עזרה או העתקה? מה דעתכם?

  • פותח הנושא yawn
  • פורסם בתאריך

yawn

New member
עזרה או העתקה? מה דעתכם?

אהלן, פעם ראשונה בפורום הזה, ומעוניינת לשמוע את דעתכם... אני סטודנטית לספרות, והחוג שלנו די קטן. בחוג אין תחרותיות, ואנחנו מאד מפרגנים אחד לשני. בתוך החוג יש לי קבוצה של חברות טובות, ועוד כמה ממעגל חברתי שני. מאותו מעגל חברתי שני, יש סטודנטית אשר אינה חברה קרובה שלי, אלא יותר "חברת לימודים". כלומר, אנחנו לא נפגשות מחוץ לכתלי הקמפוס, אבל מדברות קצת יותר מ"היי" "ביי". הבעיה שלי היא בכך שמאז תחילת הסמסטר, בכל מטלה שניתנת לנו היא מתקשרת להתייעץ בנוגע למטלה. (יש לנו מס' קורסים שבהם יש מטלות שבועיות, ואף מטלה לכל שיעור). הבעיה לא הייתה בהתייעצות, אילו היה מדובר בהתייעצות. למעשה, הבחורה מתקשרת בכל פעם כדי לשאול את התשובות לשאלות. בחלק מהפעמים היא כלל לא טורחת לקרוא את היצירות שעליהן נשאלו השאלות, ולעיתים היא פשוט מגיעה ביום של השיעור ומבקשת לראות מה כתבתי. הדבר מתסכל אותי בעיקר מכיוון שאני טורחת לקרוא את היצירות, ומשקיעה הרבה זמן במחשבה אודותיהן, וכן - מאד גאה לפעמים בכיוונים שלי, ברעיונות שיש לי לניתוח ובתשובות לשאלות. אל תבינו אותי לא נכון - במקרים מסויימים אין לי כל בעיה לעזור לאנשים ולתת להם רעיונות וכיוונים (אני יודעת, שבעיקר בספרות, צריך פשוט קצה חוט כדי להגיע לניתוח של יצירה), אבל פה לא מדובר בקצה חוט כי אם בתשובה במלואה. יש משהו מאד מרתיח בכך שאני יושבת, משקיעה זמן ומחשבה, ובא מישהו שלא טורח לנסות אפילו, "קוצר" את פירות המאמץ שלי, ולוקח קרדיט על הרעיונות שלי. אז מה אתם חושבים? אני מגזימה? האם לעשות משהו? מה אפשר לעשות? אני מפחדת שמה שאעשה עלול להפר את האווירה הטובה בחוג של הפרגון והעזרה בין הסטודנטים. אשמח לשמוע את תשובותיכם!
 
לדעתי את לא מגזימה

יש גבול בין פניה לעזרה והתיעצות לבין פניה לתשובה. אמנם לא תמיד הגבול מאוד ברור, אך יש לשים לב אליו. גם אני נתקל בזה לעתים, כאשר יש סטודנטים שלומדים איתי שמצפים שאני ממש אגלה להם מה התשובה או איך הגעתי אליה. פרגון ועזרה זה סבבה, אבל עזרה יותר מדי גם גורמת לך לעבוד ולמישהו אחר לקצור פירות גם, וגם די פוגעת בו כי הוא לא יידע ללמוד.
 

shay4442

New member
תופעה ידועה, תלוי בך

גם אצלנו יש את האנשים שלא עושים את השיעורים ולא קוראים את החומר ומבקשים מהסטודנטים שיעזרו להם פעם אחר פעם.... אני יחסית מאוד הופתעתי לגלות את הסבלנות שמגלים רוב הסטודנטים שנותנים את התשובות ולעיתים אפילו להעתיק בלי בעיות, ובלי שיזיז להם(דרך אגב אני מאלה שמתעצלים לעשות את המטלות בדרך כלל) אם זה מפריע לך וזה כמובן לגיטימי פשוט תגידי לה!!!! בגלל שברוב המקרים הסטודנטים העצלנים(ואני מדבר בתור אחד כזה) מודעים לעצלנותם ולזה שהם נעזרים יתר על המידה מחבריהם ופשוט ממשיכים אם זה.........
 

nova stella

New member
לא מגזימה בכלל

מילא העתקה של תרגיל במתמטיקה, שם יש בד"כ תשובה אחת נכונה, אבל את מתייחסת לרעיונות וכיוונים שהשקעת בהם מחשבה ושהם ה"יצירה" שלך. מרגיז מאד, וקשה לי ליעץ לך מה לעשות - זה ברור שצריך להגיד, אבל אני יודעת שלי היה מאד קשה להוציא את זה מהפה, למרות שאני יודעת שהצדק איתי (וכנראה שגם היא יודעת את זה, כמו שכבר אמרו פה). תנסי "לנפנף" אותה בעדינות וכשהיא שואלת, באמת לתת לה רק את קצה החוט. אולי תבין את הרמז ותפנה הלאה.
 

ChilD SouL

New member
אם לא תדאגי לתחת שלך - אפ'חד לא יעשה זאת.

לדעתי האישית, זו חוצפה ממדרגה ראשונה. ניחא, פעם אחת, פעמיים, נגזים ונאמר 3, אבל כל פעם לבוא ולבקש זו פשוט חוצפה ואני במקומך הייתי מעמידה אותה במקום ואומרת לך שנגמרו החיים הטובים. שאין לך בעיה לייעץ לה, אבל שמעכשיו היא לבד, היא והשיעורים. מזכיר לי שיש לי ידיד שדיי דומה לזה. שנינו לומדים 2 קורסים יחדיו. אז בקורס אחד אין לי בעיה לתת לו להעתיק או משהו כזה כי גם אני מעתיקה מאחרים לפעמים או מתייעצת עם אחרים לגבי התשובות, אולם בקורס אחר, אחרי שפעם אחת הוא אמר לי "טוב, תקראי... תעשי ותביאי לי או תספרי לי" - שלחתי אותו לדרכו ואמרתי לו שאני לא מתכוונת לעשות זאת ושיסתדר לבד.
 
אוי, כ"כ מוכר../images/Emo4.gif

(האמת שחשבתי בעצמי להעלות בעיה זהה היום פה..חסכת לי
) אני גם כמוך מפחדת להרוס עם אותה בחורה את היחסים,כי שוב היא מעבר לחברה (האמת לפעמים יש לי ספקות האם היא חברה שלי רק בגלל אינטרסים) אבל זה ממש מרגיז היא חושבת שאני חייבת לה משהו בגישה שלה, כאילו אני עובדת אצלה, אם אני לא עונה לה לטלפון לפני הגשת מטלות/מבחנים היא נעלבת ועושה פרצופים, והיא ממש תלותית בי וזה מרגיז ממש, לפני כל הגשת עבודה או מבחן היא מתקשרת ותופסת אותי בטלפון איזה שעה, ורוצה שאני אסביר לה הכל אחד לאחד, להקריא ממש תשובות, וזה מרגיז, ביחוד בעבודות שבו מתבטאים באופן אישי.כמו היום למשל...התקשרה מלא פעמים לשאול על כל פיפס בעבודה שנתנו לנו להגיש.פשוט החלטתי לא לענות בחלק מהמקרים (שלשום היא התעקשה להתקשר למרות שאמרתי לה שאני באמצע ארוחה משפחתית-זה מדהים כמה חוסר טאקט!) . אני אף פעם לא התקשרתי אליה בעזרה וגם אם כן אני לא בטוחה שהיא הייתה עוזרת לי. זה מה שנקרא "נותנים אצבע, והם לוקחים את כל היד..." תסמונת מגעילה! בקיצור אני מזדהה! לדעתי את לא מגזימה, פשוט אל תהיי כ"כ זמינה, ואז היא תמצוץ דם של מישהו אחר. זה סוג של אנשים שיודעים רק לקחת ולקחת. ולא יודעים לתת, כשאת תתקעי היא לא תדע לתת לך עזרה, אלא אם אלה תשובות שהיא סחטה ממישהו אחר . לפעמים אני חושבת שעדיף לא ליצור קשרים קרובים עם אנשים כאלה, כי בסוף זה תמיד מגיע למצב שהם מתעלקים ומרגישים חרא לנפנף אותם. דאממ מי צריך חברים
(סליחה מראש שהכתיבה נראית נסערת אולי בוטה אני פשוט כ"כ מבינה אותך)
 
ואגב

שלא שימע שאני מניאקית, אני עוזרת המון לאנשים, אבל אני לא מוכנה לקטעים כאלה, אני תמיד זמינה לכולם במייל שלי, במסנג'ר/אייסי, ואנשים פונים אליי המון, אבל לא לכולם יש קוים אדומים..מסתבר.
 
אל תסכימי לכך...

אולי במקום תגידי שתספרי בעל פה על מה שכתבת ומשם שהיא תמשיך- ואם לא מתאים לה- שתלך לחפש... ממש חוצפה!!
 

layla15

New member
את בונה את הקארמה שלך

מגזימה בריבוע, קודם כל אלתשכחי שלא המצאת את הגלגל, ובטח שלא כיוונים או רעיונות שלא חשבו עליהם קודם...וגם אם כן. אם את כזו אשה, וזה מפריע לך, למה שלא פשוט תגידי לה את זה במקום לדבר על זה עם כל העולם, ובמקרה שלך זה באמת כל העולם. מה שגרם לי לכתוב תגובה זו לא את- את עוד בסדר, בודקת את עצמך- אבל התגובות...איכס!! איזו חברה נהינו איזה גועל...כשמישהו כותב לך "אם לא תדאגי לתחת שלך...." זה משקף גישה כל כך תחרותית, אדם לאדם זאב ממש. תאמיני לי מאמי...אני גם סטודנטית- ואני ממש כמוך עשיתי הכל לבד, אבל הכל ועשיתי לא חיפפתי- וזה שנתתי למישהו רעיון או עבודה, לא פגע בהצלחה שלי להיפך! כל פעם שהייתי צריכה משהו, בחיים לא אמרו לי לא, ומאנשים שלא הכרתי בכלל- קוראים לזה קארמה! ההצלחה שלך היא שלך ואף חפיפניקית לא תוכל לקחת לך אותה-זיופים והעתקות-זה לא עובד, הרעיונות-לא תרשמי עליהם פטנט ולא תתעשרי מהם אז צאי מהרכושנות - במקרה הזה זה פטאתי...ובתור בחורה של "מדעי הרוח"...כנסי לרוחניות גבוהה יותר.
 

TripleElation

New member
הו, וואו

עקרון הקארמה הוא לא מכונת משקאות, שמכניסים לתוכה כסף בצד אחד ומקבלים פחית קולה בצד השני חצי שנה אחר כך. כשאתה עושה משהו טוב אתה מסתפק בלדעת שעשית משהו טוב ועכשיו העולם הוא שונה קצת- אולי זה יחזור אליך, אולי לא. בטח שאתה לא מתרוצץ בראש חוצות וצורח על העוברים ושבים "חה חה עכשיו עשיתי מעשה טוב יש לי יותר נקודות מאשר לכם אצל אלוהים!!!1111" דרך אגב, יש 6 אופציות לסדר את האותיות ט, א ו-ת בין האותיות "פ" ו"י". תנסי שוב, יש לך סיכוי של אחת לחמש להצליח.
 

liri g

New member
יש משהו שאת לא מתייחסת אליו פה לילה...

זה נכון שצריך לעזור אחד לשני, אני בעד לגמרי! גם אני עוזרת המון לאחרים ואחרים עוזרים לי וזה נפלא. אבל מצד שני יש את אלו שאיך שהוא מתקשרים אליך כל הזמן רק כדי להיעזר בכך, ולא כדי להתייעץ אלא כדי שתגיד להם מה לכתוב... ואולי זה לא מוריד ממני כלום - אבל עדיין אחרי פעמים- פעמיים- שלוש זה נותן קצת תחושה של ניצול... ואני חושבת שפה צריך לשים את הגבול... זה צריך להיות מצב של הרמוניה ולא ניצול... זה תחושה מגעילה להיות מנוצל... לכן אני חושבת שצריך לעשות הפרדה בין לעזור למישהו לבין לתת לו לנצל אותך......
 

maverick 42

New member
הסיבה היחידה שאני מאמין בקרמה:

ככה אם אני עושה למישהו משהו רע, אז אני יכול להגיד לעצמי שכנראה זה הגיע לו
 
לדעתי

אם היא לוקחת קרדיט על העבודה שלך אז היא חוצפנית היא עצלנית ממדרגה ראשונה וחבל שהיא בחוג שלא משקיעה בו ולא טורחת להפיק ממנו מה שאפשר למה היא בכלל נרשמה? מצאה לה פראיירית- אותך אם היא מעתיקה ממך ולא מראה לאחרים ואומרת שזה שלה מה אכפת לך את יודעת שזה שלך ובכיתה את אומרת מה שרשמת וחולקת את הרעיונות שלך וכולם יודעים שזה שלך אבל אם היא לוקחת קרדיט על עבודה לא שלה תגידי לה בפנים שאת לא מוכנה לזה יותר תאמיני לי שאף אחד לא יחשוב שאת זו שהורסת את האווירה ששוררת בכיתה ואם כן אז הם פוצים.
 
תנסי את מה שעשיתי

שלום הגעתי מהשער
בהשאלה כי אני למדתי מדעי המחשב ומתמטיקה עשינו תרגיל שבואי נאמר כל דבר שמחפשים נמצא באתר (שהמרצה והמתרגלת מפנים אליו כי זה התעוד של נושא הקורס) שמסודר בצורה מאוד מובנית ומאוד קל לחפש בו על כל שטות שיגעו לי את השכל בהרבה קורסים, אז חוץ מלהשתדל להתרחק מהנודניקים כדי שלא יפריעו לי כשאני עובדת על תרגילים, והמעתיקנים כי אני לא נותנת להעתיק: היה יום שבו כל כמה דקות נכנס בחור לכיתת המחשבים ושאל: סיגל איזה פונקציה עושה "ככה וככה"? עניתי לו והוא חזר למקום שלו, וחוזר חלילה בפעם החמישית שאלתי: תגיד למה אתה לא בודק באתר? אהההההההההההה, הרבה יותר קל לשאול אותך
(כזה חיוך בדיוק נמרח לו על הפרצוף) ומה בדיוק אתה חושב שאני עושה בכל פעם שאתה שואל?
והוא הפסיק להציק לי בפעם הבאה שהיא מתקשרת, תשאלי אותה בשיא ה"חוצפה": תגידי, קראת את היצירה? ותגרמי לה להבין שהיא מאוד מפריעה לך ללמוד
 

טושית18

New member
תגידי לה בעדינות שאת מוכנה לעזור לה

שאפילו תשבו ביחד ותקראו ותענו ביחד, אבל את לא מסכימה בשום אופן שאת תעבדי קשה והיא תקיח תשובות מוכנות.
 
נשמע לי די מעיק...

לדעתי את לא מגזימה. יש הבדל בין לעזור מידי פעם לחברים בכיתה, לבין מישהי שרואה בך פתרון קבוע להכנת השיעורים. אולי גם תכתבי לה את הכל, תסכמי לה? נשמע די מסתכל שאת משקיעה זמן ומחשבה, ובסוף היא גם לוקחת לך את הדקריט. אולי בפעם הבאה שהיא מבקשת ממך עזרה- תציאי לה להתמודד עם התרגיל לבד? נשמע לי שהיא אפילו לא מנסה, אלא פונה ישר אלייך. וכמו שמישהי כאן הציעה כבר: פשוט תשאלי אותה אם היא בכלל טרחה לקרוא את היצירה. או, שאת יכולה להביהר לה, חד וחלק- שהקטע הזה לא מתאים. שאן לך בעיה לייעץ לה ,אבל מפה ועד מתן התשובות.
 
למעלה