מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה

מצב
הנושא נעול.
מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה

מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה
 
בעמוד 130 של המכרז מופיעה טבלת קודים אזורי

מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה
בעמוד 130 של המכרז מופיעה טבלת קודים אזורי
מטרופולין תל אביב הכוללת קוד 46 עם מחיר של 14 ש"ח.
האם זה מרמז על הכוונה להרחיב את אזורי רפורמת גוש דן?
מצויין גם: "כרטיסי מנוי חודשיים שמפעיל השירות ימכור ויכבד ויהיו משותפים למפעילים באזור מטרופולין תל אביב."
ויש סעיף שלם על המסלקה המשותפת..
 

benshap2

New member
וואו, זה אומר שמחיר הנסיעה לת"א כמעט יוכפל!

בעמוד 130 של המכרז מופיעה טבלת קודים אזורי
מטרופולין תל אביב הכוללת קוד 46 עם מחיר של 14 ש"ח.
האם זה מרמז על הכוונה להרחיב את אזורי רפורמת גוש דן?
מצויין גם: "כרטיסי מנוי חודשיים שמפעיל השירות ימכור ויכבד ויהיו משותפים למפעילים באזור מטרופולין תל אביב."
ויש סעיף שלם על המסלקה המשותפת..
וואו, זה אומר שמחיר הנסיעה לת"א כמעט יוכפל!
כיום באוטובוס של ויאוליה (או ליתר דיוק אפיקים) זה עולה 7.50 ש"ח.
 

olli3

New member
מנהל
יש עוד הרבה דברים בנוגע לכרטיסי מעבר.

בעמוד 130 של המכרז מופיעה טבלת קודים אזורי
מטרופולין תל אביב הכוללת קוד 46 עם מחיר של 14 ש"ח.
האם זה מרמז על הכוונה להרחיב את אזורי רפורמת גוש דן?
מצויין גם: "כרטיסי מנוי חודשיים שמפעיל השירות ימכור ויכבד ויהיו משותפים למפעילים באזור מטרופולין תל אביב."
ויש סעיף שלם על המסלקה המשותפת..
יש עוד הרבה דברים בנוגע לכרטיסי מעבר.
רשום על כרטיסי מעבר לגוש דן, יהיו כמו שיש כיום בחיפה. תינתן אפשרות לנסיעת המשך באוטובוס אחד בלבד (ללא החלפות). כמו כן, יהיה הלוך ושוב גם עם נסיעת המשך אחת בכל כיוון. תהיינה גם כרטיסיות עם נסיעות המשך לגוש דן.

כרטיסי מעבר בתוך האשכול, ממה שהצלחתי להבין יהיו גם בכרטיסי נייר.

כרטיסי מעבר בקו בין עירוני - רב קו בלבד.

יהיו שינויים בתעריפי הנסיעה - אין פירוט.
 

orenhz

New member
כולל הרבה קווים חדשים, למשל:

מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה
כולל הרבה קווים חדשים, למשל:
222 - אשדוד - קרית אונו
316 - קיצור של 315 מאשדוד לרכבת יבנה מערב
317 - אשדוד - פ"ת
354 - מ.א באר טוביה - ב"ב
455 - אשדוד - ביתר עילית

בנוסף קווי אגד 350/351/355/454 יעברו למפעיל החדש.

דבר נוסף, על אגד ודן וחב' הבת שלהן אסור להשתתף במכרז.
 

connex

New member
ושוב,מה ההגיון במספור?

כולל הרבה קווים חדשים, למשל:
222 - אשדוד - קרית אונו
316 - קיצור של 315 מאשדוד לרכבת יבנה מערב
317 - אשדוד - פ"ת
354 - מ.א באר טוביה - ב"ב
455 - אשדוד - ביתר עילית

בנוסף קווי אגד 350/351/355/454 יעברו למפעיל החדש.

דבר נוסף, על אגד ודן וחב' הבת שלהן אסור להשתתף במכרז.
ושוב,מה ההגיון במספור?
354 כבר יש בבני ברק-הקו לבאר יעקב
(אלא אם ב"ב מתייחס למשהו אחר במקרה הנ"ל)
קו בין אשדוד לבית"ר עילית אין כבר בהפעלת קווים?
אם כן,מדוע נדרש עוד אחד שיופעל ע"י חברה אחרת (כנראה)?
 

benshap2

New member
קווים חדשים רבים "מחליפים" חלופות קיימות

כולל הרבה קווים חדשים, למשל:
222 - אשדוד - קרית אונו
316 - קיצור של 315 מאשדוד לרכבת יבנה מערב
317 - אשדוד - פ"ת
354 - מ.א באר טוביה - ב"ב
455 - אשדוד - ביתר עילית

בנוסף קווי אגד 350/351/355/454 יעברו למפעיל החדש.

דבר נוסף, על אגד ודן וחב' הבת שלהן אסור להשתתף במכרז.
קווים חדשים רבים "מחליפים" חלופות קיימות
פשוט במספור חדש (למשל, קו 50 הוא חלופה של 48 בחלק משעות הבוקר ואחה"צ העוברת דרך אזור התעשייה ביבנה...יש המון כאלה).
בנוסף, קו 314מבוטל כך שהשירות ליבנה בשעות הערב המאוחרות יפגע מאוד (אלא אם קו 320, שכנראה מוארך עד לשעה מאוחרת יותר, יעצור ביבנה בחלק או כל שעות היום).
תוסיפו את זה לביטול העצירה של קו 333 ביבנה ותגלו שהמפעילה האזורית (קרי לא מטרופולין) מנתקת את יבנה מתל אביב כבר בשעה 19:00 בערב! (אלא אם יאריכו את פעילות קו 178).
 

benshap2

New member
ממבט מעמיק - הרבה רעיונות מעניינים, מעניין אם

מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה
ממבט מעמיק - הרבה רעיונות מעניינים, מעניין אם
ייושם.

החובה להתקין WIFI בכל אוטובוס וכן שקע טעינה USB בכל מושב בכל אוטובוס נראית לי אוטופית (ואף סותרת את נספח הליסינג של המידיבוסים של אשכול יבנה...).

כרטיסי מעבר לנסיעות בתל אביב - נשמע נהדר אם יתומחר בהתאם.
כנ"ל הסדרים חודשיים עם הרכבת.
 

olli3

New member
מנהל
זה קיים בכל המכרזים כבר כמה שנים.

ממבט מעמיק - הרבה רעיונות מעניינים, מעניין אם
ייושם.

החובה להתקין WIFI בכל אוטובוס וכן שקע טעינה USB בכל מושב בכל אוטובוס נראית לי אוטופית (ואף סותרת את נספח הליסינג של המידיבוסים של אשכול יבנה...).

כרטיסי מעבר לנסיעות בתל אביב - נשמע נהדר אם יתומחר בהתאם.
כנ"ל הסדרים חודשיים עם הרכבת.
זה קיים בכל המכרזים כבר כמה שנים.
לגבי WIFI ושקעי USB לטעינה.

מי שמוסיף עוד פיצ'רים כמו רדיו אישי לכל נוסע עם שקע אוזניות, מקבל יותר נקודות.
 

darkshadow1

New member
wifi זה די מיותר.

זה קיים בכל המכרזים כבר כמה שנים.
לגבי WIFI ושקעי USB לטעינה.

מי שמוסיף עוד פיצ'רים כמו רדיו אישי לכל נוסע עם שקע אוזניות, מקבל יותר נקודות.
wifi זה די מיותר.
אני לא חושב שאי פעם נסעתי באוטובוס או ברכבת ונתקלתי ברשת wifi מתפקדת. לפעמים לא הצלחתי להתחבר בכלל ובשאר המקרים הגלישה הייתה איטית בצורה מחרידה ו/או לא היה ניתן להיכנס לאתרים מסויימים (לא ברור למה).
 
מסכים עם התוכן

wifi זה די מיותר.
אני לא חושב שאי פעם נסעתי באוטובוס או ברכבת ונתקלתי ברשת wifi מתפקדת. לפעמים לא הצלחתי להתחבר בכלל ובשאר המקרים הגלישה הייתה איטית בצורה מחרידה ו/או לא היה ניתן להיכנס לאתרים מסויימים (לא ברור למה).
מסכים עם התוכן

אני חושב שהחברות פשוט עושות צחוק מהציבור עם ה-wifi ה"קיים" כיום.
 

olli3

New member
מנהל
אני דווקא מרוצה, עובר ברוב הנסיעות שלי.

wifi זה די מיותר.
אני לא חושב שאי פעם נסעתי באוטובוס או ברכבת ונתקלתי ברשת wifi מתפקדת. לפעמים לא הצלחתי להתחבר בכלל ובשאר המקרים הגלישה הייתה איטית בצורה מחרידה ו/או לא היה ניתן להיכנס לאתרים מסויימים (לא ברור למה).
אני דווקא מרוצה, עובר ברוב הנסיעות שלי.
גם באגד, אגד תעבורה ומטרופולין.
 

olli3

New member
מנהל
בשעות השיא יופעלו אוטובוסים ארוכים בלבד בקווי

מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה
בשעות השיא יופעלו אוטובוסים ארוכים בלבד בקווי
אשדוד <> תל אביב הישירים בלבד.

כמו כן 280 מבוטל. השירות יתבצע על ידי 281 בלבד.

אין טעם לפרט כל שינוי ושינוי, הכל מופיע ברשימת השינויים. מה שיותר נסתר מהעין ומעניין הוא ממש אחרי רשימת השינויים.

דוגמא לסעיף מעניין: סעיף 36.22 שבעמוד 86 - התקנת חיישנים ב30% מצי האוטובוסים בדלתות הקידמיות והאחוריות לספירת נוסעים. המטרה היא שקווים מסויימים יופעלו אך ורק על ידי אוטובוסים שבהם מותקנת המערכת לתקופה מסויימת ולאחר מכן האוטובוסים יועברו לשירות בקווים אחרים, על מנת לקבל נתונים על נסיעות בקווים האחרים. זה בהחלט מבורך.

כמו גם סעיף 37 שבעמוד 91 המדבר על תגבורים מחוץ ללו"ז. קיימת חובה על המפעיל לבצע תגבורים מחוץ ללו"ז של לפחות 650 נסיעות בשנה, שזה אומר קצת פחות משני תגבורים ביום אם כי ימי העומס הם כידוע ראשון, חמישי ומוצ"ש.

או סעיף 37.2 היערכות שירות בל"ג בעומר למירון. הדבר היותר מעניין בסעיף זה שעל המפעיל יאסר לדלל מאסיבית קווים סדירים ובעצם יאפשר זאת רק בצורה מינורית. כמו כן, מצויין כי רוב הנסיעות יבוצעו על ידי קבלן משנה. דבר מעניין נוסף הוא שעל המפעיל לאפשר רכישת כרטיסים מראש, גם על ידי קופה שתוצב מחוץ לאוטובוס. כרטיסים ימכרו כהלוך ושוב ויכללו יום, שעת נסיעה ונקודת מוצא ויעד (ברמה יותר פרטנית מעיר המוצא/יעד).

סעיף 38.1 - עמדות להנפקת רב קו. המפעיל מחוייב להקים 8 עמדות כאלו ולהפעילן חודש לפני יום ההפעלה ועד 3 חודשים לאחר יום ההפעלה. לאחר מכן המפעיל יחוייב להעמיד 5 עמדות הנפקה ושירות רב קו.

סעיף 38.2 - המפעיל מחוייב בהתקנת 20 מכונות אוטומטיות לטעינת רב קו.

סעיף 38.4 - מכונות הכרטוס בתוך האוטובוס. הדגשים בסעיף זה הם על איכות השירות לנוסע. החל מנוחות הוצאת כרטיס הנייר שיונפק במכונת הכרטוס לנוסע (ללא התערבות הנהג, כמו שיש בחברת קווים באשכולות הישנים שלה), דרך אי הצורך בהחזקת הכרטיס על מכונת הכרטוס כפי שקורה במכונות של דן ושל קווים באשכולות הישנים (נדרש מקום להנחת הרב קו, בלא צורך בהחזקתו). ועד הצג של מכונת הכרטוס וגודל הגופן כך שזה יהיה קריא גם עבור הנוסע עצמו, כמובן שגם לנוסע תהיה אפשרות לצפות בצג. בקיצור מכונת כרטוס כמו שיש במטרופולין למשל.
 

olli3

New member
מנהל
עוד סעיף מעניין - מעל 850,00 ק"מ האוטובוס יצא

בשעות השיא יופעלו אוטובוסים ארוכים בלבד בקווי
אשדוד <> תל אביב הישירים בלבד.

כמו כן 280 מבוטל. השירות יתבצע על ידי 281 בלבד.

אין טעם לפרט כל שינוי ושינוי, הכל מופיע ברשימת השינויים. מה שיותר נסתר מהעין ומעניין הוא ממש אחרי רשימת השינויים.

דוגמא לסעיף מעניין: סעיף 36.22 שבעמוד 86 - התקנת חיישנים ב30% מצי האוטובוסים בדלתות הקידמיות והאחוריות לספירת נוסעים. המטרה היא שקווים מסויימים יופעלו אך ורק על ידי אוטובוסים שבהם מותקנת המערכת לתקופה מסויימת ולאחר מכן האוטובוסים יועברו לשירות בקווים אחרים, על מנת לקבל נתונים על נסיעות בקווים האחרים. זה בהחלט מבורך.

כמו גם סעיף 37 שבעמוד 91 המדבר על תגבורים מחוץ ללו"ז. קיימת חובה על המפעיל לבצע תגבורים מחוץ ללו"ז של לפחות 650 נסיעות בשנה, שזה אומר קצת פחות משני תגבורים ביום אם כי ימי העומס הם כידוע ראשון, חמישי ומוצ"ש.

או סעיף 37.2 היערכות שירות בל"ג בעומר למירון. הדבר היותר מעניין בסעיף זה שעל המפעיל יאסר לדלל מאסיבית קווים סדירים ובעצם יאפשר זאת רק בצורה מינורית. כמו כן, מצויין כי רוב הנסיעות יבוצעו על ידי קבלן משנה. דבר מעניין נוסף הוא שעל המפעיל לאפשר רכישת כרטיסים מראש, גם על ידי קופה שתוצב מחוץ לאוטובוס. כרטיסים ימכרו כהלוך ושוב ויכללו יום, שעת נסיעה ונקודת מוצא ויעד (ברמה יותר פרטנית מעיר המוצא/יעד).

סעיף 38.1 - עמדות להנפקת רב קו. המפעיל מחוייב להקים 8 עמדות כאלו ולהפעילן חודש לפני יום ההפעלה ועד 3 חודשים לאחר יום ההפעלה. לאחר מכן המפעיל יחוייב להעמיד 5 עמדות הנפקה ושירות רב קו.

סעיף 38.2 - המפעיל מחוייב בהתקנת 20 מכונות אוטומטיות לטעינת רב קו.

סעיף 38.4 - מכונות הכרטוס בתוך האוטובוס. הדגשים בסעיף זה הם על איכות השירות לנוסע. החל מנוחות הוצאת כרטיס הנייר שיונפק במכונת הכרטוס לנוסע (ללא התערבות הנהג, כמו שיש בחברת קווים באשכולות הישנים שלה), דרך אי הצורך בהחזקת הכרטיס על מכונת הכרטוס כפי שקורה במכונות של דן ושל קווים באשכולות הישנים (נדרש מקום להנחת הרב קו, בלא צורך בהחזקתו). ועד הצג של מכונת הכרטוס וגודל הגופן כך שזה יהיה קריא גם עבור הנוסע עצמו, כמובן שגם לנוסע תהיה אפשרות לצפות בצג. בקיצור מכונת כרטוס כמו שיש במטרופולין למשל.
עוד סעיף מעניין - מעל 850,00 ק"מ האוטובוס יצא
משירות באשכול זה. מדובר בסעיף 40.2.6 שבעמוד 105.

כמו כן, בכל המכרזים משרד התחבורה מגביל את המפעיל להחזיק אוטובוס בין עירוני שגילו עד 10 שנים, מידיבוס שגילו עד 6 שנים ושהממוצע של גיל כל צי האוטובוסים לא יעלה על 7 שנים.
 

olli3

New member
מנהל
וכל האוטובוסים יהיו יורו 6.

עוד סעיף מעניין - מעל 850,00 ק"מ האוטובוס יצא
משירות באשכול זה. מדובר בסעיף 40.2.6 שבעמוד 105.

כמו כן, בכל המכרזים משרד התחבורה מגביל את המפעיל להחזיק אוטובוס בין עירוני שגילו עד 10 שנים, מידיבוס שגילו עד 6 שנים ושהממוצע של גיל כל צי האוטובוסים לא יעלה על 7 שנים.
וכל האוטובוסים יהיו יורו 6.
 

benshap2

New member
על 38.4 כם אני התעכבתי

בשעות השיא יופעלו אוטובוסים ארוכים בלבד בקווי
אשדוד <> תל אביב הישירים בלבד.

כמו כן 280 מבוטל. השירות יתבצע על ידי 281 בלבד.

אין טעם לפרט כל שינוי ושינוי, הכל מופיע ברשימת השינויים. מה שיותר נסתר מהעין ומעניין הוא ממש אחרי רשימת השינויים.

דוגמא לסעיף מעניין: סעיף 36.22 שבעמוד 86 - התקנת חיישנים ב30% מצי האוטובוסים בדלתות הקידמיות והאחוריות לספירת נוסעים. המטרה היא שקווים מסויימים יופעלו אך ורק על ידי אוטובוסים שבהם מותקנת המערכת לתקופה מסויימת ולאחר מכן האוטובוסים יועברו לשירות בקווים אחרים, על מנת לקבל נתונים על נסיעות בקווים האחרים. זה בהחלט מבורך.

כמו גם סעיף 37 שבעמוד 91 המדבר על תגבורים מחוץ ללו"ז. קיימת חובה על המפעיל לבצע תגבורים מחוץ ללו"ז של לפחות 650 נסיעות בשנה, שזה אומר קצת פחות משני תגבורים ביום אם כי ימי העומס הם כידוע ראשון, חמישי ומוצ"ש.

או סעיף 37.2 היערכות שירות בל"ג בעומר למירון. הדבר היותר מעניין בסעיף זה שעל המפעיל יאסר לדלל מאסיבית קווים סדירים ובעצם יאפשר זאת רק בצורה מינורית. כמו כן, מצויין כי רוב הנסיעות יבוצעו על ידי קבלן משנה. דבר מעניין נוסף הוא שעל המפעיל לאפשר רכישת כרטיסים מראש, גם על ידי קופה שתוצב מחוץ לאוטובוס. כרטיסים ימכרו כהלוך ושוב ויכללו יום, שעת נסיעה ונקודת מוצא ויעד (ברמה יותר פרטנית מעיר המוצא/יעד).

סעיף 38.1 - עמדות להנפקת רב קו. המפעיל מחוייב להקים 8 עמדות כאלו ולהפעילן חודש לפני יום ההפעלה ועד 3 חודשים לאחר יום ההפעלה. לאחר מכן המפעיל יחוייב להעמיד 5 עמדות הנפקה ושירות רב קו.

סעיף 38.2 - המפעיל מחוייב בהתקנת 20 מכונות אוטומטיות לטעינת רב קו.

סעיף 38.4 - מכונות הכרטוס בתוך האוטובוס. הדגשים בסעיף זה הם על איכות השירות לנוסע. החל מנוחות הוצאת כרטיס הנייר שיונפק במכונת הכרטוס לנוסע (ללא התערבות הנהג, כמו שיש בחברת קווים באשכולות הישנים שלה), דרך אי הצורך בהחזקת הכרטיס על מכונת הכרטוס כפי שקורה במכונות של דן ושל קווים באשכולות הישנים (נדרש מקום להנחת הרב קו, בלא צורך בהחזקתו). ועד הצג של מכונת הכרטוס וגודל הגופן כך שזה יהיה קריא גם עבור הנוסע עצמו, כמובן שגם לנוסע תהיה אפשרות לצפות בצג. בקיצור מכונת כרטוס כמו שיש במטרופולין למשל.
על 38.4 כם אני התעכבתי
שכחתי לציין אותו למעלה
 

orenhz

New member
מה זה "אוטובוסים ארוכים"?

בשעות השיא יופעלו אוטובוסים ארוכים בלבד בקווי
אשדוד <> תל אביב הישירים בלבד.

כמו כן 280 מבוטל. השירות יתבצע על ידי 281 בלבד.

אין טעם לפרט כל שינוי ושינוי, הכל מופיע ברשימת השינויים. מה שיותר נסתר מהעין ומעניין הוא ממש אחרי רשימת השינויים.

דוגמא לסעיף מעניין: סעיף 36.22 שבעמוד 86 - התקנת חיישנים ב30% מצי האוטובוסים בדלתות הקידמיות והאחוריות לספירת נוסעים. המטרה היא שקווים מסויימים יופעלו אך ורק על ידי אוטובוסים שבהם מותקנת המערכת לתקופה מסויימת ולאחר מכן האוטובוסים יועברו לשירות בקווים אחרים, על מנת לקבל נתונים על נסיעות בקווים האחרים. זה בהחלט מבורך.

כמו גם סעיף 37 שבעמוד 91 המדבר על תגבורים מחוץ ללו"ז. קיימת חובה על המפעיל לבצע תגבורים מחוץ ללו"ז של לפחות 650 נסיעות בשנה, שזה אומר קצת פחות משני תגבורים ביום אם כי ימי העומס הם כידוע ראשון, חמישי ומוצ"ש.

או סעיף 37.2 היערכות שירות בל"ג בעומר למירון. הדבר היותר מעניין בסעיף זה שעל המפעיל יאסר לדלל מאסיבית קווים סדירים ובעצם יאפשר זאת רק בצורה מינורית. כמו כן, מצויין כי רוב הנסיעות יבוצעו על ידי קבלן משנה. דבר מעניין נוסף הוא שעל המפעיל לאפשר רכישת כרטיסים מראש, גם על ידי קופה שתוצב מחוץ לאוטובוס. כרטיסים ימכרו כהלוך ושוב ויכללו יום, שעת נסיעה ונקודת מוצא ויעד (ברמה יותר פרטנית מעיר המוצא/יעד).

סעיף 38.1 - עמדות להנפקת רב קו. המפעיל מחוייב להקים 8 עמדות כאלו ולהפעילן חודש לפני יום ההפעלה ועד 3 חודשים לאחר יום ההפעלה. לאחר מכן המפעיל יחוייב להעמיד 5 עמדות הנפקה ושירות רב קו.

סעיף 38.2 - המפעיל מחוייב בהתקנת 20 מכונות אוטומטיות לטעינת רב קו.

סעיף 38.4 - מכונות הכרטוס בתוך האוטובוס. הדגשים בסעיף זה הם על איכות השירות לנוסע. החל מנוחות הוצאת כרטיס הנייר שיונפק במכונת הכרטוס לנוסע (ללא התערבות הנהג, כמו שיש בחברת קווים באשכולות הישנים שלה), דרך אי הצורך בהחזקת הכרטיס על מכונת הכרטוס כפי שקורה במכונות של דן ושל קווים באשכולות הישנים (נדרש מקום להנחת הרב קו, בלא צורך בהחזקתו). ועד הצג של מכונת הכרטוס וגודל הגופן כך שזה יהיה קריא גם עבור הנוסע עצמו, כמובן שגם לנוסע תהיה אפשרות לצפות בצג. בקיצור מכונת כרטוס כמו שיש במטרופולין למשל.
מה זה "אוטובוסים ארוכים"?
 

olli3

New member
מנהל
61 מקומות ישיבה, כמו אלו שיש במטרופולין הדרום

מה זה "אוטובוסים ארוכים"?
61 מקומות ישיבה, כמו אלו שיש במטרופולין הדרום
אחד מהם נפגע בתאונה שהייתה בכביש 6 בקו 377 לפני כחצי שנה.

אני לא זוכר כמה כאלו יש במטרופולין, אבל אם אני לא טועה מדובר על פחות מעשרה, אולי אפילו רק 5-6.

ניתן לזהות אותם בקלות על ידי כך שיש להם עוד זוג גלגלים צמודים לגלגלים האחוריים.

אני לא יודע אם ממוגני הירי שבאגד, שגם להם יש 6 גלגלים הינם גם בעלי 61 מקומות או שזה רק בשל המשקל של האוטובוס.
 
האם אלה האוטובוסים שאין בהם מקום לרגליים?

61 מקומות ישיבה, כמו אלו שיש במטרופולין הדרום
אחד מהם נפגע בתאונה שהייתה בכביש 6 בקו 377 לפני כחצי שנה.

אני לא זוכר כמה כאלו יש במטרופולין, אבל אם אני לא טועה מדובר על פחות מעשרה, אולי אפילו רק 5-6.

ניתן לזהות אותם בקלות על ידי כך שיש להם עוד זוג גלגלים צמודים לגלגלים האחוריים.

אני לא יודע אם ממוגני הירי שבאגד, שגם להם יש 6 גלגלים הינם גם בעלי 61 מקומות או שזה רק בשל המשקל של האוטובוס.
האם אלה האוטובוסים שאין בהם מקום לרגליים?
 

olli3

New member
מנהל
חל איסור מוחלט להוסיף מושבים על חשבון מקום

האם אלה האוטובוסים שאין בהם מקום לרגליים?
חל איסור מוחלט להוסיף מושבים על חשבון מקום
לרגליים. הדבר כתוב בכל המכרזים של השנים האחרונות.

ולא, לא מדובר באוטובוסים האלו שחסו לתוכם ויתר מקומות ישיבה כי מדובר באוטובוס רגילים ולא ארוכים.

אוטובוס רגיל מחוייב להיות בעל 51 מושבים. אוטובוס ארוך יכול להיות עד 61 מקומות ובתנאי שהמרווח בין המושבים יהיה זהה למרווח שיש באוטובוסים בעלי 51 מקומות. ז"א שיכול להיות אוטובוס ארוך עם 55 או 59 מושבים אבל לא אוטובוס רגיל עם 55 מושבים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה