עזרה או העתקה? מה דעתכם?
אהלן, פעם ראשונה בפורום הזה, ומעוניינת לשמוע את דעתכם... אני סטודנטית לספרות, והחוג שלנו די קטן. בחוג אין תחרותיות, ואנחנו מאד מפרגנים אחד לשני. בתוך החוג יש לי קבוצה של חברות טובות, ועוד כמה ממעגל חברתי שני. מאותו מעגל חברתי שני, יש סטודנטית אשר אינה חברה קרובה שלי, אלא יותר "חברת לימודים". כלומר, אנחנו לא נפגשות מחוץ לכתלי הקמפוס, אבל מדברות קצת יותר מ"היי" "ביי". הבעיה שלי היא בכך שמאז תחילת הסמסטר, בכל מטלה שניתנת לנו היא מתקשרת להתייעץ בנוגע למטלה. (יש לנו מס' קורסים שבהם יש מטלות שבועיות, ואף מטלה לכל שיעור). הבעיה לא הייתה בהתייעצות, אילו היה מדובר בהתייעצות. למעשה, הבחורה מתקשרת בכל פעם כדי לשאול את התשובות לשאלות. בחלק מהפעמים היא כלל לא טורחת לקרוא את היצירות שעליהן נשאלו השאלות, ולעיתים היא פשוט מגיעה ביום של השיעור ומבקשת לראות מה כתבתי. הדבר מתסכל אותי בעיקר מכיוון שאני טורחת לקרוא את היצירות, ומשקיעה הרבה זמן במחשבה אודותיהן, וכן - מאד גאה לפעמים בכיוונים שלי, ברעיונות שיש לי לניתוח ובתשובות לשאלות. אל תבינו אותי לא נכון - במקרים מסויימים אין לי כל בעיה לעזור לאנשים ולתת להם רעיונות וכיוונים (אני יודעת, שבעיקר בספרות, צריך פשוט קצה חוט כדי להגיע לניתוח של יצירה), אבל פה לא מדובר בקצה חוט כי אם בתשובה במלואה. יש משהו מאד מרתיח בכך שאני יושבת, משקיעה זמן ומחשבה, ובא מישהו שלא טורח לנסות אפילו, "קוצר" את פירות המאמץ שלי, ולוקח קרדיט על הרעיונות שלי. אז מה אתם חושבים? אני מגזימה? האם לעשות משהו? מה אפשר לעשות? אני מפחדת שמה שאעשה עלול להפר את האווירה הטובה בחוג של הפרגון והעזרה בין הסטודנטים. אשמח לשמוע את תשובותיכם!
אהלן, פעם ראשונה בפורום הזה, ומעוניינת לשמוע את דעתכם... אני סטודנטית לספרות, והחוג שלנו די קטן. בחוג אין תחרותיות, ואנחנו מאד מפרגנים אחד לשני. בתוך החוג יש לי קבוצה של חברות טובות, ועוד כמה ממעגל חברתי שני. מאותו מעגל חברתי שני, יש סטודנטית אשר אינה חברה קרובה שלי, אלא יותר "חברת לימודים". כלומר, אנחנו לא נפגשות מחוץ לכתלי הקמפוס, אבל מדברות קצת יותר מ"היי" "ביי". הבעיה שלי היא בכך שמאז תחילת הסמסטר, בכל מטלה שניתנת לנו היא מתקשרת להתייעץ בנוגע למטלה. (יש לנו מס' קורסים שבהם יש מטלות שבועיות, ואף מטלה לכל שיעור). הבעיה לא הייתה בהתייעצות, אילו היה מדובר בהתייעצות. למעשה, הבחורה מתקשרת בכל פעם כדי לשאול את התשובות לשאלות. בחלק מהפעמים היא כלל לא טורחת לקרוא את היצירות שעליהן נשאלו השאלות, ולעיתים היא פשוט מגיעה ביום של השיעור ומבקשת לראות מה כתבתי. הדבר מתסכל אותי בעיקר מכיוון שאני טורחת לקרוא את היצירות, ומשקיעה הרבה זמן במחשבה אודותיהן, וכן - מאד גאה לפעמים בכיוונים שלי, ברעיונות שיש לי לניתוח ובתשובות לשאלות. אל תבינו אותי לא נכון - במקרים מסויימים אין לי כל בעיה לעזור לאנשים ולתת להם רעיונות וכיוונים (אני יודעת, שבעיקר בספרות, צריך פשוט קצה חוט כדי להגיע לניתוח של יצירה), אבל פה לא מדובר בקצה חוט כי אם בתשובה במלואה. יש משהו מאד מרתיח בכך שאני יושבת, משקיעה זמן ומחשבה, ובא מישהו שלא טורח לנסות אפילו, "קוצר" את פירות המאמץ שלי, ולוקח קרדיט על הרעיונות שלי. אז מה אתם חושבים? אני מגזימה? האם לעשות משהו? מה אפשר לעשות? אני מפחדת שמה שאעשה עלול להפר את האווירה הטובה בחוג של הפרגון והעזרה בין הסטודנטים. אשמח לשמוע את תשובותיכם!