קרואטיה -
שרשור מס' 2

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
SL פרברי זה SU...
לא נכון...
יש SL, יש SU, ויש SL בתצורה פרברית - בדיוק שמו שיש O405, יש O407/8 ויש O405 בתצורה פרברית - שמרשרתים בקווי מבשרת / מעלה אדומים מסביב לירושלים. SL בתצורה פרברית שם זה פשוט SL עם מושבים של בינעירוני, וילונות ואני מניח - ת"ה ארוכה יותר...
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
כמה תמונות מסביב למסופון קו 7, בשכונת Pehlin
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
....
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
.......
 
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.

על שרשור מפורט ומעניין!
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
רשמים וסרטונים
השתדלתי לנסוע בכל האוטובוסים שראיתי. הנה רשמים מנסיעות אלו + סרטונים. MAN SL כבר שנים שחובבי המאן של הפורום טוענים שה-SLים בת"א כ"כ רועשים רק בגלל ההרכבה הישראלית הלקוייה, ושהמוגמרות היו שקטות בהרבה... לא ראיתי שום עדות לכך ברייקה, למרות שאני חייב להודות שהמפרקיות הישנות יותר, בצורה העגולה, אכן שקטות הרבה יותר מהמרובעות, ומכייוון שזה הדגם של ה-SL המוגמרות שהיה בארץ ברור לי למה הטעות הזו נוצרה. ההבדל ברעש הוא לא בין מוגמרות לישראליות, אלה בין SL דור ראשון ל-SL דור שני. ה-SLים הישנים יותר, עם המנוע המרכזי, ממש (אבל ממש!) נבלות. נסעתי באחת כזו ובעליה קלה האוטובוס האט עד כדי להגיע להילוך ראשון. ה-SLים החדשים יותר, עם מנוע אחורי, סוחבים יפה, הם משרתים בעיקר בקווים הפרבריים. MAN SG יש המון SG מכל הסוגים בשרות פעיל. ה-SG הישנות ביותר, בעלות הצורה העגולה, מצויידות בגיר ידני. כל השאר מצויידות בגיר VOITH. מה שמצחיק זה שה-SG הישנות שקטות יותר בהרבה מה-SG החדשות, ששואגות ברמות מטורפות של דציבלים. יצא לי לנסוע ב-SG הישנות רק במישור, כך שאין לי מושג לגבי כושר הסחיבה שלהן. ה-SG דור שני המושכות (בעלות המנוע המרכזי) סוחבות לא רע, והדוחפות (בעלות המנוע האחורי) סוחבות יפה. MAN NL דור ראשון טוב... נראה לי שאין הרבה צורך לפרט עליו, רוב החברה פה מכירים את ה-6001... נוסע כמו EL. MAN Lion's Classic חזק וזריז, אבל העלייה להר סיני בכניסה לאוטובוס והמושבים הלא נוחים הורסים קצת את הרושם הטוב. מרצדס Connecto האוטו הזה הפתיע אותי. למרות העובדה שהוא אמור להיות האוטו ה"זול", הוא זריז ושקט בצורה יוצאת דופן. הוא גם הדגם האהוב על הנהגים שם, מה שלא מפתיע להתחשב בזריזותו. הסידור הפנימי קצת צפוף, היו יכולים לסדר אותו טוב יותר... אני מניח שסידרו אותו כך כי הוא יועד יותר לשרות פרברי, אבל ברייקה הוא משרת לרוב דווקא בקווים עירוניים. גם בלימת הזעזעים שלו לא מזהירה - לא ברמה של ה-O405, אבל בטח טובה יותר מכל המאנים. מרצדס Citaro G מבחינת איכות הנסיעה הוא די דומה ל-NG המוכר לנו בארץ. הסחיבה שלו סבבה, לא משהו מיוחד (הוא מצוייד ברייקה במנוע 270 כ"ס בלבד). התאוצה שלו מרשימה (מצוייד בגיר VOITH). מה שמאוד הרשים אותי זה השקט שלו. כשיושבים מקדימה, צריך להתאמץ כדי לשמוע את המנוע. הייתי אומר שהוא לא פחות, ואולי אף יותר, שקט מהמפרקיות יורו 4 של דן. כל הסיטארואים ברייקה בצויידים בידית ריטרדר, כמו בנמוכי רצפה של אגד. הנה מספר סרטונים: סרטון 1 - חווית נסיעה ב-SG רגילה. עקב השאגה האדירה של המנוע לא שומעים כלום, אבל מי שממש ינסה יוכל לשמוע את אבירן החצוצרן שיושב משמאלי שואל עם האוטובוס הזה נועד להסעת כבשים...
הנה לכם, דעה של נוסע מהשורה שלא משוחד בשום צורה. דעתי על האוטובוס דומה. סרטון 2 - חוויית נסיעה ב-SG ישנה. למרות הגיר הידני, אני אוהב את האוטובוס הזה הרבה יותר מה-SG החדשות יותר. הוא שקט יותר ורך יותר, למרות המנוע התת-רצפתי. סרטון 3 - חוויית נסיעה בסיטארו. אפשר לשמוע בברור את השקט המדהים של האוטובוס, רוב הזמן לא שומעים את המנוע בכלל. סרטון 4 (מצורף בתחתית ההודעה) - ישן מול חדש. בעודי עומד בתחנה, אפשר לשמוע את ההבדל בין הרעש של ה-SG לשקט של הסיטארו.
 
רשמים וסרטונים
השתדלתי לנסוע בכל האוטובוסים שראיתי. הנה רשמים מנסיעות אלו + סרטונים. MAN SL כבר שנים שחובבי המאן של הפורום טוענים שה-SLים בת"א כ"כ רועשים רק בגלל ההרכבה הישראלית הלקוייה, ושהמוגמרות היו שקטות בהרבה... לא ראיתי שום עדות לכך ברייקה, למרות שאני חייב להודות שהמפרקיות הישנות יותר, בצורה העגולה, אכן שקטות הרבה יותר מהמרובעות, ומכייוון שזה הדגם של ה-SL המוגמרות שהיה בארץ ברור לי למה הטעות הזו נוצרה. ההבדל ברעש הוא לא בין מוגמרות לישראליות, אלה בין SL דור ראשון ל-SL דור שני. ה-SLים הישנים יותר, עם המנוע המרכזי, ממש (אבל ממש!) נבלות. נסעתי באחת כזו ובעליה קלה האוטובוס האט עד כדי להגיע להילוך ראשון. ה-SLים החדשים יותר, עם מנוע אחורי, סוחבים יפה, הם משרתים בעיקר בקווים הפרבריים. MAN SG יש המון SG מכל הסוגים בשרות פעיל. ה-SG הישנות ביותר, בעלות הצורה העגולה, מצויידות בגיר ידני. כל השאר מצויידות בגיר VOITH. מה שמצחיק זה שה-SG הישנות שקטות יותר בהרבה מה-SG החדשות, ששואגות ברמות מטורפות של דציבלים. יצא לי לנסוע ב-SG הישנות רק במישור, כך שאין לי מושג לגבי כושר הסחיבה שלהן. ה-SG דור שני המושכות (בעלות המנוע המרכזי) סוחבות לא רע, והדוחפות (בעלות המנוע האחורי) סוחבות יפה. MAN NL דור ראשון טוב... נראה לי שאין הרבה צורך לפרט עליו, רוב החברה פה מכירים את ה-6001... נוסע כמו EL. MAN Lion's Classic חזק וזריז, אבל העלייה להר סיני בכניסה לאוטובוס והמושבים הלא נוחים הורסים קצת את הרושם הטוב. מרצדס Connecto האוטו הזה הפתיע אותי. למרות העובדה שהוא אמור להיות האוטו ה"זול", הוא זריז ושקט בצורה יוצאת דופן. הוא גם הדגם האהוב על הנהגים שם, מה שלא מפתיע להתחשב בזריזותו. הסידור הפנימי קצת צפוף, היו יכולים לסדר אותו טוב יותר... אני מניח שסידרו אותו כך כי הוא יועד יותר לשרות פרברי, אבל ברייקה הוא משרת לרוב דווקא בקווים עירוניים. גם בלימת הזעזעים שלו לא מזהירה - לא ברמה של ה-O405, אבל בטח טובה יותר מכל המאנים. מרצדס Citaro G מבחינת איכות הנסיעה הוא די דומה ל-NG המוכר לנו בארץ. הסחיבה שלו סבבה, לא משהו מיוחד (הוא מצוייד ברייקה במנוע 270 כ"ס בלבד). התאוצה שלו מרשימה (מצוייד בגיר VOITH). מה שמאוד הרשים אותי זה השקט שלו. כשיושבים מקדימה, צריך להתאמץ כדי לשמוע את המנוע. הייתי אומר שהוא לא פחות, ואולי אף יותר, שקט מהמפרקיות יורו 4 של דן. כל הסיטארואים ברייקה בצויידים בידית ריטרדר, כמו בנמוכי רצפה של אגד. הנה מספר סרטונים: סרטון 1 - חווית נסיעה ב-SG רגילה. עקב השאגה האדירה של המנוע לא שומעים כלום, אבל מי שממש ינסה יוכל לשמוע את אבירן החצוצרן שיושב משמאלי שואל עם האוטובוס הזה נועד להסעת כבשים...
הנה לכם, דעה של נוסע מהשורה שלא משוחד בשום צורה. דעתי על האוטובוס דומה. סרטון 2 - חוויית נסיעה ב-SG ישנה. למרות הגיר הידני, אני אוהב את האוטובוס הזה הרבה יותר מה-SG החדשות יותר. הוא שקט יותר ורך יותר, למרות המנוע התת-רצפתי. סרטון 3 - חוויית נסיעה בסיטארו. אפשר לשמוע בברור את השקט המדהים של האוטובוס, רוב הזמן לא שומעים את המנוע בכלל. סרטון 4 (מצורף בתחתית ההודעה) - ישן מול חדש. בעודי עומד בתחנה, אפשר לשמוע את ההבדל בין הרעש של ה-SG לשקט של הסיטארו.
לגבי ה-SLים:
אין SL עם מנוע אמצעי, הדגם הזה נקרא SU 220, עם מנוע חלש מזה של ה-SL ולכן גם הסחיבה הגרועה. גם בארץ היו כאלה, אם אני לא טועה 22 במספר והן מוכרות לנו בתור כרטיסניות מ.א.ן שפעלו בקו 5. לגבי ה-SL דור שני - בארץ אין כאלה, מה שראית שם זה SL 202, בארץ יש רק SL 200. אהבתי מאוד את כל התמונות, במיוחד מצחיק לראות את ה-SG הפולריות עם המרכב המרובע שהולך וצר מאחורה... לגבי הסירטונים: סרטון 4 פשוט לא הוגן: הראית SG, אוטו מרעיש יחסית שיוצא מתחנה ומתחיל להאיץ, כך שהרעש מקסימלי ומייד אחריו צילמת סיטארו שמאט ולכן אין כמעט רעש מהמנוע. לגבי SL דור 3 - ליונ'ס קלאסיק - גם אני נהניתי ממנו מאוד ברומניה, למרות שהיה ידני... ואחרון חביב הסיטארו - אם בו אתה צריך להתאמץ כדי לשמוע את המנוע מקדימה, ב-NG אתה פשוט לא מצליח
 

JayZed

New member
לגבי ה-SLים:
אין SL עם מנוע אמצעי, הדגם הזה נקרא SU 220, עם מנוע חלש מזה של ה-SL ולכן גם הסחיבה הגרועה. גם בארץ היו כאלה, אם אני לא טועה 22 במספר והן מוכרות לנו בתור כרטיסניות מ.א.ן שפעלו בקו 5. לגבי ה-SL דור שני - בארץ אין כאלה, מה שראית שם זה SL 202, בארץ יש רק SL 200. אהבתי מאוד את כל התמונות, במיוחד מצחיק לראות את ה-SG הפולריות עם המרכב המרובע שהולך וצר מאחורה... לגבי הסירטונים: סרטון 4 פשוט לא הוגן: הראית SG, אוטו מרעיש יחסית שיוצא מתחנה ומתחיל להאיץ, כך שהרעש מקסימלי ומייד אחריו צילמת סיטארו שמאט ולכן אין כמעט רעש מהמנוע. לגבי SL דור 3 - ליונ'ס קלאסיק - גם אני נהניתי ממנו מאוד ברומניה, למרות שהיה ידני... ואחרון חביב הסיטארו - אם בו אתה צריך להתאמץ כדי לשמוע את המנוע מקדימה, ב-NG אתה פשוט לא מצליח
תגובות
אני לא יודע לגבי סוגיית SL-SU, הם נראים בדיוק כמו ה-SLים (בעלי צורה מרובעת), רק עם מנוע תת-רצפתי. מה עוד, שכתוב לחלקם SL200 על הצד (מתחת לחלון הנהג). יכול להיות, כמובן, שהלוגו הודבק מאוטובוס אחר - אחרי הכל, אלוהים יודע מה עבר על המכונות הישנות האלה במהלך חייהן. אבל איכשהו אני נזכר באמרה If it looks like a duck and smells like a duck.... אתה מכיר את ההמשך.
ה-SG עם התחת הרזה אכן מצחיק. לגבי סרטון 4: אתה צודק, הוא לא הוגן
אבל זו לא אשמתי, נגמר לי הכרטיס זכרון בדיוק ברגע הלא מתאים והסרטון נחתך לי. אם הייתי מצליח לצלם את הסרטון עד הסוף, היית שומע את ההבדל
בעצם אתה לא צריך שום סרטון - צא לשדרות י-ם וחכה עד שיעברו SG ו-NG יורו 4 אחת אחרי השניה, האפקט דומה... לגבי הערת הסיטארו - כניראה שלך אין את השמיע שלי, חבוב
 
תגובות
אני לא יודע לגבי סוגיית SL-SU, הם נראים בדיוק כמו ה-SLים (בעלי צורה מרובעת), רק עם מנוע תת-רצפתי. מה עוד, שכתוב לחלקם SL200 על הצד (מתחת לחלון הנהג). יכול להיות, כמובן, שהלוגו הודבק מאוטובוס אחר - אחרי הכל, אלוהים יודע מה עבר על המכונות הישנות האלה במהלך חייהן. אבל איכשהו אני נזכר באמרה If it looks like a duck and smells like a duck.... אתה מכיר את ההמשך.
ה-SG עם התחת הרזה אכן מצחיק. לגבי סרטון 4: אתה צודק, הוא לא הוגן
אבל זו לא אשמתי, נגמר לי הכרטיס זכרון בדיוק ברגע הלא מתאים והסרטון נחתך לי. אם הייתי מצליח לצלם את הסרטון עד הסוף, היית שומע את ההבדל
בעצם אתה לא צריך שום סרטון - צא לשדרות י-ם וחכה עד שיעברו SG ו-NG יורו 4 אחת אחרי השניה, האפקט דומה... לגבי הערת הסיטארו - כניראה שלך אין את השמיע שלי, חבוב
מעולם לא יוצר SL 200 עם מנוע אמצעי
זה בוודאות רק SU220. יצא לי לנסוע איתן די הרבה בדן. אכן נבלות, אבל שקטות יותר מה-SL ועם רעש מעט שונה. מה שכן, המזגן שלהן היה מקפיא! הוא הוסף בארץ אחרי שהמכונות נסעו זמן מה בלי. אולי לא שמת לב, אבל ל-SU220 יש מדרגה נוספת בהשוואה ל-SL 200. אני באמת לא צריך סרטון - אני יוצא כל בוקר, מקשיב ונהנה, גם מה-NG ובעיקר מה-SG!
 

traiNir

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
התמונות מאד מעניינות!
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
בככר שליד תחנת הרכבת רייקה נתקלתי בזה
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
מאחור
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
והנה אנו עוזבים את רייקה ונוסעים לאי קרק.
זה מאד מוזר המילים האלה בשפה שלהם שאין בהן תנועות - רק עיצורים. קרק היא מילה כזאת: Krk. האי עצמו יפהפה, כולו מקום תיירותי משגשג. לתדהמתי, כשהגענו לתחנה המרכזית כדי לנסוע לקרק, מצאתי שם את האוטובוס הלא-גרמני הראשון שראיתי בקרואטיה, ומה עוד - גיליתי שאני הולך לנסוע בו! האוטובוס הוא BOVA ההולנדי, מקבוצת VDL (מכלולי DAF). בכלל, הדבקות של הקרואטים בתחבורה גרמנית מעורר תהיה (והערצה מסויימת). ראיתי מאות כלי רכב כבדים על הכבישים במהלך ארבעת ימי ביקורי, ומתוכם... ארבע (!) היו לא מתוצרת גרמניה: חוץ מה-BOVA הזה, פגשתי משאית אחת של וולבו וזוג משאיות של סקאניה, וואנהול אחד, שנראה לי בכלל הגיע עם קבוצת תיירים מארץ אחרת. כל השאר – מרצדס, מאן, נאופלאן וסטרה...
 
והנה אנו עוזבים את רייקה ונוסעים לאי קרק.
זה מאד מוזר המילים האלה בשפה שלהם שאין בהן תנועות - רק עיצורים. קרק היא מילה כזאת: Krk. האי עצמו יפהפה, כולו מקום תיירותי משגשג. לתדהמתי, כשהגענו לתחנה המרכזית כדי לנסוע לקרק, מצאתי שם את האוטובוס הלא-גרמני הראשון שראיתי בקרואטיה, ומה עוד - גיליתי שאני הולך לנסוע בו! האוטובוס הוא BOVA ההולנדי, מקבוצת VDL (מכלולי DAF). בכלל, הדבקות של הקרואטים בתחבורה גרמנית מעורר תהיה (והערצה מסויימת). ראיתי מאות כלי רכב כבדים על הכבישים במהלך ארבעת ימי ביקורי, ומתוכם... ארבע (!) היו לא מתוצרת גרמניה: חוץ מה-BOVA הזה, פגשתי משאית אחת של וולבו וזוג משאיות של סקאניה, וואנהול אחד, שנראה לי בכלל הגיע עם קבוצת תיירים מארץ אחרת. כל השאר – מרצדס, מאן, נאופלאן וסטרה...
הסבר בנושא העדר התנועות
סרביה וקרואטיה חולקות שפה אחת (סרבו-קרואטית). אבל בעוד שהסרבים האורתודוקסים מושפעים מהרוסים ומשתמשים בכתב קירילי, הקרואטים הקתולים מושפעים מהגרמנים/איטלקים ומשתמשים בכתב לטיני (הקרואטים היו בשלטון חלקי של איטליה במשך מאות שנים בזמן ההתפשטות של הוונציאנים - ראה השמות האיטלקיים של חלק מהקרואטים כמו ג'ובני רוסו, דינו רדג'ה, לוקה מודריץ' וכו'). כתוצאה מההבדל בכתב ובתרבות נוצרות אנומליות בזמן מעבר בין תעתיק קירילי ללטיני כמו האי קרק שהזכרת. לסרבי זה לא היה נראה מוזר...
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
ה-BOVA מאחור
אני חייב להגיד שה-BOVA היה זוועה. אחרי כל הסטרות האלה, בעלות נסיעה שקטה רכות של חמאה, ה-BOVA היה ממש מגעיל. רועש, ובולם זעזועים גרוע יותר מה-HOCL 18.350 של אגד.
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
נופים מדהימים בדרך
צולם מתוך האוטובוס
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
תחבורה באי קרק
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
קרק - מקום מדהים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה