מכרז אשדוד-יבנה מפורסם באתר משרד התחבורה

מצב
הנושא נעול.
גם קו 24 שלא עבר עם קווי דן האחרים מרמה"ש לתא

זו לא שיטתי. זו דרך פעולה של משרד התחבורה
דוגמה נוספת: קווי בני ברק - ירושלים
קו 402 באגד
קווים 400, 422 בויאוליה

עוד דוגמאות:
השארת קווי 5XX באגד לאחר העברת קווי השרון הדרומי וקווים 47, 48, 149 ודומיהם למטרופולין.
קו 85 בין פ"ת לשוהם ששייך לאשכול פתח תקוה ולא לאשכול שוהם (חשמונאים)
קווים 244 ו-249 שמופעלים על ידי אגד ולא נכללו במכרז החשמונאים.

יוצא הדופן במדיניות הזו זה איחוד השירות של קווים 370 ו-380 במטרופולין ולהערכתי הסיבה לכך היא שאלה קווים מרכזיים וראשיים בפעילות מטרופולין דרום וכדי לפצות על הירידה במספר הנוסעים בקווים הללו לאחר סיום הכפלת מסילת הרכבת בין לוד לב"ש.

זו דרך של משרד התחבורה לחלק פעילות אזורית בין מפעילים שונים.
גם קו 24 שלא עבר עם קווי דן האחרים מרמה"ש לתא
 
יש עוד הרבה דוגמאות

גם קו 24 שלא עבר עם קווי דן האחרים מרמה"ש לתא
יש עוד הרבה דוגמאות
קו 24 לא עבר בגלל שאינו שייך לאשכול קווי השרון אלא לאשכול קווי עבר הירקון שאמור מתישהו גם הוא לצאת למכרז.

גם הפיצול בין הקווים העירוניים בפ"ת וראש העין לבין קווי פ"ת-ת"א וראש העין-ת"א והפיצול בין הקווים האזוריים בין נתניה לשרון לבין קווי נתניה-ת"א, בני ברק ותל השומר אלה דוגמאות לשיטה הזו של משרד התחבורה להכניס יותר מפעילים.
נתניה היא דוגמה מצויינת לכך: בה יש פיצול בין הקווים העירוניים (אגד תעבורה), האזוריים (קווים), הקווים לת"א (נתיב אקספרס) והקווים הארציים (אגד).
ובעתיד אמור לפעול גם קו BRT שלהפעלתו יהיה מכרז נפרד.
 

droriko

New member
ויש כמובן גם את חולון ובת ים

יש עוד הרבה דוגמאות
קו 24 לא עבר בגלל שאינו שייך לאשכול קווי השרון אלא לאשכול קווי עבר הירקון שאמור מתישהו גם הוא לצאת למכרז.

גם הפיצול בין הקווים העירוניים בפ"ת וראש העין לבין קווי פ"ת-ת"א וראש העין-ת"א והפיצול בין הקווים האזוריים בין נתניה לשרון לבין קווי נתניה-ת"א, בני ברק ותל השומר אלה דוגמאות לשיטה הזו של משרד התחבורה להכניס יותר מפעילים.
נתניה היא דוגמה מצויינת לכך: בה יש פיצול בין הקווים העירוניים (אגד תעבורה), האזוריים (קווים), הקווים לת"א (נתיב אקספרס) והקווים הארציים (אגד).
ובעתיד אמור לפעול גם קו BRT שלהפעלתו יהיה מכרז נפרד.
ויש כמובן גם את חולון ובת ים
שיש שם פיצול בין אגד לדן
 
בחולון ובבת-ים עוד לא יושמה דרך המכרזים של

ויש כמובן גם את חולון ובת ים
שיש שם פיצול בין אגד לדן
בחולון ובבת-ים עוד לא יושמה דרך המכרזים של
משרד התחבורה, מה שקרה וקורה שם עד עתה נובע מסיבות היסטוריות ולכן נראה לך שהחלוקה שרירותית.
בת-ים מסורתית הייתה "שייכת" לדן וחולון וראשון לציון ל"אגד", אבל מכיוון שמדובר בגוש עירוני אחד, כמובן שיש הרבה חפיפה ביניהן וקווים של אגד נוסעים בבת-ים וקווים של דן בחולון ובראשון לציון.
אז מה שקורה היום זה שה"עוגה" מתחלקת ביניהן.
 

droriko

New member
בת ים היתה שייכת לאגד

בחולון ובבת-ים עוד לא יושמה דרך המכרזים של
משרד התחבורה, מה שקרה וקורה שם עד עתה נובע מסיבות היסטוריות ולכן נראה לך שהחלוקה שרירותית.
בת-ים מסורתית הייתה "שייכת" לדן וחולון וראשון לציון ל"אגד", אבל מכיוון שמדובר בגוש עירוני אחד, כמובן שיש הרבה חפיפה ביניהן וקווים של אגד נוסעים בבת-ים וקווים של דן בחולון ובראשון לציון.
אז מה שקורה היום זה שה"עוגה" מתחלקת ביניהן.
בת ים היתה שייכת לאגד
דן נכנסו לשם ב-67 עם קו 18.
 
לקו 24 ול47/8 מסלולים דומים ולשניהם אותו קהל.

יש עוד הרבה דוגמאות
קו 24 לא עבר בגלל שאינו שייך לאשכול קווי השרון אלא לאשכול קווי עבר הירקון שאמור מתישהו גם הוא לצאת למכרז.

גם הפיצול בין הקווים העירוניים בפ"ת וראש העין לבין קווי פ"ת-ת"א וראש העין-ת"א והפיצול בין הקווים האזוריים בין נתניה לשרון לבין קווי נתניה-ת"א, בני ברק ותל השומר אלה דוגמאות לשיטה הזו של משרד התחבורה להכניס יותר מפעילים.
נתניה היא דוגמה מצויינת לכך: בה יש פיצול בין הקווים העירוניים (אגד תעבורה), האזוריים (קווים), הקווים לת"א (נתיב אקספרס) והקווים הארציים (אגד).
ובעתיד אמור לפעול גם קו BRT שלהפעלתו יהיה מכרז נפרד.
לקו 24 ול47/8 מסלולים דומים ולשניהם אותו קהל.
קהל הנוסעים של קווים 47,48 דומה מאוד לזה של קו 24 (רמת השרון וצפון תל אביב למרכזה). השוני ביניהם הוא שלקווים 47 ו48 יש כמות גדולה בהרבה של נוסעים (בגלל שהם מהירים יותר), כמו כן הם משרתים כמות גדולה של נוסעים מרעננה ומשכונות הרצליה הצפוניות למרכז הרצליה ורמת השרון לעומת 24 שמשמש בין היתר כקו פנימי של רמת השרון. משיחה עם גורמים בכירים במשרד התחבורה ועם מטרופולין, נאמר לי בזמנו, שקו 24 יימסר כפיצוי על איזו הפרת חוזה עם חברת קווים לרשותה, מה שלא קרה בסוף ולכן יכול להיות שבעתיד 24 יעבור לחברת מטרופולין היות והוא מתחיל את נסיעתו באזור השרון ומוגדר כקו אזורי.
 

droriko

New member
ההבדל הוא

לקו 24 ול47/8 מסלולים דומים ולשניהם אותו קהל.
קהל הנוסעים של קווים 47,48 דומה מאוד לזה של קו 24 (רמת השרון וצפון תל אביב למרכזה). השוני ביניהם הוא שלקווים 47 ו48 יש כמות גדולה בהרבה של נוסעים (בגלל שהם מהירים יותר), כמו כן הם משרתים כמות גדולה של נוסעים מרעננה ומשכונות הרצליה הצפוניות למרכז הרצליה ורמת השרון לעומת 24 שמשמש בין היתר כקו פנימי של רמת השרון. משיחה עם גורמים בכירים במשרד התחבורה ועם מטרופולין, נאמר לי בזמנו, שקו 24 יימסר כפיצוי על איזו הפרת חוזה עם חברת קווים לרשותה, מה שלא קרה בסוף ולכן יכול להיות שבעתיד 24 יעבור לחברת מטרופולין היות והוא מתחיל את נסיעתו באזור השרון ומוגדר כקו אזורי.
ההבדל הוא
ש-47 ו-48 מגיעים גם להרצליה ורעננה שזה שייך לשרון, בניגוד לרמת השרון ששייכת למחוז תל אביב.
 

droriko

New member
מה שכן

ההבדל הוא
ש-47 ו-48 מגיעים גם להרצליה ורעננה שזה שייך לשרון, בניגוד לרמת השרון ששייכת למחוז תל אביב.
מה שכן
אני לא מבין למה 47 ו-48 עברו למטרופולין, בזמן שקוי 5XX של הרצליה-תל אביב נשארו באגד
 
רמת השרון לא שייכת למחוז ת"א לפי משרד התחבורה

ההבדל הוא
ש-47 ו-48 מגיעים גם להרצליה ורעננה שזה שייך לשרון, בניגוד לרמת השרון ששייכת למחוז תל אביב.
רמת השרון לא שייכת למחוז ת"א לפי משרד התחבורה
נסיעה מרמת השרון לתל אביב עולה 10.4 (10.9 משבוע הבא)!!
והאבסורד העוד יותר גדול הוא שנסיעה משכונת נווה גן ברמה"ש (סמוכה לתל ברוך צפון) למרכז העיר עולה גם היא 10.4! מחיר יקר מאוד מאוד!
 

droriko

New member
בסדר

רמת השרון לא שייכת למחוז ת"א לפי משרד התחבורה
נסיעה מרמת השרון לתל אביב עולה 10.4 (10.9 משבוע הבא)!!
והאבסורד העוד יותר גדול הוא שנסיעה משכונת נווה גן ברמה"ש (סמוכה לתל ברוך צפון) למרכז העיר עולה גם היא 10.4! מחיר יקר מאוד מאוד!
בסדר
בכל סיטואציה יש את המקרים שנופלים בין הכיסאות

לגבי קו 24, אני יכול להגיד לך שכשעמדו למסור את קוי השרון למטרופולין שלחו אותנו במיוחד לבדוק את כולם,כולל את 24. למה בסוף הוא לא נכלל אני לא יודע.
 

olli3

New member
מנהל
קווים תוכל להשתתף במכרז של פתח תקווה וב.אונו

אבל למשרד התחבורה אין אינטרס לתת למפעיל מסוים
דימיננטיות יתר באזורים גיאוגרפים סמוכים.
לאשכול אשדוד-יבנה יש התממשקות משמעותית לאשכול הדרום של מטרופולין ולאשכול חשמונאים של קווים ולכן אם אחת מהן תזכה במכרז הזה היא תהיה "מפלצת" אזורית.
לאפיקים אין דומיננטיות באזור מעבר לקווי ויאוליה שירשה ולנתיב אקספרס כלל אין פעילות באזור.
מאותה סיבה יש להניח שקווים לא תזכה במכרז אשכול העמקים, לאחר שזכתה במכרז חדרה-נתניה הגדול והסמוך ולנתיב אקספרס בכלל אסור להשתתף בו בגלל זכייתה במכרז הגליל הגדול.
ומאותה סיבה לקווים אסור להשתתף במכרז פתח תקוה - בקעת אונו לאחר שזכתה במכרז החשמונאים.
לדעתי הסיבה שלא מונעים מקווים ומטרופולין להשתתף במכרז הזה היא שאז לא תהיה תחרות אמיתית ולמעשה יהיו רק שתי מתמודדות ריאליות.
לכן, אני משער שמשרד התחבורה יכוון כך שאפיקים או נתיב אקספרס תזכה במכרז.
ויש לו מספיק דרכים לעשות זאת.
קווים תוכל להשתתף במכרז של פתח תקווה וב.אונו
האיסור על ההשתתפות שלה בוטל.
 

droriko

New member
הביטול הזה מביך

קווים תוכל להשתתף במכרז של פתח תקווה וב.אונו
האיסור על ההשתתפות שלה בוטל.
הביטול הזה מביך
לא כי יש לי משהו נגד קוים אלא בגלל משרד התחבורה שנראה שאין לו אסטרטגיה סדורה(לא שזה יפתיע פה יותר מדי אנשים בפורום) הרי אתמול קווים איימו להפוך ל"מונופול איזורי" והיום הם כבר לא?
 

olli3

New member
מנהל
המכרזים שמפורסמים הם לא 100%. ויש לזה סיבה

הביטול הזה מביך
לא כי יש לי משהו נגד קוים אלא בגלל משרד התחבורה שנראה שאין לו אסטרטגיה סדורה(לא שזה יפתיע פה יותר מדי אנשים בפורום) הרי אתמול קווים איימו להפוך ל"מונופול איזורי" והיום הם כבר לא?
המכרזים שמפורסמים הם לא 100%. ויש לזה סיבה
דיי פשוטה למען האמת.

הזמן שלוקח לתכנן מכרז הוא זמן ארוך. כשכבר מוצג המכרז ולחברות השונות ניתנת האפשרות להתמודד במכרז אנחנו מגיעים רק לנקודה שבעוד שנתיים-שלוש תיכנס לתקופה.

קרי, לוקח תקופה דיי גדולה לתכנן את המכרז (לא יודע כמה זמן זה לוקח אבל אני מעריך שזמן לא מבוטל). ואז, גם לאחר שהוא כבר כתוב ומפורסם, לוקחות כמה שנים עד שיש זוכה. ואז נקבע תאריך יעד להחלפת המפעיל ותאריכי משנה לביצוע השינויים בפועל.

כל התהליך הזה לוקח כ-5 שנים. בזמן הזה השינויים יכולים להיות כבר "פאסה" ומגיעים למצב בו יש כבר צורך בשינויים נוספים. ולכן בפועל, יש דברים שקורים ויש דברים שמשתנים (משרד התחבורה משאיר לעצמו את הזכות להורות למפעיל להפעיל קו כלשהו על פי הנחיות המשרד וכו'). ולכן, גם דברים כאלו כמו איסורים והגבלות - משתנים.
 

olli3

New member
מנהל
זוכה למכרז יהיה רק בעוד שנה-שנתיים.

תודה, מיכאל. נמתין להמשך
מעניין מתי בכלל עתיד לצאת המכרז.
זוכה למכרז יהיה רק בעוד שנה-שנתיים.
וכשיוכרז הזוכה, יוכרז גם תאריך ההפעלה שהוא בדרך כלל כחצי שנה קדימה מיום ההכרזה.

ביום ההפעלה לרוב אין שינויים מרחיקי לכת וברוב המקרים מדובר רק על הפעלת אותם הקווים באתה המתכונת (ללא כל שינוי). ואז מתחילות פעימות שינוי בדרך כלל כחודש לאחר כניסת המפעיל החדש או המשך פעילות של מפעיל קיים. ובחלק מהמכרזים תהיה פעימת שינויים שנייה ואף שלישית.

בקיצור, זה תהליך ארוך שבסופו (ביום הפעלת כל השינויים) השינויים כבר לא הכי תואמים את הצרכים בשטח כמו ביום כתיבת המכרז.
 

olli3

New member
מנהל
הדברים שכתבתי מתייחסים לאשדוד-יבנה-ת"א.

זוכה למכרז יהיה רק בעוד שנה-שנתיים.
וכשיוכרז הזוכה, יוכרז גם תאריך ההפעלה שהוא בדרך כלל כחצי שנה קדימה מיום ההכרזה.

ביום ההפעלה לרוב אין שינויים מרחיקי לכת וברוב המקרים מדובר רק על הפעלת אותם הקווים באתה המתכונת (ללא כל שינוי). ואז מתחילות פעימות שינוי בדרך כלל כחודש לאחר כניסת המפעיל החדש או המשך פעילות של מפעיל קיים. ובחלק מהמכרזים תהיה פעימת שינויים שנייה ואף שלישית.

בקיצור, זה תהליך ארוך שבסופו (ביום הפעלת כל השינויים) השינויים כבר לא הכי תואמים את הצרכים בשטח כמו ביום כתיבת המכרז.
הדברים שכתבתי מתייחסים לאשדוד-יבנה-ת"א.
ולא למכרז על פתח תקווה ובקעת אונו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה