תשובה
לזרוק באוויר את הכתובת של האתר של כנסיית השטן זה לא מספיק, בנאדם שנכנס לשם פעם ראשונה לא ממש מבין מה הולך שם. בכל אופן, הסמל הזה נקרא "חותם באפומט", "השעיר לעזאזל" או פשוט "באפומט", על שם האל שלו כביכול סגדו הטמפלרים. הסמל עצמו מסמל את שלטון החומר על הרוח, העדפה של דברים "ארציים" על "רוחניות" ואת השטן, כמובן. "לויתן" הוא אחד השמות שניתנו לשטן, "הנחש מן המעמקים". למרות שזהו סמל נפוץ בשטניזם של ימינו, השימוש שלו בשטניזם הוא יחסית מאוחר ובתחילת דרכה של כנסיית השטן צלבים הפוכים היו הסמלים היותר נפוצים. סמאל, על פי הקבלה, הוא המקביל ההפוך למטטרון, מלאך שמשמש כקולו של אלוהים (הוא דמות האיש הקטן שיחזקאל ראה על המרכבה) וסמאל הוא היחידי שכמעט שווה לו בעוצמתו. סיפורו של המטטרון נמצא שנוי במחלוקת אצל רוב זרמי הקבלה, אבל אחת הגישות גורסת שהוא בעצם חנוך, שאלוהים לקח אותו והפך אותו למלאך ("וַיִּתְהַלֵּךְ חֲנוֹךְ, אֶת-הָאֱלֹהִים; וְאֵינֶנּוּ, כִּי-לָקַח אֹתוֹ אֱלֹהִים." - בראשית פרק ה', פס' כד'). לילית הייתה אשתו הראשונה של אדם, היא הייתה מאוד פמיניסטית ורצתה שבזמן קיום יחסי מין - היא תהיה למעלה. אדם כמובן, סירב ולילית הסתלקה, לאחר מכן היא הפכה לשדה. מנקודת מבט היסטורית, לילית היא דימוניזציה של ליליתו, שדה או יישות מהמיתולוגיה הבבלית.