סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

Fellowship

New member
זו הסיבה שמפזרים את ה MULCH? הריח אגב,

בלתי נסבל בימים הראשונים.
או שזה רק משיקולי אסתטיקה?
 

iris mom of two

New member
אסטטיקה ופונקציה

המאלץ' עוזר לשמירת לחות לצמחים שרוצים, ומניעת עשבים שוטים.
 

Fellowship

New member
תודה

 

Boston Guy

New member
כמו שאיריס כתבה - מצמצם את הצורך בעישוב ושומר לחות

השימוש ב MULCH מאפיין את צפון ארה"ב שרגילה לכך שבקייץ יורד לא מעט גשם, ואדמה חשופה תייצר ים של עשבייה תוך שבועות מרגע שהתחיל האביב.
מי שאחראי לגינון של האתר יודע שאם לא ינקוט אמצעי מנע - הוא יצטרך לעבוד כמו חמור כל הקייץ בתלישת עשבים.

מצד שני, העובדה שהם רגילים לכך שיורד גשם בצורה תדירה יצרה מצב שבו תשתית ההשקייה כאן הרבה פחות מפותחת או נפוצה... ולכן אם לא יורד כאן גשם שבועיים רצוף זה מוגדר כ"משבר" וגינות עלולות למות.

ה MULCH לא אפשר לזרעים של העשבים שמתפזרים ברוח באביב להגיע לקרקע פורייה, ו"חונק" את הנביטה של אלו שכן הגיעו לקרקע בכך שהוא מונע מהם אור.

במקביל - הוא מקטין את האידוי של מי הגשם מהקרקע ומאט את ההתייבשות שלה.

יתרון נוסף - כל זמן שמשתמשים ב MULCH לא צבוע, זה גם חומר אורגני לחלוטין שבסופו של דבר מתכלה מעצמו.

הבעיה הגדולה של MULCH היא שבתנאים של חום ויובש ממושך הוא הופך לחומר בעירה בעצמו, וכל שנה אני רואה פה ושם שריפות MULCH בימים חמים ויבשים שמתחילות בגלל שמישהו זרק סיגריה, או אפילו בגלל איזו חתיכת זכוכית שבורה שהפכה לעדשה והציתה אש.
 

meir12121

New member
קבלה ללימודים באוניברסיטאות עילית בארה"ב

אז ככה, הבן סיים בשעה טובה את שנת הג'וניור שלו בתיכון והוא מתכנן להתחיל לעבוד הקיץ על הבקשות לקבלה ללימודים באוניברסיטאות.

הרשימה שלו כוללת 5 אוניברסיטאות מבין עשר האוניברסיטאות המובילות בתחום הנדסה/מחשבים (לפי הדירוג של U.S. News & World Report), אלה הן אוניברסיטאות ה-REACH. וכן 3 אוניברסיטאות הסטייט המובילות בפלורידה, אלה הן ה-match וה-safe שלו.

אנחנו חושבים שמבחינת ממוצע הציונים וה SAT יש לו את מה שדרוש. אני רואה את אחוזי הקבלה הנמוכים לאוניברסיטאות העילית ואני יודע שצריך הרבה מעבר לציונים כדי להתקבל, אבל החלטתי להשקיע את הכמה מאות דולרים בדמי הרשמה למען התקוה, כמאמר הפתגם: "You miss 100 percent of the shots you don't take".

עיקר העבודה של הבן תהיה על ה- Essays, צריך איזה שמונה כאלה, ובנוסף על מכתבי המלצה, ניסוח הסעיפים השונים בטפסי הבקשה, עיסוקים שמחוץ ללימודים וכו'.

אשמח לשמוע תגובותיכם וכן כל טיפים ועצות שיכולים לדעתכם לשפר את סיכויי הקבלה של הבן.
 

iris mom of two

New member
ממה שראיתי בחמשת השנים האחרונות

מאז הבת ואז הבן, והילדים של כל החברים נרשמו...
&nbsp
אי אפשר לדעת. זה המון עניין של מזל. בן של חברים טובים, גאון מדופלם, היו לו נתונים להתקבל לMIT, ואפילו לא התקבל לTufts, כן התקבל לuniversity of Rochester ומאד מרוצה שם.
&nbsp
בן אחר של חברים, לא התקבל לTUFTS אבל התקבל עם מלגה לWPI. הוא עכשיו ייכנס לשנת הג'וניור.
&nbsp
בת של חברים, התקבלה עם מילגה לtufts לדעתי הנתונים שלה יותר נמוכים משל שני הבנים, אבל היא בת והרבה פחות חנונית. ילד אחר שאני מכירה התקבל לuniversity of rochester וtufts. המשותף לשני אלו שהתקבלו לטאפטס, הם בנבחרת טיפוס, ובית ספר משודרג הרבה יותר נמוך מאלו שלא התקבלו.
&nbsp
בכלל שמתי לב שהטיפוס עזר להרבה להתקבל. כולל לבן. למה? מי יודע, אולי כי זה ספורט שונה. אני מניחה שהחיבור שלהם היה על הנושא. החבור של שני הילדים שלי היה על הנושא.
&nbsp
משיחות עם נשים בתחום הקבלה לאוניברסיטה ממש אי אפשר לדעת מראש. זה תלוי מאד במי קורא את הבקשה ומה מצב הרוח שלו באותו רגע, מה בדיוק הם מחפשים באותה שנה, שזה תלוי במרכיב התלמידים בשנה הקודמת.
&nbsp
סליחה שלא עזרתי.
 
כמה נקודות

1. כשאתה אומר "אחוזי הקבלה הנמוכים לאוניברסיטאות העילית" אתה צריך להבין שהבן שלך לא מתמודד מול כל הילדים בארצות הברית על מקום באוניברסיטה מסויימת, אלא הוא בעצם מתמודד מול ילדים מהמחזור בבית הספר שלו. ניקח לדוגמא את הארווארד, הם מקבלים כל שנה בערך 3 ילדים מהמחזור מבית הספר שלנו, ולכן המטרה של המועמד מבית הספר שלנו, זה להיות בין ה-3 ילדים מהמחזור שהם יבחרו. בקיצור אם הילד שלך בטופ של המחזור שלו אז יש לו יותר סיכוי אבל אם הוא בא מבית ספר שבו יש הרבה סטודנטים חזקים מאוד, אז זה יהיה יותר מאתגר.

2. אתה אומר ש"עיקר העבודה זה ה - Essays", אני מסכימה איתך שזה פרמטר מאוד חשוב, אבל יש אינטרנשיפ שקשור למה שהוא רוצה ללמוד? האונברסיטאות רוצות לראות ילד ש"הרטיב את הידיים" בתחום שאליו הוא שואף... האם יש extra curricular activities?

3.אני מציעה להוסיף עוד אונברסיטאות ל- match ו-safe , לסטודנטים חזקים יש בעיה, כי לפעמים אונברסיטאות מתחת לרמה האקדמית שלהם דוחות אותם, כי הם מפחדים שהסטודנט סתם שולח להם אפליקציה רק בשביל ה safe, ולא מתכוון באמת ללמוד שם. מבחינת האוניברסיטה זה הימור, גם כי היא משריינת ולסטודנט הזה מקום על חשבון סטודנט אחר, וזה גם פוגע בדרוגים שלהם אם סטודנטים התקבלו ולא באו בסוף ללמוד. היה אצלנו בבית הספר כמה מקרים קורעי לב השנה של ילדים שלא התקבלו לאונברסיטאות העילית שאליהן הם פנו, אבל אונברסיטאות ה-safe דחו אותם כי הם היו Overqualified. האיזון הנכון צריך להיות שליש rich, שליש match ושליש safe. אני יודעת שזה יותר חיבורים לכתוב אבל יש אונברסיטאות שלא דורשות חיבור ושווה לעשות גם אליהן אפליקציה (דוגמא לשתי אוניברסיטאות טובות שאני מכירה שלא דורשות הרבה השקעה באפליקציה זה Mcgill university בקנדה ו-Northeastern university בבוסטון אבל בטח יש עוד הרבה... (דווקא Northeastern university דחו השנה הרבה אפליקנטים חזקים מבית הספר שלנו כי נמאס להם שמשתמשים בהם בתור safe).
חוץ מזה אפשר למחזר חיבורים, נכון שחלקם דורשים מחקר ספציפי על האוניברסיטה עצמה אבל עדיין אפשר לבנות תבנית של חיבור ולהתאים לתוכו פרטים יותר ספציפיים.

4. עוד דבר, במיוחד בגלל שאתם שואפים כל כך גבוהה, אני מציעה להשקיע את כמה שזה עולה וללכת ליועץ קולג'ים, אצלנו, בסביבה שבה אני גרה, זה מאוד מקובל, הם יוכלו לבחון את האפליקציה ואת החיבור ולעזור לכם לעשות עוד פוליש על זה...

והכי חשוב לא לבנות ציפיות גדולות מידי, באמת מאוד קשה להכנס ל ivy league, להנמיך צפיות שלא יהיה קשה בקבלת התוצאות.

בהצלחה


בטח יאכלו אותי כאן בגלל הסעיף הלפני אחרון
 

meir12121

New member
אפרופו "יועץ קולג'ים"

הבן לומד בתיכון טוב שבכל שנה שולח נציג או שניים כמעט לכל אחת מאוניברסיטאות העילית. בבית הספר יש יועצת שעוסקת באופן בלעדי ביעוץ בנושא קולג'ים שגם יצרה קשרים טובים עם מחלקות קבלה באוניברסיטאות רבות, כך שיש לה המון ידע על הדרישות הספציפיות של קולג'ים רבים. לפני זמן מה הייתי עם הבן בפגישה איתה והיא אכן נתנה לנו המון עצות טובות, בעיקר בנקודות הטכניות הקשורות להכנת הבקשה.

בשלב מסוים הבן הראה לה את טיוטת החיבור העיקרי שלו. בשורה התחתונה, החיבור לא כל כך מצא חן בעיניה. לי יש נסיון בכתיבה שיווקית וגם למדתי קצת את הנושא של "מה צריך לכלול חיבור לאוניברסיטאות עילית", ולדעתי החיבור טוב. יש בו "סיפור" שהוא יחודי לו והחיבור בכללותו משקף את האישיות הספציפית של הבן, הוא לא היה יכול להיכתב על ידי מישהו אחר. בשלב זה חשבתי לעצמי, אוקי, היא המומחית אז אולי הבן צריך לחזור לשולחן השרטוט. כאן שאלתי אותה אם היא יכולה להראות לנו דוגמא של חיבור טוב.

היא פתחה את המחשב והתחילה להקריא לנו חיבור "טוב". אז ככה, קודם כל החיבור שהקריאה היה מנוסח בלשון ספרותית גבוהה, בהתחלה כלל תיאורים כללים ורק בחצי השני המחבר התחיל לדבר על עצמו וגם זה במשפטים בסגנון "ישבתי אל מול השקיעה המדממת ותהיתי, האם לבחור בשביל הפתלתל המוביל אל ראש המתלול המסוכן או בדרך הכורכר הבטוחה המובילה אל פאתי העיר זרועת ההזדמנויות...", סגנון של פאתוס ספרותי שלדעתי אין מצב שנכתב על ידי ילד בן 17, ובנוסף אין בו שום דבר יחודי שמשקף כותב ספציפי, החיבור הזה יכול להתאים לכל אחד. בקיצור, לי זה נראה כמו האנטיתזה של איך צריך להיראות חיבור קבלה לאוניברסיטה, אז כנראה שבינתיים נשאר עם החיבור המקורי.

ולמרות כל זה אני בהחלט מקבל את העצה שלך להיעזר ביועץ קולג'ים. אני חושב שאחרי שהבן ישלים את כל הבקשות כולל כל החיבורים, ננסה למצוא מישהוא טוב שיעיף מבט על הכל לוודא שהבן לא פיקשש במשהו.
 
כמה דברים

לגבי החיבור, היינו בהרצאה של אדמישיין באחת מהאונברסיטאות המובילות בארה"ב, והם אמרו שאחרי שהסטודנט כותב את החיבור הוא צריך להראות אותו לכמה אנשים שמאוד אוהבים אותו ולקבל מהם ביקורת, אחר כך הוא צריך להראות את החיבור לכמה אנשים שאוהבים אותו קצת פחות וגם מהם לקבל ביקורת, בשלב השלישי הוא צריך להראות את החיבור לאנשים שלא אוהבים אותו בכלל ולקבל גם מהם ביקורת ... ואחרי העריכה השלישית אפשר להגיש את החיבור.
במקרה שלנו, נכתב חיבור ראשון והיא החליטה שהוא לא מספיק טוב והוא הושלך הצידה, וגם החיבור השני הושלך הצידה (בחלקים משני החיבורים האלה היא השתמשה לחיבורים הספציפים לחלק מהאונברסיטאות) ורק את החיבור השלישי שנכתב היא אהבה והוא היה החיבור המנצח.
בבית הספר שלנו עושים כל סתיו סדנאת חיבורים לסיניורס, הם באים עם החיבורים שלהם (חלק באים עם חיבור מוכן וחלק באים עם חיבור בשלב התחלתי) והורים ומורים מתנדבים מהעיר עוזרים להם לערוך את החיבורים. היא עבדה עם 4 אנשים ומכל אחד קיבלה ביקורת (ולא את כל הביקורת חייבים לקבל), החיבור המקורי היה דומה מאוד לחיבור שהוגש, הרעיונות המרכזים נשארו אותם רעיונות והסיפור שהיא סיפרה לא השתנה, אבל היו בהחלט שינויים בשפה ובעריכה.

לגבי יועוץ קולג'ים, היועצים בבית הספר מכוונים לתלמיד הממוצע. המטרה שלהם היא שאחוז ניכר מהתלמידים ימשיכו למסלול לימודים לתואר, לא אכפת להם אם האוניברסיטה תהיה מדורגת במקום רביעי או במקום 400, והם לא ממש מעודכנים בניואנסים העדינים, שמשתנים כל שנה, במחלקות האדמישיין של אוניברסיטאות העילית. כשהציעתי לך ללכת ליועץ קולג'ים התכוונתי ליעוץ פרטי, שלפחות בסביבתי עולה כמה אלפי דולרים... אני מציעה לכם ליצור קשר עם אחד מהתלמידים שהתקבלו לאונברסיטאות שאליהן הוא מתכוון להרשם, ולקבל מהם המלצות על יועץ קולג'ים טוב שעזר להם. מניסיון, יועץ קולג'ים טוב יכול לעשות הבדל גדול באפליקציה.

יש כמעט 4,000 אוניברסיטאות בארה"ב. הבן שלך מכוון ל"שפיץ של הפירמידה" - לאוניברסיטות של האלפיון העליון. הוא יורה הכי גבוה שאפשר. אז החיבור צריך להיות חיבור מצויין, וכל הכוכבים צריכים להסתדר בשורה ישרה... ואולי יועץ טוב יעשה את ההבדל הזה בין להתקבל או לא להתקבל.


בהצלחה
 

danakama10

New member
נתקלתי באתר של הופקינס שנותן הרבה חיבורים שהתקבלו לדוגמה

וזה ממש ממש לא מוצא חן בעיני.
https://apply.jhu.edu/application-process/essays-that-worked/

נתחיל בזה, שמי שהולך ללמוד מדעים החיים או מדעים מדוייקים, רוב הסיכויים שהוא לא מצטיין בתחומים הומניים ואולי הוא אינו יכול לכתוב כמו סופר דגול. מאכזב לדעת שמצפים ממועמדים להגיש כאלו חיבורים. זה מלאכותי, זה נראה כאילו רובם השתמשו בכותבים מקצועיים, וזה פשוט לא אמין בעיני.

ממה שקראתי כן עוזר לכתוב שמגיעים מתרבות אחרת (למרות שכשמדובר בישראל... לא בטוח), ועוזר גם לכתוב שנושא ה- LGBT מאוד קרוב ללב, כמו גם התנדבות באפריקה.
 

Boston Guy

New member
את כנראה לא מבינה מה ג'ון הופקינס (ומוסדות דומים) מחפשים

ואני מנחש שחוסר ההבנה שלך בא ממקום דומה לזה של רבים אחרים. פרופורציות.
מוסדות כמו ג'ון הופקינס, MIT, "אייבי ליג" - אלו מוסדות ששמם והמוניטין שלהם הוא עולמי.
מליונים חולמים כל שנה להתקבל וללמוד בהם. רובם המכריע לא יגישו בכלל מועמדות מכיוון שהם מעריכם שאינם עומדים בסטנדרטים של הקבלה.
אבל עדיין - עשרות אלפים מגישים מועמדות כל שנה.
במקרה של ג'ון הופקינס - כ 30,000 איש.
ומדובר באנשים שכבר עברו "סינון עצמי".
כל אחד (ואחת) מהם הוא "עילוי" בלימודים.
יש לו\ה GPA בעננים,
ציוני מבחני SAT או ACT ב"אלפיון העליון",
ומשאית עמוסה בכסף שתממן את ה 73,000$ לשנה שבית הספר הזה דורש בעבור התענוג של להסתופף בהיכליו.

יש רק בעיה אחת: ג'ון הופקינס קיבל רק 2,284 מועמדים לתואר ראשון השנה.
ואחרי שאת מורידה מהמספר הזה את ה LEGACIES ואת אלו שאבא שלהם כתב צ'ק של 50 מליון דולר (עיין ערך בוש 43 ואוניברסיטת "ייל") - מצטיירת התמונה הבאה:
מתוך 12 "עילויים" שהגישו מועמדות - רק אחד זכה להיבחר.
11 "עילויים" לא עברו את הסינון.

אז זה מה שאת לא מבינה:
"מי שהולך ללמוד מדעים החיים או מדעים מדוייקים, והוא לא מצטיין בתחומים הומניים ואינו יכול לכתוב כמו סופר דגול" - ג'ון הופקינס לא מעוניין בו.
יש הרבה בתי ספר אחרים שמן הסתם יחטפו מועמד כזה - אבל ג'ון הופקינס מעוניין רק ובעיקר ב"אנשי אשכולות". - כאלו שהם מחוננים במדעים אבל גם כותבים שירה, מנהיגים בקהילה שלהם, יוזמים פעילויות הומניטריות, נואמים בחסד ואם אפשר גם פוטוגניים.
ויש להם קאדר מועמדים שמאפשר להם להיות סלקטיביים עד כדי כך.

ואוו דבר נכון גם לגבי MIT.
למען האמת - שם זה קיצוני עד כדי כך שבכלל נמאס להם מ UNDERGRADS ויש שם כל הזמן דיבורים על צימצום של תכנית ה"תארים הראשונים" שלהם או אפילו סגירה שלה, והפיכה למוסד מחקר נטו עם דוקטורנטים בלבד.
 

danakama10

New member
מה שיותר נראה לי

הוא שמי שבאמת חזק ויצירתי במדעים מדוייקים לא מסוגל לכתוב כמו סופר, ולכן הנאומים המופרכים הללו מראים מי הצליח למצוא את כותב החיבורים המוצלח ביותר ולשלם לו כסף טוב...
חבל שבארה"ב אין בחינות בגרות נאשיונליות או לפחות ברמת הסטייט, דבר שיעזור באמת לסנן מועמדים. ואם יש 5000 מועמדים מעולים ואי אפשר לצמצם יותר, עדיף לעשות הגרלה או להסתמך על ראיונות אישיים.
מישהו שחזק מאוד בפיזיקה והולך לשנות את העולם עם התיאוריות שלו, לא צריך לכתוב חיבור שבו הוא מספר בסגנון ארנסט המינגווי איך הוא סייע לקהילת ה- lgbt באפריקה להשיג מים נקיים כשהיה בן 17.
 

KallaGLP

New member
לא נכון. אני מכירה יותר מאיש אשכולות אחד כזה.

אני מסכימה שאנשים כאלה נדירים למדי, אבל לא עד כדי כך שלא ניתן למצוא כמה אלפים כאלה מבין כמה מיליונים. יש לי ידיד נפש שלא היו לו בכלל מחברות כשהיה תלמיד בבית ספר, וכשלמדנו לבגרות בחשבון ובמקצועות אחרים, אני הקראתי לו את השאלות הקשות ביותר מהמחברת, והוא פתר אותן מיד בעל פה בלי אפילו לרשום את הדרך והחישובים. ובזמן אחד המבחנים בכימיה הוא כל כך השתעמם, שכתב אותו בחרוזים. יש לו תואר גבוה במתמטיקה מהטכניון, והוא היה במשך תקופה לא מבוטלת, עד שהחליט שיותר מתאים לו להיות מרצה ומורה לילדים מחוננים (והוא מלמד הרבה תחומים, כולל מתמטיקה, לוגיקה, לשון ועוד), סמנכ"ל פיתוח בחברת הייטק. ויחד עם זאת קשה לי למנות את כל השפות שהוא יודע, ושולט בהן מספיק כדי לכתוב בהן ספורת ושירה, ואף לתרגם שירה ביניהן. בין יתר עיסוקיו הוא אחד העורכים של כתב עת לספרות ושירה, מופיע בפני קהל עם שירים שהוא בעצמו כותב, מלחין ומבצע על גיטרה, מרפא אלטרנטיבי, ובכללי זוכר בעל פה כל בדל מידע בכל תחום שאי פעם קרא או שמע עליו, כולל מספרים בעלי המון ספרות, תאריכים ושמות בתחומי ידע שונים, כולל אטימולוגיה של שמות ומילים בשפות עתיקות. ואני יודעת שאולי אין הרבה גאונים ברמה שלו, אבל יש לא מעט שלא מפגרים בהרבה אחריו, בפרט בחוגים שהסתובבנו בהם בישראל, אבל אני בטוחה שגם בארה"ב, שהאוכלוסיה שלה גדולה בכל כך הרבה מזו של ישראל.
 

KallaGLP

New member
ואגב, בשבילו לכתוב חיבור מהסוג שהופיעו באתר הזה,

זה משחק ילדים. לדעתי הוא היה מסוגל לכתוב משהו ברמה כזו בגיל 10. מקסימום 12.
 

KallaGLP

New member
אולי, אך אני נוהגת לכתוב רק על מי ומה שאני מכירה היטב.

אולי הוא מזכיר את יאיר נתניהו, אך אני לא מספיק בקיעה (או מתעניינת) בתכונותיו ומעשיו של הנ"ל בשביל להתייחס להשוואה. מה שכן, האדם הזה הוא ידיד הנפש הקרוב ביותר שלי שמלווה אותי בדרכי מימי בית הספר ועד היום, ואותו ואת האנשים מהחוג שלו ואת פועלם אני מכירה ממש מקרוב כבר שנים רבות.
 
למעלה