צים: האוניות מגיעות לכל העולם והגיע הזמן להתיחסות כאן

  • פותח הנושא yel5
  • פורסם בתאריך

בורסה 2008

Well-known member
עוד שבוע עבר, ועוד ירידה של 0.2% במדד מחירי השילוח העולמי.
בראיון האחרון של המנכ"ל הוא אמר שצים חשופה בעיקר לקו סין-ארה"ב וצריך לשים לב שהקווים מסין לארה"ב בקושי יורדים(לניו יורק) ואף עולים כבר שלושה שבועות(ללוס אנג'לס). רואים שיש התייצבות בשבועות האחרונים, וצים לא צריכה יותר מזה. מספיק שהמחירים יתייצבו פה ואפילו עם ירידה קלה לתקופה ממושכת וצים תכה את התחזיות וגם תעלה תחזיות קדימה, כי כל התחזיות מבוססות על ירידות מחירים ואפילו חדות.

מחזיק ולא ממליץ
 

בורסה 2008

Well-known member
הרבה ידיעות ביומיים האחרונים על סיום הסגרים בסין ופתיחה מחדש של כל הפעילות שם.
לא יודע אם זה בגלל שהם מיגרו את הקורונה או בגלל שהם נבהלים ממצב הכלכלה שלהם.
כל המדיניות הזאת של 0 מקרים של קורונה היא הזויה בימינו, והיה ברור שהיא לא תחזיק הרבה מעמד כשהמחיר הכלכלי כל כך גבוה.

זה אמור להיות טוב לצים והצפי היה שכשסין תיפתח המחירים יעלו שוב. מבחינתי, גם אם לא ירדו זה מצויין. המחירים עדיין ברמות גבוהות מאד ותמחור צים צופה ירידה חדה ודיי מהירה במחירים.
 

בורסה 2008

Well-known member
עוד ירידה ממש מינורית במחירי השילוח: https://www.drewry.co.uk/supply-chain-advisors/world-container-index-weekly-update
בקושי 0.1% ירידה וזה באמת זניח לגמרי.
אני אומר זאת כל שבוע, מבחינתי שבוע של יציבות/ירידה מינורית, זה שבוע מעולה לצים.
עכשיו כששנחאי נפתחת מחדש, נראה אם אולי אפילו נקבל עליה מתישהו בשבועות הקרובים.
 

בורסה 2008

Well-known member
פעם בכמה שבועות מגיע יום כזה שצים חוטפת פצצה. היום היא חוטפת 12% כרגע, והתירוץ התורן הוא הודעה של טרגט מאתמול שהמחסנים שלה מלאים ויש ירידה בביקושים. דומה למה שהיה לאחר הדוח של וולמארט אם אני זוכר נכון. האם זה שווה 12% לצים?
בואו נראה בשבועות הקרובים מה קורה עם עם מחירי התובלה. מה שטוב בצים זה שהתמחור שלה גם ככה מגלם נפילה חדה במחיר, כך שכדי שהתמחור יהפוך ללא אטרקטיבי צריך משהו קיצוני של ממש.
 

yel5

Well-known member
לא מכובד לחוות ירידות כאלה בצים ביום שמחלקת דיבידנד.
חבל ש glbs לא יורדת כמו צים או dac. הייתי קונה אותה בזול בכספי הדיבידנד.
 

בורסה 2008

Well-known member
חשבתי שאראה היום התרסקות במדד מחירי השילוח העולמי לאחר הקריסה של צים. התבדיתי. ירידה של 0.6% בלבד.
הקווים שיותר רלוונטים לצים ירדו קצת יותר(כ-1%), אבל זה עדיין לא הקטסטרופה שהמסחר בצים מגלם.
 

בורסה 2008

Well-known member
צים פשוט מתרסקת ביומיים של כמעט 25% לחברה שגם ככה נסחרה במכפיל ev/ebitda של 1.
אולי בקרוב נשמע על הפתעות מרעישות בתחום שיצדיקו זאת, אבל כרגע אני חייב לומר שחוץ מ"חששות", אין עדיין שום מספר או תחזית אמיתית של אחת מחברות הספנות על פגיעה אמיתית ומשמעותית ברווחיות בהמשך השנה.
יש גם מחזור עצום בירידות כך שיש כרגע מוכרים גדולים, אבל אם הנתונים לא יגבו את הנפילה הזאת במהרה, צים תחזור כל הדרך למעלה כבר בטווח זמן הקרוב.
כואב לאבד רווח גדול שכבר היה לי בנייר, אבל אין מה לעשות. גם זה קורה לפעמים.
 

yel5

Well-known member
3 מדדי התעריפים הרגילים לא מוכיחים קריסה אלא ירידה מתונה על גבול התייצבות. לגבי שינוי בכמות המכולות (הכוללת ולא בקו מסויים) שהחברה מובילה, חסר מידע.
לגבי הצפי, החברה נתנה תחזית שנתית מצוינת לשנת 23. נשארנו עם השאלה האם תמומש? מעריך שלחברה כושר חיזוי טוב.
 

yel5

Well-known member
עוד מנה בצים נוספה לאוסף אתמול בכספי הדיבידנד. שער 52.4.
 

בורסה 2008

Well-known member
עוד ירידה של 1% באינדקס מחירי השילוח העולמי.
זאת עדיין ירידה מינורית יחסית למחירים האלה. גם אם עד סוף השנה כל שבוע המחירים ירדו ב-1% אנחנו נהיה סביב 6000$ למכולה.
אלה לא המחירים שעל בסיסם צים מתומחרת היום, אבל כרגע הסנטימנט שלילי ביותר במניה ואין לדעת איפה ייגמר.
 

בורסה 2008

Well-known member
מדד שנחאי, הבנצ'מרק של צים, ירד השבוע ב-0.27%. עוד שבוע שבו כלום כמעט לא קרה וצים הדפיסה כסף. מצוין.
 

בורסה 2008

Well-known member
צים מגלה חולשה אדירה, ואפילו בימים ירוקים מתקשה לתקן.
אני חייב לומר שעוד לא ראיתי נתון אחד אפילו שתומך בירידה כזאת, אולי חוץ מהאמירות של ביידן שיטיל כל מיני קנסות על זמן שהייה ארוך מדי בנמלים ועל חזרה של אניות ריקות מארה"ב לסין. לא רואה איך זה לא מגולגל לפחות בחלקו לצרכן, אבל מילא.

המחיר של צים כרגע לטעמי מתמחר התרסקות מיידית של מחירי השילוח בשבועות עד חודשים הממש קרובים עד לרמה של רווחיות זניחה או אפסית, או ירידה טיפה יותר ממושכת אבל למחירי הפסד. לדעתי כבר היום צים מחזיקה בקופה מזומן סביב שווי השוק שלה. לי זה נראה הזוי, אבל אין לדעת מה יוליד יום.
 

בורסה 2008

Well-known member
ירידה של 3% במדד מחירי השילוח העולמי וב-5% בקו שנחאי לוס אנג'לס שיותר רלוונטי לצים.
זה כבר מתחיל להיראות קצת יותר משמעותי. המחירים עדיין מאד גבוהים, אבל הירידות מתחזקות. הרבעון השלישי אמור להיות חזק דווקא ולכן צריך לראות מה יקרה בשבועות הקרובים.
העניין הוא שמחיר צים התרסק כל כך חזק, שהוא מגלם כבר משהו אחר לגמרי והירידה הזאת לא משנה את האטרקטיביות של צים מבחינתי במחיר הזה, והאמת שצריך לקרות משהו מעבר לדמיוני כדי שאני אחשוב שצים לא כדאית במחיר הזה, כך שכרגע אני מחזיק.
 

בורסה 2008

Well-known member
מדד שנחאי, הבנצ'מארק של צים, ירד בסך הכל כ-1% בשבוע האחרון.
אפשרות חדשה שמאיימת על צים שנתקלתי בה, היא יציאה מהחוזים ארוכי הטווח, תשלום קנס(שאין לי מושג באיזה גובה הוא), והתקשרות חזרה בחוזי ספוט. לא הכרתי את הסיכון הזה, ומעניין לדעת מה הקנס שצריך לשלם על יציאה כזאת. אנסה אולי לפנות לקשרי משקיעים כדי לבדוק.
לדעתי, אם קיים סיכון כזה, הגיוני שיתממש רק כאשר מחירי הספוט יהיו נמוכים באופן משמעותי ממחירי החוזים ארוכי הטווח. לא ייצאו מחוזים וישלמו קנס בשביל כמה אחוזים, וגם יקחו את הסיכון לעליית מחירים מחודשת. זה נשמע לי לא הגיוני בשום צורה. רק אם המחיר ממש קרס לעומת מחירי החוזים ארוכי הטווח, אפשר לחשוב אולי שחברות יקחו את הסיכון הזה.
 

בורסה 2008

Well-known member
מקשרי המשקיעים ענו לי שצים סגרה כ-50% מסך הסחר שלה בטווחים ארוכי טווח של שנה מה-1/5 ושהחוזים האלה נחתמו עם חברות שהן שותפות אסטרטגיות של צים ובעלות קשרים של שנים רבות עם החברה. הוסיפו שהחוזים "סגורים משפטית".
לא התאפקתי וחיזקתי צים היום קצת.

יכול להיות שאנחנו בסוף הסייקל ושמפה הולכים להתרסקות, אבל אפילו במצב כזה אני לא רואה איך אני מפסיד בתמחור הנוכחי, כך שהטרייד הזה מבחינתי הוא יותר בגלל הסיכון הנמוך שלו ופחות בגלל פוטנציאל תשואה מטורף.
 

yel5

Well-known member
צים הגיעה למחיר שלא נעים לראות אותו.
אני יודע שהמחיר לא משקף את מצב העסקים שלה ולכן לא רואה שאני מוכר בקרוב.
אני מעודד מהדיבידנדים. קיבלנו כבר שתיים כאלה. חלוקה של 30-50% מהרווח השנתי היא נורא מתגמלת, במיוחד בחברה שהגיעה לרווח שיא והכרסום בו בינתיים זניח.
 

בורסה 2008

Well-known member
עוד ירידה של 3% באינדקס מחירי השילוח. עם ירידה שבועית כזאת עד סוף השנה אנחנו נהיה בירידה של 55% מכאן. זאת כבר ירידה משמעותית שתפגע מאד מאד ברווחיות של צים.
שתי נקודות:
1. הרבעון השלישי אמור להיות החזק ביותר בתחום.
2. כנראה שבמחירים 60+ הייתי נפרד כרגע מצים, אבל ב-46$ אני חושב שמתומחרת פה קטסטרופה שבסבירות גבוהה לא תקרה.

לאחר דוח רבעון שני וסיום רבעון שלישי נהיה הרבה יותר חכמים. במחירים הנוכחיים אני בפנים כרגע.

אין המלצה
 

yel5

Well-known member
אני חוזר על מה שכתבתי קודם. חלוקה של 30-50% מהרווח השנתי היא נורא מתגמלת, במיוחד בחברה שהגיעה לרווח שיא והכרסום בו בינתיים זניח.
 
למעלה