, ועדיין יישאר מלא כסף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה