סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

xbuffalomen

New member
אכן , וזו בדיוק הסיבה ללכת לבית ספר שכל כולו

מתמקד בסוציאליזציה שלא לומר אילוף ... וזהו אני נוטש שהרי אתם כבר עייפים מדעתי על בית הספר
 

KallaGLP

New member
סוציאליזציה היא דבר חיובי ואף חיוני

כל עוד אנחנו לא חיים על אי בודד. אילוף - לא כל כך קל לאלף ילדים בימינו. הם אלה שמאלפים אותנו. אז אם נצליח להקנות להם ולו מידה בסיסית של גבולות, משמעת עצמית והתחשבות באחרים - דיינו.
 

danakama10

New member
גם לגדול עם הורים ביולוגים זה over rated

על פי אותה לוגיקה.
לסטיב ג'ובס היו ציונים לא טובים והוא הצליח, מסקנה, אין ערך לציונים.
סטיב ג'ובס גדל עם הורים מאמצים והוא הצליח, מסקנה, אין ערך לגידול ילדים במשפחה הביולוגית שלהם.
ואפשר להמשיך כך עוד ועוד.

ואם יש הרבה דוגמאות ליזמים מצליחים עם ציונים גרועים, המסקנה שאפשר להסיק היא שכדי להיות יזם מצליח לא חייבים ציונים טובים אם יש לך כישורים חשובים אחרים. זה עדיין לא אומר שציונים טובים, גם ביסודי, זה משהו לזלזל בו או שצריך להתבייש בהם. ואם יש ילדים שמצליחים בלימודים, גם ביסודי, מותר להם להינות מהציון שמתלווה לכך מבלי להתבייש שזה חשוב להם. למעשה, הזלזול בהשכלה הוא מאוד מדכא בעיני, וגם מראה בעיני שמישהו לא שלם עם הפרסונה של האיש הפשוט שלבש על עצמו.
 

xbuffalomen

New member
התלבטתי אם להגיב לך. כל מה שאני מבקש ממך ולא בפעם הראשונה

להפסיק ולהשליך את הפסיכולוגיה בגרוש שלך כשמדובר בי. תודה
 

meir12121

New member
זה מזכיר לי את אפי ארזי שייסד את חברת סאיטקס

מחלוצי ההייטק בישראל. לא סיים בית ספר תיכון ולא השלים בגרויות, בצבא היה טכנאי בחיל האוויר. בכל זאת התקבל אחרי הצבא ל MIT (היום זה לא היה יכול לקרות).
ולגופו של עניין, במצב שוק העבודה היום, לצערנו, למי שלא גאון כמו ג'ובס, אין סיכוי להתפרנס בכבוד ללא תואר אקדמי.
 

ron1222

New member
לא יודעת מה אמורה להיות המסקנה פה...

כי סטיב ג׳ובס הוא ממש לא סיפור הצלחה בעיני.
נכון, הוא היה ממציא ואיש עסקים גדול.
אבל הוא גם היה חרא של חבר, נטש אנשים על ימין ועל שמאל, היה אגומניאק, התכחש לבת שלו ועוד ועוד.

הצלחה בחיים אינה דווקא כלכלית, אלא חברתית-רגשית.
נכון,הוא היה גאון וגם עשיר אבל בעיני הוא נכשל בדברים הכי חשובים בחיים.
 

KallaGLP

New member
רציתי להתייחס לפן האנושי, אבל אז חשבתי שאולי

זה לא שייך לעניין כי מדובר בהצלחה כלכלית-עסקית-מקצועית. אבל אני בהחלט מסכימה איתך.
 
משהו חייב להשתנות בתחום ההשכלה הגבוהה

לפני שבועיים הבת קיבלה את התשובה האחרונה שלה ציפינו מהאונברסיטאות אליהן היא נרשמה, בחגגיגיות רבה הם כתבו לה שהיא אחת מתוך 25% שהתקבלו לכיתה של שנה הבאה... המספרים החשובים הגיעו אתמול... המחיר של האוניברסיטה הזאת הוא מעל 70K, הילדה קיבלה מלגת הצטיינות יפה, אבל בכל זאת הצ'יק שהם רוצים לקבל בעבור שנת לימודים לתואר ראשון עומד מעל 50K. לא, הילדה לא תלך לאוניברסיטה הזאת, אוניברסיטה אחרת, לא בהרבה פחות טובה, הציעה מספר יותר הגיוני, אבל יש כאן בעיה...

ב 2017 הסכום הכולל של הלוואות הסטודנטים בארה"ב עמד על 1.48 טריליון דולר שזה בערך 620 ביליון דולר יותר מטוטל ההלוואות של האמריקאים בכרטיסי אשראי. המספר הזה מתחלק על 44 מיליון לווים. 66% מהבוגרים של אונבירסיטאות ציבוריות ו-75% מהבוגרים של האוניברסיטאות הפרטיות חייבים בממוצע 37,172$. בממוצע לוקח לסטודנט 21 שנים לשלם את החוב שלו מהתואר הראשון ... השאלה היא מתי הבועה הזאת תתפוצץ...

הבת קיבלה מכתב קבלה יפה מהאוניברסיטה המיועדת, עם מספר יפה של מילגת הצטיינות והכל היה נהדר... אבל לא ראיתי הודעה על זה שהיא קיבלה את המיג'ור שהיא בחרה... בין כל המכתבים והאימיילים שהם שלחו לא הוזכרה המילה 'ביולוגיה' באף מקום. יצרנו איתם קשר ושאלנו לאיזה פקולטה הם קיבלו אותה... התשובה היתה שאי אפשר להצהיר על מיג'ור בשנה הראשונה, רק במהלך השנה השניה ניתן לבחור מיג'ור. בליברל ארט מעודדים את הילדים לתהות ולבהות ולחפש את עצמם לפחות שנה מארבע השנים של התואר הראשון... לתהות ולבהות ולחפש את עצמך זה יפה, אבל כשזה עולה מעל 50K לשנה זה קצת בעייתי.

הבעיה הכי קשה היא שכשסטודנט מסיים תואר ראשון (חוץ מתארים בהנדסה) הוא לא באמת יכול לעשות הרבה עם התואר הזה, כמעט לכל מקצוע נדרש היום תואר נוסף שמגדיל את החוב...

משהו חייב להשתנות, המחירים האלה לא הגיוניים ...
 
רק בקשר למייג'ר, בארה"ב

רק במעט מאוד אוניברסיטאות נותנים להצהיר על המייג'ר לפני תחילת הלימודים. בד"כ זה אחרי השנה הראשונה, בדיוק כמו באוניברסיטה של הבת שלך.
&nbsp
אבל אם היא יודעת מה היא רוצה, אז סביר שבאתר של המחלקה תהיה רשימת קורסים מומלצים עבור מי שמתעתד לסיים עם מייג'ר בביולוגיה. מה שבד"כ עושים בסמסטרים הראשונים זה שילוב של קורסים עבור המייג'ר עם קורסים כלליים שהיא במילא תהיה חייבת כדי לסיים את התואר (לפעמים נקראים General Education - Gen. Ed., לפעמים בשלל שמות ייחודיים לכל אוניברסיטה).
 

gidishemer

New member
מה שבוקי כתב

היא יכולה להתחיל במסלול לקראת ביולוגיה למרות שהיא עדיין לא מייג׳ור. בכל מקרה זה לא יהיה מתאים בשבילה להתחיל עם קורסם מתקדמים שמתאימים יותר לשנה שניה ואילך.
ללא קשר, אכן האינפלציה במחירי ההשכלה הגבוהה היא באמת מטורפת.

ללא קשר, הרבה מאד משפחות לוקחות הלוואות שלא לצורך ומסתבכות ללא צורך
 
תודה לשניכם

ברור שהיא יכולה להתחיל לקחת קורסים בביולוגיה, והיא גם תתחיל..., אבל זה מגוחך שמעודדים את הסטודנטים לא להחליט ולהסתובב undeclared כשההורים שלהם משלמים הון עתק...

ושאלה... מה באמת מחיר העלות של סטודנט לאוניברסיטה? ההצעות נעות בין 25K לבין 50K, האם האוניברסיטה מפסידה על סטודנט שמשלם 25? (כמובן כולל מגורים ואוכל)...

ועוד שאלה, אם סטודנט למד AP בביולוגיה בתיכון, ונניח שהוא הצליח יפה במבחן, יש טעם לדעתכם להתחיל מביולוגיה 101 או שאפשר לקפוץ לשלב הבא?
תודה
 

gidishemer

New member
הערה ושתי תשובות

קודם כל הערה- לא, זה לא מגוחך, ואין שום קשר לשאלה של כמה ההורים משלמים. זו נקודה חינוכית, לא כלכלית. יש אוניברסיטאות שמאפשרות אבל לא מחייבות (כמו אצלנו) ויש כאלו שמתעקשות שהילדים עדיין לא יכריזו על המייג׳ור. כל מקרה לגופו אבל הרעיון המרכזי הוא שהסטודנט הולך בשנה הראשונה לקחת מעט יחסית מהמייג׳ור שלו בכל מראה והרצון לאפשר לו מנטלית להיות פתוח לכוונים שונים. גם אם הם יודעים בדיוק מה הם רוצים, הרעיון הוא לחשוף אותם לכלים וצורות חשיבה מענפים אחרים. אנחנו רוצים שביתך הביולוגית שרוצה להיות רופאה יום אחד לא תהיה טכנוקרטית ולא תחשוב רק בתפיסה של אשת מדע (ואלו שתי נקודות שונות. אשת מדע היא לא טכנוקרטית) אלא תקבל כלים, אפילו אם מעט, של תפיסות ממדעי החברה וממדעי הרוח.

לגבי השאלות, אני לא יודע כמה בדיוק סטודנט עולה לאוניברסיטה. זה משתנה מאד בין מקצועות הומניים למקצועות שכוללים מעבדות, אבל בכל מקרה השכר לימוד לא אמור דווקא לכסות הוצאות אלא הוא אחד ממקורות הרווח של האוניברסיטה

לגבי ap, חשוב לשאול אצל היועצים המקומיים, אבל ככלל אצבע הייתי אומר- אם היא קיבלה 5, היא ממש לא צריכה. היא תשתעמם ב- 101. אם היא קיבלה 3 או 4 ובמיוחד אם זה היה לפני שנה שנתיים, יכול להיות שהיא קצת תרוויח מהחשיפה. בכל מקרה, כל בחירה שלה לא תהיה אסון ובכל מקרה היא תרצה ללכת לקורסים מתקדמים מדי בשנה הראשונה. כימיה בסיסית ומתמטיקה/סטטיסטיקה (בהתאם לדרישות המקומיות) יהיו בחירות מצויינות לסימסטר הראשון. כל השאר- לא מדעים
 
תודה


השנה היא עושה AP בביולוגיה וסטטיסטיקה... לכימיה היא בהחלט צריכה לחזור, היא למדה רק קורס הונרס בכיתה י'

תודה, עוד ננג'ס כשנגיע להחלטות
 

gidishemer

New member
חופשי. בכלל, במסלול העכשוי שלה

כ- premed, את בכיף יכולה לתת לה את הפרטים שלי ואם מסיבה כלשהי היא לא תהיה מרוצה מהיעוץ שהיא מקבלת שם היא יכולה לפנות אלי. דרישות למייג׳ור אצלכם יכולות להיות מאד שונות מאצלנו אבל permed זה כללי.
לשמחתי, הדרישות של קורסים מקדמיים בבתי הספר לרפואה משתנה בימים אלו, ולטובה.
 

John the Savage

New member
על פי הנתונים של NCES

בשנת 2014/5 ההוצאה הממוצעת לסטודנט באוניברסיטה פרטית ללא כוונת רווח היתה 54 אלף דולר, מתוכם 17K הולך להוראה, והשאר לדברים אחרים:
https://nces.ed.gov/fastfacts/display.asp?id=75

מצד שני, שכר לימוד זה רק אחד ממקורות ההכנסה של האוניברסיטה. בממוצע, 35% מהתקציב של אוניברסיטאות פרטיות (ללא כוונת רווח) מגיע משכר לימוד והשאר ממקורות אחרים:
https://nces.ed.gov/programs/coe/indicator_cud.asp

ומצד שלישי, רוב הסטודנטים לא משלמים את שכר הלימוד המלא בכל מקרה. כך אוניברסיטאות פרטיות מצליחות למשוך לעצמן שתי אוכלוסיות: סטודנטים מצטיינים שמקבלים מלגות מצד אחד, וסטודנטים עשירים מצד שני.
 
כל האונברסיטאות שבהן התמקדנו היו public או private nonprofit

אני לא מכירה בכלל את המצב באונברסיטאות private for-profit, אבל ב public המצב די דומה ל nonprofit.

אני לא בטוחה שרוב הסטודנטים לא משלמים את שכר הלימוד המלא, אם ניקח לדוגמא את BU, הם נותנים מילגות הצטיינות ל-13% מהסטודנטים, זאת אומרת ש 87% משלמים פחות או יותר מחיר מלא... חלק מהאונברסיטאות נותנות מילגות קטנות של פחות מ-5-10K לרוב הסטודנטים שנרשמים אליהן, שזה לא באמת מוריד בצורה משמעותית את השכר לימוד, אבל זה מעלה את האחוז של התמיכה בסטודנטים בדרוגים השונים ושם את האוניברסיטאות האלה ברשימות של 'האונבירסיטאות הנדיבות'. בסופו של דבר הצורה היחידה לקבל באמת מילגה משמעותית זה ללכת לאונברסיטאות שהן קצת מתחת לרמה של הסטודנט... במקרים כאלה המילגות באמת נדיבות.
 
למעלה