מוס ומוטוקרוס?

enigo

New member
אתה מגיב בתת-דיון על השפעת שיכוך ההחזרה על ההתנהגות

כאן כבר לא מדברים על איך משפיע משקל בלתי מוקפץ גבוה יותר.
אז אין "קטעים יפים", מצטער...
 

amitexc

New member
פסס מדובר על כיוון בעקבות המשקל הבלתי מוקפץ

למקרה שפספסת:
"כנגד איזו מאסה.
המאסה היחידה שנמצאת באיזור,זה הרכב שאליו בולם מחובר.
וכדי להפוך את התנועה של הגלגל מעליה לירידה,הגלגל 'יבעט' את הרכב למעלה,לפני שהוא יתחיל לרדת.
ככל שהגלגל יהיה כבד יותר,הדחיפה למעלה של הרכב תהיה חזקה יותר וצריך לרסן אותה.כלמור בעצם,להאיט את שיכוך ההחזר וע"י כך להפחית את האימפקט של הקפיץ שמנסה להחזיר את הגלגל למטה,כנגד משקל הרכב שמעליו."
&nbsp
מי שרוכב על אופנוע צריך להבין איפה יש בעיה במתלה, כאשר המתלה באויר ברור שהמכה היא מכיוון הריבאונד, הבעיה היותר גדולה להבחין בשיכוך החזרה איטי יותר ולחשוב שהבעיה היא בכיווץ מהיר מידיי(פתוח מידיי) ולא בריבאונד איטי מידיי(סגור מידיי).
 

enigo

New member
פססט - הוא מדבר על כיול המתלה המועדף עליו באופנוע עם פנימית

ועל תפקיד הריבאונד מבחינת תחושות הרוכב.
לא על דרך לפצות על משקל בלתי מוקפץ גבוה יותר.
 

doutsh

New member
אז אולי נסגור את מכבי האש, כי כמעט ואין שריפות

ניהול סיכונים משקלל את הסיכוי שמשהו יקרה, והסיכון במקרה שהוא אכן קורה.
מה אתה מציע, לרכב בלי כלים ופעם בשנה (כפול מספר החברים בקבוצה) לסיים רכיבה בהמתנה לחילוץ מהשטח או רכיבה על הג'אנט עד האוטו?
&nbsp
ולגבי זה שלרוכבים טובים אין תקרים, ספר את זה לעלית הרוכבים שכולם עם מוסים / טיובליס.
נכון שהנזק במקרה של פאנצ'ר גדול הרבה יותר אצלם, כשהם בתחרות, אבל זה בדיוק ניהול סיכונים.
 

רונןA

New member
לא רוצה לפתוח פה לשטן, אבל כן...

אני רוכב עם פנימיות בל פנימית וכלים בידיעה שאם יהיה לי פנצ'ר אחזור ברכיבה הכי קצרה וזהירה חזרה לרכב, כל זאת מלבד רכיבות טיולים שם מתרחקים מהרכב גם מאות קילומטרים.
 

DAN TAL

New member
ובנוסף,המוס מתחיל את חייו עם צמיגות דומה ל 15PSI ומידרדר

במהלך חייו.

כלומר מוס חדש,מתנהג שונה ממוס שכבר עבד.

וכמה זמן מי שרוכב עם מוס,כבר מושך עם מוס שעשה את שלו,סתם כי חבל לו על הכסף והוא רוצה למשוך כמה שניתן ? (כמו עם צמיגים...)
 

ה ט ו ח ן

New member
אסוס, השאלה היחידה שרלוונטית כאן,

היא עד כמה אתה סובל מפנצ'רים, וכמה זה באמת מפריע לך. את זה רק אתה יכול לקבוע.

אם תחליט שאתה אכן צריך משהו נגד פנצ'רים, קח בחשבון את כל מגבלות המוס שדנטל כתב לך. אני אישית רוכב עם טיובליס מאז שיש אותו ומאד מרוצה ממנו. הוא אמנם אינו bulletproof כמו מוס, אבל בהחלט נותן מענה מעולה לצביטות, ויחד עם ג'יפה נותן מענה טוב לקוצים. אם תחטוף מסמר תוכל לשים תולעת. היתרונות שלו על מוס הן:
- אפשרות לשלוט על לחץ האוויר. מאפר רכיבה על לחץ אוויר נמוך מאד אם יש צורך.
- עלות נמוכה יותר.
 
מוסים מוצר מעולה. השפעה קטנה על ההתנהגות

חסינות מוחלטת בפני פנצ'רים ושקט נפשי.
כשיודעים איך אין שום בעיה להרכיב ולהסיר אותם בקלות רבה
אם כבר מוסים אז מישלין, כל היתר לא עומד באותה רמה.

אבל... מיותרים בד"כ אם אתה לא מתחרה.
 

DAN TAL

New member
מוס 18\80\140 של משלין,שוקל כ- 2 ק"ג ,

קדמי קצת מעל ק"ג וחצי.

ומי צריך UHD?
מספיק HD איכותית.
ואפשר גם להשתמש בה שנתיים,כולל מרוצי עמותה,בלי תקר אחד.
 

הכתום

New member
תרשה לי לתקן אותך. המוסים שוקלים פחות מזה.

לא יודע מאיפה לקחת את הנתונים האלה.
אני שקלתי אתמול מוסים -
מוס קדמי 860 גרם
מוס אחורי 1.36 ק"ג.
מוסים של מישלין.
 

DAN TAL

New member
תבדוק את המשקל שלך. כמו כן,תשקול פנימיות ותעלה נתונים.

אתה היחידי בעולם,שטוען שמוסים קלים יותר מפנימיות.
חובת ההוכחה עליך.
 

הכתום

New member
אני להבדיל ממך מסתמך על נתונים. לא על הנחות...

שקלתי גם פנימיות UHD:
קדמית - 1.320 ק"ג
אחורית - 1.660 ק"ג.
השתמשתי באותו משקל שבו שקלתי את המוסים ...
 
למעלה