סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

danakama10

New member
כל שאלה ששואלים פה אפשר להפנות לגוגל

אם מעשהו שואל כאן כנראה שגוגל לא עזר לו ולכן אפשר לוותר על לינק לגוגל כתשובה. אני עדיין לא מבינה למה איזוזו בחוץ וטויוטה למשל לא. תודה בכל זאת על נסיון העזרה שלך.
 
בקצרה, כי בארה"ב איסוזו היו תלויים

לגמריי במכירות של הטנדרים וה-SUV שלהם ובשיתוף פעולה עם GM (שבשנות ההצלחה של איסוזו באמריקה בשנות ה-80 ותחילת ה-90 החזיקו נתח בעלות רציני באיסוזו), ולכן כש-GM איבדו עניין מחד, והתחרות נגסה במכירות מאידך, איסוזו איבדה במהירות את נתח השוק שלה כבר בתחילת שנות האלפיים.
טויוטה זה סדר גודל אחר מבחינת הגודל והחוזק של החברה ומבחינת המגוון של הרכבים.
 

JimmyGee

New member
Very simple

Selling cars in the US market requires a huge investment in dealerships to sell the cars and maintain them when they break and marketing to promote these car sales.

For Isuzu the cost of selling their cars in the US was more than the revenue they were bringing in. Also they didn't have the capital to invest now and profit later. They tried to partner with GM but that didn't work.

Toyota, Honda etc... is a different story. They have the money to invest and can enjoy the revenue and profits.
 

Boston Guy

New member
עלייתה ונפילתה של איסוזו נבעה מהחלטות הנהלה

לאיסוזו דווקא היה את הסיכוי להיות יצרן מצליח בשוק האמריקאי - הם יצאו עם הקונספט שלימים נקרא SUV עוד לפני שהמציאו את המילה הזו...
זה קצת מזכיר לי את החברות שבהן עבדתי בתחילת שנות ה 90 בישראל - שבת'כלס היו סטארט-אפים, אבל לקח 6-7 שנים עד שהמציאו את השם הזה... אז הן פשוט קמו והתקיימו - בלי שיהיה לתופעה שם או "הילה".

אבל איסוזו עשו כמה החלטות ניהוליות אומללות - חלקן היו אומללות בדיעבד והן יותר בבחינת חוסר מזל, וחלקן היו החלטות שגויות שנבעו מהערכה שגויה של הנתונים והסביבה. "שיתוף הפעולה" עם GM נופל בקטגורייה השנייה, לדעתי.
ההחלטות הללו גרמו לכך שלאיסוזו לא היה את המשאבים להשקיע בפיתוח דור חדש של מוצר הדגל שלהם, ובשיפור האיכות במערך הייצור שלהם.
המכירות שלהם גססו תקופה ארוכה - עד שלא הייתה לחברה ברירה אלא להשתלף משוק הרכב הפרטי.

אנשים שמחו לקנות TRUCK BASED SUV בשנות ה 80 (כשכל ה SUV היו מבוססים על שלדת משאית), אבל הציפיות והטעם שלהם "התעדנו" עם השנים והם רצו רכב יותר נוח לנסיעה ושיהיה יותר "CAR LIKE" בשנות ה 2000.
ולאיסוזו לא היה מה להציע לצרכן. במקום לפתח את הדור הבא של ה SUV שלהם הם לקחו את כל הכסף שהיה להם וקנו בו את ה"חופש שלהם" מ GM.

התוצאה הסופית היא שאיסוזו אינה קיימת יותר בשוק המכוניות הפרטיות בשום מקום בעולם. היא מייצרת רק משאיות קלות ומנועים למשאיות כיום.
 
אכן

אכן אינני גר הארצות הברית,
אך עם זאת יתכן שחלק מהמידע יהיה רלוונטי לטובת הציבור,
בנוסף לעיתים ישנם דגימים מקבילים בשוק שיועדו לשוק אחר כך שלפעמים דגם ספציפי של דגם יהיה רק באירופה ולא יגיע לישראל או לארצות הברית.

אולי עוד דרך להוזיל מחיר של רכב חדש בארצות הברית
אמנם לא עשיתי זאת באופן אישי ואינני בקיא אם יש כאן עברת מס כל שהיא (מקווה שלא אם יש אני בטוח שיש כאן חברה שידעו להגיד שכן)
אבל שמעתי מאנשים (שאני מכיר) שקנו BMW בגרמניה
(טסו לחופשה לשם כך) טיול קצת עם הרכב ולבסוף יבאו אותו לארצות הברית.
הם טענו שזה היה משמעותיית זול כולל עלות הטיול לכל המשפחה


אם איכות הסביבה חשובה לך (וכל הכבוד על כך) אז יתכן מאוד שיהיה נכון יותר להחזיק את הרכב עד כמה שניתן מאשר "לצרוך" רכב חדש.

בנוסף לדעתו לחוות דעתו של המוסך לעיתים ניתן לעשות גוגל על הספטומים של הרכב ולראות כיוונים אפשריים.
 

danakama10

New member
אני ממש לא מתמצאת בזה

אבל לחברים שלנו יש 3 מכוניות: 2 חשמליות לכל אחד, ואחד רגיל כדי שיוכלו לנסוע בלי הגבלה בסופי שבוע... אצלנו בעלי רכב חשמלי יכולים לנסוע בקרפול ליין, וזו הסיבה שהם קנו אותם. אבל מסתבר שרכב חשמלי אינו יכול לנסוע מרחק גדול מדי מבלי להזדקק להטענה, ובגלל שהטענה לוקחת זמן, הרי שאי אפשר לנסוע איתו למרחקים ארוכים. גם כל הסיפור על שמירה על איכות הסביבה נשמע לי מצוץ, הרי הרכב משתמש בחשמל, וייצור חשמל הוא (עדיין) דבר מלוכלך מאוד. כל מה שעושים זה לדאוג שהלכלוך ישאר במקום אחד. לכדור הארץ זה עוזר? לא בטוח.

איך שאני רואה את זה, הרכבים האלו משתלמים רק אם נותנים לך צ'ופר רציני עליהם, כמו לנסוע בהם בקרפול ליין בשעות הפקקים.

לי יש הונדה פיילוט AWD או 4WD, לא זוכרת, ואני מרוצה מאוד מאוד. אם יש תינוקות, קל מאוד להחליף חיתול מאחורה. אפשר לנסוע ולטייל עם הרבה אנשים ברכב אחד (יש 8 מקומות, וגם השורה השלישית היא מרווחת ומתאימה לאנשים מבוגרים) - חשוב במיוחד לאנשים שיש להם משפחות שמבקרות באופן תכוף. אפשר לנסוע לטאהו מבלי לשכור אוטו מיוחד לשלג או להתעסק עם CHAINS (למי יש מושג בכלל איך שמים אותם). אפשר לקנות ולקחת איתנו דברים גדולים מבלי להזדקק להובלה בתשלום או לשכור פיקאפ. הרכב אמין, טפו טפו טפו, נוח, וזול מהמתחרים.
 

eladts

New member
יצור חשמל הרבה יותר יעיל ממנוע בעירה פנימית

גם אם משתמשים בפחם או בגז טבעי. חשמל גם אפשר ליצר בדרכים אחרות שיוצרות 0 זיהום. בנזין אי אפשר.
 
זיהום שנוצר מייצור חשמל בתחנת כח יותר קל לטפל בו ולהפחיתו

מאשר לטפל במאות אלפי כלי רכב מזהמים במקומות שונים.
 

