קרואטיה -
שרשור מס' 2

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
התחנה המרכזית ברייקה
שאליהה הגענו עם הסטרה שראיתם בשרשור הקודם. לצערי, נגמרה לי הבטריה במצלמה ברגע הגעתיינו לרייקה לכן תמונה זו צולמה ביום אחר.
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
O404 בתחנה המרכזית
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
הסטרה שבה הגענו
צולם עם הפלאפון, כאמור נגמרה לי הסוללה במצלמה ביום הראשון שלנו ברייקה, מתנצל על האיכות
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
Connecto ו-O404 זה לצד זה
שוב, צולם עם הפלאפון
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
מסוף אוטובוסים במרכז העיר
מסוף ממש במרכז העיר בו נגמרים מספר קווים.
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
רואים את הפסים האלו על הרחוב הראשי?
זו לא רכבת קלה. אלו הפסים המובילים אל הנמל, ומאוחר בליילה, כאשר אין תנועה ברחוב, עוברות שם רכבות משא עם קטרי דיזל כבדים!
 

davidfainshtein

New member
מנהל
רואים את הפסים האלו על הרחוב הראשי?
זו לא רכבת קלה. אלו הפסים המובילים אל הנמל, ומאוחר בליילה, כאשר אין תנועה ברחוב, עוברות שם רכבות משא עם קטרי דיזל כבדים!
נראה מקום מעניין לצילום רכבות
 

traiNir

New member
רואים את הפסים האלו על הרחוב הראשי?
זו לא רכבת קלה. אלו הפסים המובילים אל הנמל, ומאוחר בליילה, כאשר אין תנועה ברחוב, עוברות שם רכבות משא עם קטרי דיזל כבדים!
תופעות כאלה ראיתי גם בארה"ב!
תופעות כאלה ראיתי גם בארה"ב! המגזין TRAINS אף הקדיש לתופעת ה street running מאמר ראשי לפני חודשיים או שלושה.
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
SL בקו 8
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
CONNECTO G בקו 1א
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
הקונקטו מאחור
במהלך היום המסילה לנמל משמשת כנת"צ
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
סטרה בין-עירונית
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
MAN ND בקו התיירותי
כאמור, יש ברייקה שניים כאלה.
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
והנה תחנה של הקו התיירותי
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
מאן Lion's City Classic שהוא SL 3xx בקו 11
אוטובוס די מוזר, קו החלונות גבוהה עוד יותר מה-SL הישנים. העלייה לתוך האוטובוס מתבצעת עיי 3 (!) מדרגות גבוהות למדי, ממש לא ידידותי בשביל אוטובוס שיוצר בשנות ה-2000.
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
CONNECTO קצר
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
CONNECTO G בקו 2
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
מאן NL דור ראשון חונה לו במסוף
 

JayZed

New member
קרואטיה -
שרשור מס' 2
בהמשך לשרשור זאגרב של שבוע שעבר, כמובטח ובאיחור אופנתי הנה שרשור המתרכז בעיקר ברייקה. רייקה היא עיר נמל הנמצאת במפרץ קווארנר על הים האדריאטי. היא העיר השלישית בגודלה בקרואטיה, ומאכלסת את הנמל הגדול במדינה, ומונה כ-270,000 תושבים. האוכלוסיה הקרואטית בעיר היא כ-80% מכלל התושבים, כאשר ה-20% הנותרים בעיקר איטלקים (העיר הייתה תחת שלטון איטלקי במשך תקופה לא מבוטלת, והאיטלקים עדיין קוראים לה Fiume ולא Rijeka). רייקה היא עיר הררית יפהפיה בעלת תעשיית תיירות מפותחת למדי. המוני תיירים (בעיקר גרמנים ואיטלקים) אוהבים לבלות את חופשותייהם ברייקה. התחבורה הציבורית בעיר מונה אוטובוסים בלבד, המופעלים עיי חברה הנקראת Autotrolej. מערך הקווים בעיר בנוי כך שקווים בעלי ספרה יחידה (1-9) פועלים ברייקה המרכזית (או רייקה הישנה), וקווים בעלי ספרות כפולות יוצאים אל מחוץ לתחום זה לפרברים המסופחים של העיר, ולמעשה עובדים כקווים פרבריים. החברה מפעילה צי גדול של אוטובוסים, כולם מתוצרת גרמניה - מאן ומרצדס. האוטובוסים שראיתי בשרות פעיל כוללים: MAN SG לדורותיו - החל בגרסה הישנה (בעלי הצורה העגולה, בתצורה מושכת עם מנוע מרכזי), דרך גרסת פולר של הצורה המרובעת וכלה בדגמים הזהים לאלו הפועלים עדיין בת"א (רק מוגמרים), בעלי מנוע אחורי ותצורה דוחפת. MAN SL דור שני (מרובעים), ישנם דגמים גם בעלי מנוע מרכזי וגם בעלי מנוע אחורי, וגם מספר אוטובוסים בתצורה פרברית MAN NL דור ראשון, מספר מצומצם של אוטובוסים, ואפילו זוג ELים שהובאו לנסיון אך שם היו מספיק חכמים לא לקנות יותר מהדגם הכושל. MAN SL דור 3, או איך שמאן קוראים לו - Lion City Classic, העובד על שניים מהקווים ה"פרבריים" - בעלי ספרות כפולות. MAN ND - הדו קומתי הזהה לאלה שעובדים בברלין; ישנם שניים כאלה, הם עובדים על קו תיירותי מיוחד הסובב במרכזי התיירות בעיר. MAN NL דור 3 - יש רק אחד כזה, נסיוני. בסוף החברה החליטה לא לקנות כאלה, אך הנסיוני משרת עדיין בקו 21. מרצדס Connecto - אוטובוס עירוני בעל מדרגה אחת, בדומה ל-EL, רק שהוא נוסע
, ישנם גם מפרקיות (Connecto G). מרצדס Citaro G יורו 4/5, המחליפים כעת את המאנים הישנים.
מפרקית SG פולר מהצד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה