אני אסייג זאת מעט
אין כל ספק שהתמחות בעליון הינה אחת ההתמחויות היוקרתיות והנחשבות והיא בהחלט נראית מצוין ברזומה. בנוסף, אין אף ספק שהיא תורמת, מרתקת ומאתגרת ביותר. יחד עם זאת, לעניות דעתי, במידה ומישהו יודע בוודאות כי הכיוון אליו הוא שואף הוא מסחרי, ייתכן בהחלט ועדיף לו להתמחות במחלקה הזו באחד המשרדים הגדולים ולצבור ניסיון בתחום. על אף היוקרה של ההתמחות בעליון, משרדים רבים מעדיפים לטפח את עוה"ד מקרב המתמחים אצלם, ולא תמיד קל כ"כ להגיע מבחוץ (שמעתי אף על מקרה בו אדם שהתמחה בעליון נדרש לעבור התמחות נוספת באחד המשרדים הגדולים כתנאי להעסקתו שם). מן העבר השני, ניתן תמיד לטעון שלעומת 40+ שנים בהם הוא יעסוק בתחום המסחרי, שנה אחת, שתהיה ללא ספק חוויה ייחודית, היא בהחלט משתלמת. דעתי, עכ"פ, נוטה לכיוון ההתמחות המסחרית (וזו אף הדרך בה הלכתי באופן אישי).