רשמים וסרטונים
השתדלתי לנסוע בכל האוטובוסים שראיתי. הנה רשמים מנסיעות אלו + סרטונים. MAN SL כבר שנים שחובבי המאן של הפורום טוענים שה-SLים בת"א כ"כ רועשים רק בגלל ההרכבה הישראלית הלקוייה, ושהמוגמרות היו שקטות בהרבה... לא ראיתי שום עדות לכך ברייקה, למרות שאני חייב להודות שהמפרקיות הישנות יותר, בצורה העגולה, אכן שקטות הרבה יותר מהמרובעות, ומכייוון שזה הדגם של ה-SL המוגמרות שהיה בארץ ברור לי למה הטעות הזו נוצרה. ההבדל ברעש הוא לא בין מוגמרות לישראליות, אלה בין SL דור ראשון ל-SL דור שני. ה-SLים הישנים יותר, עם המנוע המרכזי, ממש (אבל ממש!) נבלות. נסעתי באחת כזו ובעליה קלה האוטובוס האט עד כדי להגיע להילוך ראשון. ה-SLים החדשים יותר, עם מנוע אחורי, סוחבים יפה, הם משרתים בעיקר בקווים הפרבריים. MAN SG יש המון SG מכל הסוגים בשרות פעיל. ה-SG הישנות ביותר, בעלות הצורה העגולה, מצויידות בגיר ידני. כל השאר מצויידות בגיר VOITH. מה שמצחיק זה שה-SG הישנות שקטות יותר בהרבה מה-SG החדשות, ששואגות ברמות מטורפות של דציבלים. יצא לי לנסוע ב-SG הישנות רק במישור, כך שאין לי מושג לגבי כושר הסחיבה שלהן. ה-SG דור שני המושכות (בעלות המנוע המרכזי) סוחבות לא רע, והדוחפות (בעלות המנוע האחורי) סוחבות יפה. MAN NL דור ראשון טוב... נראה לי שאין הרבה צורך לפרט עליו, רוב החברה פה מכירים את ה-6001... נוסע כמו EL. MAN Lion's Classic חזק וזריז, אבל העלייה להר סיני בכניסה לאוטובוס והמושבים הלא נוחים הורסים קצת את הרושם הטוב. מרצדס Connecto האוטו הזה הפתיע אותי. למרות העובדה שהוא אמור להיות האוטו ה"זול", הוא זריז ושקט בצורה יוצאת דופן. הוא גם הדגם האהוב על הנהגים שם, מה שלא מפתיע להתחשב בזריזותו. הסידור הפנימי קצת צפוף, היו יכולים לסדר אותו טוב יותר... אני מניח שסידרו אותו כך כי הוא יועד יותר לשרות פרברי, אבל ברייקה הוא משרת לרוב דווקא בקווים עירוניים. גם בלימת הזעזעים שלו לא מזהירה - לא ברמה של ה-O405, אבל בטח טובה יותר מכל המאנים. מרצדס Citaro G מבחינת איכות הנסיעה הוא די דומה ל-NG המוכר לנו בארץ. הסחיבה שלו סבבה, לא משהו מיוחד (הוא מצוייד ברייקה במנוע 270 כ"ס בלבד). התאוצה שלו מרשימה (מצוייד בגיר VOITH). מה שמאוד הרשים אותי זה השקט שלו. כשיושבים מקדימה, צריך להתאמץ כדי לשמוע את המנוע. הייתי אומר שהוא לא פחות, ואולי אף יותר, שקט מהמפרקיות יורו 4 של דן. כל הסיטארואים ברייקה בצויידים בידית ריטרדר, כמו בנמוכי רצפה של אגד. הנה מספר סרטונים:
סרטון 1 - חווית נסיעה ב-SG רגילה. עקב השאגה האדירה של המנוע לא שומעים כלום, אבל מי שממש ינסה יוכל לשמוע את אבירן החצוצרן שיושב משמאלי שואל עם האוטובוס הזה נועד להסעת כבשים...
הנה לכם, דעה של נוסע מהשורה שלא משוחד בשום צורה. דעתי על האוטובוס דומה.
סרטון 2 - חוויית נסיעה ב-SG ישנה. למרות הגיר הידני, אני אוהב את האוטובוס הזה הרבה יותר מה-SG החדשות יותר. הוא שקט יותר ורך יותר, למרות המנוע התת-רצפתי.
סרטון 3 - חוויית נסיעה בסיטארו. אפשר לשמוע בברור את השקט המדהים של האוטובוס, רוב הזמן לא שומעים את המנוע בכלל. סרטון 4 (מצורף בתחתית ההודעה) - ישן מול חדש. בעודי עומד בתחנה, אפשר לשמוע את ההבדל בין הרעש של ה-SG לשקט של הסיטארו.