לא תהייה כאן החלפה
מטרופולין וקוים(הראשונה חברה טובה,והשניה לפי חברים השתפרה) אמנם הולכות וגדלות אבל הגבול יהיה עד שהן תגענה פחות או יותר לגודל של אגד ודן. אין כאן רצון לבנות מפלצות חדשות, כל ההיגיון של ברפורמה מלכתחילה זה שלא יהיה מפלצות שיהיה להן כח גדול שלמשרד התחבורה כמו ברודיאו על שור זועם לא תהייה שליטה עליהם.
לא תהייה כאן החלפהספקולציה:
אמנם, לכאורה, מדובר במכרז אובייקטיבי ופתוח לחלוטין, אבל למוציא המכרז, משרד התחבורה יש גם שיקולים ואינטרסים משלו.
האם משרד התחבורה יתן לחברה שתחזיק באשכול החשמונאים הגדול להחזיק גם באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב?
האם משרד התחבורה יתן לחברה שמחזיקה בחלק גדול מקווי הנגב והדרום להחזיק גם באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב?
אמנם יש כוונה לצמצם את מספר מפעילי התח"צ, אבל האם מטרת הרפורמה של משרד התחבורה להחליף "מפלצות" ענקיות בשם אגד ודן (או בעצם להוסיף עליהן) ב"מפלצות" ענקיות אחרות בשם קווים ומטרופולין?
אמנם המכרז לא מונע מקווים ומטרופולין להתמודד בו וייתכן שהסיבה לכך היא הרצון ליצור תחרות אמיתית בהתמודדות על המכרז על מנת לשפר את ההצעות של החברות המתמודדות, אבל אני אופתע מאוד אם משרד התחבורה יתן לקווים או למטרופולין את האשכול הזה.
מטרופולין וקוים(הראשונה חברה טובה,והשניה לפי חברים השתפרה) אמנם הולכות וגדלות אבל הגבול יהיה עד שהן תגענה פחות או יותר לגודל של אגד ודן. אין כאן רצון לבנות מפלצות חדשות, כל ההיגיון של ברפורמה מלכתחילה זה שלא יהיה מפלצות שיהיה להן כח גדול שלמשרד התחבורה כמו ברודיאו על שור זועם לא תהייה שליטה עליהם.