סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

Boston Guy

New member
לכל דלת בבית היה ועדיין יש פעמון דלת...

פשוט החלפתי את הלחצן של הפעמון שהיה כבר שם בפעמון דלת של רינג. והוא עדיין מתפקד כפעמון דלת "אנאלוגי" - בבית שלי היה במקור "צלצלן" בכל קומה, ואלו עדיין מתפקדים עם המערכת של רינג. בנוסף, מערכת החשמל של הפעמונים הישנים מזינה את היחידות של רינג - מה שפתר לי את העניין של להעביר קווי הזנת חשמל למצלמות או להחליף בטריות כל הזמן. כנ"ל לגבי ה floodlight של רינג - הוא החליף יחידת floodlight שכבר הייתה שם - כך שלא היה צריך "להוסיף" כלום והבית לא נראה כמו מתקן בטחוני או בית כלא. יש לי שכן עם בית זהה שתקע תריסר מצלמות מסביב לבית וזה נראה פשוט נורא..
כן, זה עולה משהו כמו 100$ לשנה ב"דמי איחסון בענן" לכל המערכת הזו. מצד שני, פונקציית פעמון הדלת היא משהו שנמצא בשימוש כמעט כל יום, וזו המטרה העיקרית של המערכת. לפחות ממה שאני רואה אצל השכן שלי, מערכת של מצלמות אבטחה מסביב לבית לא נותנות לאדם באזור העירוני שבו אני גר את אותה פונקציונאליות - יותר מדי אנשים עוברים (רגלית וברכב) ליד הבית כל שעות היום והלילה, וחיישני התנועה של המערכת שלו נותנים לו כל כך הרבה התרעות (שהן לא התרעות שווא - באמת עבר שם אדם, אבל זה רחוב ולאנשים מותר ללכת שם...) שבת'כלס הוא לא מגיב להן יותר. לי, לעומת זאת, יש תיעוד של כל תנועה בענן - והאפליקצייה מתריעה לי על צלצול בדלת כך שאני יכול להבדיל בין "השכן הוציא את הכלב לטיול" ובין "פדאקס מצלצל בדלת והשאיר שם חבילה".
 
פארטי פופר לכל הילדים שרוצים לעשות דינג דונג דיטצ'.


 

debby12

New member
מנהל
וואו...


שתי שאלות

1) יש לטלפון שלך מקום בזיכרון לכל אלה? באיזה מכשיר מדובר? זה לא מאט אותו?

2) בקטע של אבטחת מידע זה לא מטריד - נגיד אם אתה מאבד את הטלפון ומישהו מצליח להתגבר על הסיסמא אז יש לו גישה לכל חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי שלך [נכון שיש אותם לרוב האנשים על איזה מחשב - אבל מאבדים לפטופ פחות מטלפון]
 

Boston Guy

New member
אני מנצל אולי 70% מהמקום שיש על הטלפון שלי

המכשיר הוא בערך 2 דורות אחורה (אולי בעצם כבר 3 דורות אחורה) מה STATE OF THE ART של אוקטובר 2018. יש לו רק 32 גיגהבייט זיכרון.
כאמצעי מנע לאיטיות הבלתי נמנעת שנוצרת כשיש יותר מדי אפליקציות פתוחות, אני נוהג ל"נקות את שולחן העבודה" לפחות פעם ביום - לסגור את כל האפליקציות הרדומות שהשתמשתי בהם מתישהוא במשך היום ושנשארו ב BACKGROUND.
אני גם נוהג לנקות פעם בכמה ימים את ה CACHE והקבצים הזמניים שהאפליקציות למיניהן יוצרות. הכלים לניקוי ואופטימיזצייה בנויים לתוך מערכת ההפעלה באנדרואיד 8 וצפונה.

לגבי אבטחת המידע: במקרה הספציפי של הטלפון שלי - מקום העבודה הכריח אותי להתקין עליו SECURITY POLICIES שמאפשרים להם (וגם לי) לבצע REMOTE WIPE של המכשיר אם יש צורך.
בנוסף - ה POLICIES גורמים לכך שאחרי עשרה נסיונות כושלים לנחש את הסיסמה של המכשיר - הוא עושה FACTORY RESET.
ובנוסף - כל המידע על כרטיס ה SD של המכשיר מוצפן...
 

John the Savage

New member
האפליקציות הכי בשימוש הן לא מקוריות במיוחד

בשימוש כל יום: גוגל מאפס (לניווט, חיפוש מסעדות וחנויות, ולבדוק איפה אישתי נמצאת כרגע), הדפדפן, המייל, המסרים (הנגאאוטס), המצלמה ונגן המוזיקה. שחוק, אבל ככה זה.

לא שימושיות בעליל, אבל הרבה בשימוש: פייסבוק - בעיקר בזבוז זמן בדיונים מיותרים, אבל גם ניסיון ליצור קשר עם הקהיליה המקומית ועדכונים לגבי ארועים מקומיים, ומשחקים שמדי פעם מתחלפים.

די שימושיות: מינט (לניהול פיננסים), האפפ של הבנק, אמזון, ווטסאפ (בעיקר לקשר עם המשפחה בארץ), גוגל ניוז, וושינגטון פוסט, קאמסקאנר (לסריקת מסמכים).

היו שימושיות כשגרתי באזור המפרץ, אבל עכשיו כבר לא: אובר, ליפט, פארקופדיה, טראנזיט (למעקב אחרי תחבורה ציבורית), אמזון פריים נאו, אינסטקארט, קוויאר, אופן-טייבל.
 

debby12

New member
מנהל
אפשר יותר פרטים על "מינט"?

למה זה טוב/מוצלח/מועיל ומה זה בדיוק? ראיתי שזה אפפ לניהול פיננסים אבל מה זה אומר בעצם?
 

John the Savage

New member
קודם כל, התוכנה מאפשרת לרכז את הכל במקום אחד

את כל חשבונות הבנק, כרטיסי האשראי, חשבונות ההשקעות וכו'. ככה אפשר לראות תמונה מרוכזת לגבי כל הפיננסים שלי במקום אחד, לראות הוצאות לעומת הכנסות, לקבל גראפים של השינויים בהוצאות, הכנסות, שווי כולל של השקעות וכו' במשך תקופה, לבדוק על מה הוצאנו כסף לפי נושאים, ובעיקר לקטר לאישתי שאנחנו מוצאים יותר מידי על קניות באמזון.
 

debby12

New member
מנהל
מעניין - תודה - לא היכרתי

אותי זה קצת מלחיץ לרכז את כל המידע האישי הזה במקום אחד, שהרי במוקדם או במאוחר תהיה להם הפרת מידע ואז לפורצים תהיה גישה ל*כל* החשבונות וכרטיסי האשראי במקום אחד. מלחיץ... עדיף בעיני שיצטרכו לפרוץ למקום אחד כל פעם ושלא יהיה הכל במקום אחד. על כל פנים - תודה על ההסבר.
 

Boston Guy

New member
ואם תהיה להם גישה - מה יצא להם מזה?

הם ידעו כמה כסף אני חייב לבנק?
או ידעו כמה כסף יש לי כרגע בחשבון הבנק?
מה יצא להם מזה?

כדי להשתמש בכרטיס אשראי הם צריכים את מספר הכרטיס, ה CVV שלו ותאריך התפוגה שלו. אף אחד מהנתונים הללו אינו מופיע באתר האינטרנט של הבנק או נמצא בבסיס הנתונים של MINT. מה שיש להם זה "כמה ספרות אחרונות" של הכרטיס - וזה לא מספיק כדי לקחת ממך כסף.
באתרי הברוקרים יש צורך בסיסמה מיוחדת לצורך ביצוע פעולות - סיסמה שלא מופיעה בבסיס הנתונים של MINT או באתרים של הברוקרים.

יש סיכון מסויים באתרים הריכוזיים הללו - אבל יש סיכון מסויים בכל שימוש באתר אינטרנט... אם מישהו מצליח להתלבש לך על המחשב ולהפעיל KEY LOGGER הוא יקבל את כל הנתונים הללו גם.
 

Fellowship

New member
לא מדוייק

נכון שהנתונים הפיננסיים שלך לא יאפשרו לפורץ לעשות עם זה יותר מידי,
אבל Mint שומרים בבסיס הנתונים שלהם גם את הסיסמא שלך לאתר של הבנק (לדוגמא),
הם שומרים אותה לא בצורה של Hash, מכיוון שהם צריכים את היכולת לפענח אותה בכל פעם שהם צריכים למשוך נתונים,
תאורטית, פריצה לשרתי הנכונים של Mint והתגברות על אי אלו מכשולים,
יכולים לתת לפורץ גישה לחשבון הבנק שלך ומשם להעברת כסף וכו'.
(לא מכיר את אתרי הברוקרים שדורשים סיסמא מיוחדת לביצוע פעולות, באתרי הבנק שאני מכיר אין צורך).

אבל אני מסכים שהסיכון לא גדול, ולראייה, אני שם
 

John the Savage

New member
לא בכל מקרה הם שומרים את הסיסמה

תלוי באתר הספציפי, לרוב הבנקים ולחלק מהשירותים הפיננסיים האחרים יש כיום פרוטוקול נפרד עבור תוכנות צד שלישי שמספקות שירותים פיננסיים (כדוגמת מינט). בהנחה שהבנק שלך תומך בפרוטוקול כזה, ברגע שאתה מתחבר דרך מינט הם מספקים למינט קוד גישה שמאפשר להם לקבל מידע מהבנק אבל לא לבצע פעולות. כך שמינט לא צריכים לשמור את הסיסמה הרגילה שלך לאחר החיבור הראשוני.
 

נחמנית

New member
רגע, אפשר שוב בלאט יותר?

האפליקציה היא של הבנק, של חברת האשראי או של גורם צד ג?
איך האפליקציה אוספת את המידע על איזה סוגי קניות עשיתם? מקושר ישירות לחשבון הבנק (ואז הגיוני שזה פר בנק)? יש אפשרות לגרסת דסק-טופ של זה דרך כל בנק? אני אשמח לקבל גרף של "על מה וכמה אני מבזבזת כסף כל חודש". אצלנו הסופר בטח זוכה ברוב הכסף
 

Fellowship

New member
צד ג', נותנים לה את כל הסיסמאות שלך לכל האתרים הפיננסיים

היא מושכת את המידע מכל האתרים ומשם השמיים הם הגבול.
 

John the Savage

New member
התוכנה היא של צד ג'

מינט זו תוכנה של חברת אינטואיט (אותה חברה שאחראית גם על טורבו-טקס וקוויקבוקס). בשביל שהתוכנה תעבוד הם צריכים להתחבר לחשבון הבנק שלך, לחשבונות האשראי וכו', ובשביל זה הם צריכים או את שם המשתמש והסיסמה שלך, או קוד גישה מיוחד אם יש כזה בחשבון הבנק.

יש למינט גם אפפ וגם אתר אינטרנט שעובד בדסקטופ. האמת היא שאני אוהב יותר את הממשק של הדסקטופ, שגם מספק יותר אופציות, אבל האפפ נותן לי גישה פשוטה מהסמארטפון.
 

John the Savage

New member
אבל אמזון מגיעים לכל מקום שהדואר/חברות השליחים מגיעים בארה"ב

אמזון פריים נאו לא מגיע אלינו.
 

Fellowship

New member
יש לי, לא מצאתי לזה שימוש משמעותי, אבל אני מניח שמי שיש לו

מספר רב יותר של חשבונות פיננסיים זה יותר נוח לראות את הכל בצורה מרוכזת,
לנתח תזרים, לראות שורת סיכום וכו'.
&nbsp
&nbsp
 

Fellowship

New member
נכון, לכן אחת השאלות היא האם יש קרוז לאלסקה שלא עוצר בקנדה

בינתיים בדקתי במספר חברות מוכרות ולא מצאתי כזה.
 

Fellowship

New member
אבל את זה אני בעצמי כבר כתבתי, שאלתי האם למישהו יש מידע נוסף

האופציה של להוציא ויזות מוכרת לי וגם עליה כתבתי

אגב, בנוגע לדרכון פורטוגלי - הבנתי שהתשובה היא שאי אפשר להשתמש בו.
 
למעלה