למה טענה
מחבתית?
מאיזה בחינה בדיוק?
בואי וננסה לאפיין מדוע זו טענה מחבתית, נראה לי שדווקא ההסתמכות על מדע כמה שיותר מדוייק אל מול המונח של חינוך, היא הנאורה יותר.
הסתמכות על חינוך, אשר מייד מפנה פרט כנגד עצמו, ואת הסביבה כנגדו, עד לרמת הדקויות של קובע הנורמות, הרי התוכן החינוכי מאוד גמיש, זהו דווקא אמצעי שליטה דתי(או בכלל דיקטטורי) לכל הדעות.
מה גם שהידע המדעי בנושא הולך ובונה את עצמו באופן הדרגתי, אל מול ההבל הפסיכולוגי שנמצא בקונפליקט עם עצמו שלא מתקדם יותר מידי,
אלא רק כאשר הוא פונה אולי למדעי הקוגניציה.
לאדם אכן יש את אשליית הפסיכולוגיה שלו, שנוצרת בכל רגע ורגע, אך אל לו לטעון שמדובר במשהו בעל רקע הסברי,
כאילו היה יכול לנמק לעצמו משהו על סמך זה.