gidishemer

New member
אנחנו בנקודה הזו הולכים על המיוחד ומחוץ לעדר

בעוד שבהרבה דברים אנחנו שמחים לאמץ את מה שהרוב מאמץ, בנושא הרכב אנחנו קנינו מיד שניה רכב נדיר בארה״ב. לנו לפחות היה איתו נסיון טוב ב- 9 השנים האחרונות (והוא היה בן 5 כשקנינו אותו). הרכב נקרא טויוטה סיינה (אם את לא מוצאת במה מדובר אפשר לגגל ״רכבי אספנים״).
מה שכן, לא הברידי או חשמלי
 

iris mom of two

New member
גלוי נאות

אין לי חשמלית או היברידית. בתנאים דומים החלטנו לוותר על רכב נוסף, ומסתדרים עם 4 נהגים ושלושה רכבים.
&nbsp
אבל, הייתי מסתכלת על הוולט. רכב דיזל ממש לא נכון לתנאים, זה מה שהיה לנו לפני שפולקסוואגן הודו ששקרו וכשהתנאים היו אחרים. אנחנו אפילו חשבנו על הטסלה הקטנה, שעולה 30 אלף, אבל צריך עוד לחכות המון זמן, ובינתיים מעדיפים לחכות ולראות מה יקרה בשוק, ומה יקרה במשפחה
 

KallaGLP

New member
3 כלי רכב ל-4 נהגים (בהנחה ש-2 מהם ילדים)

נשמע לי סביר לגמרי. יש לנו שניים שקיבלו רישיון לאחרונה ורכשנו רכב שלישי. אין לנו כוונה לקנות רכב רביעי בעתיד הנראה לעין. אם כי מי יודע, אולי עוד נגלה בעתיד שזה חיוני, כי על תחבורה ציבורית באזור שלנו אי אפשר לבנות.
 

iris mom of two

New member
שני הילדים בוגרים

אחד לומד באוניברסיטה מרחק חצי שעה נסיעה, ועובד בקיץ. השניה עובדת. הם הרבה פעמים צריכים להיות בכוונים שונים באותו זמן
&nbsp
הרכבת לבוסטון מרחק חצי מייל, והבעל הוא זה שחסר אוטו.
 

iris mom of two

New member
הולך לרכבת

הוא דווקא מאד נהנה מהעובדה שלראשונה מאז גיל 18 אין לו אוטו. הוא הולך בבוקר, ובערב או שהוא הולך, או שאחד מאיתנו אוסף אותו. בסופ"שים אנחנו מתחלקים באוטו, אבל ממילא 90% מהזמן אנחנו יוצאים מהבית ביחד.
&nbsp
הילדים עודים גם בסופ"שים אז אי אפשר לסמוך על הרכבים שלהם. אנחנו מחכים להחלטה לפי מה שהבת תעשה שנה הבאה. היא מתכוונת ללכת ללמודי משפטים בספטמבר 2019. אני מקווה שתצא מהבית עוד קודם, ואז נחליט מה לעשות.
 

metm98

New member
אני עדיין נוהג בגמבה שהבאתי מקליפורניה, ומרוצה מאוד.

אבל מאז שעברתי מערבה והתחלתי לעמוד בפקקים של הקוממיוט, יש לי הרהורי כפירה על מעבר לרכב קטן ואוטומטי.
מעניין לציין שהדש-בורד של הגמבה טוען ל 28.6 מייל לגלון. לא חישבתי, אבל נראה לי שזה שהערך האמיתי קצת יותר נמוך.

(ולמי שלא זוכר - הגמבה היא פורד אסקייפ 2012 ידנית ואדומה כמו ..)
 

debby12

New member
מנהל
תודה רבה לכל העונים

הייתי בנסיעה בשבוע שעבר אז לא יצא לי כל כך לענות - אבל אני מודה לכל העונות והעונים


ואכן - משיקולי איכות סביבה נמשיך להחזיק ברכב הקיים כמה שרק נוכל. רק כשלא תהיה ברירה....
 

Motikeren

New member
מדובר באבא שלי

בן 65 שמעונין בפנסיה לפרוש ולטייל בעולם קצת וחלק ניכר מהזמן להיות בארה״ב
דוד שלי (אח שלו) בן 54 מעל 20 שנה בארה״ב נשוי עם משפחה וקריירה
לפי הבנתי ממך, לא כדאי לו להתחיל תהליך כי זה לוקח המון זמן או שיש טעם לנסות?
 
למעלה