סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

Fellowship

New member
SIM

לא שאלה חדשה, ובכל זאת:
כשטסים לאירופה, בהנחה ולחברה הסלולארית האמריקאית שלכם אין שירותי Roaming כלל,
האם יש חברה מומלצת לרכישה מראש של SIM (עם תוכנית שיחות/גלישה) כך שממריאים מארה"ב עם SIM מוכן בארנק?

או רוכשים SIM מקומי לאחר הנחיתה?
 

vinney

Well-known member
רק מקומי

ועדיף מחוץ לשדה התעופה. קונים prepaid בכל פינה באירופה. אם מכירים מישהו מקומי שמתמצא בין החברות והתוכניות זה בכלל מעולה. רק צריך להזהר - רומינג בתוך אירופה בתוכניות כאלה עלול להיות יקר גם.
&nbsp
יש מקומות מאוד ספציפיים (במזרח אירופה למשל) בהם אפשר להזמין סים מראש כמו המקומי שיחכה בשדה ולא יהיה במחיר יותר מדי מופרך.
&nbsp
ממליץ בחום על TMOBILE, הרומינג שלהם כלול ב"הכל כלול" שלהם, ועובד מעולה בכל מקום.
 

Fellowship

New member
ואז אין מזמינים Uber במידה וה WiFi בשדה לא מספיק טוב?


בד"כ עדיף מחוץ לשדה, אבל אין אפשרות פשוט לקנות בארה"ב ולטוס עם הכרטיס מראש?
בנוגע לאזהרה, ממה יש להזהר? הכרטיס הרי Prepaid, אז ברור מראש מה הוא כולל,
וטכנית אי אפשר לחרוג.
 

vinney

Well-known member
יש אפשרות, זה פשוט יהיה הרבה יותר יקר.

Travelex מוכרים סימים כאלה, למשל.
&nbsp
בחברות מובייל אפשר לקנות רומינג מוגבל לגלישה קצרה (AT&T אני חושב מוכרים 50 MB בהון תועפות), אם ממש לחוצים.
&nbsp
האמת, עם TMOBILE בשנים האחרונות זה בכלל לא עלה על דעתי (ואני טס מלא).
&nbsp
לגבי אזהרה - פשוט הרומינג ישתה לכם את כל הprepaid בדקות
 

placid1

New member
היה מאד כייף בשנות ה 90, הרבה

יותר מעכשיו. כדאי לך לנסות :)
 

debby12

New member
מנהל
לגמרי
וגם היה הרבה יותר פרטיות

בלי שגוגל וכל העולם יידעו בדיוק מאיפה ולאן נסעת ובאיזו שעה
 
בתכל'ס, היית חוזרת?

אני לא מתכוון ללהיות צעירה יותר, דה... אני מתכוון למצב הטכנולוגי של שנות ה-90. לא נראה לי שיותר מדי היו בוחרים באפשרות הזו, לו יכלו.
 

10utb

New member
אני -- לגמרי, לגמרי, לגמרי כן

ולאף אחד אצלנו היום במשפחה אין טלפון חכם אז אפילו הצלחנו להמשיך לחיות בתחילת שנות ה2000...
 
וגם בלי גוגל, אמזון שמוכרת רק ספרים,

בלי סטרימינג, בלי יו טוב, בלי מצלמות דיגיטליות, בלי קניות אונליין, בלי GPS (חוץ מבמילואים), בלי ויי פיי, וכו' וכו'... קשה להאמין שגם בזה אתם בתחילת שנות האלפיים.
&nbsp
לא אומר שהיה גרוע בשנות התשעים (נו, חוץ מיותר מדיי אוטובוסים מתפוצצים, רצח ראש ממשלה, קצת ג'נוסיידס פה ושם בבלקן ובאפריקה, וכו'), אבל קשה להאמין שרוב האנשים היו מעדיפים לוותר על החידושים והשינויים הטכנולוגיים שהתרחשו מאז.
&nbsp
בדרך כלל אנשים פשוט מתגעגעים לתקופה שבה הם היו יותר צעירים... דור אחד מתגעגע לשנות השבעים, שני לשנות השמונים, שלישי לשנות התשעים, ומעבר לפינה כבר מחכים המתגעגעים לתחילת שנות האלפיים.
 

10utb

New member
לא צריך להזכיר לי, זוכר מצוין והייתי חוזר לשם ברגע אם אפשר

וכן, יש דברים נחמדים בהחלט, בשום פנים ואופן לא אמרתי שלא. אבל אם עושים את השקלול של הבעדים והבנגדים, אז הייתי כן חוזר לשנות ה90 למרות כל הפינוק שמביאים אמזון, גוגל, ווייז, סקיפ, ווי פי וכו' הם לא שווים לדעתי את המחיר האמיתי שלהם.
לא היה לי כל כך רע בשנות ה90 ואם זה היה עניין של החלטה שלי, היינו כחברה חוזרים לעידן ההוא. לעולם שבו בשביל כל דבר צריך לכתת את רגליך (לעבודה, לסופר, לספריה), כל דבר לוקח הרבה יותר זמן (כי לא סורקים ומעלים מיד קובץ), אשכרה זוכרים את המספרי טלפון של החברים שצריך לחייג כדי לדבר איתם, וכו' וכו'.
העולם האיטי היה יותר שפוי לדעתי. כשבשביל כל דבר צריך ללכת או לדחות את הסיפוקים המציאות היא בריאה יותר מהרבה בחינות. כשלא היית יכול לעשות טלה-קומיוט ולכן כשחזרת הביתה בערב או יצאת לחופשה באמת לא היית יותר בעבודה ואם לא היית מישהו סופר בכיר אז ההפרדה בין הבית לעבודה שמרה על שפיות ואיזון. וכשהיו חנויות ספרים/צעצועים וכד' בשכונות המחיר אולי היה יותר גבוה אבל אלו היו ביניהם גם עסקים עם נשמה ועם אנשים שהיו זקוקים לעבודה הזו והתפרנסו ממנה יותר בכבוד מאלו שמתעלפים במחסנים של אמזון.

בכל דור יש את הרעות החולות שלו. גם שנות בשנות ה90 לא חסרות הבעיות שלהן. זה לא שלא היו אז הרבה מהבעיות שיש היום. שאלת רטורית האם מישהי היתה חוזרת לשנות ה90 כאילו ברור שאף אחד לא יחזור לעולם בלי GPS או גוגל. אז אני אמרתי שאני בכיף הייתי חוזר לשם, אולי אפילו לשנות ה80, ובשמחה הייתי מוותר על המותרות והנוחות הנפלאים שמגיעים עם הטכונולוגיה ומוותר על המחירים החברתיים והאנושיים שלהם.
 
I bet you

שאותם דברים נאמרו בשנות התשעים, והשמונים, ע"י אנשים שאז היו הגיל שבו אתה היום. הרי עם אמירה כמו "בשמחה הייתי מוותר על המותרות והנוחות הנפלאים שמגיעים עם הטכונולוגיה ומוותר על המחירים החברתיים והאנושיים שלהם" אפשר גם להתגעגע לשנות התשעים של המאה ה-19, או ה-18 (לפני המהפכה התעשייתית).
&nbsp
הייתי אולי נוסע לביקור עם הדלוריאן, אבל חוזר. כנראה שאני יצור לא נוסטלגי בעליל...
 

10utb

New member
מה הקשר?

זה לא פוגם בתוקף התשובה שלי. זה כמו שאגיד לך שלדעתי הלהקה הטובה ביותר של כל הזמנים היא X ואתה תגיד לי שזה בגלל "התקבעות הטעם". זוהי תופעה מתועדת היטב לפיה רוב האנשים אוהבים דברים שהם נחשפו אליהם בגילאי 14-20. נו, יופי, זה מסביר למה אני אוהב את הלהקה אבל זה לא אומר שהאהבה שלי היא "לא נכונה"
 

10utb

New member
הבהרה

מה שניסיתי להגיד הוא ששאלת שאלה של העדפה אישית עליה קיבלת תשובה של העדפה אישית. מנגד אתה מבטל את הדברים בטענה שזה לא אמת אוביקטיבית אלא העדפה סוביקטיבית ומוטה. לתומי חשבתי שזה כל הרעיון של דעה או העדפה אישית...
 
למה אתה חושב

שאני מבטל את הדברים? כתבתי בסוף ש"כנראה שאני יצור לא נוסטלגי בעליל." אין לך יותר סובייקטיבי מזה.
 

KallaGLP

New member
שנות ה-80 וה-90 אלה שנים שהמושג "הטרדה מינית"

עדיין לא בלקסיקון, ומה שהולך בצבא ובמקומות עבודה מבחינה זו עדיף לא לפרט. לא, אין מצב שהייתי רוצה לחזור לזמנים האלה.
 
למעלה