YossihNew
Well-known member
- אחרי הקרב, אמר לקהל שהקרב היה חלום עבורו וזה היה הקרב הטוב בקריירה שלו. הוא אמר שחטף המון, אבל המשיך לקום והוכיח בסוף שזה לא ניצחון או הפסד, אלא לתת את המירב וליצור זיכרונות מהקרב. הוא עזב לתגובה ענקית מהקהל. יום אחר כך, אמר לנשיא פאנקרייס מאסאמי אוזאקי ששינה את דעתו על UFC וביקש ממנו לנסות להכניס אותו. אבל זה לא הצליח. חלק מהבעיה הייתה שפאנקרייס ערכה מופעים חודשיים והיה צריך אותו כמה שאפשר כדי למשוך קהל, וזה לא הסתדר. פאנקרייס רצו ליצור אלוף עולם אמיתי בהיאבקות, מלך פאנקרייס, וזה הוביל לטורניר של 16 אנשים בדצמבר 1994. פונאקי ניצח בשני הקרבות הראשונים, והפסיד בחצי הגמר לשאמרוק, שניצח את מאנאבו יאמאדה והפך לאלוף הראשון. פונאקי זכה בתואר מלך פאנקרייס בדצמבר 1996, בסוף תור הזהב. אחרי שרוטן פינה את התואר, פונאקי ניצח את ג'ייסון דה לוסיה בעצירת שופט תוך שבע דקות. ההפסד שלו לקונדו באפריל 1997, מול עוד 7,000 איש, נחשב לעסקים. קונדו, התלמיד מספר אחת של פונאקי, התחיל רצף ניצחונות ונחשב לטירון השנה בהיאבקות יפנית ב-1996. הוא עילף את פרנק שאמרוק בנוקאאוט היחיד בחייו, וגם ניצח את סוזוקי. אבל פונאקי ניצח אותו בחניקה תוך שתי דקות בפגישה הראשונה. ניצחון על התקווה של העתיד בפעם השנייה הייתה דבר לא נכון לעתיד העסק. היה ברור מהקרב שפונאקי סחב, ולא ניסה לנצח אלא ליצור קרב מלהיב, והוא הפסיד לארמבר אחרי רבע שעה. קונדו הפך לאלוף עולם בן 21 והיה אמור לצאת כוכב בעתיד. פונאקי יכול היה להפוך אותו לאלוף עולם, אבל לא לאלוף מוצלח. אחרי שמונה חודשים, עם עסקים רעים, היה ברור שצריך את פונאקי. קונדו אכזב בזירה, ולא ניצח באופן החלטי, ואפילו הפסיד בקרב לא על התואר את מי שהיה אמור לנצח. ואפילו שהיו לו ניצחונות גדולים, היה חסר לו את מה שיהפוך אותו למושך קהל. פונאקי זכה בתואר מול 5,000 איש בדצמבר 1997 אחרי שתי דקות וחצי עם ארמבר בקרב חד צדדי. אם זאת המציאות או לא, אמרו שפונאקי לוקח את התואר למען העסקים ושזה אמיתי כי ידעו מה הרמה שלהם ומה יקרה בקרב אמיתי. הוא הפסיד את התואר בהחלטה פה אחד לאחר חצי שעה באפריל 1998, למצגר מול עוד קהל מלא, בעמידה, כשמצגר שולט. פונאקי לא נראה היה טוב בקרב ובגיל 29, כל הקרבות החודשיים, אימוני ההכנעות ואימוני היתר כי לא ידעו יותר טוב, וההיאבקות מאז גיל 15, הרסו אותו. הוא ניצח בקרבות אחר כך, אבל זה היה הסוף שלו כלוחם בשיא. אחר כך היה איטי יותר, ותמיד נלחם בכאב. פונאקי נפל ויחד איתו פאנקרייס, לרמת MMA סוג ב', והימים של אולמות בינוניים נגמרו. פאנקרייס שינתה את החוקים לחוקי MMA רגילים, ורוב המופעים היו בקורקואן הול ואפילו פחות מכך. הקרב הכי גדול שלו בקריירה היה האחרון, במאי 2000, בטוקיו דום, מול ריקסון גרייסי. בהתחלה, הופתעו שהקרב נקבע, כי גרייסי נמנע מלוחמים רציניים. הקרב האגדי שלו מול קאזושי סאקוראבה התרחש שלושה שבועות קודם. אבל אז, בגלל הניצחונות בטוקיו דום מול טאקאדה ושני טורנירים סטיפיים בטוקיו דום, הוא היה האגדה האמיתית של גרייסי ביפן. בקרב הלוחמים ביפן אז, זה היה עניין גדול, כי גרייסי היה אגדי, אבל אגדת נייר כי אמר שכולם לא היו ברמה שלו, אבל לא נלחם מול אף אחד פרט לטאקאדה שלא היה לוחם אמיתי. לציבור הכללי, פונאקי לא היה כוכב כמו טאקאדה, אבל המבינים ידעו שזה רגע האמת. למרות שגרייסי היה בן 41 ופונאקי בן 31, פונאקי היה פצוע יותר. הגיעו 25,000 איש בלי כרטיסים בחינם- גרייסי-טאקאדה הביא יותר, אבל הקהל המשלם היה נמוך יותר- והרייטינג היה 17.5%. זה נשמע היום טוב ולא נהדר, אבל אז זה היה בלתי יאומן. רוב הקרב היה בעמידה כי היה קשה לגרייסי להפיל אותו. פונאקי היה מנצח שם, אבל הוא לא הצליח להתקיף. כשגרייסי נפל, הוא חנק את פונאקי לאחר 13 דקות. פונאקי הכריז על הפרישה לאחר הקרב, וגם גרייסי לא נלחם אחר כך.
- פונאקי עבד בהנהלת פאנקרייס כמה שנים, אבל נפרד מהארגון שיצר והפך לאהוד. הוא איבד עניין באימון ובמעקב אחרי MMA. הוא שיחק קצת, והיה פרשן במופעי MMA. הוא גם שיחק כמה תפקידים קטנים בסרטים יפניים. בגלל שהוא בולט על המסך, הוא לא יכול להיות סתם בחור בסרט. הוא צריך להיות אתלט או לוחם בתפקיד ראשי, כמו סרט אומנויות הלחימה מ-2002, צל הזעם. הוא גם שיחק את מאסאהיקו קימורה, אגדת הג'ודו שהתפרסם כשניצח את הליו גרייסי בברזיל ב-1951 במה שנקרא קרב ה-MMA הראשון, שריקידוזאן בגד בו ועילף אותו לאחר שהסכימו לתיקו ב-1954, בסרט של ריקידוזאן בקוריאה. אבל הוא לא שיחק הרבה לאחרונה. הוא עמד לעשות קאמבק בהיאבקות השנה בביג מאוט לאוד, בעזרת מאדה שגייס אותו. זה הפתיע, כי פאנקרייס ו-RINGS היו יריבות, ומאדה אמר ש-RINGS היא פאנקרייס למשקל כבד, כי הם השתמשו בג'וניורים, ופאנקרייס לא אהבה את RINGS שהתנהגה כאילו הם עושים שוט אמיתי. מאדה הציע מחלקה בביג מאוט לאוד בשם סופר UWF, כשפונאקי הכוכב היפני, ותלמידים של וולק האן מרוסיה יבואו כדי לנסות להחזיר את ימי הזוהר. אבל מאדה ואואיי התווכחו על זה, והרעיון נפל. פונאקי אימן את קאטסויורי שיבאטה בסגנון שוט. הוא רוצה לפתוח מרכז כושר משלו. בסוף, אפשר להגיד שהמטרה שלו כנער בדוג'ו של ניו ג'פאן ליצור את ההיאבקות כספורט אמיתי, עם חוקי היאבקות, נכשלה, כי חוקי ה-MMA, עם יותר התקפות, כפפות, בלי מגפיים ועם סיבובים הלהיבו יותר. הארגון שהקים והפך למוצלח עוד קיים היום, אבל מה שניסה להמציא לא שרד. אם תגידו שברגע שלא אמרו לאף אחד את הסיום כשיצאו לשם, לא משנה מה חשבו, או איך שיווקו את זה, אז זה לא היאבקות, אז לא מגיע לו מקום בהיכל התהילה. ואם פאנקרייס היא לא MMA בגלל שההיאבקות הייתה חשובה בתחילת הארגון, ושהכוכבים הגדולים בהתחלה באו מהיאבקות, אז זה מחסל, למשל, את המורשת של רוטן כלוחם. אבל פונאקי, לא משנה איפה הוא נופל, הוא מישהו שהמקום והחשיבות שלו בהיסטוריה לא צריכים לזכות להתעלמות.
- אדוארדו גורי גאררו, בחייו הקצרים, השאיר מורשת מסובכת בתחום. הוא התחיל כבחור שכולם ידעו שהוא נהדר, אבל קטן מכדי להפוך לכוכב בצפון אמריקה. הוא היה כוכב גדול ביפן, וחלק מהצמד הכי טוב בעולם, אבל בארה"ב הסתכלו עליו כמו על זכוכית שקופה, ולא היה עניין בו, אפילו אם היה חלק מקרב הזוגות הכי טוב בזמן המודרני באירוע. הוא היה מפוצל, אחד האנשים הכי נחמדים, אבל שונה לגמרי כששתה. לפעמים היה המתאבק הכי מוכשר בתוך הזירה. לפעמים זרק הכל פח בגלל בעיות סמים שלמזלו לא הרגו אותו קודם. הוא הגיע לשפל המדרגה וגופו נכשל, והוא חזר, ולמרות שהארגון האמין שהיה מידקארדר מוכשר, הרייטינג הפך אותו למיין איבנטר, ולאלוף עולם בארגון בו זה לא היה אפשרי אם היית 1.68 מטר ו-95 ק"ג. אבל במותו, הוא היה המתאבק הכי מוכשר מחוץ לזירה בעסק. אף אחד בהיסטוריה לא התחיל במקסיקו והפך לגדול יותר בעולם דובר האנגלית. מעט מקרי מוות גרמו לתשומת לב כזאת. אחרי מותו, זה היה המוות הכי מנוצל בצד המכוער של ההיאבקות. הצירוף שם אותו באותו מעמד כמו דורי פאנק ג'וניור, טרי פאנק, אל היחו דל סאנטו וברט הארט כמתאבקים שגם אבא שלהם בהיכל. הוא נולד באוקטובר 1967 באל פאסו, בלילה בו אביו ערך מופע בקולוסיאום העירוני. 20 דקות לאחר שנולד, הכרוז הכריז שהוא גאה להכריז שלמר וגברת גאררו נולד ילד. להגיד שנולד עם היאבקות בדם היה בלשון המעטה. אביו היה מהכוכבים הגדולים במקסיקו. שלושת אחיו הגדולים לא רק התאבקו, אלא היו מהמתאבקים הכי טובים בעסק בסוף שנות ה-70 וה-80, פרט לגודל שלהם. אחיו הגדול, צ'אבו גאררו המקורי, היה מהיחידים בהיסטוריה שהיה כוכב בארה"ב, יפן ומקסיקו. לכל האחים היה כישרון, אבל הם כעסו כי באו בזמן לא טוב, כשהארגונים בארה"ב לא נתנו פוש לאנשים בגודלם. עם כמה שמנדו היה מוכשר, הוא היה קטן כל כך עד שבלי להיות הבן של אבא שלו לא היה נכנס לעסק. הקטור היה רזה, וממש לא היה שייך לזירה כשהתחיל בקליפורניה, אבל ידע להתאבק. צ'אבו חטף הכי חזק,כי היה כוכב במגזינים, הפייס המוביל בדרום קליפורניה, ומושך קהל. אבל מחוץ לקליפורניה וטקסס, הוא לא קיבל את הכבוד שמישהו שהוכיח את עצמו היה צריך. פעם פרומוטרים צחקו שזה יהרוג את הביזנס כשצ'אבו, בגובה 1.72 מטר ו-92 ק"ג, הצמיד את ארני לאד בגובה 2.05 מטר ו-145 ק"ג. צ'אבו הפך לאויב הגרוע של עצמו, שנא לעשות ג'ובים ולא שמח כי לא נתנו לו פוש כמו שקיבל בקליפורניה.
- סלבדור "גורי" גאררו היה בן 46 כשאדי נולד, והתפרנס בעריכת קרבות ביום שני בטריטוריית אמרילו של דורי פאנק האב. אדי ואחיינו, צ'אבו ג'וניור, היו ילדים צעירים והתאבקו בהפסקה כדי לבדר את הקהל. אבל כשהתחילו, המופעים באל פאסו הפסיקו למשוך וגורי כבר לא ערך מופעים. אמרו שזה באשמת הפוטבול בשני. אדי למד להתאבק בזירה בחצר האחורית, ובקיץ גר בקליפורניה עם אחיו צ'אבו. פעם, בתיכון, היה בחופשת קיץ בפלורידה עם צ'אבו האב והקטור, שהתאבקו כצמד, וחי כמו מתאבק, לא סגנון בריא למתבגר. הוא גילה את האלכוהול מוקדם ונלחם איתו רוב חייו. אבל באל פאסו, בתיכון, עברו שנים מאז שאביו היה כוכב היאבקות ופרומוטר. מעטים ידעו שהיה חלק ממשפחת היאבקות או שהיה ילד כוכב מעבר לגבול בסיודד חוארס, כשישב עם אביו שפרשן את תוכנית ההיאבקות המקומית. הקטור, חברו הטוב מהתיכון, אמר שלא ידעו על זה. אפילו הוא לא ידע, ויום אחד ראה את צ'אבו האב מאל פאסו בוורלד קלאס, ושאל את אדי אם הם קשורים. אדי אמר ששמר על זה בסוד. הוה היה אלוף היאבקות בתיכונים ב-1984-85, והצליח במדינה במשקל 65 ק"ג. הוא השיג מלגת היאבקות למכללה, אבל שרד סמסטר לפני שהתפטר ואמר לאביו ללמד אותו. אביו אמר לו מההתחלה שהיאבקות משתנה עם גימיקים שונים, אבל מתאבק גדול תמיד ימצא עבודה. זה היה שיעור אכזרי, כי זה כבר הפסיק להיות נכון. ב-1987 ערך בכורה בסיודד חוארס. הפרומוטרים רצו שיתאבק כגורי גאררו ג'וניור, אבל הוא ואביו סירבו. היה ברור שיהיה כוכב, אבל המתאבקים המקומיים שנאו אותו כי שמו פתח לו דלתות והם לא יקבלו הזדמנויות. תוך כמה חודשים, הוא היה בקרב חשוב במופע 54 שנים ל-EMLL, והוא ואל היחו דל סנטו היו הבנים של הצמד הכי מפורסם במקסיקו. אדי לא היה מוכן לפוש כזה, אבל אמר שסאנטו, מושך הקהל הגדול במקסיקו אז, עבד נגדו. אל סאנטו וגורי גאררו תמיד היו הצמד המפורסם ביותר במקסיקו, אבל הייתה שנאה בקרב משפחת גאררו. כולם ידעו שגאררו היה המתאבק הטוב וסחב את הצמד, אבל סאנטו היה כוכב סרטים ואייקון תרבותי כמו שאף מתאבק לא היה. נורא מכך, סאנטו נודע על הפינישר שלו, לה קבאלו, המהלך שנקרא בארה"ב קאמל קלאץ' והתפרסם אצל השיק. אבל את המהלך המציא גורי.



