סד"א - ערעור

i was in

New member
סד"א - ערעור

בית משפט השלום נתן החלטה אחרת שהערעור עליה הוא ברשות, אז: 1. בית משפט השלום אמור לדון בערעור של עצמו או שהמחוזי ידון בערעור על ההחלטה האחרת של השלום ? 2. למי בעל הדין המעוניין לערער צריך להגיש את הבקשת רשות ערעור ? לבית משפט שידון בערעור או לבית משפט השלום שנתן את ההחלטה האחרת ? 3. אם הוחלט לקבל את הבקשת רשות ערעור, והצד השני מעוניין לערער על ההחלטה הזאת (אותה החלטה לפיה התקבלה הבקשת רשות של הצד שביקש לערער). אז הערעור יהיה בזכות או ברשות ? בית משפט השלום נתן החלטה שמסווגת כפסק דין שהערעור עליה הוא בזכות, אז: 1. בית משפט השלום אמור לדון בערעור של עצמו או שהמחוזי ידון בערעור על אותה החלטה שמסווגת כפסק דין שנתן בית משפט השלום ? 2. למי המערער צריך להגיש את הערעור ? לבית משפט שכבר דן בתיק ונתן את הפס"ד או שהמערער צריך להגיש את הערעור שלו לשופט שידון בערעור עצמו ? 3. אם הערעור נדחה, הערעור על הדחייה יהיה בזכות או ברשות ?
 

smart one

New member
תשובות בשלוף....

בית משפט השלום נתן החלטה אחרת שהערעור עליה הוא ברשות, אז: 1. בית משפט השלום אמור לדון בערעור של עצמו או שהמחוזי ידון בערעור על ההחלטה האחרת של השלום ? תשובה: המחוזי ידון בבקשת רשות הערעור על החלטה אחרת. אין ערעור בזכות. אם מדובר בהחלטה אחרת שניתנה על ידי רשם (ולא שופט) אז השלום ידון בערעור על כך. דבר נוסף - לפני מספר ימים התפרסם תיקון לחוק לפיו יש סוג מסויים של החלטות שלא ניתן להגיש עליהן בר"ע אלא רק במסגרת הערעור על פס"ד סופי (למשל - החלטות בנוגע לשאלונים...). 2. למי בעל הדין המעוניין לערער צריך להגיש את הבקשת רשות ערעור ? לבית משפט שידון בערעור או לבית משפט השלום שנתן את ההחלטה האחרת ? תשובה: ר' למעלה. 3. אם הוחלט לקבל את הבקשת רשות ערעור, והצד השני מעוניין לערער על ההחלטה הזאת (אותה החלטה לפיה התקבלה הבקשת רשות של הצד שביקש לערער). אז הערעור יהיה בזכות או ברשות? תשובה: בד"כ ביהמ"ש, אם יקבל את הבר"ע, הוא ידון בה כבערעור, כפי סמכותו לפי התקנות. החלטה בערעור עצמו ניתנת לערעור בזכות. למיטב זכרוני אין זכות ערעור על החלטה המקבלת בקשה לערער (כשלעצמה) אבל כדאי לבדוק את זה כי אולי שכחתי משהו. בית משפט השלום נתן החלטה שמסווגת כפסק דין שהערעור עליה הוא בזכות, אז: 1. בית משפט השלום אמור לדון בערעור של עצמו או שהמחוזי ידון בערעור על אותה החלטה שמסווגת כפסק דין שנתן בית משפט השלום ? למחוזי (בהנחה שמדובר באמת בפס"ד/החלטה הניתנים לערעור בזכות ואינן החלטות רשם). 2. למי המערער צריך להגיש את הערעור ? לבית משפט שכבר דן בתיק ונתן את הפס"ד או שהמערער צריך להגיש את הערעור שלו לשופט שידון בערעור עצמו ? תשובה: ר' למעלה. אל תתבלבל עם בקשה לעיכוב ביצוע או מתן סעד זמני בערעור. 3. אם הערעור נדחה, הערעור על הדחייה יהיה בזכות או ברשות ? ברשות (לעליון).
 
למעלה