מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
לא תהייה כאן החלפה

ספקולציה:
אמנם, לכאורה, מדובר במכרז אובייקטיבי ופתוח לחלוטין, אבל למוציא המכרז, משרד התחבורה יש גם שיקולים ואינטרסים משלו.
האם משרד התחבורה יתן לחברה שתחזיק באשכול החשמונאים הגדול להחזיק גם באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב?
האם משרד התחבורה יתן לחברה שמחזיקה בחלק גדול מקווי הנגב והדרום להחזיק גם באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב?
אמנם יש כוונה לצמצם את מספר מפעילי התח"צ, אבל האם מטרת הרפורמה של משרד התחבורה להחליף "מפלצות" ענקיות בשם אגד ודן (או בעצם להוסיף עליהן) ב"מפלצות" ענקיות אחרות בשם קווים ומטרופולין?
אמנם המכרז לא מונע מקווים ומטרופולין להתמודד בו וייתכן שהסיבה לכך היא הרצון ליצור תחרות אמיתית בהתמודדות על המכרז על מנת לשפר את ההצעות של החברות המתמודדות, אבל אני אופתע מאוד אם משרד התחבורה יתן לקווים או למטרופולין את האשכול הזה.
לא תהייה כאן החלפה
מטרופולין וקוים(הראשונה חברה טובה,והשניה לפי חברים השתפרה) אמנם הולכות וגדלות אבל הגבול יהיה עד שהן תגענה פחות או יותר לגודל של אגד ודן. אין כאן רצון לבנות מפלצות חדשות, כל ההיגיון של ברפורמה מלכתחילה זה שלא יהיה מפלצות שיהיה להן כח גדול שלמשרד התחבורה כמו ברודיאו על שור זועם לא תהייה שליטה עליהם.
 
אבל למשרד התחבורה אין אינטרס לתת למפעיל מסוים

לא תהייה כאן החלפה
מטרופולין וקוים(הראשונה חברה טובה,והשניה לפי חברים השתפרה) אמנם הולכות וגדלות אבל הגבול יהיה עד שהן תגענה פחות או יותר לגודל של אגד ודן. אין כאן רצון לבנות מפלצות חדשות, כל ההיגיון של ברפורמה מלכתחילה זה שלא יהיה מפלצות שיהיה להן כח גדול שלמשרד התחבורה כמו ברודיאו על שור זועם לא תהייה שליטה עליהם.
אבל למשרד התחבורה אין אינטרס לתת למפעיל מסוים
דימיננטיות יתר באזורים גיאוגרפים סמוכים.
לאשכול אשדוד-יבנה יש התממשקות משמעותית לאשכול הדרום של מטרופולין ולאשכול חשמונאים של קווים ולכן אם אחת מהן תזכה במכרז הזה היא תהיה "מפלצת" אזורית.
לאפיקים אין דומיננטיות באזור מעבר לקווי ויאוליה שירשה ולנתיב אקספרס כלל אין פעילות באזור.
מאותה סיבה יש להניח שקווים לא תזכה במכרז אשכול העמקים, לאחר שזכתה במכרז חדרה-נתניה הגדול והסמוך ולנתיב אקספרס בכלל אסור להשתתף בו בגלל זכייתה במכרז הגליל הגדול.
ומאותה סיבה לקווים אסור להשתתף במכרז פתח תקוה - בקעת אונו לאחר שזכתה במכרז החשמונאים.
לדעתי הסיבה שלא מונעים מקווים ומטרופולין להשתתף במכרז הזה היא שאז לא תהיה תחרות אמיתית ולמעשה יהיו רק שתי מתמודדות ריאליות.
לכן, אני משער שמשרד התחבורה יכוון כך שאפיקים או נתיב אקספרס תזכה במכרז.
ויש לו מספיק דרכים לעשות זאת.
 

droriko

New member
השאלה היא

אבל למשרד התחבורה אין אינטרס לתת למפעיל מסוים
דימיננטיות יתר באזורים גיאוגרפים סמוכים.
לאשכול אשדוד-יבנה יש התממשקות משמעותית לאשכול הדרום של מטרופולין ולאשכול חשמונאים של קווים ולכן אם אחת מהן תזכה במכרז הזה היא תהיה "מפלצת" אזורית.
לאפיקים אין דומיננטיות באזור מעבר לקווי ויאוליה שירשה ולנתיב אקספרס כלל אין פעילות באזור.
מאותה סיבה יש להניח שקווים לא תזכה במכרז אשכול העמקים, לאחר שזכתה במכרז חדרה-נתניה הגדול והסמוך ולנתיב אקספרס בכלל אסור להשתתף בו בגלל זכייתה במכרז הגליל הגדול.
ומאותה סיבה לקווים אסור להשתתף במכרז פתח תקוה - בקעת אונו לאחר שזכתה במכרז החשמונאים.
לדעתי הסיבה שלא מונעים מקווים ומטרופולין להשתתף במכרז הזה היא שאז לא תהיה תחרות אמיתית ולמעשה יהיו רק שתי מתמודדות ריאליות.
לכן, אני משער שמשרד התחבורה יכוון כך שאפיקים או נתיב אקספרס תזכה במכרז.
ויש לו מספיק דרכים לעשות זאת.
השאלה היא
למה עדיף שבשני איזורים סמוכים יהיו 2 חברות שונות מאשר חברה אחת?

דן לצורך העניין מחזיקים ביותר מ-2 איזורים סמוכים, ואני לא רואה איפה הבעיה כאן?
 
כי מטבע הדברים באזורים סמוכים יש קטעים חופפים

השאלה היא
למה עדיף שבשני איזורים סמוכים יהיו 2 חברות שונות מאשר חברה אחת?

דן לצורך העניין מחזיקים ביותר מ-2 איזורים סמוכים, ואני לא רואה איפה הבעיה כאן?
כי מטבע הדברים באזורים סמוכים יש קטעים חופפים
לקווים ולכן אם אותה חברה מחזיקה בשני האזורים אז היא מחזיקה בקווים החופפים והדומיננטיות שלה גוברת.
למשל: נשאלה בהקשר למכרז הזה שאלה לגבי הצורך בקו חדש בין אשדוד לבית"ר עילית, כאשר לקווים-עילית כבר יש קו כזה. אם קווים תחזיק גם באשכול של המכרז הזה, אז היא תחזיק גם בקו בית"ר עילית-אשדוד הכלול באשכול בית"ר עילית וגם בקו אשדוד-בית"ר עילית הכלול במכרז אשכול אשדוד-יבנה.
אם מטרופולין תזכה במכרז אז היא תהיה יותר דומיננטית בקווים שבין יבנה לתל אביב.

אם היו נותנים לזוכה במכרז החשמונאים להתמודד במכרז פתח תקוה - בקעת אונו ואם היא הייתה זוכה בו, אז לאותה מפעילה הייתה דומיננטיות בולטת במזרח גוש דן ולמשל בציר 461.
למעשה הדומיננטיות הזו קיימת היום, כי קווים עדיין מחזיקה באשכול פתח תקוה - בקעת אונו.

המשמעות של פיזור שליטה בין מפעילות היא לא רק בהקשר הארצי, אלא גם ואולי בעיקר בהקשר האזורי.
אחרת, למה למשל שאגד לא תפעיל את הרק"ל בירושלים ואת המטרונית באזור חיפה?
 

droriko

New member
רגע לא הבנתי משהו

כי מטבע הדברים באזורים סמוכים יש קטעים חופפים
לקווים ולכן אם אותה חברה מחזיקה בשני האזורים אז היא מחזיקה בקווים החופפים והדומיננטיות שלה גוברת.
למשל: נשאלה בהקשר למכרז הזה שאלה לגבי הצורך בקו חדש בין אשדוד לבית"ר עילית, כאשר לקווים-עילית כבר יש קו כזה. אם קווים תחזיק גם באשכול של המכרז הזה, אז היא תחזיק גם בקו בית"ר עילית-אשדוד הכלול באשכול בית"ר עילית וגם בקו אשדוד-בית"ר עילית הכלול במכרז אשכול אשדוד-יבנה.
אם מטרופולין תזכה במכרז אז היא תהיה יותר דומיננטית בקווים שבין יבנה לתל אביב.

אם היו נותנים לזוכה במכרז החשמונאים להתמודד במכרז פתח תקוה - בקעת אונו ואם היא הייתה זוכה בו, אז לאותה מפעילה הייתה דומיננטיות בולטת במזרח גוש דן ולמשל בציר 461.
למעשה הדומיננטיות הזו קיימת היום, כי קווים עדיין מחזיקה באשכול פתח תקוה - בקעת אונו.

המשמעות של פיזור שליטה בין מפעילות היא לא רק בהקשר הארצי, אלא גם ואולי בעיקר בהקשר האזורי.
אחרת, למה למשל שאגד לא תפעיל את הרק"ל בירושלים ואת המטרונית באזור חיפה?
רגע לא הבנתי משהו
מה הבעיה שמטרופולין ישתלטו על קו אשדוד-בית"ר עלית?מה הבעיה שקווים ישלטו על ציר 461?
 
אין בעיה שמטרופולין יפעילו קו בין אשדוד

רגע לא הבנתי משהו
מה הבעיה שמטרופולין ישתלטו על קו אשדוד-בית"ר עלית?מה הבעיה שקווים ישלטו על ציר 461?
אין בעיה שמטרופולין יפעילו קו בין אשדוד
לבית"ר עילית. יש בעיה שקוים יפעילו את שני הקווים היחידים בין אשדוד לבית"ר עילית.
יש בעיה שלמטרופולין תהיה דומיננטיות יתר בקווי יבנה תל אביב.
ויש בעיה שמפעילה אחת תשלוט בכל הקווים האזוריים בציר 461.
הרפורמה אמורה ליצור תחרות מסויימת בין קווים ולכן החלוקה בין המפעילות צריכה להיות לא רק ברמה הארצית אלא גם ברמה האזורית.
למה קו 25 מופעל על ידי דן וקו 26 על ידי אגד?
למה קו 71 מופעל על ידי אגד וקו 72 על ידי דן?
למה קווי המזלג X89 מופעלים על ידי דן ולא על ידי אגד?
על מנת ליצור חלוקה ביניהן בתוך אותו אזור.
 

droriko

New member
ב"קו בין אשדוד לביתר עלית"

אין בעיה שמטרופולין יפעילו קו בין אשדוד
לבית"ר עילית. יש בעיה שקוים יפעילו את שני הקווים היחידים בין אשדוד לבית"ר עילית.
יש בעיה שלמטרופולין תהיה דומיננטיות יתר בקווי יבנה תל אביב.
ויש בעיה שמפעילה אחת תשלוט בכל הקווים האזוריים בציר 461.
הרפורמה אמורה ליצור תחרות מסויימת בין קווים ולכן החלוקה בין המפעילות צריכה להיות לא רק ברמה הארצית אלא גם ברמה האזורית.
למה קו 25 מופעל על ידי דן וקו 26 על ידי אגד?
למה קו 71 מופעל על ידי אגד וקו 72 על ידי דן?
למה קווי המזלג X89 מופעלים על ידי דן ולא על ידי אגד?
על מנת ליצור חלוקה ביניהן בתוך אותו אזור.
ב"קו בין אשדוד לביתר עלית"
לא התכוונתי לקו במשמעות במשמעות של קו אוטובוס בודד, אלא במשמעות של שליטה על הציר.

ואני לא מבין איך אתה רוצה שתהייה תחרות(אוי ואבוי אם זה יקרה) אם מי שקובע את התדירות והמחירים זה ממילא משרד התחבורה ולא החברות עצמן.

למה העבירו את 26 לאגד? שאלה מצויינת. אני,רותם,אנדי ועוד כמה פה עדיין מחכים לתשובה.
 

droriko

New member
ואגב לפי שיטתך

ב"קו בין אשדוד לביתר עלית"
לא התכוונתי לקו במשמעות במשמעות של קו אוטובוס בודד, אלא במשמעות של שליטה על הציר.

ואני לא מבין איך אתה רוצה שתהייה תחרות(אוי ואבוי אם זה יקרה) אם מי שקובע את התדירות והמחירים זה ממילא משרד התחבורה ולא החברות עצמן.

למה העבירו את 26 לאגד? שאלה מצויינת. אני,רותם,אנדי ועוד כמה פה עדיין מחכים לתשובה.
ואגב לפי שיטתך
משרד התחבורה לא היה צריך להעביר לאגד את 26 שאין לו שום קשר ל-25 אלא את 125 למשל
 
זו לא שיטתי. זו דרך פעולה של משרד התחבורה

ואגב לפי שיטתך
משרד התחבורה לא היה צריך להעביר לאגד את 26 שאין לו שום קשר ל-25 אלא את 125 למשל
זו לא שיטתי. זו דרך פעולה של משרד התחבורה
דוגמה נוספת: קווי בני ברק - ירושלים
קו 402 באגד
קווים 400, 422 בויאוליה

עוד דוגמאות:
השארת קווי 5XX באגד לאחר העברת קווי השרון הדרומי וקווים 47, 48, 149 ודומיהם למטרופולין.
קו 85 בין פ"ת לשוהם ששייך לאשכול פתח תקוה ולא לאשכול שוהם (חשמונאים)
קווים 244 ו-249 שמופעלים על ידי אגד ולא נכללו במכרז החשמונאים.

יוצא הדופן במדיניות הזו זה איחוד השירות של קווים 370 ו-380 במטרופולין ולהערכתי הסיבה לכך היא שאלה קווים מרכזיים וראשיים בפעילות מטרופולין דרום וכדי לפצות על הירידה במספר הנוסעים בקווים הללו לאחר סיום הכפלת מסילת הרכבת בין לוד לב"ש.

זו דרך של משרד התחבורה לחלק פעילות אזורית בין מפעילים שונים.
 

droriko

New member
אוקי,זה כבר יותר מעיין

זו לא שיטתי. זו דרך פעולה של משרד התחבורה
דוגמה נוספת: קווי בני ברק - ירושלים
קו 402 באגד
קווים 400, 422 בויאוליה

עוד דוגמאות:
השארת קווי 5XX באגד לאחר העברת קווי השרון הדרומי וקווים 47, 48, 149 ודומיהם למטרופולין.
קו 85 בין פ"ת לשוהם ששייך לאשכול פתח תקוה ולא לאשכול שוהם (חשמונאים)
קווים 244 ו-249 שמופעלים על ידי אגד ולא נכללו במכרז החשמונאים.

יוצא הדופן במדיניות הזו זה איחוד השירות של קווים 370 ו-380 במטרופולין ולהערכתי הסיבה לכך היא שאלה קווים מרכזיים וראשיים בפעילות מטרופולין דרום וכדי לפצות על הירידה במספר הנוסעים בקווים הללו לאחר סיום הכפלת מסילת הרכבת בין לוד לב"ש.

זו דרך של משרד התחבורה לחלק פעילות אזורית בין מפעילים שונים.
אוקי,זה כבר יותר מעיין
ולא שענית על השאלה(לא שאתה עובד אצלי או משהו) מה הסיבה להפרדה בין חברות? הטיעון של התחרות לא נראה לי והסברתי למה
 
תחבורה ציבורית זה לא ענף שניתן ליישם בו

אוקי,זה כבר יותר מעיין
ולא שענית על השאלה(לא שאתה עובד אצלי או משהו) מה הסיבה להפרדה בין חברות? הטיעון של התחרות לא נראה לי והסברתי למה
תחבורה ציבורית זה לא ענף שניתן ליישם בו
אינסטנט תחרות פשוטה ושקופה.
התחרות היא לא מיידית ולא תמיד נראית לעין אלא חלק מתהליך ארוך טווח שמשפיע הן על המפעילים והן על הנוסעים.
כאשר מחלקים את הפעילות בין מספר מפעילים ואת הקווים באזור מסויים בין מכרזים שונים אז יותר מפעילים נחשפים לאותו אזור והנוסעים נחשפים ליותר מפעילים.
כך למשל כאשר באזור נתניה או באזור אשדוד יש מפעיל לקווים העירונים ומפעיל אחר לקווים אזוריים הנוסעים נחשפים לשירות יומיומי של מפעילים שונים והנסיון של המפעילים ושל הנוסעים עם המפעילים ישפיע על מכרזים בעתיד וכך נוצר תהליך של פיתוח מפעילים וחשיפת הנוסעים למפעילים.
כאשר מפעיל אחד חזק שולט כמעט בלעדית באזור מסויים, אז גם אותו מפעיל וגם הנוסעים שמשתמשים בשירותיו מתקבעים.
בנוסף לכך, כאשר מספר מפעילים הם בעלי עניין באזור מסויים, אז מידת ההשפעה של מפעילו בודד על תכנון התח"צ באותו אזור יורדת והוא כבר אינו שליט יחיד.
זה למשל מה שהרק"ל בירושלים והמטרונית בחיפה עושות.
אז זו לא תחרות על מחיר, שעליו משרד התחבורה שולט, אבל כן נוצרים אלמנטים אחרים של תחרות ומופרת הבלעדיות המקבעת.
ומי שנכשל לאורך זמן - לא שורד. ראה ערך סופרבוס.
 

droriko

New member
אגב מה עם סופרבוס באמת

תחבורה ציבורית זה לא ענף שניתן ליישם בו
אינסטנט תחרות פשוטה ושקופה.
התחרות היא לא מיידית ולא תמיד נראית לעין אלא חלק מתהליך ארוך טווח שמשפיע הן על המפעילים והן על הנוסעים.
כאשר מחלקים את הפעילות בין מספר מפעילים ואת הקווים באזור מסויים בין מכרזים שונים אז יותר מפעילים נחשפים לאותו אזור והנוסעים נחשפים ליותר מפעילים.
כך למשל כאשר באזור נתניה או באזור אשדוד יש מפעיל לקווים העירונים ומפעיל אחר לקווים אזוריים הנוסעים נחשפים לשירות יומיומי של מפעילים שונים והנסיון של המפעילים ושל הנוסעים עם המפעילים ישפיע על מכרזים בעתיד וכך נוצר תהליך של פיתוח מפעילים וחשיפת הנוסעים למפעילים.
כאשר מפעיל אחד חזק שולט כמעט בלעדית באזור מסויים, אז גם אותו מפעיל וגם הנוסעים שמשתמשים בשירותיו מתקבעים.
בנוסף לכך, כאשר מספר מפעילים הם בעלי עניין באזור מסויים, אז מידת ההשפעה של מפעילו בודד על תכנון התח"צ באותו אזור יורדת והוא כבר אינו שליט יחיד.
זה למשל מה שהרק"ל בירושלים והמטרונית בחיפה עושות.
אז זו לא תחרות על מחיר, שעליו משרד התחבורה שולט, אבל כן נוצרים אלמנטים אחרים של תחרות ומופרת הבלעדיות המקבעת.
ומי שנכשל לאורך זמן - לא שורד. ראה ערך סופרבוס.
אגב מה עם סופרבוס באמת
ישארו להם קוים בכלל?
 

אורי404

New member
הם מתמודדים במכרזים

אגב מה עם סופרבוס באמת
ישארו להם קוים בכלל?
הם מתמודדים במכרזים
הם זכו במכרז המוקדם של אשדוד-תל אביב ומתמודדים מול "נתיב אקספרס", "מטרופולין", "קווים", "אפיקים" ו"תנופה".
זהו נוסף לפעילותם באזור בית שמש.
 

droriko

New member
אז אם הם כאלה כישלון

הם מתמודדים במכרזים
הם זכו במכרז המוקדם של אשדוד-תל אביב ומתמודדים מול "נתיב אקספרס", "מטרופולין", "קווים", "אפיקים" ו"תנופה".
זהו נוסף לפעילותם באזור בית שמש.
אז אם הם כאלה כישלון
כמו שיש פה קונצנזוס בפורום,למה נתנו להם את המכרז על אשדוד-תל אביב. הרי זה לא משרד התחבורה שאמר בעצמו שיש יותר מדי חברות בשוק?
 
לא נתנו להם את המכרז, נתנו להם להתמודד

אז אם הם כאלה כישלון
כמו שיש פה קונצנזוס בפורום,למה נתנו להם את המכרז על אשדוד-תל אביב. הרי זה לא משרד התחבורה שאמר בעצמו שיש יותר מדי חברות בשוק?
לא נתנו להם את המכרז, נתנו להם להתמודד
 

olli3

New member
מנהל
במכרז המוקדם, זה סוג של ניפוי לא מתאימים

הוא אמר שהם זכו בקוי תל אביב-אשדוד
במכרז המוקדם, זה סוג של ניפוי לא מתאימים
בעליל.

אתה יכול להיכנס לכל מכרז ולראות בו ממה מורכבות ה100 נקודות. יש גם חלק שם שמציג את הניסיון בהפעלת תחבורה ציבורית וחלק נוסף של כמה טוב החברה הפעילה אשכולות אחרים.
 
הם עברו במכרז המוקדם לקביעת החברות שיוכלו

הוא אמר שהם זכו בקוי תל אביב-אשדוד
הם עברו במכרז המוקדם לקביעת החברות שיוכלו
להתמודד במכרז ההפעלה, אבל המכרז להפעלת האשכול יצא רק החודש והתוצאות שלו יהיו עוד שנה בערך.
הרי נושא השרשור הזה זה המכרז לקויי אשכול אשדוד-יבנה-ת"א...
תסתכל בהודעה הראשונה בשרשור.
 

droriko

New member
אה אוקי,פעם ראשונה שאני נתקל במושג הזה

הם עברו במכרז המוקדם לקביעת החברות שיוכלו
להתמודד במכרז ההפעלה, אבל המכרז להפעלת האשכול יצא רק החודש והתוצאות שלו יהיו עוד שנה בערך.
הרי נושא השרשור הזה זה המכרז לקויי אשכול אשדוד-יבנה-ת"א...
תסתכל בהודעה הראשונה בשרשור.
אה אוקי,פעם ראשונה שאני נתקל במושג הזה
תודה על ההסבר לשניכם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה