פורום דמוקרטי?

מצב
הנושא נעול.
תמונה מס' 41, צילום: אנדי רדולסקו

הנה מס' תמונות של אוטובוסי "קווים"
גם אני אוהד שרוף של דן, אך מעל לכל אוהד שרוף של אוטובוסים, לכן החלטתי אתמול לצאת עם המצלמה לבקעת אונו ולצלם! נסעתי פעמיים בקו 68, פעם בקו 76 ופעם בקו 36. כרטיסים, מפות ולו"זים יוצגו במפגש הפורום ביום שישי. אני מעדיף לשמור את החוויות והדיונים ליום שישי - כדי שיהיה לנו על מה לדבר! אבל בכל זאת, אני יכול לומר שלמרבה המקריות והמזל, נסעתי בקו 68 מת"א לרימון עם נהג ההסעה שלי לביה"ס בכיתות ט-יא שעבד אז בטיולי השלושה וכעת ב"קווים". ניכר היה שהמעבר מטיולים לקו מעיק עליו.... ועוד מקריות - הוא נהג באוטובוס היחיד שראיתי עד כה של קווים שהוא עם מרכב ספרדי של Hispano (כמו הב"שים). הדגם הזה עבר גיור ב"מרכבים" ושמו בישראל - Mercury. זהו, מקווה שתיהנו ותשובות לשאלות - ביום שישי!!!
תמונה מס' 41, צילום: אנדי רדולסקו
תמונה זו צולמה ברחוב לוי אשכול בקרית אונו.
 

יצחקA

New member
תודה רבה על התמונות!

תמונה מס' 41, צילום: אנדי רדולסקו
תמונה זו צולמה ברחוב לוי אשכול בקרית אונו.
תודה רבה על התמונות!
כשאני רואה את האוטובוסים של "קוים" אני כבר מתגעגע לאוטובוסים של "דן". בתמונה מס' 2 למשל, ישנו אוטובוס "קוים" ומאחוריו אוטובוס "דן". קשה לחשוב שבעוד חודש הוא יתחלף לאוטובוס "קוים". העיצוב יפה אבל של "דן"- הכי הכי !!!
 
תמונה מס' 42, תילום: אנדי רדולסקו

הנה מס' תמונות של אוטובוסי "קווים"
גם אני אוהד שרוף של דן, אך מעל לכל אוהד שרוף של אוטובוסים, לכן החלטתי אתמול לצאת עם המצלמה לבקעת אונו ולצלם! נסעתי פעמיים בקו 68, פעם בקו 76 ופעם בקו 36. כרטיסים, מפות ולו"זים יוצגו במפגש הפורום ביום שישי. אני מעדיף לשמור את החוויות והדיונים ליום שישי - כדי שיהיה לנו על מה לדבר! אבל בכל זאת, אני יכול לומר שלמרבה המקריות והמזל, נסעתי בקו 68 מת"א לרימון עם נהג ההסעה שלי לביה"ס בכיתות ט-יא שעבד אז בטיולי השלושה וכעת ב"קווים". ניכר היה שהמעבר מטיולים לקו מעיק עליו.... ועוד מקריות - הוא נהג באוטובוס היחיד שראיתי עד כה של קווים שהוא עם מרכב ספרדי של Hispano (כמו הב"שים). הדגם הזה עבר גיור ב"מרכבים" ושמו בישראל - Mercury. זהו, מקווה שתיהנו ותשובות לשאלות - ביום שישי!!!
תמונה מס' 42, תילום: אנדי רדולסקו
זהו האוטובוס בעל המרכב הספרדי, האבטיפוס למרקיורי. מספרו 99-689-50 מס' פנימי 128.
 
תמונה מס' 43, צילום: אנדי רדולסקו

הנה מס' תמונות של אוטובוסי "קווים"
גם אני אוהד שרוף של דן, אך מעל לכל אוהד שרוף של אוטובוסים, לכן החלטתי אתמול לצאת עם המצלמה לבקעת אונו ולצלם! נסעתי פעמיים בקו 68, פעם בקו 76 ופעם בקו 36. כרטיסים, מפות ולו"זים יוצגו במפגש הפורום ביום שישי. אני מעדיף לשמור את החוויות והדיונים ליום שישי - כדי שיהיה לנו על מה לדבר! אבל בכל זאת, אני יכול לומר שלמרבה המקריות והמזל, נסעתי בקו 68 מת"א לרימון עם נהג ההסעה שלי לביה"ס בכיתות ט-יא שעבד אז בטיולי השלושה וכעת ב"קווים". ניכר היה שהמעבר מטיולים לקו מעיק עליו.... ועוד מקריות - הוא נהג באוטובוס היחיד שראיתי עד כה של קווים שהוא עם מרכב ספרדי של Hispano (כמו הב"שים). הדגם הזה עבר גיור ב"מרכבים" ושמו בישראל - Mercury. זהו, מקווה שתיהנו ותשובות לשאלות - ביום שישי!!!
תמונה מס' 43, צילום: אנדי רדולסקו
 
תמונה מס' 44, צילום: אנדי רדולסקו

הנה מס' תמונות של אוטובוסי "קווים"
גם אני אוהד שרוף של דן, אך מעל לכל אוהד שרוף של אוטובוסים, לכן החלטתי אתמול לצאת עם המצלמה לבקעת אונו ולצלם! נסעתי פעמיים בקו 68, פעם בקו 76 ופעם בקו 36. כרטיסים, מפות ולו"זים יוצגו במפגש הפורום ביום שישי. אני מעדיף לשמור את החוויות והדיונים ליום שישי - כדי שיהיה לנו על מה לדבר! אבל בכל זאת, אני יכול לומר שלמרבה המקריות והמזל, נסעתי בקו 68 מת"א לרימון עם נהג ההסעה שלי לביה"ס בכיתות ט-יא שעבד אז בטיולי השלושה וכעת ב"קווים". ניכר היה שהמעבר מטיולים לקו מעיק עליו.... ועוד מקריות - הוא נהג באוטובוס היחיד שראיתי עד כה של קווים שהוא עם מרכב ספרדי של Hispano (כמו הב"שים). הדגם הזה עבר גיור ב"מרכבים" ושמו בישראל - Mercury. זהו, מקווה שתיהנו ותשובות לשאלות - ביום שישי!!!
תמונה מס' 44, צילום: אנדי רדולסקו
 
תמונה מס' 45, צילום: אנדי רדולסקו

הנה מס' תמונות של אוטובוסי "קווים"
גם אני אוהד שרוף של דן, אך מעל לכל אוהד שרוף של אוטובוסים, לכן החלטתי אתמול לצאת עם המצלמה לבקעת אונו ולצלם! נסעתי פעמיים בקו 68, פעם בקו 76 ופעם בקו 36. כרטיסים, מפות ולו"זים יוצגו במפגש הפורום ביום שישי. אני מעדיף לשמור את החוויות והדיונים ליום שישי - כדי שיהיה לנו על מה לדבר! אבל בכל זאת, אני יכול לומר שלמרבה המקריות והמזל, נסעתי בקו 68 מת"א לרימון עם נהג ההסעה שלי לביה"ס בכיתות ט-יא שעבד אז בטיולי השלושה וכעת ב"קווים". ניכר היה שהמעבר מטיולים לקו מעיק עליו.... ועוד מקריות - הוא נהג באוטובוס היחיד שראיתי עד כה של קווים שהוא עם מרכב ספרדי של Hispano (כמו הב"שים). הדגם הזה עבר גיור ב"מרכבים" ושמו בישראל - Mercury. זהו, מקווה שתיהנו ותשובות לשאלות - ביום שישי!!!
תמונה מס' 45, צילום: אנדי רדולסקו
שימו לב לשלט של Hispano
 
תמונה מס' 46, צילום: אנדי רדולסקו

הנה מס' תמונות של אוטובוסי "קווים"
גם אני אוהד שרוף של דן, אך מעל לכל אוהד שרוף של אוטובוסים, לכן החלטתי אתמול לצאת עם המצלמה לבקעת אונו ולצלם! נסעתי פעמיים בקו 68, פעם בקו 76 ופעם בקו 36. כרטיסים, מפות ולו"זים יוצגו במפגש הפורום ביום שישי. אני מעדיף לשמור את החוויות והדיונים ליום שישי - כדי שיהיה לנו על מה לדבר! אבל בכל זאת, אני יכול לומר שלמרבה המקריות והמזל, נסעתי בקו 68 מת"א לרימון עם נהג ההסעה שלי לביה"ס בכיתות ט-יא שעבד אז בטיולי השלושה וכעת ב"קווים". ניכר היה שהמעבר מטיולים לקו מעיק עליו.... ועוד מקריות - הוא נהג באוטובוס היחיד שראיתי עד כה של קווים שהוא עם מרכב ספרדי של Hispano (כמו הב"שים). הדגם הזה עבר גיור ב"מרכבים" ושמו בישראל - Mercury. זהו, מקווה שתיהנו ותשובות לשאלות - ביום שישי!!!
תמונה מס' 46, צילום: אנדי רדולסקו
שימו לב לדלתות האחוריות של המרכב הספרדי.
 
תמונה מס' 47, צילום: אנדי רדולסקו

הנה מס' תמונות של אוטובוסי "קווים"
גם אני אוהד שרוף של דן, אך מעל לכל אוהד שרוף של אוטובוסים, לכן החלטתי אתמול לצאת עם המצלמה לבקעת אונו ולצלם! נסעתי פעמיים בקו 68, פעם בקו 76 ופעם בקו 36. כרטיסים, מפות ולו"זים יוצגו במפגש הפורום ביום שישי. אני מעדיף לשמור את החוויות והדיונים ליום שישי - כדי שיהיה לנו על מה לדבר! אבל בכל זאת, אני יכול לומר שלמרבה המקריות והמזל, נסעתי בקו 68 מת"א לרימון עם נהג ההסעה שלי לביה"ס בכיתות ט-יא שעבד אז בטיולי השלושה וכעת ב"קווים". ניכר היה שהמעבר מטיולים לקו מעיק עליו.... ועוד מקריות - הוא נהג באוטובוס היחיד שראיתי עד כה של קווים שהוא עם מרכב ספרדי של Hispano (כמו הב"שים). הדגם הזה עבר גיור ב"מרכבים" ושמו בישראל - Mercury. זהו, מקווה שתיהנו ותשובות לשאלות - ביום שישי!!!
תמונה מס' 47, צילום: אנדי רדולסקו
כמה תמונות בתוך האוטובוס - והפעם בגירסה הספרדית. להערכתי - המזגן והתעלות הורכבו בארץ (הבדלים בגימור). אני מתנצל מראש על איכות התמונות הפנימיות באוטובוס, משום שאת רובן עשיתי בעת נסיעה.
 

יצחקA

New member
האוטובוס הזה שצילמת הוא בעל הדלתות

תמונה מס' 47, צילום: אנדי רדולסקו
כמה תמונות בתוך האוטובוס - והפעם בגירסה הספרדית. להערכתי - המזגן והתעלות הורכבו בארץ (הבדלים בגימור). אני מתנצל מראש על איכות התמונות הפנימיות באוטובוס, משום שאת רובן עשיתי בעת נסיעה.
האוטובוס הזה שצילמת הוא בעל הדלתות
הנפתחות? זה האבטיפוס?
 

ארזS

New member
מזכיר לי את האוטובוס שנסע לקהיר

מזה בדיוק הדבר הדומה למקרר שתופס
את כל הפינה האחורית? גם באוטובוס העירוני של סקניה יש דבר כזה! איזו מין 'מסורת' שבדית זה???
מזכיר לי את האוטובוס שנסע לקהיר
 
זה הרדיאטור

מזה בדיוק הדבר הדומה למקרר שתופס
את כל הפינה האחורית? גם באוטובוס העירוני של סקניה יש דבר כזה! איזו מין 'מסורת' שבדית זה???
זה הרדיאטור
במ.א.נים ובמרצדסים הוא מוצב בשכיבה באחורי האוטובוס ואילו בסקאניה ובוולבו הוא הוצב בעמידה כדי להוריד את מפלס הרצפה באחורי האוטובוס (על חשבון מקום ישיבה וחלונות כמובן).
 

raminec

New member
מה הכוונה "דלתות נפתחות"?

האוטובוס הזה שצילמת הוא בעל הדלתות
הנפתחות? זה האבטיפוס?
מה הכוונה "דלתות נפתחות"?
מה מיוחד בו? יש אוטובוסים בלי דלתות נפתחות? תסביר לי בבקשה אם לא קשה לך. Raminec
 
איציק התכוון לדלתות שנפתחות החוצה

מה הכוונה "דלתות נפתחות"?
מה מיוחד בו? יש אוטובוסים בלי דלתות נפתחות? תסביר לי בבקשה אם לא קשה לך. Raminec
איציק התכוון לדלתות שנפתחות החוצה
במרכב הספרדי (כמו דלתות באוטובוסים תיירותיים). במרכב הישראלי הדלתות מסתובבות פנימה עם פתיחתן.
 

raminec

New member
מעניין, תודה.

מה הכוונה "דלתות נפתחות"?
מה מיוחד בו? יש אוטובוסים בלי דלתות נפתחות? תסביר לי בבקשה אם לא קשה לך. Raminec
מעניין, תודה.
יש יתרונות לאחת האפשרויות על פני השניה, או שזה לא חשוב כ"כ? Raminec
 

alantan

New member
מהירות

מעניין, תודה.
יש יתרונות לאחת האפשרויות על פני השניה, או שזה לא חשוב כ"כ? Raminec
מהירות
בנסיון שלי, דלתות פנימיות נפתחות בתנועה חדה ומיידית, ואילו לדלתות שנפתחות החוצה יש תנועה ארוכה פנאומטית שמתמשכת כשתי שניות. אולי זו הסיבה שלאוטובוסים עירוניים שצריכים לעצור בתחנות רבות ותכופות יותר מרבים להשתמש בדלתות פנימיות. אגב, נראה לי שיש יתרון תפעולי ובטיחותי במיקום הדלת האחורית קרובה יותר לקדמת האוטובוס במכונות של קווים, מכיוון שכך יש לנהג יותר בקרה על הנעשה באיזור הדלת האחורית.
 
באירופה ברוב האוטובוסים החדשים

מהירות
בנסיון שלי, דלתות פנימיות נפתחות בתנועה חדה ומיידית, ואילו לדלתות שנפתחות החוצה יש תנועה ארוכה פנאומטית שמתמשכת כשתי שניות. אולי זו הסיבה שלאוטובוסים עירוניים שצריכים לעצור בתחנות רבות ותכופות יותר מרבים להשתמש בדלתות פנימיות. אגב, נראה לי שיש יתרון תפעולי ובטיחותי במיקום הדלת האחורית קרובה יותר לקדמת האוטובוס במכונות של קווים, מכיוון שכך יש לנהג יותר בקרה על הנעשה באיזור הדלת האחורית.
באירופה ברוב האוטובוסים החדשים
(ממהשראיתי באינטרנט עד היום) הדלת האחורית נפתחת החוצה, וזאת ע"מ להקל על נכים ועל אנשים שעומדים בתוך האוטובוס. הרי כשנפתחת הדלת פנימה ואדם עומד בקרבתה היא פשוט "דורסת" אותו, וזה קרה לי לא פעם שהדלת "עברה" דרך מקום העמידה שלי. אבל החסרון העיקרי הוא של מהירות וכן חשש מגירוד המדרכה, או מכוניות שחונות בתחנה, או אפילו פגיעה באנשים ההולכים ליד האוטובוס בעת עצירתו בתחנה.
 

fireman

New member
אוטובוסים אלו כבר עומדים מספר

באירופה ברוב האוטובוסים החדשים
(ממהשראיתי באינטרנט עד היום) הדלת האחורית נפתחת החוצה, וזאת ע"מ להקל על נכים ועל אנשים שעומדים בתוך האוטובוס. הרי כשנפתחת הדלת פנימה ואדם עומד בקרבתה היא פשוט "דורסת" אותו, וזה קרה לי לא פעם שהדלת "עברה" דרך מקום העמידה שלי. אבל החסרון העיקרי הוא של מהירות וכן חשש מגירוד המדרכה, או מכוניות שחונות בתחנה, או אפילו פגיעה באנשים ההולכים ליד האוטובוס בעת עצירתו בתחנה.
אוטובוסים אלו כבר עומדים מספר
חודשים בחניות סמוך לאשדוד וממתינים למשיכתם מדובר ב30 אוטובוסים של וולבו עם מרכב היספאנו שנרכשו ע"י התחבורה הציבורית של באר שבע וטרם נמסרו לחברה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה