עזרה או העתקה? מה דעתכם?

  • פותח הנושא yawn
  • פורסם בתאריך

maverick 42

New member
דיסאינטלגנציה?

אני רואה שאת פניני החכמה מפורום תרגום ועריכה העברת לכאן....
 

TPA

New member
אם את לא מסתכנת באשמת העתקה,לא שווה

לעורר סערה בעניין,אח"כ יצא לך שם של סנובית וחרשנית,לא כל כך נעים,היה לי שותף למעבדה שבשלב מסויים ביקש ממני לא להעביר את הדו"חות שלנו,כל מי שביקש ממני הפנתי אותו אליו,יש כמה שלא אוהבים אותו עכשיו,למרות שהוא צדק.אבל לי לא היה כוח לזה,לפעמים אתה עוזר לפעמים אתה צריך עזרה,לא כדאי לסגור דלתות.
 

lovelyAnonymus

New member
תקשיב, פעם כשלמדתי בפתוחה

היה לי אחד בקורס שתמיד היה שולח לי אימיילים של "אני מתקשה בביצוע המטלה" ואני עניתי לו "טוב, בוא אני אסביר לך את העיקרון" והוא "לא, עדיף שתשלחי לי את הקבצים של התשובות שלך". אני לא הסתכנתי באשמת העתקה אבל בכול זאת עניתי לו שזה חוצפה לבקש ככה את הקבצים, כי הרי ברור שהוא לא נעזר אלא שולח אותם (קודים של תוכניות באסמבלי) ישר אל המנחה. אמרתי לו גם שאם היה מבקש ממני להסביר לו את הרעיון של התשובה, זה היה מקובל עליי, אבל ככה? ומה הוא ענה לי- "כן, אני מתכוון לשלוח את הקבצים שלך למנחה, אבל מה אכפת לך? זה הרי עוזר לך ללמוד את החומר של הקורס ולי אין זמן לשטויות האלה, אז בואי נעזור אחד לשנייה." אני לא יודעת, אולי יש משהו בדבריו, אבל באותו רגע הרגשתי כמו חמור, פשוט מנוצלת. ולא אכפת לי שיחשוב שאני סנובית העיקר שאני שלמה עם עצמי.
 
מתבישת לומר אבל אני מזדהה מכיון קצת אחר

החוג שלי הוא נורא ריאלי ויש לי בעי'ה ,אני פשוט לא אנליטית ברמה כזו כך שתמיד היתי משתדלת להשוות עם אדם או שנים לפני שאני מגישה.לעיתים הרגשתי שאני ממש מעיקה אז מהשוואה אינטנסיבית על גבול ההעתקה עברתי ללהשוות תשובות סופיות בטלפון אך הרגשתי לעיתים שגם זה מעיק ולכן הפסקתי לחלוטין.בעבר זה הי'ה מקובל שאחד לוקח מהשני ופשוט מעתיק ,היום כולם יושבים יחד ועושים יחד כך שאף אחד לא מרגיש שהוא נדפק.בתור אחת שהיתה בצד השני לא פעם,אצלי לא מעצלנות כי אם מחוסר הבנה של השאלה,אני יכולה להזדהות.אני יכולה לומר שהיתי בצד שנותן להעתיק יותר ממליארד פעם וגם בצד שמסביר כך שהקרמה שלי בסדר. בנוסף לדעתי צריך להעמיד על המקום אדם שעובר את הגבול.זה קצת מעליב אבל זה עדיף כך מאשר להרוס את היחסים איתו כי אתה שומר בבטן ומפתח סלידה ממנו.
 

lovelyAnonymus

New member
אבל יש הבדל בין לבקש עזרה לבין לבקש תשובות

אפילו בלי לנסות להבין בעצמך את החומר. את ביקשת עזרה, אמנם ביקשת הרבה ונידנדת אבל למדת לפני והשתדלת להבין. והבחורה הזאת כפי שהבנתי אפילו לא מנסה להבין את החומר אלא ישר מבקשת שיתנו לה תשבות.
 

Lir האחת

New member
בדיוק.

זה מה שרציתי לומר קודם..
 

sophies

New member
שתי עיצות מועילות

1. היום בעידן האיטנרנט, את יכולה לשלוח את התרגיל למרצה ישר לתא שלו, ודי, הוא יודע מי כתב מה. ואם היא מבקשת ממך תשובה, פשוט תגידי שכבר מסרת את התרגיל. אם זה עדיין לא עוזר, את יכולה להגיד שכבר הגשת בתא של המרצה ואת ממש לא זוכרת פרטים על מה שכתבת 2. את יכולה להתנהג בדיוק כמוה פעם פעמים שלוש, והיא תניח לך, תתקשרי את ותשאלי מה התשובה, היא תחשוב שאין לה יותר מקור ליצירות מופת ותניח לך בשקט.
 

B L I M P

New member
תראי לדעתי זה מאוד תלוי

אם זה מטלות שמגישים רק כדי לצאת ידי חובה - כלומר מקבלים הגיש/לא הגיש והלמידה היא בעיקר בשביל עצמך, תני לה להעתיק בכיף (במיוחד אם הבודקים לא קוראים את התשובות, למרות שבספרות זה בטח לא כמו במקצועות יותר ריאליים). את את התועלת שלך השגת, ומה אכפת לך לתת יד לחברה עצלנית. מאידך, אם זה תרגילים שבודק המרצה ויש להם פוטנציאל להשאיר עליו רושם שיעזור לך בהמשך השנה/ציונים בעלי משקל חשוב וכד', אז תנסי להגיד לה שטרחת ועבדת על זה הרבה, אין לך בעיה לתת לה כיוונים, אבל לא מתאים לך שהיא תגיש את העבודה שלך. והכי חשוב, למרות שהלוואי וזה לא היה חשוב, תחשבי אם אי פעם תזדדקי לה. כי אולי יבוא יום ואת תצטרכי להעתיק כי לא הספקת, או שתצטרכי ממנה כל עזרה אחרת, וחבל ליצור עויינות בין אנשים בפקולטה (במיוחד אם את אומרת שאתם ממש קצת אנשים).
 

yawn

New member
תודה לכל העונים!

הן המפרגנים, הן המייעצים, הן מהצד השני והן מהמכנים אותי פתטית
אני יודעת שזה פחות אפקטיבי לענות בהודעה אחת מרוכזת, אבל לצערי זה מה שאאלץ לעשות מפאת קוצר זמן. אולי כדאי להבהיר פה שאני לא מצאת שום פסול בעזרה לאנשים בלימודים, גם אם היא אינטנסיבית. חברה שלי עושה קורסים באנגלית בהם היא מאד מתקשה, ואני עוזרת לה בשימחה רבה מספר פעמים בשבוע. דגש על ה"עזרה": לא מכינה לה את השיעורים ולא כותבת לה את העבודות. בנוסף, הרבה פעמים עוזר כאשר העזרה היא הדדית . אולי זה מה שהפריע לי בבחורה: היא רק "לקחה" ולא "נתנה", וזה הדבר שגרם לי להרגיש מנוצלת. בנוסף, יש לי השערה שחלק מהמגיבים הם ממדעי הטבע, ואולי כדאי בכל זאת לעשות את ההבחנה בין קורסים בטבע וברוח: בניגוד למדעי הטבע, שבהם יש מס' קורסים שפשוט צריך "לעבור" והמטרה הסופית היא לקבל את התואר, הרי שבמדעי הרוח מיותר לחלוטין ללמוד לשם לקבל "עובר". הרי תואר במדעי הרוח, עם כל הכבוד, אתם יודעים מה אפשר לעשות איתו אחר כך (בערך מה שאפשר לעשות עם החוו"ד שלך מהצבא). בנוסף, כפי שנכתב פה על ידי nova stella - בניגוד למקצועות ריאלים, בהם יש תשובה אחת ופיתרון אחד נכון, הרי שבספרות "בוחנים" הרבה מעבר לאם התשובה נכונה או לא: דבר ראשון, יש הרבה יותר מתשובה נכונה אחת, כך שהתשובה מראה על יכולות של הבחנה בין תפל לעיקר, על כיווני המחשבה, כמו כן חשובים הניסוח והיכולת להעביר רעיון. מדובר, מבחינתי, בהרבה יותר מאשר העתקת התרגיל והתשובה הנכונה. זאת על אף שברור לי לחלוטין שלא המצאתי את הגלגל, וגם לא את שייקספיר או את גיתה. בנוגע לעניין הקארמה: אילו הייתי עם נטייה יותר פילוסופית, הייתי מוכנה להיכנס לדיון האם לתת לבחורה להעתיק תורם לקארמה הטובה או הרעה שלי; האם לקארמה הטובה כי אני עוזרת לה, או לקארמה הרעה מכיוון שמדובר בסוג של גניבה, בהפרה של חוקי האוניברסיטה, ובכך שבסופו של דבר, היא תדע פחות מכיוון שהיא לא טורחת לנסות. האם באמת מדובר פה בדבר טוב בשבילה? (אני מתארת לי שהרוב יחשבו שאני מגזימה בחלק הזה. לא נורא). מה שלא יהיה, הנה סיפור משעשע: עוד לפני שקראתי פה את התגובות, ניסיתי את אחד הרעיונות של אחד המגיבים: התקשרתי אליה לפני שהיא הספיקה להתקשר אלי כדי לבקש עזרה באחת המטלות. הפיתרון? להתקשר אל בחורה אחרת מהקורס כדי לשאול את התשובה...
או-אז הפגנתי את החנוניות שלי בהקצנה קלה (לצערי, זוהי הקצנה קלה בלבד), ואמרתי - לא, בואי נשב דקה ונחשוב! ובכן, ישבנו ישבנו, חשבנו חשבנו, זרקתי לה עצם פה ושם, והפלא ופלא! כעבור מספר דקות עלה לבחורה רעיון לראש, היא הודתה לי, ופנינו כל אחת לדרכה
אני עוד לא יודעת מה יקרה בפעמים הבאות, אבל למזלי ניתנו לי פה מספיק עצות ליישום.. תודות רבות לכם, המשך שבוע נעים!
 

roigr

New member
דעתי

אם זה לא מפריע לך או גוזל לך זמן - אני לא רואה למה זה צריך להיות מטריד. זו בעיה שלה, והעובדה שהיא לא מתרגלת את החשיבה שלה עלולה (אם כי לא בטוח) לפגוע רק בה. אז מה זה משנה ? שתעתיק. שלא תעתיק. שתשאל. אולי היא מרגישה טיפשה ולא בטוחה בעצמה ? אולי היא חושבת שהיא לא מבינה כלום כמוך ושאת חכמה במיוחד ? אולי היא סתם עצלנית ? בכל מקרה - אף אחת מהאופציות אינה פוגעת בך.
 
לפעמים היתי מעתיקה אבל דרך זה לומדת אבל

אפעם לא כתוצאה מעצלנות ואפעם לא מסכימה להעביר את התשובה למישהו אחר או לומר ממי לקחתי (למה להעמיד אותו במצב לא נעים של לסרב). במקומות שזה סתם הגשה ואין ציון זה שטויות,שיעתיקו.אבל אם יש ציון,אצלנו לפחות נותנים 0 על העתקה ובפירסום הציון כתוב בגדול נפסל העתקה.וכן זה פוגע בו כי יש מקצועות שזה חשוב לתרגל.
 
למעלה