עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת

עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת
לירושלים ועל תחנה מתוכננת באזור העיר העתיקה.
 
מדובר ברעיון של קרוייאנקר ושלי. הרעיון הועלה

עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת
לירושלים ועל תחנה מתוכננת באזור העיר העתיקה.
מדובר ברעיון של קרוייאנקר ושלי. הרעיון הועלה
לראשונה בשנת 1972. אני קצת פיתחתי אותו באוניברסיטה בשלהי שנות ה-80.
 
"הרכבת לא תעצור בכניסה לירושלים"


עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת
לירושלים ועל תחנה מתוכננת באזור העיר העתיקה.
"הרכבת לא תעצור בכניסה לירושלים"


בועז, שמעת?!
 
כרגיל, קברניטי התכנון המסילתי בישראל קוראים

"הרכבת לא תעצור בכניסה לירושלים"


בועז, שמעת?!
כרגיל, קברניטי התכנון המסילתי בישראל קוראים
את הפורום ומעתיקים רעיונות מכאן....את הרעיון לחבר את קו הרכבת הכבדה עם העיר העתיקה הגיתי בשנת 1979 כאשר הייתי בן 16. דוד קרוייאנקר האדריכל הירושלמי וידיד אישי, הגה את הרעיון 7 שנים לפניי. שנינו כתבנו לחוד תזכירים ודפי עמדה בנושא ואף הרעיון הופיע כאן בפורום בשרשור שיזמתי לפני מספר שנים. מדהים לגלות שגם את קו הרכבת המהירה הגה והגה לבדו - עו"ד עמוס עוזני, שהיה מנכ"ל הרכבת (והטוב מכולם ללא ספק) ואחרים כהרגלם ובחוסר הרעיונתיות שלהם - העתיקו ממנו את הרעיון.
בשנת 1988 כתבתי מחקר גדול ורב היקף על קו רכבת כבדה לעיר העתיקה במסגרת לימודיי לתואר שני במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. העבודה שמנתה למעלה מ-350 עמ' נכתבה בעבור פרופ' אריה שחר, ז"ל, מורי ורבי, והיא שמורה בספריית המכון. לא אשתחצן ולא אומר מה הציון שקיבלתי.....אתה לבטח מבין לבד...
שר התחבורה הנוכחי מרבה להעתיק רעיונות מאחרים ואני מניח שיועציו קוראים את הפורום ומעתיקים מכאן רעיונות. כנראה שהמקוריות התכנונית וההנדסית אינה הצד החזק של השר הזה ושל רבים (ולא ממש טובים) אחרים...
 

amit1270

New member
לא הבנתי. אתה מתלונן על התכנית או מברך עליה?

כרגיל, קברניטי התכנון המסילתי בישראל קוראים
את הפורום ומעתיקים רעיונות מכאן....את הרעיון לחבר את קו הרכבת הכבדה עם העיר העתיקה הגיתי בשנת 1979 כאשר הייתי בן 16. דוד קרוייאנקר האדריכל הירושלמי וידיד אישי, הגה את הרעיון 7 שנים לפניי. שנינו כתבנו לחוד תזכירים ודפי עמדה בנושא ואף הרעיון הופיע כאן בפורום בשרשור שיזמתי לפני מספר שנים. מדהים לגלות שגם את קו הרכבת המהירה הגה והגה לבדו - עו"ד עמוס עוזני, שהיה מנכ"ל הרכבת (והטוב מכולם ללא ספק) ואחרים כהרגלם ובחוסר הרעיונתיות שלהם - העתיקו ממנו את הרעיון.
בשנת 1988 כתבתי מחקר גדול ורב היקף על קו רכבת כבדה לעיר העתיקה במסגרת לימודיי לתואר שני במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. העבודה שמנתה למעלה מ-350 עמ' נכתבה בעבור פרופ' אריה שחר, ז"ל, מורי ורבי, והיא שמורה בספריית המכון. לא אשתחצן ולא אומר מה הציון שקיבלתי.....אתה לבטח מבין לבד...
שר התחבורה הנוכחי מרבה להעתיק רעיונות מאחרים ואני מניח שיועציו קוראים את הפורום ומעתיקים מכאן רעיונות. כנראה שהמקוריות התכנונית וההנדסית אינה הצד החזק של השר הזה ושל רבים (ולא ממש טובים) אחרים...
לא הבנתי. אתה מתלונן על התכנית או מברך עליה?
 
מברך על הרעיון בכללי אך לא כרכבת תחתית אלא

לא הבנתי. אתה מתלונן על התכנית או מברך עליה?
מברך על הרעיון בכללי אך לא כרכבת תחתית אלא
כהמשך ישיר של המסילה מתחנת החאן על אקוואדוקט להר ציון. בעבודתי דנתי גם בחלופה של תחתית מהכניסה לעיר ועד להר ציון ונחמד לי לראות שאחרים העתיקו ממני את הרעיון. על כך אני בהחלט שמח ! אולי אתחיל לפזר פה כל מיני רעיונות ואחרי שנה נראה שהם מיושמים הלכה למעשה....
 

amit1270

New member
קשה לומר שהם העתיקו את הרעיון שלך

מברך על הרעיון בכללי אך לא כרכבת תחתית אלא
כהמשך ישיר של המסילה מתחנת החאן על אקוואדוקט להר ציון. בעבודתי דנתי גם בחלופה של תחתית מהכניסה לעיר ועד להר ציון ונחמד לי לראות שאחרים העתיקו ממני את הרעיון. על כך אני בהחלט שמח ! אולי אתחיל לפזר פה כל מיני רעיונות ואחרי שנה נראה שהם מיושמים הלכה למעשה....
קשה לומר שהם העתיקו את הרעיון שלך
הדבר היחיד המשותף לתכנית של משרד התבורה ולרעיון שלך (לא מכיר את הרעיון של קרויאנקר) הוא מיקום התחנה (בערך). כל השאר שונה בתכלית.
 
קשה לומר שאתה מבין ענין היות ומעולם לא קראת

קשה לומר שהם העתיקו את הרעיון שלך
הדבר היחיד המשותף לתכנית של משרד התבורה ולרעיון שלך (לא מכיר את הרעיון של קרויאנקר) הוא מיקום התחנה (בערך). כל השאר שונה בתכלית.
קשה לומר שאתה מבין ענין היות ומעולם לא קראת
את עבודת המחקר שלי משנת 1988. חלופה העוסקת בקו רכבת תחתי מנתב"ג ועד לעיר העתיקה מופיעה במחקר משנת 1988. גש להר הצופים ותקרא בעצמך לפני שאתה ממשיך להיות פזיז כהרגלך.
 

amit1270

New member
נכון. קראתי רק את מה שכתבת כאן

קשה לומר שאתה מבין ענין היות ומעולם לא קראת
את עבודת המחקר שלי משנת 1988. חלופה העוסקת בקו רכבת תחתי מנתב"ג ועד לעיר העתיקה מופיעה במחקר משנת 1988. גש להר הצופים ותקרא בעצמך לפני שאתה ממשיך להיות פזיז כהרגלך.
נכון. קראתי רק את מה שכתבת כאן
 

ניצן cocos

New member
אז תעלה את עבודתך לרשת ושים קישור

קשה לומר שאתה מבין ענין היות ומעולם לא קראת
את עבודת המחקר שלי משנת 1988. חלופה העוסקת בקו רכבת תחתי מנתב"ג ועד לעיר העתיקה מופיעה במחקר משנת 1988. גש להר הצופים ותקרא בעצמך לפני שאתה ממשיך להיות פזיז כהרגלך.
אז תעלה את עבודתך לרשת ושים קישור
אז נוכל להשוות.
 
??? לא הבנתי למה נועד הזלזול הטפשי שלך?

??? לא הבנתי למה נועד הזלזול הטפשי שלך?
גם אתה יכול לעלות להר הצופים, להשאיל את המחקר, לצלם לך עותק, לסרוק אותו ל- PDF ולהעלות אותו לרשת חופשי על הבר.
לי אין זמן אפילו לסרוק עמוד אחד. גם היום יום שישי אני עובד ועד הלילה. תיכף נגמרת לי ההפסקה שהקצבתי לעצמי וחזרה לבדיקת מבחני מתכונת ועוד ועוד. אתה מוזמן לעשות את כל הסריקות בעצמך. קיבלת ממני רשות להעלות הכל לרשת. אין על המחקר שום זכויות יוצרים. חופשי על הבר ומחוק את החיוך. ידעתי למה לא באתי עם בועז לסיור איתך. עכשיו אני רואה עד כמה צדקתי.
 

ניצן cocos

New member
קצת קשה לדון במחקר שלך אם אף אחד חוץ ממך

לך לדפנה מזכירת המכון, תשאיל את המחקר
ולך איתו לספרייה הראשית, צלם אותו וסרוק אותו בעצמך. נראה לך שיש לי זמן לזה?????
קצת קשה לדון במחקר שלך אם אף אחד חוץ ממך
לא ראה אותו :)-
אני בטוח שהמון הציעו מסלול רכבת לעיר העתיקה. השאלה מי הציע רעיון מקורי בתכנון מפורט.
 
המון? ממש לא נכון. כל "ההמון" הזה (העדר אם

קצת קשה לדון במחקר שלך אם אף אחד חוץ ממך
לא ראה אותו :)-
אני בטוח שהמון הציעו מסלול רכבת לעיר העתיקה. השאלה מי הציע רעיון מקורי בתכנון מפורט.
המון? ממש לא נכון. כל "ההמון" הזה (העדר אם
קיים) הציע מסלול של הרכבת הקלה לכותל המערבי. רק קרוייאנקר ואני הצענו להביא את הרכבת הכבדה עד למרחק של 100 מ' מהכותל המערבי על צלע ההר הדרומית של הר ציון.
מחקר שלי 26 חלופות שונות, ביניהן חלופה של רכבת תחתית עם קטעים עיליים מנתב"ג ועד לכותל המערבי - רכבת כבדה בלבד.
במחקר לא דנתי בכלל ברכבת קלה כי בשנת 1988 לא חשבו בכלל על רכבת קלה בירושלים. הרעיון עלה אמנם כבר בשנת 1911 אך נזנח והועלה לעיתים רחוקות.
ברשותי הספר המקורי משנת 1911 הדן בסוגיה זו. תמונת הספר הועלתה לכאן לפורום לפחות 3 פעמים בעבר. תוכל לעיין בו בהזדמנות ראשונה אם ניפגש בבית קפה ליד ביתי. פנוי בימי רביעי בצהריים.
 
ובהזדמנות זו חידה רכבתית וגם הוכחה:

כרגיל, קברניטי התכנון המסילתי בישראל קוראים
את הפורום ומעתיקים רעיונות מכאן....את הרעיון לחבר את קו הרכבת הכבדה עם העיר העתיקה הגיתי בשנת 1979 כאשר הייתי בן 16. דוד קרוייאנקר האדריכל הירושלמי וידיד אישי, הגה את הרעיון 7 שנים לפניי. שנינו כתבנו לחוד תזכירים ודפי עמדה בנושא ואף הרעיון הופיע כאן בפורום בשרשור שיזמתי לפני מספר שנים. מדהים לגלות שגם את קו הרכבת המהירה הגה והגה לבדו - עו"ד עמוס עוזני, שהיה מנכ"ל הרכבת (והטוב מכולם ללא ספק) ואחרים כהרגלם ובחוסר הרעיונתיות שלהם - העתיקו ממנו את הרעיון.
בשנת 1988 כתבתי מחקר גדול ורב היקף על קו רכבת כבדה לעיר העתיקה במסגרת לימודיי לתואר שני במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. העבודה שמנתה למעלה מ-350 עמ' נכתבה בעבור פרופ' אריה שחר, ז"ל, מורי ורבי, והיא שמורה בספריית המכון. לא אשתחצן ולא אומר מה הציון שקיבלתי.....אתה לבטח מבין לבד...
שר התחבורה הנוכחי מרבה להעתיק רעיונות מאחרים ואני מניח שיועציו קוראים את הפורום ומעתיקים מכאן רעיונות. כנראה שהמקוריות התכנונית וההנדסית אינה הצד החזק של השר הזה ושל רבים (ולא ממש טובים) אחרים...
ובהזדמנות זו חידה רכבתית וגם הוכחה:
בתמונה הבאה רואים קצה מסילת ברזל + אוטם בירושלים. למישהו יש רעיון במה מדובר ומדוע אני מכנה זאת הוכחה רכבתית?
נא לנמק !
[אני זוכר את האוטם הזה ומיקומו המדוייק מילדותי. כיום הוא לא קיים כבר שנים רבות רבות...].
אביה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה