עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
דגש על "להחריד". אינני נגד מרכז העיר.

התפיסה שלך נכונה להחריד!

דגש על "להחריד". אינני נגד מרכז העיר.
אלן כנראה יתמוך בקביעתי שבלונדון ישנם מספר רב של מוקדים שאי אפשר ללכת ביניהם ברגל, אך הקשר ביניהם קל מאד בזכות התחתית וכל אחד מהם מהווה מוקד רב מבקרים בזכות עצמו. בין אם אלו המוזיאונים בקנסינגטון, הווסט-אנד (שבו מספר תחנות וקווים) או קובנט גארדן (אזור סמטאות שמפנה את גבו לכבישים הראשיים הסובבים אותו אך במרכזו תחנת תחתית) היכולת להשתמש בששת הקווים השונים שבתוך ה"בקבוק" המרכזי נובעת מכך שמדובר בקבוצה קטנה של קווים בצבעי יסוד קלים לזכירה במקום מבול מספרי אוטובוסים תלת-ספרתיים עם חלופות בלתי אפשריות.

באותה המידה שלוחת רק"ל לשער יפו (בין טיילת אלרוב למתחם השער), הר ציון והכותל תאפשר לתייר שנקודת המוצא שלו בממילא או בעיר העתיקה להשתמש בקו הקיים בקלות, ולהגיע למלך ג'ורג' בקפיצה תח"צית קצרה וסבירה. כמו כן - שלוחת רק"ל לאורך המלך דוד עם תחנה במלון וגם בגן הפעמון (חידוש החאן?) עבור מלונות דרום קרן היסוד תאפשר לרק"ל לעבור מהקו הקיים בצפון העיר לרק"לת עתידית בקו הכחול וליצור קישור ישיר ללא התלות המערכתית הקיימת בציר המלך ג'ורג'. עם תחנת טרמינל בממילא יש לקו במלך דוד הגיון עבור תושבי צפון ודרום-מזרח העיר, וכמו כן, אין צורך בקו ייעודי מתחנת האומה למלונות המלך דוד. לטעמי השלוחות האלו יכולות להציל את מרכז העיר מהגורל המצפה לו אם תחנת הטרמינל בממילא לא תהיה נגישה למערכת הרק"ל שהיא מערכת התח"צ הבכירה בעיר.

למרות שכתושב לשעבר תמכתי דווקא באופציה שעוברת (בערך) מתחת לרחובות יפו, המלך ג'ורג' וקרן היסוד אני מודע שמסלול כזה משרת יותר את מי שגרים בעיר המערבית ולא במי שרוצים לבקר בעיר העתיקה שהיא בסופו של דבר הסיבה ההיסטורית-מיתולוגית שבגללה תיירים רוצים לבקר בירושלים. אם תבנה תחנת ר"י בממילא יש לעשות הכל כדי שהמגיחים ממנה יראו בשטווח נסיעה נוחה של 2-3 תחנות רק"ל ממנה יש מוקדי עניין נוספים.
 

amit1270

New member
אבל תהיה גם תחנת האומה

דגש על "להחריד". אינני נגד מרכז העיר.
אלן כנראה יתמוך בקביעתי שבלונדון ישנם מספר רב של מוקדים שאי אפשר ללכת ביניהם ברגל, אך הקשר ביניהם קל מאד בזכות התחתית וכל אחד מהם מהווה מוקד רב מבקרים בזכות עצמו. בין אם אלו המוזיאונים בקנסינגטון, הווסט-אנד (שבו מספר תחנות וקווים) או קובנט גארדן (אזור סמטאות שמפנה את גבו לכבישים הראשיים הסובבים אותו אך במרכזו תחנת תחתית) היכולת להשתמש בששת הקווים השונים שבתוך ה"בקבוק" המרכזי נובעת מכך שמדובר בקבוצה קטנה של קווים בצבעי יסוד קלים לזכירה במקום מבול מספרי אוטובוסים תלת-ספרתיים עם חלופות בלתי אפשריות.

באותה המידה שלוחת רק"ל לשער יפו (בין טיילת אלרוב למתחם השער), הר ציון והכותל תאפשר לתייר שנקודת המוצא שלו בממילא או בעיר העתיקה להשתמש בקו הקיים בקלות, ולהגיע למלך ג'ורג' בקפיצה תח"צית קצרה וסבירה. כמו כן - שלוחת רק"ל לאורך המלך דוד עם תחנה במלון וגם בגן הפעמון (חידוש החאן?) עבור מלונות דרום קרן היסוד תאפשר לרק"ל לעבור מהקו הקיים בצפון העיר לרק"לת עתידית בקו הכחול וליצור קישור ישיר ללא התלות המערכתית הקיימת בציר המלך ג'ורג'. עם תחנת טרמינל בממילא יש לקו במלך דוד הגיון עבור תושבי צפון ודרום-מזרח העיר, וכמו כן, אין צורך בקו ייעודי מתחנת האומה למלונות המלך דוד. לטעמי השלוחות האלו יכולות להציל את מרכז העיר מהגורל המצפה לו אם תחנת הטרמינל בממילא לא תהיה נגישה למערכת הרק"ל שהיא מערכת התח"צ הבכירה בעיר.

למרות שכתושב לשעבר תמכתי דווקא באופציה שעוברת (בערך) מתחת לרחובות יפו, המלך ג'ורג' וקרן היסוד אני מודע שמסלול כזה משרת יותר את מי שגרים בעיר המערבית ולא במי שרוצים לבקר בעיר העתיקה שהיא בסופו של דבר הסיבה ההיסטורית-מיתולוגית שבגללה תיירים רוצים לבקר בירושלים. אם תבנה תחנת ר"י בממילא יש לעשות הכל כדי שהמגיחים ממנה יראו בשטווח נסיעה נוחה של 2-3 תחנות רק"ל ממנה יש מוקדי עניין נוספים.
אבל תהיה גם תחנת האומה
שהקשר ממנה למרכז העיר, ולחלקים רבים אחרים, הוא מעולה.
 

alantan

New member
אכן כן לגבי לונדון, אבל מבחינת הבילוי לא נראה

דגש על "להחריד". אינני נגד מרכז העיר.
אלן כנראה יתמוך בקביעתי שבלונדון ישנם מספר רב של מוקדים שאי אפשר ללכת ביניהם ברגל, אך הקשר ביניהם קל מאד בזכות התחתית וכל אחד מהם מהווה מוקד רב מבקרים בזכות עצמו. בין אם אלו המוזיאונים בקנסינגטון, הווסט-אנד (שבו מספר תחנות וקווים) או קובנט גארדן (אזור סמטאות שמפנה את גבו לכבישים הראשיים הסובבים אותו אך במרכזו תחנת תחתית) היכולת להשתמש בששת הקווים השונים שבתוך ה"בקבוק" המרכזי נובעת מכך שמדובר בקבוצה קטנה של קווים בצבעי יסוד קלים לזכירה במקום מבול מספרי אוטובוסים תלת-ספרתיים עם חלופות בלתי אפשריות.

באותה המידה שלוחת רק"ל לשער יפו (בין טיילת אלרוב למתחם השער), הר ציון והכותל תאפשר לתייר שנקודת המוצא שלו בממילא או בעיר העתיקה להשתמש בקו הקיים בקלות, ולהגיע למלך ג'ורג' בקפיצה תח"צית קצרה וסבירה. כמו כן - שלוחת רק"ל לאורך המלך דוד עם תחנה במלון וגם בגן הפעמון (חידוש החאן?) עבור מלונות דרום קרן היסוד תאפשר לרק"ל לעבור מהקו הקיים בצפון העיר לרק"לת עתידית בקו הכחול וליצור קישור ישיר ללא התלות המערכתית הקיימת בציר המלך ג'ורג'. עם תחנת טרמינל בממילא יש לקו במלך דוד הגיון עבור תושבי צפון ודרום-מזרח העיר, וכמו כן, אין צורך בקו ייעודי מתחנת האומה למלונות המלך דוד. לטעמי השלוחות האלו יכולות להציל את מרכז העיר מהגורל המצפה לו אם תחנת הטרמינל בממילא לא תהיה נגישה למערכת הרק"ל שהיא מערכת התח"צ הבכירה בעיר.

למרות שכתושב לשעבר תמכתי דווקא באופציה שעוברת (בערך) מתחת לרחובות יפו, המלך ג'ורג' וקרן היסוד אני מודע שמסלול כזה משרת יותר את מי שגרים בעיר המערבית ולא במי שרוצים לבקר בעיר העתיקה שהיא בסופו של דבר הסיבה ההיסטורית-מיתולוגית שבגללה תיירים רוצים לבקר בירושלים. אם תבנה תחנת ר"י בממילא יש לעשות הכל כדי שהמגיחים ממנה יראו בשטווח נסיעה נוחה של 2-3 תחנות רק"ל ממנה יש מוקדי עניין נוספים.
אכן כן לגבי לונדון, אבל מבחינת הבילוי לא נראה
לי שעצם קיום תחנת רכבת באיזור ממילא יפגע במרכז העיר.

מה שלי זכור משנות ה-90 הוא חניית הרכב שלי באיזור שלומציון המלכה והליכה משם לאיזור יפו-בן יהודה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה