לדעתי בנושא הניתורים ,המשקל הבלתי מוקפץ משפיע רק על ההחזרה.
כי ברגע שהגלגל פוגע במיכשול,נניח מדרגה,לרגע קצר אחד,הגלגל מתחבר למדרגה והופך להיות מבחינת ההשפעה על המשקל המוקפץ (הרכב),ליחידה אחת.
המדרגה והגלגל מעבירים את אנרגית המכה ,כלפי מעלה,אל המשקל המוקפץ,דרך הקפיץ ומעברי השמן.
כשהגלגל והמדרגה מתחברים,אין למשקל הגלגל שום משמעות.
אם הקפיץ ושיכוך הכיווץ מתוכננים נכון,המתלה יתכווץ את המהלך ההכרחי ויספוג את כל האימפקט,מבלי להעבירו למשקל המוקפץ.
אם הכיוונון של הקפיץ והשיכוך לא מתאימים, (נוקשים מדי) אז המתלה יתכווץ מעט ויעביר את כל האנרגיה שהמתלה לא ספג,למעלה אל המשקל המוקפץ ויגרום לגוף הרכב לנתר למעלה.
בשלב הזה, (כשהמתלה נוקשה מדי) תוך כדי שהגלגל כבר מתחיל לחלוף מעל המכשול(כאן אני מתחיל קצת להסס),הגלגל ירצה להתנתק מהמכשול ואז כנראה,שמשקל בלתי מוקפץ גבוה,עשוי לרצות פחות לנתר.
כי הרי אמרנו,שלדברים כבדים,יותר קשה להתחיל או להפסיק תנועה.
אז אולי יש מצב,בו לגלגל כבד,יהיה פחות רצון לנתר\להתנתק מהקרקע,אחרי הפינה של המדרגה.