עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת

מצב
הנושא נעול.

darkshadow1

New member
אתה עדיין מופתע מהעיתונאים בארץ?

מה בדיוק חזק מדי בזה?
הרי הניסוח הוא אשכרה בזיוני. לאמר שאין עצירה בכניסה לעיר לרוב הציבור שאיננו פריק של רכבות או מורעל תח"ץ או ווירדואוו לאללה (ורוב גולשי הפורום
הם או פריקים של רכבות/אוטובוסים או מורעלי תח"ץ או ווירדואוו שחרגו, ובהרבה, מגבול הטעם הרע, לא רק מגבול הטעם הטוב)
זה מובן כך שאין בכלל תחנה/עצירה כלשהי בכניסה לעיר. ולא היא.

הם היו צריכים לאמר שהרכבת לא תסיים את נסיעת בכניסה לעיר אלא תמשיך לעיר העתיקה.

עיתונאי שעושה כזה ניסוח ועוד במהדורת החדשות המרכזית של אחד משלושת ערוצי הטלויזיה הציבוריים (אמנם גם מסחריים אבל עדיין ציבוריים, ערוץ ברואווד קאסט שכפוף לרשות השניה)
הוא עיתונאי שעשה ביזיון כלשהו מעבודתו.
אפילו אבייתר שבד"כ לא מסכים איתי כמעט בכלום טען שהניסוח בזוי היה לעניין הפעם.
אתה עדיין מופתע מהעיתונאים בארץ?
רובם ככולם לא מבינים דבר בתחבורה- למשל, נדיר מאוד שעיתונאי כלשהו מצליח להבדיל בין נתיב למסלול בזמן כתבות על כבישים. מן הסתם בניסוח יותר הגיוני היה צריך להחליף את המילה "רכבת" ב-"מסילה", אבל מבחינת העיתונאי הממוצע כל מה שקשור בצורה כלשהי לרכבת ישראל מקופל תחת המילה "רכבת".
 

amit1270

New member
בזיוני≠בזוי

מה בדיוק חזק מדי בזה?
הרי הניסוח הוא אשכרה בזיוני. לאמר שאין עצירה בכניסה לעיר לרוב הציבור שאיננו פריק של רכבות או מורעל תח"ץ או ווירדואוו לאללה (ורוב גולשי הפורום
הם או פריקים של רכבות/אוטובוסים או מורעלי תח"ץ או ווירדואוו שחרגו, ובהרבה, מגבול הטעם הרע, לא רק מגבול הטעם הטוב)
זה מובן כך שאין בכלל תחנה/עצירה כלשהי בכניסה לעיר. ולא היא.

הם היו צריכים לאמר שהרכבת לא תסיים את נסיעת בכניסה לעיר אלא תמשיך לעיר העתיקה.

עיתונאי שעושה כזה ניסוח ועוד במהדורת החדשות המרכזית של אחד משלושת ערוצי הטלויזיה הציבוריים (אמנם גם מסחריים אבל עדיין ציבוריים, ערוץ ברואווד קאסט שכפוף לרשות השניה)
הוא עיתונאי שעשה ביזיון כלשהו מעבודתו.
אפילו אבייתר שבד"כ לא מסכים איתי כמעט בכלום טען שהניסוח בזוי היה לעניין הפעם.
בזיוני≠בזוי
המונח "בזיוני" בהחלט במקום בהקשר הזה. "בזוי" הוא ביטוי גנאי קשה מאוד ומתייחס לאדם או למעשה רע במיוחד.
 

down under

New member
או קיי, מקבל את ההערה/'הארה שלך

בזיוני≠בזוי
המונח "בזיוני" בהחלט במקום בהקשר הזה. "בזוי" הוא ביטוי גנאי קשה מאוד ומתייחס לאדם או למעשה רע במיוחד.
או קיי, מקבל את ההערה/'הארה שלך
 
נו.. לכן צחקתי!

ניסוח עלוב עד בזוי
מלשון ביזיון של ניסוח.
הכוונה היתה לכך שהרכבת לא תעצור את נסיעתה, מלשון עצירה סופית, בכניסה לירושלים.
הרי ברור לכולם שכן תהיה עצירה, כלומר תחנה, בבנייני האומה.

במלים אחרות הם התכוונו לאמר שהתחנה הסופית בקו מת"א לירושלים לא יהיה בכניסה לעיר אלא ליד שער יפו.
נו.. לכן צחקתי!

אם היה לי צד שהכוונה כלשונה, הייתי מתעצבן מאוד


מי שלא היה בסיור ולא קרא בפורום, עוד עלול לחשוב שהדברים כפשוטם.
 
המילה "בזוי" בהחלט במקום הפעם.
בתכנית

ניסוח עלוב עד בזוי
מלשון ביזיון של ניסוח.
הכוונה היתה לכך שהרכבת לא תעצור את נסיעתה, מלשון עצירה סופית, בכניסה לירושלים.
הרי ברור לכולם שכן תהיה עצירה, כלומר תחנה, בבנייני האומה.

במלים אחרות הם התכוונו לאמר שהתחנה הסופית בקו מת"א לירושלים לא יהיה בכניסה לעיר אלא ליד שער יפו.
המילה "בזוי" בהחלט במקום הפעם.
בתכנית
שכתבתי בשנת 1988 אמורה הרכבת לעצור בסמוך לתחנה המרכזית מאחוריה. כיום זה כבר לא אפשרי לאחר הבנייה המאסיבית במקום. ללא עצירה בכניסה לעיר אין לרכבת זו הצדקה כלכלית.
 

Ccyclist

Well-known member
שהחיינו, הנה המפה מהכתבה ודיון קודם כאן

עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת
לירושלים ועל תחנה מתוכננת באזור העיר העתיקה.
שהחיינו, הנה המפה מהכתבה ודיון קודם כאן

לטובת מי שרוצה לעיין בגראפיקה שבה השתמשו בערוץ 10 מבלי לצפות במהדורה שלהם הוספתי אותה לתגובה. לדעתי מדובר בשירטוט על בסיס שמות הרחובות שהקו מיועד לעבור מתחת להם ולא בתוואי רציני בגלל הפנייה החדה. אם הכוונה לטרמינל מתחת לקצה הצפוני של רחוב המלך דוד באזור ממילא אז אין לזה רלוונטיות לחיבור למלחה, אך אם אכן ישנה כוונה להארכת הקו לחאן אז זו סוף-סוף הלולאה הירושלמית שתבטיח שהעיר לא תנותק רכבתית בעת עבודות תחזוקה בA1.

לינק בעייתי משהו לדיון הקודם בפורום, בו העליתי בתת-שירשור בנוסף לאופציה הזו (שנידונה כאן כמה וכמה שנים) שלושה אופציות אחרות: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=172138976#172115809

לדעתי הטרמינל הזה יחייב שלוחת רק"ל מכיכר ספרא מלכותל דרך שער יפו והר-ציון, כי בלי חיבור כזה למסלול הראשי ברחוב יפו התיירים שיגיעו לעיר מתחנת ממילא לא ימשיכו מערבית למתחם ממילא אחרי הביקור בעיר העתיקה. כמו כן - למרות המרחק הקצר חייבים לשקול תחנת רק"ל בכיכר ציון כדי להנגיש את המדרחוב ונחלת שבעה. יש דברים כאלו בעולם, אני יכול להביא דוגמה של 260 מטר בין שתי תחנות תחתית עמוסות על אותו הקו.

אני מאד מקווה שהתשתית הזו לא תייצג נסיגה של מרכז העיר מזרחה אל עבר העיר העתיקה, על חשבון מרכז העיר המערבית.
 
אתה חושב שהפעם זה רציני?

שהחיינו, הנה המפה מהכתבה ודיון קודם כאן

לטובת מי שרוצה לעיין בגראפיקה שבה השתמשו בערוץ 10 מבלי לצפות במהדורה שלהם הוספתי אותה לתגובה. לדעתי מדובר בשירטוט על בסיס שמות הרחובות שהקו מיועד לעבור מתחת להם ולא בתוואי רציני בגלל הפנייה החדה. אם הכוונה לטרמינל מתחת לקצה הצפוני של רחוב המלך דוד באזור ממילא אז אין לזה רלוונטיות לחיבור למלחה, אך אם אכן ישנה כוונה להארכת הקו לחאן אז זו סוף-סוף הלולאה הירושלמית שתבטיח שהעיר לא תנותק רכבתית בעת עבודות תחזוקה בA1.

לינק בעייתי משהו לדיון הקודם בפורום, בו העליתי בתת-שירשור בנוסף לאופציה הזו (שנידונה כאן כמה וכמה שנים) שלושה אופציות אחרות: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=172138976#172115809

לדעתי הטרמינל הזה יחייב שלוחת רק"ל מכיכר ספרא מלכותל דרך שער יפו והר-ציון, כי בלי חיבור כזה למסלול הראשי ברחוב יפו התיירים שיגיעו לעיר מתחנת ממילא לא ימשיכו מערבית למתחם ממילא אחרי הביקור בעיר העתיקה. כמו כן - למרות המרחק הקצר חייבים לשקול תחנת רק"ל בכיכר ציון כדי להנגיש את המדרחוב ונחלת שבעה. יש דברים כאלו בעולם, אני יכול להביא דוגמה של 260 מטר בין שתי תחנות תחתית עמוסות על אותו הקו.

אני מאד מקווה שהתשתית הזו לא תייצג נסיגה של מרכז העיר מזרחה אל עבר העיר העתיקה, על חשבון מרכז העיר המערבית.
אתה חושב שהפעם זה רציני?

לי זה נראה יותר כמחזור של אותה ידיעה שפותחת את השרשור אליו קישרת בהודעתך.

צריך רק לקרוא את תגובת הרב פיינשטיין ומה שהגיב לו ר' בועז היקר.

אם נתייחס לתכנית עצמה, הרי כמוה ויותר מופיע בתכנית מתאר 2000, בה גם מופיע סימון תחנה תת קרקעית בצומת קינג ג'ורג'-יפו במרכז העיר.
 

בועז ל

New member
אכן מדובר במחזור ודומני שאני יודע להיכן

אתה חושב שהפעם זה רציני?

לי זה נראה יותר כמחזור של אותה ידיעה שפותחת את השרשור אליו קישרת בהודעתך.

צריך רק לקרוא את תגובת הרב פיינשטיין ומה שהגיב לו ר' בועז היקר.

אם נתייחס לתכנית עצמה, הרי כמוה ויותר מופיע בתכנית מתאר 2000, בה גם מופיע סימון תחנה תת קרקעית בצומת קינג ג'ורג'-יפו במרכז העיר.
אכן מדובר במחזור ודומני שאני יודע להיכן
מוליכים עקבות המחזור.

אגב, נחמד לראות כיצד ממשהו שבקושי הייתי מגדיר כידיעה (ועוד ידיעה קלוקלת) התפתח כזה שרשור נרחב.
 
מעניין שלאחרונה שמעתי על כך ממישהו

אכן מדובר במחזור ודומני שאני יודע להיכן
מוליכים עקבות המחזור.

אגב, נחמד לראות כיצד ממשהו שבקושי הייתי מגדיר כידיעה (ועוד ידיעה קלוקלת) התפתח כזה שרשור נרחב.
מעניין שלאחרונה שמעתי על כך ממישהו

ללא קשר לאייטם בערוץ 10
 

Ccyclist

Well-known member
לתוכניות שעוברות הליכים יש הרגל להתבצע

מעניין שלאחרונה שמעתי על כך ממישהו

ללא קשר לאייטם בערוץ 10
לתוכניות שעוברות הליכים יש הרגל להתבצע
אם היה מדובר ברעיון כזה או אחר היה ניתן לפתור אותו כפנטזיה, אך ברגע שישנה השקעה כספית בתיכנון, תהליכים כמו ועדות, דיונים וכו' נוצרת אינרציה מסויימת מאחורי הפרוייקט. כמו כן, תחנת טרמינל בממילא מצריכה רק 10% נוספים של חציבה בנוסף למה שכבר הולך ונחצב בהרי ירושלים.

יש הגיון בכך שבמקום לנסוע 10-15 דק' ו5 תחנות רק"ל בקטע מרכזי שנועד לשרת את המבקרים במרכז העיר המערבית יוכלו התיירים המבקרים בעיר העתיקה להמשיך תחנה אחת במסלול תת-קרקעי ייעודי שיעשה את אותם 3 ק"מ בדקה או שתיים. בין אם מדובר בתייר הישראלי שבא לבקר בעיר העתיקה או בתייר שמגיע מנתב"ג לאזור מלונות ממילא (ואני מקווה שתהיה גם שלוחת רק"ל ברחוב המלך דוד שתשרת את מלונות קרן היסוד) היכולת להגיע לעיר העתיקה מהאיילון או לאזור המלונות מנתב"ג ב30-40 דקות תקל על ירושלים להפוך ליעד לחופשות עירוניות קצרות כמקובל בעידן הלו-קוסט.
 

amit1270

New member
נסיגה? אולי חיבור

שהחיינו, הנה המפה מהכתבה ודיון קודם כאן

לטובת מי שרוצה לעיין בגראפיקה שבה השתמשו בערוץ 10 מבלי לצפות במהדורה שלהם הוספתי אותה לתגובה. לדעתי מדובר בשירטוט על בסיס שמות הרחובות שהקו מיועד לעבור מתחת להם ולא בתוואי רציני בגלל הפנייה החדה. אם הכוונה לטרמינל מתחת לקצה הצפוני של רחוב המלך דוד באזור ממילא אז אין לזה רלוונטיות לחיבור למלחה, אך אם אכן ישנה כוונה להארכת הקו לחאן אז זו סוף-סוף הלולאה הירושלמית שתבטיח שהעיר לא תנותק רכבתית בעת עבודות תחזוקה בA1.

לינק בעייתי משהו לדיון הקודם בפורום, בו העליתי בתת-שירשור בנוסף לאופציה הזו (שנידונה כאן כמה וכמה שנים) שלושה אופציות אחרות: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=172138976#172115809

לדעתי הטרמינל הזה יחייב שלוחת רק"ל מכיכר ספרא מלכותל דרך שער יפו והר-ציון, כי בלי חיבור כזה למסלול הראשי ברחוב יפו התיירים שיגיעו לעיר מתחנת ממילא לא ימשיכו מערבית למתחם ממילא אחרי הביקור בעיר העתיקה. כמו כן - למרות המרחק הקצר חייבים לשקול תחנת רק"ל בכיכר ציון כדי להנגיש את המדרחוב ונחלת שבעה. יש דברים כאלו בעולם, אני יכול להביא דוגמה של 260 מטר בין שתי תחנות תחתית עמוסות על אותו הקו.

אני מאד מקווה שהתשתית הזו לא תייצג נסיגה של מרכז העיר מזרחה אל עבר העיר העתיקה, על חשבון מרכז העיר המערבית.
נסיגה? אולי חיבור
 

Ccyclist

Well-known member
לצערי - נסיגה של מרכז הכובד העירוני לממילא.

נסיגה? אולי חיבור
לצערי - נסיגה של מרכז הכובד העירוני לממילא.
תחשוב על זה מנקודת המבט של תייר שיגיע לעיר מהתחנה המוצעת בממילא למטרת ביקור בעיר העתיקה, בין אם הוא מגיע אליה לביקור יום מהאיילון (מה שבהחלט אפשרי עם נסיעה של פחות משעה מהמלון ליעד) או שוהה באזור המלונות החדש בממילא או זה הוותיק במלך דוד וקרן היסוד.

המוקדים הראשיים עבורו הם העיר העתיקה (ה-סיבה לביקור), המלון, ותחנת ממילא (שממנה יחזור למישור החוף). בלב כל הדברים האלו נמצא מתחם ממילא החדש שעונה עבורו על כל צרכיו. את ההרגשה שצעד ברחובות ירושלים הוא יקבל מההליכה לכותל או לכנסיית הקבר (התיירים הלא דתיים ילכו לשניהם מתוך סקרנות ורצון לראות היסטוריה) ואת המדרחוב ובייחוד את רחוב המלך ג'ורג' הוא ישאיר למקומיים. אם לא יהיו שלוחות רק"ל שיחברו אותו לרחוב יפו מהמלון והעיר העתיקה הוא פשוט לא ילך עד לכיכר ספרא כי האזור של מבנה הענק ברחוב כורש פשוט מזכיר שיכוני עוני בערי המערב ואינו מזמין.

בעבר הרחוק אזור כיכר ספרא היה המקום למקם בו מוסדות ראשיים כמו הדואר הראשי, אך בעידן העיר המחולקת המשולש הירושלמי לקח את הבכורה, ושכונת ממילא הפכה לשכונת ספר. כיום ממילא התחזקה כנקודת מעבר בין העיר המערבית לעיר העתיקה עם פתיחת מרכז אלרוב והמלונות באזור, אך הפיכת האזור לשער הכניסה התח"צי שממנו מגיח התייר לעיר משנה את הפרספקטיבה שלו עליה לעומת הפרספקטיבה של מי שיגיע לעיר מהאומה ויקח רק"ל דרך הרחוב הראשי שלה.
 

amit1270

New member
מרכז העיר לא מהווה אטרקציה לתיירי חוץ

לצערי - נסיגה של מרכז הכובד העירוני לממילא.
תחשוב על זה מנקודת המבט של תייר שיגיע לעיר מהתחנה המוצעת בממילא למטרת ביקור בעיר העתיקה, בין אם הוא מגיע אליה לביקור יום מהאיילון (מה שבהחלט אפשרי עם נסיעה של פחות משעה מהמלון ליעד) או שוהה באזור המלונות החדש בממילא או זה הוותיק במלך דוד וקרן היסוד.

המוקדים הראשיים עבורו הם העיר העתיקה (ה-סיבה לביקור), המלון, ותחנת ממילא (שממנה יחזור למישור החוף). בלב כל הדברים האלו נמצא מתחם ממילא החדש שעונה עבורו על כל צרכיו. את ההרגשה שצעד ברחובות ירושלים הוא יקבל מההליכה לכותל או לכנסיית הקבר (התיירים הלא דתיים ילכו לשניהם מתוך סקרנות ורצון לראות היסטוריה) ואת המדרחוב ובייחוד את רחוב המלך ג'ורג' הוא ישאיר למקומיים. אם לא יהיו שלוחות רק"ל שיחברו אותו לרחוב יפו מהמלון והעיר העתיקה הוא פשוט לא ילך עד לכיכר ספרא כי האזור של מבנה הענק ברחוב כורש פשוט מזכיר שיכוני עוני בערי המערב ואינו מזמין.

בעבר הרחוק אזור כיכר ספרא היה המקום למקם בו מוסדות ראשיים כמו הדואר הראשי, אך בעידן העיר המחולקת המשולש הירושלמי לקח את הבכורה, ושכונת ממילא הפכה לשכונת ספר. כיום ממילא התחזקה כנקודת מעבר בין העיר המערבית לעיר העתיקה עם פתיחת מרכז אלרוב והמלונות באזור, אך הפיכת האזור לשער הכניסה התח"צי שממנו מגיח התייר לעיר משנה את הפרספקטיבה שלו עליה לעומת הפרספקטיבה של מי שיגיע לעיר מהאומה ויקח רק"ל דרך הרחוב הראשי שלה.
מרכז העיר לא מהווה אטרקציה לתיירי חוץ
לא יהודים, ויהודים יגיעו לשם בכל מקרה, כי שם (אזור המדרחוב) יש את כל ה"אקשן" שאין בממילא. אני לא ממש מודאג מהתחנה המתוכננת או מהתפתחות אזור ממילא-המלך דוד כמוקד תיירות. אם כבר אז ההפך - ממילא מחזקת את הקשר בין מרכז העיר לעיר העתיקה וגורמת לתייר שלא היה "יורק" בכיוון מרכז העיר להגיע לאזור הזה.

לגבי "שיכוני עוני" - אני ממליץ לך להתעדכן (ולא לסמוך על גוגל סטריט-ויו). לא מזמן העליתי כאן תמונה של הכיכר שנוצרה עם חסימת חלקו התחתון של רחוב שלומציון, שהפכה לנקודת מעבר הומה בין ממילא למרכז הוותיק.
 

Ccyclist

Well-known member
עד שנות ה00 היא היתה האזור הפרקטי לכולם.

מרכז העיר לא מהווה אטרקציה לתיירי חוץ
לא יהודים, ויהודים יגיעו לשם בכל מקרה, כי שם (אזור המדרחוב) יש את כל ה"אקשן" שאין בממילא. אני לא ממש מודאג מהתחנה המתוכננת או מהתפתחות אזור ממילא-המלך דוד כמוקד תיירות. אם כבר אז ההפך - ממילא מחזקת את הקשר בין מרכז העיר לעיר העתיקה וגורמת לתייר שלא היה "יורק" בכיוון מרכז העיר להגיע לאזור הזה.

לגבי "שיכוני עוני" - אני ממליץ לך להתעדכן (ולא לסמוך על גוגל סטריט-ויו). לא מזמן העליתי כאן תמונה של הכיכר שנוצרה עם חסימת חלקו התחתון של רחוב שלומציון, שהפכה לנקודת מעבר הומה בין ממילא למרכז הוותיק.
עד שנות ה00 היא היתה האזור הפרקטי לכולם.
למעט קבוצות צליינים.

כדובר אנגלית שגדל בירושלים אינני מביט על התיירים מבחוץ. כשהתחלתי לבלות בשנות ה90 היו שואלים אותי איפה אני מתארח והם די היו בהלם מהתשובה "בבית". סצינת התרמילאים והתיירים שבילו בנחלת שבעה בירושלים לא היה מבוסס על מוצא יהודי בלבד אלא על המכנה המשותף של תיירים צעירים שרצו לבלות באזור הבילויים של מרכז העיר אחרי ששילמו את מס השפתיים התיירותי לעיר העתיקה שכידוע נסגרת לעסקים ב7 בערב. כמו כן, לפני עידן ממילא-אלרוב כל חנויות הרשת בהן התיירים הצטיידו בצרכיהם השונים היו במרכז העיר, אך כיום רבות מהרשתות האלו נמצאות גם בממילא.

כמו כן - רחוב הנסיכה מרי הינו תלול ולא מזמין להליכה. מסלול ההליכה ההגיוני ביותר לנחלת שבעה הוא דרך רחוב הלל, והמסלול ההגיוני השני הוא תח"צ דרך תחנת רק"ל עתידית בתפר שבין טיילת ממילא למתחם שער יפו. את מה שאמרתי על הבניין הענק ברחוב כורש אני חוזר ואומר. במערב אירופה בניינים מהסוג הזה משמשים רק לשיכון ציבורי לעניים ולכן תייר שיראה כזה ברחוב שהיה יכול להיות חיבור ההליכה ההגיוני בין מדרחוב יפו לממילא יראה אותו ויניח שעדיף שלא להמשיך ברחוב הזה.
 

amit1270

New member
יש המון סוגי תיירים

עד שנות ה00 היא היתה האזור הפרקטי לכולם.
למעט קבוצות צליינים.

כדובר אנגלית שגדל בירושלים אינני מביט על התיירים מבחוץ. כשהתחלתי לבלות בשנות ה90 היו שואלים אותי איפה אני מתארח והם די היו בהלם מהתשובה "בבית". סצינת התרמילאים והתיירים שבילו בנחלת שבעה בירושלים לא היה מבוסס על מוצא יהודי בלבד אלא על המכנה המשותף של תיירים צעירים שרצו לבלות באזור הבילויים של מרכז העיר אחרי ששילמו את מס השפתיים התיירותי לעיר העתיקה שכידוע נסגרת לעסקים ב7 בערב. כמו כן, לפני עידן ממילא-אלרוב כל חנויות הרשת בהן התיירים הצטיידו בצרכיהם השונים היו במרכז העיר, אך כיום רבות מהרשתות האלו נמצאות גם בממילא.

כמו כן - רחוב הנסיכה מרי הינו תלול ולא מזמין להליכה. מסלול ההליכה ההגיוני ביותר לנחלת שבעה הוא דרך רחוב הלל, והמסלול ההגיוני השני הוא תח"צ דרך תחנת רק"ל עתידית בתפר שבין טיילת ממילא למתחם שער יפו. את מה שאמרתי על הבניין הענק ברחוב כורש אני חוזר ואומר. במערב אירופה בניינים מהסוג הזה משמשים רק לשיכון ציבורי לעניים ולכן תייר שיראה כזה ברחוב שהיה יכול להיות חיבור ההליכה ההגיוני בין מדרחוב יפו לממילא יראה אותו ויניח שעדיף שלא להמשיך ברחוב הזה.
יש המון סוגי תיירים
דווקא תיירים מהזן התרמילאי מגיעים, מבלים וגם לנים במרכז העיר (אסניית אברהם). ממילא היא מרכז קניות ובילוי יוקרתי ולא ממש מקום "להצטייד" ובמובן הזה ממש לא מעמיד את מרכז העיר בסכנה.

רחוב הנסיכה שלומציון מרי המלכה הוא תלול ועדיין מהווה חולייה מקשרת (לא היחידה) בין ממילא למרכז העיר. הבניין ברחוב כורש הוא באמת לא הדבר הכי אסתטי, וכיום עם הריסת הבניין שממול (בניין שנבנה בשנות ה-80 והוגדר מבנה מסוכן) זה נראה אפילו פחות טוב. מצד שני, רחוב כורש עצמו שופץ לפני כמה שנים, עצים ניטעו לאורכו והוא נראה ממש בסדר. גם רחוב ינאי שהיה "חצר אחורית" שופץ ושודרג בשנה האחרונה. בכל אופן, רחוב כורש לא מהווה נתיב הליכה פופולארי (הנסיכה שלומציון עושה את העבודה) אז זה לא ממש משנה..
 
התפיסה שלך נכונה להחריד!


לצערי - נסיגה של מרכז הכובד העירוני לממילא.
תחשוב על זה מנקודת המבט של תייר שיגיע לעיר מהתחנה המוצעת בממילא למטרת ביקור בעיר העתיקה, בין אם הוא מגיע אליה לביקור יום מהאיילון (מה שבהחלט אפשרי עם נסיעה של פחות משעה מהמלון ליעד) או שוהה באזור המלונות החדש בממילא או זה הוותיק במלך דוד וקרן היסוד.

המוקדים הראשיים עבורו הם העיר העתיקה (ה-סיבה לביקור), המלון, ותחנת ממילא (שממנה יחזור למישור החוף). בלב כל הדברים האלו נמצא מתחם ממילא החדש שעונה עבורו על כל צרכיו. את ההרגשה שצעד ברחובות ירושלים הוא יקבל מההליכה לכותל או לכנסיית הקבר (התיירים הלא דתיים ילכו לשניהם מתוך סקרנות ורצון לראות היסטוריה) ואת המדרחוב ובייחוד את רחוב המלך ג'ורג' הוא ישאיר למקומיים. אם לא יהיו שלוחות רק"ל שיחברו אותו לרחוב יפו מהמלון והעיר העתיקה הוא פשוט לא ילך עד לכיכר ספרא כי האזור של מבנה הענק ברחוב כורש פשוט מזכיר שיכוני עוני בערי המערב ואינו מזמין.

בעבר הרחוק אזור כיכר ספרא היה המקום למקם בו מוסדות ראשיים כמו הדואר הראשי, אך בעידן העיר המחולקת המשולש הירושלמי לקח את הבכורה, ושכונת ממילא הפכה לשכונת ספר. כיום ממילא התחזקה כנקודת מעבר בין העיר המערבית לעיר העתיקה עם פתיחת מרכז אלרוב והמלונות באזור, אך הפיכת האזור לשער הכניסה התח"צי שממנו מגיח התייר לעיר משנה את הפרספקטיבה שלו עליה לעומת הפרספקטיבה של מי שיגיע לעיר מהאומה ויקח רק"ל דרך הרחוב הראשי שלה.
התפיסה שלך נכונה להחריד!

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה