נורה גלילי
New member
מעבר מחונן לאזור מגורים חדש
מעבר מחונן לאזור מגורים חדש
אני אם לילד מחונן בן 7 וחצי (כתה ב') ממרכז הארץ. בבית ספרו אין כתת מחוננים ואין לו מענה מראשית כתה א' למעט קבוצת העשרה בחשבון מראשית חודש פברואר 2004. בתום כתה א' הצהירה המנהלת מיזמתה שבבית ספרה אין הדלגת כתה למרות שהיא מכירה בכיכולותיו של בני והוא ילמד להסתדר עם מה שיש. כמובן שהצהרה זו לא ערבה לאזני, אך גם שנה זו בכתה ב' האכזבה היא גדולה. הילד משועמם וחסר סבלנות לנלמד בכתה למעט שעורי אנגלית (מקצוע חדש ואתגרי עבורו). התוצאה מוכרת..... שעמום והפרעות...... השנה בני נבחן במכון סאלד אך עדיין לא התקבלו תוצאות הבחינה. יש לציין כי הוא שונה מכיתתו גם בעיסוקיו: מנגן שנתיים וקורא ספרי מדע (רובוטים ואסטרונומיה). וכמובן ששונות זו גם לה יש מחיר. אין בכוונתו להמשיך בבית ספר זה ואף שקלנו מעבר לאזור/עיר אחרים מסבות שונות בהן כלולה גם אכזבתנו ממערכת החינוך במקום מגורינו. ברור שהילד מחונן והרבה מעל רמת בני גילו בהרבה מובנים. אנו מעונינים להתחיל ברגל ימין במקום אחר. האם נושא הדלגת הכתה שווה מחשבה נוספת במעבר למקום חדש בו גם החברה חדשה וההשתלבות תהיה בכמה מישורים??? (מוכרים לי כל המחקרים וכל הדעות בנושא זה). האם אבחון של היכולות להתמודד עם רמת "הכתה המודלגת" כדאי. ידוע שבחינות מכון סאלד הן אזוריות והתוצאות "לא הולכות עם הילד" מה קורה במעבר לאזור אחר??? כל התייחסות תבורך. נורה גלילי
מעבר מחונן לאזור מגורים חדש
אני אם לילד מחונן בן 7 וחצי (כתה ב') ממרכז הארץ. בבית ספרו אין כתת מחוננים ואין לו מענה מראשית כתה א' למעט קבוצת העשרה בחשבון מראשית חודש פברואר 2004. בתום כתה א' הצהירה המנהלת מיזמתה שבבית ספרה אין הדלגת כתה למרות שהיא מכירה בכיכולותיו של בני והוא ילמד להסתדר עם מה שיש. כמובן שהצהרה זו לא ערבה לאזני, אך גם שנה זו בכתה ב' האכזבה היא גדולה. הילד משועמם וחסר סבלנות לנלמד בכתה למעט שעורי אנגלית (מקצוע חדש ואתגרי עבורו). התוצאה מוכרת..... שעמום והפרעות...... השנה בני נבחן במכון סאלד אך עדיין לא התקבלו תוצאות הבחינה. יש לציין כי הוא שונה מכיתתו גם בעיסוקיו: מנגן שנתיים וקורא ספרי מדע (רובוטים ואסטרונומיה). וכמובן ששונות זו גם לה יש מחיר. אין בכוונתו להמשיך בבית ספר זה ואף שקלנו מעבר לאזור/עיר אחרים מסבות שונות בהן כלולה גם אכזבתנו ממערכת החינוך במקום מגורינו. ברור שהילד מחונן והרבה מעל רמת בני גילו בהרבה מובנים. אנו מעונינים להתחיל ברגל ימין במקום אחר. האם נושא הדלגת הכתה שווה מחשבה נוספת במעבר למקום חדש בו גם החברה חדשה וההשתלבות תהיה בכמה מישורים??? (מוכרים לי כל המחקרים וכל הדעות בנושא זה). האם אבחון של היכולות להתמודד עם רמת "הכתה המודלגת" כדאי. ידוע שבחינות מכון סאלד הן אזוריות והתוצאות "לא הולכות עם הילד" מה קורה במעבר לאזור אחר??? כל התייחסות תבורך. נורה גלילי