מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
בממוגנים אין מקומות נוספים -זה רק בגלל המשקל

61 מקומות ישיבה, כמו אלו שיש במטרופולין הדרום
אחד מהם נפגע בתאונה שהייתה בכביש 6 בקו 377 לפני כחצי שנה.

אני לא זוכר כמה כאלו יש במטרופולין, אבל אם אני לא טועה מדובר על פחות מעשרה, אולי אפילו רק 5-6.

ניתן לזהות אותם בקלות על ידי כך שיש להם עוד זוג גלגלים צמודים לגלגלים האחוריים.

אני לא יודע אם ממוגני הירי שבאגד, שגם להם יש 6 גלגלים הינם גם בעלי 61 מקומות או שזה רק בשל המשקל של האוטובוס.
בממוגנים אין מקומות נוספים -זה רק בגלל המשקל
של האוטובוס.
 

mister K

New member
63 מקומות, לא 61.

61 מקומות ישיבה, כמו אלו שיש במטרופולין הדרום
אחד מהם נפגע בתאונה שהייתה בכביש 6 בקו 377 לפני כחצי שנה.

אני לא זוכר כמה כאלו יש במטרופולין, אבל אם אני לא טועה מדובר על פחות מעשרה, אולי אפילו רק 5-6.

ניתן לזהות אותם בקלות על ידי כך שיש להם עוד זוג גלגלים צמודים לגלגלים האחוריים.

אני לא יודע אם ממוגני הירי שבאגד, שגם להם יש 6 גלגלים הינם גם בעלי 61 מקומות או שזה רק בשל המשקל של האוטובוס.
63 מקומות, לא 61.
 

mister K

New member
המארס דיפנדר זה מרכב שונה לחלוטין

61 מקומות ישיבה, כמו אלו שיש במטרופולין הדרום
אחד מהם נפגע בתאונה שהייתה בכביש 6 בקו 377 לפני כחצי שנה.

אני לא זוכר כמה כאלו יש במטרופולין, אבל אם אני לא טועה מדובר על פחות מעשרה, אולי אפילו רק 5-6.

ניתן לזהות אותם בקלות על ידי כך שיש להם עוד זוג גלגלים צמודים לגלגלים האחוריים.

אני לא יודע אם ממוגני הירי שבאגד, שגם להם יש 6 גלגלים הינם גם בעלי 61 מקומות או שזה רק בשל המשקל של האוטובוס.
המארס דיפנדר זה מרכב שונה לחלוטין
אורכו 12 מ' כאורך אוטובוס רגיל וגם מספר המושבים זהה. הסרן הנוסף הוא רק בגלל המשקל.
 

orenhz

Member
אבל זו לא אותה שלדה כמו הארוכים עם 63 מקומות?

המארס דיפנדר זה מרכב שונה לחלוטין
אורכו 12 מ' כאורך אוטובוס רגיל וגם מספר המושבים זהה. הסרן הנוסף הוא רק בגלל המשקל.
אבל זו לא אותה שלדה כמו הארוכים עם 63 מקומות?
 

mister K

New member
לא. זו שלדה באורך רגיל רק עם סרן כפול.

אבל זו לא אותה שלדה כמו הארוכים עם 63 מקומות?
לא. זו שלדה באורך רגיל רק עם סרן כפול.
גם המנוע שונה והוא בן 420 כ"ס, לעומת ה-B12B הארוכות שלהן מנוע רגיל בן 360 כ"ס.
 

אורי404

New member
למה ארוכים ולא קומתיים? יש במכרז דברים נוספים

בשעות השיא יופעלו אוטובוסים ארוכים בלבד בקווי
אשדוד <> תל אביב הישירים בלבד.

כמו כן 280 מבוטל. השירות יתבצע על ידי 281 בלבד.

אין טעם לפרט כל שינוי ושינוי, הכל מופיע ברשימת השינויים. מה שיותר נסתר מהעין ומעניין הוא ממש אחרי רשימת השינויים.

דוגמא לסעיף מעניין: סעיף 36.22 שבעמוד 86 - התקנת חיישנים ב30% מצי האוטובוסים בדלתות הקידמיות והאחוריות לספירת נוסעים. המטרה היא שקווים מסויימים יופעלו אך ורק על ידי אוטובוסים שבהם מותקנת המערכת לתקופה מסויימת ולאחר מכן האוטובוסים יועברו לשירות בקווים אחרים, על מנת לקבל נתונים על נסיעות בקווים האחרים. זה בהחלט מבורך.

כמו גם סעיף 37 שבעמוד 91 המדבר על תגבורים מחוץ ללו"ז. קיימת חובה על המפעיל לבצע תגבורים מחוץ ללו"ז של לפחות 650 נסיעות בשנה, שזה אומר קצת פחות משני תגבורים ביום אם כי ימי העומס הם כידוע ראשון, חמישי ומוצ"ש.

או סעיף 37.2 היערכות שירות בל"ג בעומר למירון. הדבר היותר מעניין בסעיף זה שעל המפעיל יאסר לדלל מאסיבית קווים סדירים ובעצם יאפשר זאת רק בצורה מינורית. כמו כן, מצויין כי רוב הנסיעות יבוצעו על ידי קבלן משנה. דבר מעניין נוסף הוא שעל המפעיל לאפשר רכישת כרטיסים מראש, גם על ידי קופה שתוצב מחוץ לאוטובוס. כרטיסים ימכרו כהלוך ושוב ויכללו יום, שעת נסיעה ונקודת מוצא ויעד (ברמה יותר פרטנית מעיר המוצא/יעד).

סעיף 38.1 - עמדות להנפקת רב קו. המפעיל מחוייב להקים 8 עמדות כאלו ולהפעילן חודש לפני יום ההפעלה ועד 3 חודשים לאחר יום ההפעלה. לאחר מכן המפעיל יחוייב להעמיד 5 עמדות הנפקה ושירות רב קו.

סעיף 38.2 - המפעיל מחוייב בהתקנת 20 מכונות אוטומטיות לטעינת רב קו.

סעיף 38.4 - מכונות הכרטוס בתוך האוטובוס. הדגשים בסעיף זה הם על איכות השירות לנוסע. החל מנוחות הוצאת כרטיס הנייר שיונפק במכונת הכרטוס לנוסע (ללא התערבות הנהג, כמו שיש בחברת קווים באשכולות הישנים שלה), דרך אי הצורך בהחזקת הכרטיס על מכונת הכרטוס כפי שקורה במכונות של דן ושל קווים באשכולות הישנים (נדרש מקום להנחת הרב קו, בלא צורך בהחזקתו). ועד הצג של מכונת הכרטוס וגודל הגופן כך שזה יהיה קריא גם עבור הנוסע עצמו, כמובן שגם לנוסע תהיה אפשרות לצפות בצג. בקיצור מכונת כרטוס כמו שיש במטרופולין למשל.
למה ארוכים ולא קומתיים? יש במכרז דברים נוספים
דומני, שבעבר הרחוק חלק מהאוטובוסים בקווי אשדוד-תל אביב, בהפעלת "אגד" היו קומתיים.
אולי עדיף להפעיל קומתיים. גם בגלל קיבולת גבוהה יותר וכנראה שהם עדיפים בנגישות לכולם.

כתבת על תגבור נסיעות למירון. לא בדקתי, אך נקווה, שאין דילול נוסעים במועדי האיסלאם. בחלק גדול מחברות האוטובוסים, כאשר יש אירועים כאלה, מצמצמים נסיעות, במקום להיערך מראש ולהביא נהגים מחליפים, כפי שזה מתבצע ביתר החברות.

דבר נוסף, שלא ממש מובן לי במכרז: נוסף לקווי "קונקס"/"ויאוליה" הוסיפו את קווים 350/351. אבל במה בדיוק שייך קו 355 אשקלון-בני ברק?
את הקווים הבינעירוניים מאשקלון לכיוון ראשון לציון ותל אביב, "אגד" מפעילים. לפיכך אין ממש שחור ולבן בהגדרות של האשכולות השונים.
 

connex

Active member
סעיף מעניין-שימוש בקבלני משנה

מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה
סעיף מעניין-שימוש בקבלני משנה
כמדומני פעם ראשונה שיש לכך התייחסות במכרזים
אינני יודע להעריך את גודלה של האוכלוסיה החרדית באזור
אבל מבין החברות שעברו את המיון המוקדם,נראה לי שכל אחת מהן יכולה לתפעל את האשכול ללא שימוש בקבלני משנה
 

olli3

New member
מנהל
קיים בכל המכרזים של השנים האחרונות

סעיף מעניין-שימוש בקבלני משנה
כמדומני פעם ראשונה שיש לכך התייחסות במכרזים
אינני יודע להעריך את גודלה של האוכלוסיה החרדית באזור
אבל מבין החברות שעברו את המיון המוקדם,נראה לי שכל אחת מהן יכולה לתפעל את האשכול ללא שימוש בקבלני משנה
קיים בכל המכרזים של השנים האחרונות
 

connex

Active member
תודה על ההבהרה

קיים בכל המכרזים של השנים האחרונות
תודה על ההבהרה
אבל מצד שני המכרזים האחרונים היו לאשכול חשמונאים (מודיעין עלית בין היתר) ובית שמש
כך שפה זה לא מפתיע
 

S a m B o o k i

New member
בתור אשדודי אני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל,

מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה
בתור אשדודי אני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל,
אוטובוסים ארוכים? קווים לשום מקום? ביטול את הקו האהוב עלי 280?
מי יסע ב316 מאשדוד לרכבת ביבנה?? רכבת באשדוד - אין?

ואגב, עוד משהו ששכחו להזכיר, יש סעיף שמפרט שהמפעיל המיועד ברגע שתקום עיר הבה"דים יצטרך להפעיל קו מאשדוד דרך כביש 7 וכביש 6 ועוקף באר שבע לעיר הבה"דים ביום ראשון לעיר הבה"דים ובחמישי לאשדוד.

מה נותן לבטל את קו 280? לא כולם באמת צריכים להגיע לעזריאלי, ואחה"צ הנסיעה דרך עזריאלי עם הפקקים גם מאריכה את הדרך.

אוטובוסים ארוכים - כמו של מטרופולין? זה באמת מה שישנה או יעזור לכמות הנוסעים הגדולה בקווי אשדוד-ת"א? הוספת נסיעות לטעמי נחוץ יותר. שבוע שעבר הנסיעות של 16:45 ו17:00 (280/281) פשוט לא עמדו בעומס והיה תור שהגיע עד לתחילת המסוף לכיוון תחנת הרכבת.

מה שאהבתי, שהרבה ישובים שעד היום כל קשר לתח"צ היה מקרי בהחלט, אני שמח שהם מקבלים נסיעות ואפילו כמה ביום זה כבר משמעותי.

חסר לי קו מאשדוד לאונברסיטת תל אביב - אולי אפילו דרך מרכז ת"א בשעות היום.

וכמובן כמובן , קו ישיר לתל השומר בלי מעבר ביבנה וראשל"צ. הסיכוי לנסוע ב315 בשעות היום ובמיוחד בשעות השיא - שואף לאפס.

ועכשיו להימורים-
מי לדעתכם יזכה?

דעתי - הלוואי ומטרופולין, זו תפילתי.
אבל לטעמי אפיקים (ויאוליה) לא הייתה משקיעה כל כך הרבה במיתוג אם הם לא היו ממשיכים , אז אני מקווה שזה לא מכרז מכור מראש.
 

אוהד11

New member
מסכים עם הסיפא שלך, אפיקים לא היתה רוכשת

בתור אשדודי אני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל,
אוטובוסים ארוכים? קווים לשום מקום? ביטול את הקו האהוב עלי 280?
מי יסע ב316 מאשדוד לרכבת ביבנה?? רכבת באשדוד - אין?

ואגב, עוד משהו ששכחו להזכיר, יש סעיף שמפרט שהמפעיל המיועד ברגע שתקום עיר הבה"דים יצטרך להפעיל קו מאשדוד דרך כביש 7 וכביש 6 ועוקף באר שבע לעיר הבה"דים ביום ראשון לעיר הבה"דים ובחמישי לאשדוד.

מה נותן לבטל את קו 280? לא כולם באמת צריכים להגיע לעזריאלי, ואחה"צ הנסיעה דרך עזריאלי עם הפקקים גם מאריכה את הדרך.

אוטובוסים ארוכים - כמו של מטרופולין? זה באמת מה שישנה או יעזור לכמות הנוסעים הגדולה בקווי אשדוד-ת"א? הוספת נסיעות לטעמי נחוץ יותר. שבוע שעבר הנסיעות של 16:45 ו17:00 (280/281) פשוט לא עמדו בעומס והיה תור שהגיע עד לתחילת המסוף לכיוון תחנת הרכבת.

מה שאהבתי, שהרבה ישובים שעד היום כל קשר לתח"צ היה מקרי בהחלט, אני שמח שהם מקבלים נסיעות ואפילו כמה ביום זה כבר משמעותי.

חסר לי קו מאשדוד לאונברסיטת תל אביב - אולי אפילו דרך מרכז ת"א בשעות היום.

וכמובן כמובן , קו ישיר לתל השומר בלי מעבר ביבנה וראשל"צ. הסיכוי לנסוע ב315 בשעות היום ובמיוחד בשעות השיא - שואף לאפס.

ועכשיו להימורים-
מי לדעתכם יזכה?

דעתי - הלוואי ומטרופולין, זו תפילתי.
אבל לטעמי אפיקים (ויאוליה) לא הייתה משקיעה כל כך הרבה במיתוג אם הם לא היו ממשיכים , אז אני מקווה שזה לא מכרז מכור מראש.
מסכים עם הסיפא שלך, אפיקים לא היתה רוכשת
את הפעילות מבלי להבין/לדעת שתמשיך להפעיל לפחות את אשכול אשדוד-יבנה
 

orenhz

Member
עושה רושם שאפיקים מתאמצים מאוד לזכות

מסכים עם הסיפא שלך, אפיקים לא היתה רוכשת
את הפעילות מבלי להבין/לדעת שתמשיך להפעיל לפחות את אשכול אשדוד-יבנה
עושה רושם שאפיקים מתאמצים מאוד לזכות
אני לא חושב (ומקווה שלא טועה) שהמכרז מכור מראש. אבל אין לי ספק שלאחרונה אפיקים עושה הרבה צעדים כדי לזכות במכרזים עתידיים. למשל התגבור המסיבי של קווי השומרון החל מיום א' האחרון.
אגב, איני יודע איך אפיקים מתפקדים היום במקום ויאוליה, אבל באשכול השומרון אני די מרוצה מהשירות שלהם (יש לי רק בעיה שאצלם לצאת בזמן - זו המלצה בלבד)
 
ספקולציה:

עושה רושם שאפיקים מתאמצים מאוד לזכות
אני לא חושב (ומקווה שלא טועה) שהמכרז מכור מראש. אבל אין לי ספק שלאחרונה אפיקים עושה הרבה צעדים כדי לזכות במכרזים עתידיים. למשל התגבור המסיבי של קווי השומרון החל מיום א' האחרון.
אגב, איני יודע איך אפיקים מתפקדים היום במקום ויאוליה, אבל באשכול השומרון אני די מרוצה מהשירות שלהם (יש לי רק בעיה שאצלם לצאת בזמן - זו המלצה בלבד)
ספקולציה:
אמנם, לכאורה, מדובר במכרז אובייקטיבי ופתוח לחלוטין, אבל למוציא המכרז, משרד התחבורה יש גם שיקולים ואינטרסים משלו.
האם משרד התחבורה יתן לחברה שתחזיק באשכול החשמונאים הגדול להחזיק גם באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב?
האם משרד התחבורה יתן לחברה שמחזיקה בחלק גדול מקווי הנגב והדרום להחזיק גם באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב?
אמנם יש כוונה לצמצם את מספר מפעילי התח"צ, אבל האם מטרת הרפורמה של משרד התחבורה להחליף "מפלצות" ענקיות בשם אגד ודן (או בעצם להוסיף עליהן) ב"מפלצות" ענקיות אחרות בשם קווים ומטרופולין?
אמנם המכרז לא מונע מקווים ומטרופולין להתמודד בו וייתכן שהסיבה לכך היא הרצון ליצור תחרות אמיתית בהתמודדות על המכרז על מנת לשפר את ההצעות של החברות המתמודדות, אבל אני אופתע מאוד אם משרד התחבורה יתן לקווים או למטרופולין את האשכול הזה.
 

orenhz

Member
העיקר לא חאפרבוס, עדיף גם לא עפיפי

ספקולציה:
אמנם, לכאורה, מדובר במכרז אובייקטיבי ופתוח לחלוטין, אבל למוציא המכרז, משרד התחבורה יש גם שיקולים ואינטרסים משלו.
האם משרד התחבורה יתן לחברה שתחזיק באשכול החשמונאים הגדול להחזיק גם באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב?
האם משרד התחבורה יתן לחברה שמחזיקה בחלק גדול מקווי הנגב והדרום להחזיק גם באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב?
אמנם יש כוונה לצמצם את מספר מפעילי התח"צ, אבל האם מטרת הרפורמה של משרד התחבורה להחליף "מפלצות" ענקיות בשם אגד ודן (או בעצם להוסיף עליהן) ב"מפלצות" ענקיות אחרות בשם קווים ומטרופולין?
אמנם המכרז לא מונע מקווים ומטרופולין להתמודד בו וייתכן שהסיבה לכך היא הרצון ליצור תחרות אמיתית בהתמודדות על המכרז על מנת לשפר את ההצעות של החברות המתמודדות, אבל אני אופתע מאוד אם משרד התחבורה יתן לקווים או למטרופולין את האשכול הזה.
העיקר לא חאפרבוס, עדיף גם לא עפיפי
מכיוון שאגד ודן לא יכולות להשתתף גם עם חב' בת, אז י נשאר לנו מה"גדולים"?
-מטרופולין
-קווים
-נתיב אקספרס
-אפיקים

פספסתי מישהו?
 
אז בשיטת האלימינציה:

העיקר לא חאפרבוס, עדיף גם לא עפיפי
מכיוון שאגד ודן לא יכולות להשתתף גם עם חב' בת, אז י נשאר לנו מה"גדולים"?
-מטרופולין
-קווים
-נתיב אקספרס
-אפיקים

פספסתי מישהו?
אז בשיטת האלימינציה:
סביר לשער שאו אפיקים או נתיב אקספרס תזכה במכרז של קווי אשדוד-יבנה-תל אביב.
 

אורי404

New member
חברה ספרדית גם מתמודדת במכרז הזה

העיקר לא חאפרבוס, עדיף גם לא עפיפי
מכיוון שאגד ודן לא יכולות להשתתף גם עם חב' בת, אז י נשאר לנו מה"גדולים"?
-מטרופולין
-קווים
-נתיב אקספרס
-אפיקים

פספסתי מישהו?
חברה ספרדית גם מתמודדת במכרז הזה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה