סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

John the Savage

New member
אני חושב שאני יודע על מי את מדברת

אם זה מי שאני חושב שזה, הוא גם עבד איתי תקופה קצרה יחסית באותה קבוצה בחברת הייטק בה עבדתי. ללא ספק בחור מעניין.
 

KallaGLP

New member
אכן, ואם אכן מדובר בחברה ההיא,

אז גם בעלי עבד שם בתקופה המקבילה, והרבה יותר ארוכה. הבחור הנ"ל לעומת זאת עבר לעבוד בחברה אחרת בתחום דומה, כאמור, ועבד שם תקופה ארוכה, עד שהגיע למסקנה שהיעוד שלו בחיים הוא הוראה.
 

John the Savage

New member
זו חברה גדולה

אלא אם בעלך עבד באותה מחלקה בה אני עבדתי, ספק אם אני מכיר אותו. אבל, מי יודע? א' עבד בדיוק באותה קבוצה יחד איתי, תחת אותה מנהלת.

מאד נהנתי לדבר איתו אז, וגם הראתי לו כל מיני שירים שכתבתי. גם בזמנו אני חושב שהוא לא הרגיש שזה המקום המתאים בשבילו מבחינה מקצועית, ולכן עזב (אם אני זוכר נכון).
 

danakama10

New member
כפי שהגבתי לבוסטון גאי

אנשי האשכולות האלו מועילים בעיקר לעצמם. מאנשי אשכולות לא תבוא שום פריצת דרך משמעותית.
הידיד המוכשר שלך נשמע אדם חכם מאוד, אדם שלא משעמם לו ולא משעמם איתו. הסיפור שלך גם מדגים יפה איך מאדם מוכשר שמתפזר לאינסוף כיוונים, בסופו של דבר לא יוצא משהו משמעותי, כלומר, זה לא אדם שתורם תרומה גדולה לאנושות.
 

KallaGLP

New member
זה כבר תלוי באדם.

אני לא רוצה לכתוב כאן דברים אישיים, אך לדעתי הוא בהחלט תרם וממשיך לתרום, אך האם, למשל, איש אשכולות כלאונרדו דווינצ'י לא תרם לאנושות?
 

danakama10

New member
הרי כשאומרים איש אשכולות

תמיד מגיעים מיד לליאונרדו דה וינצ'י. כי מי עוד היה איש אשכולות כמוהו? יש מישהו אחר שדומה לו ב- 500 שנים האחרונות? לעומת זאת, יש דוגמאות רבות של אנשים שהתמקדו בתחומם וקידמו את האנושות.
אם האייבי ליג מחפשות את איש האשכולות הבא שיעקוף את דה וינצ'י בסיבוב, שיהיה להם בהצלחה. בינתיים יכול להיות שהם מוותרים על המדענים המבריקים לעתיד, כאלו שלא ישבו ויכתבו מאקמות מרתקות ומרגשות על עצמם, כאלו שלא ישווקו את עצמם כאנשי מכירות ממולחים, וכאלו שלא יעבירו את החופש הגדול באפריקה בהעצמת הילידים האומללים (במימון אמא ואבא כמובן).
 

KallaGLP

New member
לכתוב חיבור ברמה גבוהה כשאתה מבריק במדעים

זה עדיין מאוד רחוק מלהיות אדם בסדר גודל הזה. זה בסך הכל מראה על רמה כללית מספיק גבוהה, לא הופך את המועמד לאיש אשכולות בדרגה עולמית.
 

danakama10

New member
אם בחיבור מועמד צריך למכור את עצמו

ולספר איך הוא התנדב באפריקה, איך הוא מזדהה עם מטרות ה- LGBT, איך יש לו תובנות עמוקות על העולם, אז כפי שכתבתי, זו תחרות בשיווק עצמי ולא בתוכן והאוניברסיטאות עלולות להפסיד את המועמדים הבאמת טובים. אני מקווה שמה שמאיר כתב הוא הנכון.
וזהו, שוב, אני טוחנת מים... מיציתי.
 

KallaGLP

New member
אבל מלכתחילה הבהרתי

שלא התייחסתי בכלל לשאלה האם הקריטריונים של הקבלה נכונים או לא, אלא אך ורק לטענה שכישרון מדעי ויכולת כתיבה לא דרים בכפיפה אחת.
 

Boston Guy

New member
המדענים ה"סלבריטי'ז" שאת שמותיהם את יודעת כותבים כמו סופרים

הם ידועים ומפורסמים בגלל שהם כתבו ספרים.
והידועים שביניהם - כתבו הרבה ספרים.
ספרים שהיו בראש טבלת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס".

נדמה שאת חיה באיזושהוא עולם סטריאוטיפי שבו "כדי להיות חזק במדעים מדוייקים חייבים להיות על הספקטרום האוטיסטי לכיוון אספרגר".
ממש לא.
האמת היא שבמבחן התוצאה - התוצאה שמוסדות כמו ג'ון הופקינס מחפשים - זה בדיוק ההפך.
מה שג'ון הופקינס מחפש זה WINNERS. אנשים שישאירו חותם על העולם - ושבנוסף לזה שהעולם ידע את שמם, העולם גם יהיה מודע לזה ש"הם אלומני של הופקינס". שיביא לג'ון הופקינס הרבה כבוד, או הרבה כסף בתרומות אחרי שיתעשר - או (רצוי) גם וגם.

כל זה לא אומר שכסף (כולל הכסף לקנות כותב חיבורים טוב) לא משנה.
המערכת מאוד מוטת כסף - וסטודנט בעל "רמה 90" שיכול לשלם FULL TUITION יהיה בעל עדיפות בקבלה על סטודנט בעל רמה 95 שצריך עזרה כלכלית או מילגה. ואם נחזור לבוש 43 - סטודנט שאבא'שלו יכול לתרום בניין חדש לקמפוס ימצא מקום כמעט בכל קמפוס בארה"ב, גם אם הוא בילה את כל שנות התיכון בעישון WEED ומסיבות ויצא עם GPA נמוך ב 50% משאר הסטודנטים שמתקבלים לאותו בית ספר.

לגבי בחינות ה"בגרות" ברמה הלאומית - למען האמת יש כאלה. קוראים להם בחינות AP, והן מועברות על ידי מוסד חיצוני שנקרא ה"קולג' בורד".
אין לבוגר תיכון סיכוי להתקבל למוסד אקסלוסיבי כמו בית ספר "אייבי-ליג" או מוסד כמו JH או MIT או סטנפורד וכיוצ"ב בלי סילבוס שמכיל 4, 5 ולפעמים יותר מקצועות ברמת AP.

אבל שוב - נראה שקשה לך להבין את הפרופורציות.
כל מי שניגש למוסד כמו JH או MIT הוא "עילוי".
מתוך 30,000 הילדים שנגשו לג'ון הופקינס השנה, רובם המכריע היו ב"אלפיון העליון של הציונים" בארה"ב - ציוני מבחני ה SAT וה ACT שהם מבחנים חיצוניים וזהים בכל ארה"ב, ציוני מבחני AP, ותסמכי על האוניברסיטה שהיא יודעת ל"נרמל" את ה GPA של תיכון ספציפי לפי ה RIGOR של אותו תיכון.
3.6 מליון ילדים סיימו תיכון השנה.
"רק" 30,000 ילדים הגישו מועמדות ל JH. כלומר - 8 אלפיות האחוז מכלל בוגרי התיכון בארה"ב בכלל ניסו להתקבל ל JH.
ו JH קיבל 2,284 ילדים - כשבמספר הזה כלולים כ 10% תלמידים זרים... כלומר רק כ 2000 תלמידים אמריקאיים.
"אלפיון עליון" כבר אמרתי.

הדילמה של מוסד כמו JH היא - איך בוחרים בין שני מועמדים שמבחינת "מדעים מדוייקים" שניהם מקבלים 100 מתוך 100 בכל מבחן. שניהם.
אין מקום לשניהם - צריך לבחור אחד.
אז כן - הם בוחרים את זה שגם כותב שירה.
 

Fellowship

New member
זה לא הורס לתלמידים את החיים


אני שואל ברצינות, אני לא מתיימר להכיר את מערכת ההשכלה הגבוהה האמריקאית, אלא רק מתוך סקרנות.

אני מניח שמי שבאמת גאון, אולי הוא לא צריך להקדיש את כל חייו וכל זמנו הפנוי ללימודים,
אבל אני לא בטוח שכל מי שמתקבל למוסדות הללו הוא כזה,
יתרה מכן, הרי עשרות אלפים מנסים להתקבל לכל מוסד כזה, אז אני מניח שהם עושים את מירב המאמצים,
לכן אני תוהה האם זה "שווה" את זה, ומכיוון ש"שווה" זה מושג סובייקטיבי, אני מנסה להבין:

1. האם איכות ההוראה באוניברסיטאות שהוזכרו, היא באמת איכותית בצורה משמעותית ביחס לשאר?
אני בטוח שהאיכות ב Top 10 היא איכותית משמעותית מאשר באוניברסיטה במקום ה 3,000,
אבל איך היא ביחס לאוניברסיטה במקום ה 100? ה 200? שגם הם מאוד טובות?
מבלי להכיר כלום, אני משער (ואולי טועה) שאין הבדל תהומי.

2. האם ה Networking הוא פרמטר חשוב או חשוב מאוד במשחק של המשך הקריירה? והאם זה מאוד תלוי תחום הלימודים?
אני מניח שעו"ד שסיים בהארווארד (Suites?
)יוכל להתקבל יותר בקלות למשרדים מובילים,
להתחכך בעורכי דין טובים יותר, לקוחות ותיקים משמעותיים יותר וזה מאוד יעזור לו בהמשך הקריירה, אבל מה בנוגע למקצועות אחרים?
אם אני חושב לדוגמא על רפואה, אני די בטוח שרופא שלמד באוניברסיטת עילית לא בהכרח יהיה רופא טוב יותר מאוניברסיטה במקום ה 200.
(אבל אולי זה שונה מכיוון שברפואה החלק הקליני מאוד חשוב)

3. עד כמה כל הנושא הזה משפיע על התלמידים?
מקריאה בפורום נראה שמכוונים אותם לשם כבר מגיל צעיר והם צריכים/רוצים לעסוק במגוון פעילויות שיכנסו ל CV,
ואני מניח שמי שמכוון לאוניברסיטת עילית יקדיש את כל(?) זמנו ללימודים.
יש לי קרובת משפחה אמריקאית עם M.D/Ph.D. מג'ון הופקינס,
אני לא זוכר אם רק התואר הראשון היה בג'ון הופקינס או כל המסלול (וברור לי שיש הבדל משמעותי),
אבל אני כן יודע שכל חייה היא למדה בבתי ספר פרטיים, למדה ולא היו לה חיי חברה.
אולי היא לא מייצגת, אבל לפי התאורים שאני קורא בפורום, נראה שרק בקוריאה דורשים יותר מצויינות עם לחץ גדול יותר.

אני בעד שאיפה למצויינות וללימוד באוניברסיטאות מעולות,
פשוט נראה לי שבארה"ב מדובר על הכנות ולחץ בסדר גודל שונה מאשר אני מכיר בישראל.
 

Boston Guy

New member
השגיות באופן כללי "הורסת לאנשים את החיים"

ויש (למשל הילד של השכנים שלי מהבית ממול) מי שבוחר לשבת במרפסת כל היום ולעשן WEED - ולהשאיר את "מרוץ העכברים" לחברים שלו.

לא צפיתי מעולם בסידרה SUITES ולכן הרפרנס הזה עובר לי מעל הראש.
אבל כן - בארצות הברית בהחלט יש משמעות לאלמה-מאטר שלך.
יש בזה בהחלט פונקצייה של "רשת הקשרים שאתה קונה כרטיס כניסה אליה".
בריש גלי.
האופנה החדשה באוניברסיטאות היא סוג של מערכת "לינקד-אין" פרטית של בוגרי האוניברסיטה - שבה בוגרים ותיקים שכבר השתלבו במשק מציעים עזרה בנטוורקינג והמלצות במקומות העבודה שבהם הם השתלבו, הזדמנויות אינטרנשיפ וכיוצ"ב. בבחינת "עניי עירך קודמים".
זה תמיד היה קיים - פשוט היום זה עובר המרה לכלי ON LINE.
כל מוסד ה"אלומני" בנוי על רעיון "אחוות יחידה".
"אלו שלפני עזרו לי - ואני מחוייב לעזור לאלו שיבואו אחרי. לתפארת המוסד שבו למדתי."

לא יודע לגבי הסידרה שהזכרת - אבל הוליווד בהחלט היא חלק ממערכת השיווק של האוניברסיטאות. כשריצ'רד אי. קלי (בוגר פרינסטון) כתב את הסידרה "אלי מק'ביל" - הוא עשה את הגיבורה בוגרת הארווארד.
כששונדה ריימס (בוגרת דארת'מות שגם הוא אייבי ליג) כתבה את הסידרה "סקנדל" - היא עשתה את הגיבורה בוגרת ג'ורג'טאון. וכשהיא כתבה את "גריי'ז אנאטומי" -היא סידרה לגיבורים שלה תארים מבתי הספר לרפואה הכי "נחשבים" בארה"ב - אחד מבית הספר לרפואה של ג'ונס הופקינס, אחד מבית ספר לרפואה של הארווארד, אחד מבית ספר לרפואה של סטנפורד וכיוצ"ב.
 

Fellowship

New member
האנטומיה של גריי סדרה מעולה, למרות שהם הורגים ונפטרים

מדמויות ראשיות על ימין ועל שמאל ולמרות שבשלב מסויים זו הפכה להיות סדרה חצי דכאונית

&nbsp
בכל מקרה, קיבלתי תשובה לסעיף 2,
אם מישהו יודע, אשמח לקרוא התייחסות לסעיף 1,
ובנוגע לסעיף 3, אם מנפים את הקיצוניים, אני מניח שזה מאוד אינדיבידואלי.
 

Boston Guy

New member
סעיף 1 וסעיף 3 תלויים אך ורק בסטודנט.

בכל המלונות הגדולים בלאס ווגאס תמצא את ה"בופה אכול ככל יכולתך" - שבמלונות היוקרה שם הוא אורגייה מטורפת של סוגי מזון.
דלפקי הגשה באורך קילומטרים ועליהם מאות סוגים של מטעמים. כל סוג של שחיתות שעלה על דעתך - מקוויאר אמיתי, דרך רגלי KING CRAB מאלסקה ועד סטייקים מ KOBE BEEF אמיתי שהגיע בטיסה מיפן.

כשאתה לוקח לשם קבוצת בני נוער - יהיו בה ילדים שילכו לנסות את את כל המעדנים האקזוטיים והנדירים, ויהיו הילדים שמכל המזנון הענק הזה יתעקשו לאכול רק MAC&CHEESE וצ'יקן נאגטס. או - בגירסה הישראלית - שניצל עם צ'יפס.

באוניברסיטה מהשורה הראשונה - כמו אלו שעליהם אנחנו מדברים - יש אלפי דלתות שהילד יכול לפתוח לעצמו. כדי לנצל את קיום הדלתות הללו הוא צריך להתאמץ, לרצות, ליזום ולהיות אסרטיבי וחדור מטרה - אבל אם הוא יהיה כזה ההזדמנות קיימת.
מאחורי חלק מהדלתות האלו קורים דברים שנמצאים בחזית של השפיץ של התחום המקצועי שאליו הם שייכים. יושבים שם טובי המומחים והחוקרים ועובדים על פרוייקטים ש"גדולים" על ה UNDERGRAD בשמונה מספרים - אבל יש לו את ההזדמנות (בהנחה שהוא רודף אחריה מספיק, ויש לו קצת מזל והרבה כישרון) להחשף אליה.
יש ילדים שימצאו לעצמם שם את המנטורים שיעזרו להם להגיע לגדולה - ויש ילדים שלא. ההבדל בין המוסדות הללו ובין מוסדות אחרים הוא בכמות וב"קליבר" של ההזדמנויות.

רוצה לומר - ההבדל הוא לא מה שקורה בחדר ההרצאות בקורס "פיזיקה 101".

כנ"ל לגבי סעיף 3.
יש ילדים שלא רוצים וההורים דוחפים אותם בכח.
יש ילדים שכן רוצים וההורים רצים יחד איתם.
ואני מכיר גם ילדים שבאים מהתנאים הכי קשים שאתה יכול לדמיין לעצמך, הבית וההורים לא יכולים לעזור להם - אבל הם מאוד רוצים. וחופרים עם הציפורניים כדי להתקדם. ברמה של "במסדרון היה קרב יריות בין חברי כנופייה ואני התחבאתי בארון והתכוננתי למבחן". אם ירצה השם ונצליח - השנה המשפחה שלי תעזור לאחד כזה להגיע להזדמנות האקדמאית שמגיעה לו.
 
למעלה