סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

Fellowship

New member
גם בישראל אלו ביטוחים שונים

נניח אדם צעיר שהוא אחד המפרנסים במשפחה, שמכניס כל חודש X ש"ח, הוא נקלע לתאונה והפך לסיעודי.
&nbsp
ביטוח אובדן כושר העבודה אמור להכניס 0.75X,
אבל הכסף הזה אמור לכלכל את המשפחה, זה תחליף לשכר שכעת המפרנס לא יכול להרוויח,
אבל בנוסף צריך גם כסף לטיפול הסיעודי, שזה יכול להיות מאוד יקר, את זה אמור לשלם הביטוח הסיעודי.
 

debby12

New member
מנהל
נדמה לי שהמוח של אנשים עובד על סטטיסטיקות

(ע"ע כהנמן וטברסקי וכאלה). נדמה לי שההסתברות/סיכוי להפוך סיעודי עולה עם הגיל. כלומר, הרבה יותר אנשים הופכים סיעודיים כתוצאה מאירוע בריאותי שמתרחש בגילאים מבוקרים יותר מאשר כאלה שהופכים סיעודיים בתאונה. ולכן אנשים נוטים יותר לרכוש ביטוח סיעודי עם עליית הגיל.

כמובן שאתה צודק לגמרי ואפשר לא-עלינו להפוך סיעודי גם בגיל 18 כתוצאה מתאונה....
 

Fellowship

New member
נכון מאוד. אגב, לעיתים מאוד כדאי לצרף ילדים לביטוח

כתלות בתנאי הפוליסה וערכי הסילוק,
לרוב אם מצרפים ילד לביטוח ומשלמים לאורך שנים, אז ככל שעובר הזמן, הוא צובר זכויות,
וכאשר הוא מגיע לאיזור גילאי ה 30, אפשר להפסיק לשלם את הפרמייה והוא ימשיך להיות זכאי לכיסוי הביטוחי (באופן חלקי או מלא, כתלות בוותק וערכי הסילוק) אפילו לכל חייו, ללא המשך ביצוע תשלומים.
 

debby12

New member
מנהל
מענייין - תודה


 

gidishemer

New member
התרומה המאד צנועה שלי-

תבקש מאשתך לא להגיד אף אחת מהמילים הללו בראיון שלה בשגרירות בפורטוגל. בתרגום לפורטוגלית כל אחד מהביטויים הללו יגרום ל- TAL אוטומטי
 

lamah

New member
עקיצה מבאדג'ט

רק הקהילה הזו תוכל לעזור לי בעצות טובות (מקווה שכמה שפחות ירידות בסגנון שכ"ל וכדומה).
ובכן, שכרתי מיניוואן דרך priceline ל24 יום יציאה והחזרה מSFO לטיול משפחתי. החברה היתה באדג'ט. החתן שלי היה מעורב בהזמנה למרות שהחיוב הלך על הCC שלי שהוא אמריקאי. לא זוכרת למה אבל השם שלו היה על ההזמנה. בקאונטר בSF הוצע לנו מכשיר GPS עם יכולות נוספות, הנחות מקומיות והוט ספוט. בתחילה הפקיד הציע את זה עבור תשלום וסירבנו, אח"כ החליט להציע זאת בחינם. אז לקחנו. הוא ביקש את כרטיס האשראי של חתני לincidentals. באמצע היו בעיות עם האוטו, דלת המטען הפסיקה לעבוד, ולא הצלחנו לטפל בזה, לא בעיר גדולה בקולורדו ולא בSLC באירפורט היה להם מיניוואן להחלפה. חיינו עם אי הנוחות הזו, של להעמיס ציוד דרך המושבים האחוריים. החזרנו את האוטו בסוף הטיול והאיש בשדה התעופה בדק את האוטו, את טנק הדלק, חייך ונתן לנו חשבונית. שאלתי אותו אם הכל בסדר ואם יש חיובים, אמר שאנחנו all set. הוא אמר שנתן לנו הנחה של $20 לנסיעה הבאה עם באדג'ט. נתן קבלה שלא בדקנו (ככה זה כשממהרים) ובקיצור, תקע לנו חיוב של $500 על counter products על הכרטיס הישראלי של חתני. כתבתי לCEOs של באדג'ט העולמי וההאמריקאי וקיבלתי תשובה מנציגה מOK עם התנצולויות וכו' וכו', והבטחה להחזיר חצי מהסכום לכרטיס תוך 3-5 ימי עסקים. לדבריה העסקה הופיעה בחוזה. לא קיבלנו עותק של החוזה ואם חתמנו, לא חתמנו ביודעים על שכירת הדבר המיותר הזה. זו הונאה. מה לדעתכם אפשר עוד לעשות?
 

Midriff

New member
לנסות לכתוב ברשתות חברתיות

לפעמים דרך טוויטר או פייסבוק מאחר והם רוצים למנוע את הפירסום השלילי הם עונים ומטפלים מאוד מהר. הייתי כותבת פוסט כועס עם # מתאימים (תחפשו פירסומים דומים ובמה הם השתמשו)
 

lamah

New member
תודה

רק שאין לי מושג איך עושים זאת, אפילו איך כותבים תלונה על הוואל שלהם.
 

Boston Guy

New member
צר לי, לא נשמע הגיוני שלא קיבלתם חוזה

חברה גדולה כמו באדג'ט, במיקום גדול כמו SFO - בעיקר אם עמדתם בקאונטר ולא עשיתם Fastbreak - מאה אחוז הדפיסה חוזה, החתימה אתכם ב 17 מקומות וכיוצ"ב.
לכן - חוזה בוודאות יש.
אני מעריך שהיה לכם חוזה באוטו לפי העובדה שנתנו לכם לצאת ממגרש השכרת הרכב - הם לרוב דורשים שתציגו את החוזה במחסום היציאה לאיש שפותח אותו.
בנוסף את\ה כותב\ת שיצרת לפחות בשתי תחנות השכרה נוספות כדי לנסות לקבל רכב חילופי - די סביר שהם רצו שם לראות חוזה השכרה כדי לדבר איתכם בכלל...
כנראה שלא שמרתם על העותק שלכם או השארתם אותו באוטו.
אבל בטוח שלחברת ההשכרה יש עותק של החוזה שהם יכולים לשלוח לכם. קומפלט עם כל החתימות הדיגיטאליות שחתמתם.

האם זה "עוקץ"? סביר שכן. חברת ההשכרה עושה את הרווח העיקרי שלה מהשירותים הנוספים הללו שמלא אנשים משתכנעים לקחת או לא שמים לב למחיר האמיתי. אבל זה עוקץ שהייתם צריכים לתפוס על ידי קריאת החוזה במעמד החתימה במקום "לחתום על עיוור".
אני מניח שאם מדובר על הוטספוט - יש שם המון אותיות קטנות בחוזה לגבי כמה דאטה כלול וכמה עולה חריגה מהמכסה... ושאר "קאטצ'ים" שכאלה.

די סביר שחברת ההשכרה יכולה להוכיח שחתמתם על חוזה שבו הכל כתוב באותיות קטנות. אם הם יציגו הוכחה כזו - אתם לא יכולים לטעון שהונו אתכם, אלא רק שחתמתם בלי להבין את העלות האמיתית ולבקש התחשבות מצד הספק.
 

lamah

New member
עדכון סוף טוב

לאחר ששחררתי את חרצובות המקלדת כלפי ה- HQ בטולסה אוקלהומה, דברים החלו לזוז. אימייל אחד וקיבלתי חצי מהסכום, אימייל שני וקיבלתי את כל הסכום פלוס התנצלות. לגבי החוזה, כנראה שחתמנו על משהו, לא זכור שקיבלנו עותק אך כן זכור בוודאות שיצאנו מהrental car facility בSF ובSLC ללא שום נייר או ביקורת. בלוגאן זה אחרת, אני יודעת. החוזה המילולי היה שהמכשיר ניתן בחינם ולכן קיבלנו החזר.
 

Fellowship

New member
Flexible Spending Accounts

קראתי על הנושא, בחישוב כללי ולא מחייב זה יכול לחסוך לנו כמה מאות דולרים בודדים בשנה (בערך מחצית מהתקרה),
אבל אני מבין שיש סביב הנושא בירוקרטיה: אני צביע לבצע את התשלום עבור ההוצאות הרפואיות כרגיל,
וצריך להעביר Claims (לא בהכרח על ידי) בליווי קבלות ומסמכים תומכים, ע"מ לקבל חזרה את הכסף וכמובן להמתין ולעקוב אחר הנושא.
בנוסף, כסף שלא נוצל יורד לטימיון, במקרה שלנו אפשר להעביר עד 500$ לשנה הבאה,
להבנתי זה תלוי במעסיק, יש כאלו שמאפשרים זאת, או לחילופין נותנים Grace Period מסויים (או אף אחת מההטבות).

בגדול זה נשמע נחמד, אבל הבירוקרטיה מסביב ובעיקר הבעייתיות בכסף שלא נוצל,
הופכת את זה לפחות אטרקטיבי, לא נראה לי שזה שווה כמה מאות דולרים בודדים בשנה,
מצד שני, עבור מי שחי בארה"ב לאורך שנים אז אפשרות ההעברה של עד 500$ משנה לשנה משנה את התמונה לחיוב.
אנחנו נהיה כאן עוד שנתיים (ט.ל.ח) אז ההתעסקות הזו נראית לי מיותרת.
אם מישהו חושב שאני טועה (אבל בגדול
), אשמח לדעת.
 

vinney

Well-known member
המם...

בדרך כלל החברה שמנהלת את הFSA יכולה להוציא לך כרטיס דביט שאיתו תשלם ישר מהחשבון של FSA. במקרה כזה לא צריך לעשות שום claim או לעקוב, ו(מנסיון שלי...) גם לא צריך לשלוח להם קבלות (אם כי הם יכולים לבקש).
&nbsp
מה שזה חוסך זה את המס השולי שלך על הסכום ששמת בFSA. נגיד אם המס השולי שלך 25% ושמת 2500 דולר - חסכת 625 דולר. בתנאי, כמובן, שניצלת את כל הכסף.
 

Fellowship

New member
ביטוח שיניים - השוואה מסכמת

נעזרתי בכלי השוואת הפוליסות ויצרתי אקסל מסכם עבור האופציות השונות לביטוח שיניים שיש לעובדים פדראליים,
ציינתי רק את נתוני ה In-Network ורק את העלויות לכל המשפחה (במונחים של Bi-Weekly),
ציינתי גם את הכיסוי האורטודנטי, אם כי בשלב זה הפרמטר הזה פחות רלוונטי אלינו, מצ"ב צילום הטבלה.

מסקנות:
1. כאשר מסתכלים על אותה הקטגוריה (Standard/High) הכיסויים והעלויות דומים עד כדי כמעט זהים בין כל החברות.
2. ההבדל העיקרי בין Standard ל High הוא מחיר כמעט כפול ויתרון שמתרכז בעיקר בסעיף מקסימום ההטבה השנתית.
3. במגבלות הידע ואפשרות התחזית, אנו לא צופים טיפולים מאסיביים, לכן פסלנו את פוליסות ה High.
4. אם כך כל אשר נותר לבדוק הוא לאיזו חברה יש פריסה מספקת באיזורינו ו/או מרפאות בהתאם להמלצות מכרים.

האם יש למישהו משהו להוסיף?
מישהו מכיר את חברת GEHA? נראה שהפוליסה הבסיסית שלה מעט טובה יותר מאשר של BlueDental,
אבל לא שמעתי על החברה הזו.

 
למעלה