כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

rans778

New member
בסדר, אז יש כאן טעות איפה שהוא (מצ"ב

תסתכל על המסלולים בין תחנת הרכבת לתחנה המרכזית ב-4.1
תקבל את המסלולים החדשים של 44 ושל 53.
moovit לא המציאו את זה, אלא קיבלו מידע על זה.
בסדר, אז יש כאן טעות איפה שהוא (מצ"ב
לפי השיחה הטלפונית עם שמחי, ההודעה לעיתונות היא הנכונה.

 
גם בגוגל מקבלים מה-1.1 את המסלולים שמוביט מציג

לדעתי יש שם בלאגן
זה ל מה שיקרה.
קו 44 לא יסע "דרך השכונות" אלא ביניהם. אני יודע את זה מידע אישי אחרי שיחה עם אבשלום שמחי ושיחה נוספת עם אסי סוזנה.
כרגע גם ב-moovit יש גם את התחנות הישנות וגם את החדשות כולל אלו שבוטלו.
קשה להבין מה קורה.
גם בגוגל מקבלים מה-1.1 את המסלולים שמוביט מציג
 
ואפרופו להסתכל על פ"ת כעיר מחוז

נחמד בעיר שלכם, כל אחד מושך לכיוון אחר ורואה רק את עצמו.
בדיוק בגלל זה - ככה לא מנהלים תחבורה ציבורית בעיר! הרצונות שלך ושל תושבי אם המושבות בהחלט ראויים והרצונות של כפר גנים ג' ושל שכונות אחרות גם ראויים.
&nbsp
אבל וזה אבל ענק! צריך להסתכל על פתח תקווה כעיר מחוז, לא רק שירות פנימי עירוני ולא רק להעדיף שכונה על פני שכונה אחרת.
&nbsp
מצטער, אין שום גורם בעיריית פתח תקווה שמבין תחבורה ציבורית, ובמקום שלמשרד התחבורה יהיה עם מי לדבר בעיריה, שהעיריה תרכז את כל הבקשות, תבחן בעצמה את החיוניות ואת ההשפעות על תושבים אחרים - כל וועד עושה מה שטוב לתושבי שכונתו ולא רואה ממטר את טובת שאר שכונות העיר + משתמשים שאינם תושבי העיר.
ואפרופו להסתכל על פ"ת כעיר מחוז
משרד התחבורה לא ממש הסתכל על פ"ת כעיר מחוז כאשר הוציא את קווים 76, 79 ו-6 מהשוק.
אם משרד התחבורה היה מסתכל על פ"ת כעיר מחוז (ולא "כעיר שתקועה באמצע") ומקצה לה את תשומת הלב ואת המשאבים הראויים, אולי מצב התחבורה הציבורית בעיר היה שונה.
 

d70

Well-known member
מה שנקרא : "קצב של עיר - תחבורה של מושבה"

ואפרופו להסתכל על פ"ת כעיר מחוז
משרד התחבורה לא ממש הסתכל על פ"ת כעיר מחוז כאשר הוציא את קווים 76, 79 ו-6 מהשוק.
אם משרד התחבורה היה מסתכל על פ"ת כעיר מחוז (ולא "כעיר שתקועה באמצע") ומקצה לה את תשומת הלב ואת המשאבים הראויים, אולי מצב התחבורה הציבורית בעיר היה שונה.
מה שנקרא : "קצב של עיר - תחבורה של מושבה"
 

olli3

New member
מנהל
עדיין, נשמע לי מזוכיסטי לנסוע עם 53 לרכבת.

אולי לך זו הליכה של 4 דקות. לא כולם olli3
בהליכה ממוצעת המעבר בין התחנות לוקח יותר מפי 2 (וזה רק בכיוון מהשכונה החוצה, בכיוון ההפוך המרחק בין התחנות גדול יותר).
וזו הליכה מאוד "נעימה" בימים חמים או בימי גשם.
ולגבי 350 - אתה יודע בדיוק כמה הקו הזה שמיש. שמישות של שעה אחת ביממה בבוקר ובכוון ההפוך שמישות של 3 שעות בתדירות של נסיעה בשעה.
בבקשה - שיהפכו את 350 לקו בתדירות של לפחות פעם בחצי שעה במהלך כל היום.
כל עוד לא דואגים לקישור נורמלי של כפר גנים ג' לאזור בר אילן ו/או לתל אביב, צריך לעשות לפחות דברים אחרים. גם לכפר גנים ג' מגיעה תחבורה ציבורית נורמלית ולא בעוד 2-3-4 שנים, אלא כבר לפני 2-3-4 שנים. אז מלבד ועד השכונה, גם העיריה, ראש העיריה ומשרד התחבורה הסתכלו על כלל המערכת והגיעו למסקנה שבמצב הנוכחי צריך להאריך את 53 לרכבת. זה בהחלט לא מספיק, אבל זה שיפור.

קו 53 לא יקרוס, כי קו 44 ישמש כעת את תושבי הדר המושבות הרבה יותר ועל חשבון השימוש שלהם ב-53. הם לא ישתמשו יותר ב-53 על מנת ליסוע למרכז העיר. גם תושבי נווה גן ישתמשו יותר ב-44 ופחות ב-53. 53 ישמש את תושבי הדר המושבות בעיקר על מנת להגיע לאזור הקניון הגדול ובילינסון.
מה שכן, יצטרכו להחליף את המיניבוסים של 44 באוטובוסים.
עדיין, נשמע לי מזוכיסטי לנסוע עם 53 לרכבת.
ועדיין נשמע לי הרבה יותר קל ויעיל להחליף במחלף אונו ויש שעושים את זה גם היום.
&nbsp
נוסעי התח"צ רגילים גם ככה לזה שההליכה בין התחנות אל נעימה, גם החלפה בין 53 לקווים אחרים בבלינסון לא נוחה ואנשים עושים את זה יום יום כי אין להם ברירה, נוסעי האוטובוסים השבויים, לא אלו שיש להם את הפריבלגיה לנסוע ברכב ולכן יש להם משקל במחשה על האם נאי מזג האוויר הולמים הליכה שכזאת או לא. גם להמתין בתחנה רבע שעה גורם לך להזיע לא מעט ולעמוד איפה שיש רק עמוד תחנה בגשם, לא ממש משנה לבן אדם אם זה בהליכה או בעמידה...
&nbsp
השינויים האלו באים על חשבון תוספת תשומות לקווים קורסים אחרים בפתח תקווה, זה בדיוק הדבר הגרוע בלחצים שמופעלים על ידי וועדי שכונות ולא על ידי עיריות שלמות שפועלות למען כל העיר ולא כדי לרצות את כל מי שרק פונה אליהן.
&nbsp
מדובר כאן בהפעלת לחצים של וועד כפר גנים ג' על העיריה ועל משרד התחבורה כדי למצוא פתרון של "הנה יש פתרון, אל תגידו שאין פתרון".
&nbsp
מצטער, אבל אם לא יהיו לפחות 80 איש שיסעו בקו 53 בין כפר גנים לרכבת ובחזרה ביום, זה לא יהיה יעיל כמו תגבור קווים קורסים בפתח תקווה שקשישים נאלצים לעמוד בהם כי כל המושבים כבר תפוסים על ידי קשישים אחרים.
 
בשעות שאין 350, 187, 287, שאלה רוב שעות היום, אין החלפה

עדיין, נשמע לי מזוכיסטי לנסוע עם 53 לרכבת.
ועדיין נשמע לי הרבה יותר קל ויעיל להחליף במחלף אונו ויש שעושים את זה גם היום.
&nbsp
נוסעי התח"צ רגילים גם ככה לזה שההליכה בין התחנות אל נעימה, גם החלפה בין 53 לקווים אחרים בבלינסון לא נוחה ואנשים עושים את זה יום יום כי אין להם ברירה, נוסעי האוטובוסים השבויים, לא אלו שיש להם את הפריבלגיה לנסוע ברכב ולכן יש להם משקל במחשה על האם נאי מזג האוויר הולמים הליכה שכזאת או לא. גם להמתין בתחנה רבע שעה גורם לך להזיע לא מעט ולעמוד איפה שיש רק עמוד תחנה בגשם, לא ממש משנה לבן אדם אם זה בהליכה או בעמידה...
&nbsp
השינויים האלו באים על חשבון תוספת תשומות לקווים קורסים אחרים בפתח תקווה, זה בדיוק הדבר הגרוע בלחצים שמופעלים על ידי וועדי שכונות ולא על ידי עיריות שלמות שפועלות למען כל העיר ולא כדי לרצות את כל מי שרק פונה אליהן.
&nbsp
מדובר כאן בהפעלת לחצים של וועד כפר גנים ג' על העיריה ועל משרד התחבורה כדי למצוא פתרון של "הנה יש פתרון, אל תגידו שאין פתרון".
&nbsp
מצטער, אבל אם לא יהיו לפחות 80 איש שיסעו בקו 53 בין כפר גנים לרכבת ובחזרה ביום, זה לא יהיה יעיל כמו תגבור קווים קורסים בפתח תקווה שקשישים נאלצים לעמוד בהם כי כל המושבים כבר תפוסים על ידי קשישים אחרים.
בשעות שאין 350, 187, 287, שאלה רוב שעות היום, אין החלפה
קלה ויעילה במחלף אונו. ל 350, 187 ו-287 יש 6 נסיעות יומיות בכוון מערבה, כאשר 5 מתוכן מרוכזות בשעה אחת. יעיל וקל.
בכוון לפ"ת אפשר לומר שאין החלפה כלל, אלא אם כן מחכים ל-87 הסופר תדיר כדי ליסוע איתו כמה מאות מטרים, על מנת להחליף שוב ל-53. מה זה קל ויעיל...
לומר "קל ויעיל להחליף במחלף אונו" זה לעשות צחוק.
אם המטרה היא שתושבי כפר גנים ג' יחליפו במחלף אונו או בבר אילן, אז מן הראוי לסדר להם את ההחלפה הקלה והיעילה הזו, באמצעות קו תדיר שיפעל במהלך כל היום מהשכונה ויגיע למחלף אונו ולבר אילן.
אין היום דבר כזה.
המצג שאתה מציג כאילו מחלף אונו הוא הפתרון הקל והיעיל כיום לתושבי כפר גנים ג' הוא מצג שווא.
ואתה גם שוכח שגם על מנת להגיע ל-53 עצמו צריך ללכת ברגל, לחלק מתושבי השכונה הליכה של מספר דקות. אז ללכת ל-53, להמתין לו, ליסוע איתו שתי דקות, ללכת כמעט 10 דקות (כן כמעט 10 ולא 4), לתחנה במחלף אונו, לחכות ל-56 או 472 הידועים בתדירותם הנפלאה בתחנה מאוד מאוד נוחה, לעלות על 56 או 472. ממש דוגמה ל"הרבה יותר קל ויעיל".
"הרבה יותר קל ויעיל" כאשר מי שילך ברגל מכפר גנים ג' לאוניברסיטת בר אילן יגיע יותר מהר ממי שיסע ב-53 ויחליף במחלף אונו ל-56 או 472. אם כבר ללכת ברגל...
אני אגיד לך מה הפתרון הקל והיעיל כיום למי שצריך להגיע לתל אביב - ליסוע עם רכב פרטי עד לאוטובוס לתל אביב, בין עם זה 82 או 66 או 56 או 68 או 70.
הפתרון הקל והיעיל למי שצריך להגיע לבר אילן - ליסוע עם רכב פרטי עד היעד.
הפתרון הקל והיעיל למי שצריך להגיע לתחנת קרית אריה בשעות שהחניה שם מפוצצת - ליסוע עם רכב פרטי עד ליציאה המערבית משכונות הדר המושבות ומשם עם קו 44 (או להמשיך לתחנת בני ברק).
השילוב של הרכב הפרטי זה הפתרון הקל והיעיל, גם כאשר כן רוצים ליסוע בתחבורה הציבורית.

ההארכה של 53 לתחנת הרכבת לא אידיאלית, אבל זה הרע במיעוטו.
אני בשמחה אחליף את ההארכה הזו בקישור תדיר הפועל כל היום למחלף אונו, בר אילן ואלוף שדה. אבל אין קישור כזה, וכמה שלא תנסה להציג כאילו יש - אין.
 

olli3

New member
מנהל
זה יפה שאתה כותב על פתרונות למי שיש רכב, אבל זה לא מעניין את

בשעות שאין 350, 187, 287, שאלה רוב שעות היום, אין החלפה
קלה ויעילה במחלף אונו. ל 350, 187 ו-287 יש 6 נסיעות יומיות בכוון מערבה, כאשר 5 מתוכן מרוכזות בשעה אחת. יעיל וקל.
בכוון לפ"ת אפשר לומר שאין החלפה כלל, אלא אם כן מחכים ל-87 הסופר תדיר כדי ליסוע איתו כמה מאות מטרים, על מנת להחליף שוב ל-53. מה זה קל ויעיל...
לומר "קל ויעיל להחליף במחלף אונו" זה לעשות צחוק.
אם המטרה היא שתושבי כפר גנים ג' יחליפו במחלף אונו או בבר אילן, אז מן הראוי לסדר להם את ההחלפה הקלה והיעילה הזו, באמצעות קו תדיר שיפעל במהלך כל היום מהשכונה ויגיע למחלף אונו ולבר אילן.
אין היום דבר כזה.
המצג שאתה מציג כאילו מחלף אונו הוא הפתרון הקל והיעיל כיום לתושבי כפר גנים ג' הוא מצג שווא.
ואתה גם שוכח שגם על מנת להגיע ל-53 עצמו צריך ללכת ברגל, לחלק מתושבי השכונה הליכה של מספר דקות. אז ללכת ל-53, להמתין לו, ליסוע איתו שתי דקות, ללכת כמעט 10 דקות (כן כמעט 10 ולא 4), לתחנה במחלף אונו, לחכות ל-56 או 472 הידועים בתדירותם הנפלאה בתחנה מאוד מאוד נוחה, לעלות על 56 או 472. ממש דוגמה ל"הרבה יותר קל ויעיל".
"הרבה יותר קל ויעיל" כאשר מי שילך ברגל מכפר גנים ג' לאוניברסיטת בר אילן יגיע יותר מהר ממי שיסע ב-53 ויחליף במחלף אונו ל-56 או 472. אם כבר ללכת ברגל...
אני אגיד לך מה הפתרון הקל והיעיל כיום למי שצריך להגיע לתל אביב - ליסוע עם רכב פרטי עד לאוטובוס לתל אביב, בין עם זה 82 או 66 או 56 או 68 או 70.
הפתרון הקל והיעיל למי שצריך להגיע לבר אילן - ליסוע עם רכב פרטי עד היעד.
הפתרון הקל והיעיל למי שצריך להגיע לתחנת קרית אריה בשעות שהחניה שם מפוצצת - ליסוע עם רכב פרטי עד ליציאה המערבית משכונות הדר המושבות ומשם עם קו 44 (או להמשיך לתחנת בני ברק).
השילוב של הרכב הפרטי זה הפתרון הקל והיעיל, גם כאשר כן רוצים ליסוע בתחבורה הציבורית.

ההארכה של 53 לתחנת הרכבת לא אידיאלית, אבל זה הרע במיעוטו.
אני בשמחה אחליף את ההארכה הזו בקישור תדיר הפועל כל היום למחלף אונו, בר אילן ואלוף שדה. אבל אין קישור כזה, וכמה שלא תנסה להציג כאילו יש - אין.
זה יפה שאתה כותב על פתרונות למי שיש רכב, אבל זה לא מעניין את
שאין לו.
&nbsp
אני מדבר על מי שאין לו רכב ולמי שאין רכב לנסוע ב53 לרכבת כדי להחליף לרכבת לעיר אחרת כשבעיר האחרת יש מצב שהוא יצטרך להחליף לעוד אוטובוס - זה לא יעיל למשתמש הממוצע. אז גם כאן הוא הולך מביתו לתחנה של 53, ממתין ל53, נוסע איתו מסלול להכרת אם המושבות, ממתין לרכבת, נוסע ברכבת, יורד מהרכבת והולך או ממתין לקו נוסף - זה יעיל?
&nbsp
יותר יעיל זה לנסוע דרך בר אילן או מחלף אונו וכשמדובר ביוממים זה גם אפשרי בנוחות. החלפת של שני קווים שגם ככה מגיעים כל יום באותה השעה כמעט. זה לא שהתדירות משחקת כאן תפקיד אם אתה מנסה פעם, פעמיים וכבר יודע מתי האוטובוס מגיע לתחנה פחות או יותר וזה מה שיוממים יודעים, הם רגילים גם לעלות לאוטובוס עם נהגים קבועים.
&nbsp
לגבי ההליכה, זה עדיין עדיף ונוסעים עושים את זה יום יום, זו העובדה. למי שאין רכב - זה עדיף, זה הכל.
&nbsp
לגבי ללכת ברגל מכפר גנים ג' לבר אילן, זה לוקח כחצי שעה ממחלף אונו,אם הולכים מהר יחסית כמוני אז זה מצטמצם לכיוון ה-20 דקות.
 
אני לא טוען ש-53 יעיל. כתבתי "הרע במיעוטו".

זה יפה שאתה כותב על פתרונות למי שיש רכב, אבל זה לא מעניין את
שאין לו.
&nbsp
אני מדבר על מי שאין לו רכב ולמי שאין רכב לנסוע ב53 לרכבת כדי להחליף לרכבת לעיר אחרת כשבעיר האחרת יש מצב שהוא יצטרך להחליף לעוד אוטובוס - זה לא יעיל למשתמש הממוצע. אז גם כאן הוא הולך מביתו לתחנה של 53, ממתין ל53, נוסע איתו מסלול להכרת אם המושבות, ממתין לרכבת, נוסע ברכבת, יורד מהרכבת והולך או ממתין לקו נוסף - זה יעיל?
&nbsp
יותר יעיל זה לנסוע דרך בר אילן או מחלף אונו וכשמדובר ביוממים זה גם אפשרי בנוחות. החלפת של שני קווים שגם ככה מגיעים כל יום באותה השעה כמעט. זה לא שהתדירות משחקת כאן תפקיד אם אתה מנסה פעם, פעמיים וכבר יודע מתי האוטובוס מגיע לתחנה פחות או יותר וזה מה שיוממים יודעים, הם רגילים גם לעלות לאוטובוס עם נהגים קבועים.
&nbsp
לגבי ההליכה, זה עדיין עדיף ונוסעים עושים את זה יום יום, זו העובדה. למי שאין רכב - זה עדיף, זה הכל.
&nbsp
לגבי ללכת ברגל מכפר גנים ג' לבר אילן, זה לוקח כחצי שעה ממחלף אונו,אם הולכים מהר יחסית כמוני אז זה מצטמצם לכיוון ה-20 דקות.
אני לא טוען ש-53 יעיל. כתבתי "הרע במיעוטו".
למי שאין רכב, המצב קשה ואין שום פתרון יעיל. אתה מנסה להציג את מחלף אונו כפתרון יעיל, אבל הוא לא. למי שיש רכב ועל אחת כמה וכמה למי שאין לו רכב.
ולא כל היוממים צריכים את האוטובוס בין 6 ל-7:15 בבוקר. מה עם יוממים שצריכים אותו בין 7:30 ל-9:00?
בא ניקח סטודנטים בבר אילן. איזה אחוז מהם מתחילים ללמוד בין 7 ל-8 בבוקר?
אז שוב אתה מציג מצג לא נכון. גם לגבי יוממים זה לא אפשרי בנוחות, מלבד היוממים של בין 6 ל-7 בבוקר.
זו עובדה - אין קישוריות נוחה בין כפר גנים ג' למחלף אונו ולבר אילן. וגם מה שאתה מציג מתבסס על קישור משמעותי של קו "11" שאתה אולי מאוד אוהב, אבל הרוב לא ממש מתים עליו.
אתה הרי יודע את זה היטב, אבל כנראה לשם הויכוח אתה ממשיך להציג כאילו יש.
אני הצגתי את הפתרונות של מי שיש לו רכב כדי להדגיש מה המצב האמיתי של מי שאין לו.
 

olli3

New member
מנהל
187 ו350, הבנתי שלא מגיעים לבר אילן ב7:30 אלא אחרי.

אני לא טוען ש-53 יעיל. כתבתי "הרע במיעוטו".
למי שאין רכב, המצב קשה ואין שום פתרון יעיל. אתה מנסה להציג את מחלף אונו כפתרון יעיל, אבל הוא לא. למי שיש רכב ועל אחת כמה וכמה למי שאין לו רכב.
ולא כל היוממים צריכים את האוטובוס בין 6 ל-7:15 בבוקר. מה עם יוממים שצריכים אותו בין 7:30 ל-9:00?
בא ניקח סטודנטים בבר אילן. איזה אחוז מהם מתחילים ללמוד בין 7 ל-8 בבוקר?
אז שוב אתה מציג מצג לא נכון. גם לגבי יוממים זה לא אפשרי בנוחות, מלבד היוממים של בין 6 ל-7 בבוקר.
זו עובדה - אין קישוריות נוחה בין כפר גנים ג' למחלף אונו ולבר אילן. וגם מה שאתה מציג מתבסס על קישור משמעותי של קו "11" שאתה אולי מאוד אוהב, אבל הרוב לא ממש מתים עליו.
אתה הרי יודע את זה היטב, אבל כנראה לשם הויכוח אתה ממשיך להציג כאילו יש.
אני הצגתי את הפתרונות של מי שיש לו רכב כדי להדגיש מה המצב האמיתי של מי שאין לו.
187 ו350, הבנתי שלא מגיעים לבר אילן ב7:30 אלא אחרי.
ויש שצריכים להגיע לבר אילן לשיעור של 8:15, לא מעט למען האמת. ובר אילן לא מקום כל כך קטן...
&nbsp
אבל זה לא העניין. אני לא רואה את תושבי כפר גנים ג' בהמוניהם הולכים לשלם פי 3 על נסיעה ברכבת זה אחד. או שהם מחליפים קווים בשניידר או שמי שמוכן ללכת (לא הרוב אבל גם לא מעט) מחליפים במחלף אונו או בבר אילן.
&nbsp
אני לא אומר שהמצב מושלם, אבל במצב בשעות מסויימות ליוממים - בגדר אפשרי לביצוע.
&nbsp
אני מבין את הצגת הפתרונות שלך ואני מודע לכך שבלי רכב באמת פשוט לא כדאי לגור בכפר גנים ג'. אבל בכל זאת, למי שאין יש כמה פתרונות ופתרון לש נסיעה ברכבת הוא הכי גרוע ויותר יעיל מכך זה להחליף בשניידר או להחליף במחלף אונו או בר אילן - זה הכל. יותר יעיל מבחינת זמן ומבחינת עלות בעיקר, לא תמיד מבחינת נוחות.
 
לא הבנת נכון - 5 מתוך 6 הנסיעות מגיעות לבר אילן לפני 7:30

187 ו350, הבנתי שלא מגיעים לבר אילן ב7:30 אלא אחרי.
ויש שצריכים להגיע לבר אילן לשיעור של 8:15, לא מעט למען האמת. ובר אילן לא מקום כל כך קטן...
&nbsp
אבל זה לא העניין. אני לא רואה את תושבי כפר גנים ג' בהמוניהם הולכים לשלם פי 3 על נסיעה ברכבת זה אחד. או שהם מחליפים קווים בשניידר או שמי שמוכן ללכת (לא הרוב אבל גם לא מעט) מחליפים במחלף אונו או בבר אילן.
&nbsp
אני לא אומר שהמצב מושלם, אבל במצב בשעות מסויימות ליוממים - בגדר אפשרי לביצוע.
&nbsp
אני מבין את הצגת הפתרונות שלך ואני מודע לכך שבלי רכב באמת פשוט לא כדאי לגור בכפר גנים ג'. אבל בכל זאת, למי שאין יש כמה פתרונות ופתרון לש נסיעה ברכבת הוא הכי גרוע ויותר יעיל מכך זה להחליף בשניידר או להחליף במחלף אונו או בר אילן - זה הכל. יותר יעיל מבחינת זמן ומבחינת עלות בעיקר, לא תמיד מבחינת נוחות.
לא הבנת נכון - 5 מתוך 6 הנסיעות מגיעות לבר אילן לפני 7:30
הנה שעות ההגעה לבר אילן להמחשה:
350 06:31
350 06:56
187 07:22
287 07:25
350 07:26
187 09:27

אף נסיעה שמגיעה בתחום שעות מבוקש ביותר שבין 7:30 ל-9:00.
זה המצב.
 

olli3

New member
מנהל
הבנתי טוב מאד, אתה מעתיק זמני הגעה משוערים, אני מדבר ראסמי.

לא הבנת נכון - 5 מתוך 6 הנסיעות מגיעות לבר אילן לפני 7:30
הנה שעות ההגעה לבר אילן להמחשה:
350 06:31
350 06:56
187 07:22
287 07:25
350 07:26
187 09:27

אף נסיעה שמגיעה בתחום שעות מבוקש ביותר שבין 7:30 ל-9:00.
זה המצב.
הבנתי טוב מאד, אתה מעתיק זמני הגעה משוערים, אני מדבר ראסמי.
אוטובוס שיוצא מבית רבקה בשעה 7:10 לא מגיע לבר אילן ב7:26. ו187 שיוצא לפני כן מהדר גנים לא יגיע ב7:22 לבר אילן. אני לא ער בשעות האלו אבל אתה יכול לבדוק מחר בבוקר עם אפליקציה או עם אתר האינטרנט של איפה בוס מתי הם מגיעים לבר אילן. אני רק ניזון מאנשים שנוסעים בקווים האלו ודיווחו לי בעבר על זמני הנסיעה וברור לי שמאז המצב לא השתפר עם איכלוס של בניינים נוספים שמעמיסים על תשתית הכבישים בשכונה יותר.
&nbsp
כתוב ש377 נוסע מבאר שבע לראשון לציון שעה ו36 דקות כשבפועל זה כשעתיים ורבע - שעתיים וחצי ויכול לקחת גם יותר, אז מה?
&nbsp
כתוב ש601 נוסע מהמרכזית בת"א לתחנה הראשונה במסגר בזמן נסיעה שעולה על 10 דקות, זה קורה בפועל? לא.
&nbsp
רוצה עוד דוגמאות? יש בשפע.
 
גם אם האוטובוס מאחר ב-10-20 דקות זה לא ממש משנה

הבנתי טוב מאד, אתה מעתיק זמני הגעה משוערים, אני מדבר ראסמי.
אוטובוס שיוצא מבית רבקה בשעה 7:10 לא מגיע לבר אילן ב7:26. ו187 שיוצא לפני כן מהדר גנים לא יגיע ב7:22 לבר אילן. אני לא ער בשעות האלו אבל אתה יכול לבדוק מחר בבוקר עם אפליקציה או עם אתר האינטרנט של איפה בוס מתי הם מגיעים לבר אילן. אני רק ניזון מאנשים שנוסעים בקווים האלו ודיווחו לי בעבר על זמני הנסיעה וברור לי שמאז המצב לא השתפר עם איכלוס של בניינים נוספים שמעמיסים על תשתית הכבישים בשכונה יותר.
&nbsp
כתוב ש377 נוסע מבאר שבע לראשון לציון שעה ו36 דקות כשבפועל זה כשעתיים ורבע - שעתיים וחצי ויכול לקחת גם יותר, אז מה?
&nbsp
כתוב ש601 נוסע מהמרכזית בת"א לתחנה הראשונה במסגר בזמן נסיעה שעולה על 10 דקות, זה קורה בפועל? לא.
&nbsp
רוצה עוד דוגמאות? יש בשפע.
גם אם האוטובוס מאחר ב-10-20 דקות זה לא ממש משנה
אם יש איחור אז המקבץ המשולש של 187, 287, 350 שנוסע פחות או יותר ביחד, יאחר כולו.
ולאיחור יש גם צד שני, שמי שצריך להגיע לתל אביב למשל עד שעה X, לא באמת יכול לסמוך על המקבץ הזה.
עדיין פיזור הנסיעות הוא גרוע ביותר
זמני ההגעה המשוערים ממחישים את פיזור הנסיעות גם עם זמני ההגעה בפועל שונים.
השורה התחתונה זהה - הקישור למחלף אונו ולבר אילן גרוע ומצומצם לפרק זמן צר מאוד במהלך היום.
 

olli3

New member
מנהל
זה לא אם, זה קבוע. גם ברכבת מבית רבקה לבר אילן במסלול

גם אם האוטובוס מאחר ב-10-20 דקות זה לא ממש משנה
אם יש איחור אז המקבץ המשולש של 187, 287, 350 שנוסע פחות או יותר ביחד, יאחר כולו.
ולאיחור יש גם צד שני, שמי שצריך להגיע לתל אביב למשל עד שעה X, לא באמת יכול לסמוך על המקבץ הזה.
עדיין פיזור הנסיעות הוא גרוע ביותר
זמני ההגעה המשוערים ממחישים את פיזור הנסיעות גם עם זמני ההגעה בפועל שונים.
השורה התחתונה זהה - הקישור למחלף אונו ולבר אילן גרוע ומצומצם לפרק זמן צר מאוד במהלך היום.
זה לא אם, זה קבוע. גם ברכבת מבית רבקה לבר אילן במסלול
של 350 זה לא ייקח רבע שעה.
&nbsp
תחליט, או שאתה אומר שהקישור לא מתאים ליוממים שרוצים להגיע לבר אילן לשיעור של 8:15 או שאתה אומר דברים לגבי פיזור הנסיעות.
&nbsp
יש שעת שיא להגעה ללימודים ולעבודה והיא עד 8 בבוקר -הקווים עונים על חלק דיי מירבי מהביקושים האלו ואני יכול להגיד לך שמ350 ומ187 רבים יורדים בבר אילן כדי להחליף לקווים אחרים, מי שממיך עם 350 צריך בדרך כלל להגיע לז'בוטינסקי.
 

rans778

New member
חברים - מה שעשו כאן לאם המושבות זה פשוט הזוי

זו בדיוק הבעיה, וועדי שכונות מסתכלים על עצמם ומה עם כלל
המערכת?
&nbsp
טוב נו, לפחות זה לא כמו קו 29 הדפוק שהוקם בדיוק מיוזמות דומות כאלו.
&nbsp
לתושבי אם המושבות זה טוב ולא טוב. זה טוב עבור נוסעים פוטנציאלים ופחות טוב לנוסעים קיימים. גם האמינות של קו שיוצא מתוך השכונה לעומת קו שיוצא מתחנת הרכבת תיפגע משמעותית! לא רק בשעות השיא אלא בעיקר כשמגיעה רכבת לתחנת הרכבת. יכולים להגיע בקלות חור בלו"ז של פי שניים מהזמנים של הלו"ז כי האוטובוס תקוע בפקק של לצאת מתחנת הרכבת.
&nbsp
לתושבי כפר גנים, לא מאמין שהמוניהם יסעו ב53, מי שכל כך רוצה לנסוע לת"א במהירות שיחליף ל56/472 ולא יקרה כלום עם ההליכה של ה-4 דקות האלו בין התחנות אטו יסעו ב350 ויחליפו לקווים שונים בבר אילן לת"א.
&nbsp
לא מאמין שהרבה אנשים יסעו ברכבת וקו 53 יקרוס לגמרי וישאיר נוסעים בתחנות, זו הכוונה. אז יסעו יותר, אבל לא בהמוניהם. כי כמו שאתה אומר, זו זוועה של נסיעה, ארוכה וטיולית ומי שיש באפשרתו שרק יקפיצו אותו לרכבת, אולי ינסה את קו 53 פעם, אבל מיד יבין שזה לא זה. לא הכל עניין של חניה, הרבה מורידים מישהו וממשיכים עם הרכב ליום שלהם.
חברים - מה שעשו כאן לאם המושבות זה פשוט הזוי
האריכו לנו את הגישה למרכז העיר ולת. המרכזית ב-20 דק' לפחות לכל כיוון.
44 כבר לא יעבור בגיסין.
ראו הפוסט שלי בפייסבוק של ראש העיר.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152903189051880&set=o.237630066265344&type=1
למעשה בכך לא רק דפקו את תושבי אם המושבות, אלא גם את כל מי שרוצה להתנייד מת. רכבת קרית אריה לתחנה המרכזית ב-שני הכיוונים במיוחד בשעות הפחות עמוסות.
 
זה נכון, אני מסכים איתך. אבל כנראה היו לחצים כבדים לקשר את

חברים - מה שעשו כאן לאם המושבות זה פשוט הזוי
האריכו לנו את הגישה למרכז העיר ולת. המרכזית ב-20 דק' לפחות לכל כיוון.
44 כבר לא יעבור בגיסין.
ראו הפוסט שלי בפייסבוק של ראש העיר.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152903189051880&set=o.237630066265344&type=1
למעשה בכך לא רק דפקו את תושבי אם המושבות, אלא גם את כל מי שרוצה להתנייד מת. רכבת קרית אריה לתחנה המרכזית ב-שני הכיוונים במיוחד בשעות הפחות עמוסות.
זה נכון, אני מסכים איתך. אבל כנראה היו לחצים כבדים לקשר את
מרכז העיר לתחנת הרכבת ואולי גם לחצים מכיוון נווה גן.
ויכול להיות שהייתה כאן גם מטרה סמויה של משרד התחבורה שאולי עוד ניחשף אליה בעתיד הלא רחוק.
שים לב שהמסלול החדש של קו 44 בין התחנה המרכזית לצומת יצחק שדה - ז'בוטינסקי זהה למסלול של 49 ו-66.
האם זה מרמז משהו? נדע בעתיד...
 

rans778

New member
גם את המטרה הזו זה לא מספק

זה נכון, אני מסכים איתך. אבל כנראה היו לחצים כבדים לקשר את
מרכז העיר לתחנת הרכבת ואולי גם לחצים מכיוון נווה גן.
ויכול להיות שהייתה כאן גם מטרה סמויה של משרד התחבורה שאולי עוד ניחשף אליה בעתיד הלא רחוק.
שים לב שהמסלול החדש של קו 44 בין התחנה המרכזית לצומת יצחק שדה - ז'בוטינסקי זהה למסלול של 49 ו-66.
האם זה מרמז משהו? נדע בעתיד...
גם את המטרה הזו זה לא מספק
כל מי שרוצה להגיע מת. מרכזית פ"ת לרכבת יתקשה כעת.
גם מהעירייה יהיה קשה יותר להערכתי.
היחידים שירוויחו הם תושבי יצחק שדה אולי.
וכמובן תושבי רח' לודיוב צפון (כמה בניינים ספורים) שרוצים להגיע למרכז העיר.
 
לא בדיוק

גם את המטרה הזו זה לא מספק
כל מי שרוצה להגיע מת. מרכזית פ"ת לרכבת יתקשה כעת.
גם מהעירייה יהיה קשה יותר להערכתי.
היחידים שירוויחו הם תושבי יצחק שדה אולי.
וכמובן תושבי רח' לודיוב צפון (כמה בניינים ספורים) שרוצים להגיע למרכז העיר.
לא בדיוק
גם מציר ההסתדרות-פרנקפורטר תהיה נגישות לרכבת ובצומת ההסתדרות-חיים עוזר והסתדרות-פרנקפורטר-רוטשילד עוברים הרבה קווים גם מאזורים מזרחיים ודרומיים של העיר.
קו 44 שימש עד היום כמעט רק את תושבי הדר המושבות הותיקה והחדשה. כעת הוא ישמש יותר נוסעים משכונות אחרות וממרכז העיר.
אין ספק שלתושבי הדר המושבות החדשה היה עדיף קו שנוסע דרך גיסין לתחנה המרכזית וממנה לבר כוכבא וחיים עוזר.
לדעתי השינוי ב-44 נובע משיקולים של מספר גורמים שאחד מהם הוא משרד התחבורה עצמו.
 

rans778

New member
סליחה, אני מאוד מצטער

לא בדיוק
גם מציר ההסתדרות-פרנקפורטר תהיה נגישות לרכבת ובצומת ההסתדרות-חיים עוזר והסתדרות-פרנקפורטר-רוטשילד עוברים הרבה קווים גם מאזורים מזרחיים ודרומיים של העיר.
קו 44 שימש עד היום כמעט רק את תושבי הדר המושבות הותיקה והחדשה. כעת הוא ישמש יותר נוסעים משכונות אחרות וממרכז העיר.
אין ספק שלתושבי הדר המושבות החדשה היה עדיף קו שנוסע דרך גיסין לתחנה המרכזית וממנה לבר כוכבא וחיים עוזר.
לדעתי השינוי ב-44 נובע משיקולים של מספר גורמים שאחד מהם הוא משרד התחבורה עצמו.
סליחה, אני מאוד מצטער
ההסתדרות, חיים עוזר, כולם רוויים בתחבורה ציבורית.
אז אני מבין שרוצים קישור לרכבת מכל מקום, אבל אי אפשר לקחת את זה ממקום אחר.
אנחנו באם המושבות, אין לנו תחבורה נורמלית למרכז העיר, וגם לא לערי המרכז.
אנחנו לא אשמים שוויתרו על הרעיון של להקים ת. רכבת בת. המרכזית, ולא מקובל עלי שמורידים לנו את התשומות.
השינוי הזה פשוט הזוי ואנחנו נעמוד על קיום הבטחת מ. התחבורה לבצע אותו באמצעות קו 25 כפי שהובטח.
 

olli3

New member
מנהל
אתם באם המושבות, יש לכם שכונה שלא מותאמת לתח"צ גם ככה.

סליחה, אני מאוד מצטער
ההסתדרות, חיים עוזר, כולם רוויים בתחבורה ציבורית.
אז אני מבין שרוצים קישור לרכבת מכל מקום, אבל אי אפשר לקחת את זה ממקום אחר.
אנחנו באם המושבות, אין לנו תחבורה נורמלית למרכז העיר, וגם לא לערי המרכז.
אנחנו לא אשמים שוויתרו על הרעיון של להקים ת. רכבת בת. המרכזית, ולא מקובל עלי שמורידים לנו את התשומות.
השינוי הזה פשוט הזוי ואנחנו נעמוד על קיום הבטחת מ. התחבורה לבצע אותו באמצעות קו 25 כפי שהובטח.
אתם באם המושבות, יש לכם שכונה שלא מותאמת לתח"צ גם ככה.
כמו רוב השכונות החדשות במדינת ישראל שנבנו מבחינה תחבורתית - רע.
&nbsp
לגבי אי אפשר לקחת את זה מכם, למה לא? יש לכם בעלות על קו 44? המטרה היא ליצור שירות טוב יותר לכמות גדולה יותר של אנשים, הפעם אתם נפגעתם מהשינוי.
&nbsp
קו 44 במתכונת הנוכחית הוא קו לא יעיל למערכת כולה, הוא קו חצי יעיל לתושבי אם המושבות.
&nbsp
השינוי הזה הזוי עבור תושבי אם המושבות, אבל הוא לא הזוי עבור משתמשים אחרים שצריכים להגיע לאם המושבות ממקומות שונים בפתח תקווה שכרגע לא מקושרים היטב עם אם המושבות + תחנת הרכבת. אני אל יודע אם אתה מודע לכך, אבל אם המושבות הפכה להיות יעד נסיעות לא קטן עבור תושבי העיר וגם שלא עבור תושבי העיר ונדרש אליה קישור מהיר ממקומות מרכזיים בפתח תקווה שמאפשרים החלפה לקווים אחרים.
&nbsp
אז נכון, שתושבי אם המושבות שמשתמשים בקו 44 שמבוצע על ידי מיניבוסים והתדירות שלו לא תדירות מספקת, יפסידו קישור ישיר למרכזית, אבל הם תמיד יוכלו לצאת כעת לז'בוטינסקי טוב יותר ולהחליף לקווים רבים יותר ליעדים רבים עוד יותר ברחבי גוש דן כולו ובפתח תקווה בפרט - על חשבון זמן מעט ארוך יותר עבור אלו שהיה להם ממש חשוב להגיע למרכזית הכי מהיר שיש. וכמשמדובר במיניבוסים שפועלים בתדירות של כל 20 דקות אנחנו יודעים שהמונים היו נוסעים בקו 44, ברור...
&nbsp
בקיצור, שיהיה לכם בהצלחה, תקבלו את השינוי שהובטח לכם אולי בתשומות הבאות. השינוי לא יבוטל אלא אם כן, תארגנו כמה מאות מתושבי השכונה להפגנה גדולה שתמנע מהאוטובוסים בקו 44 החדש לצאת לדרכם כמחאה על השינוי. ומכיוון שזה לא יקרה, כי אין מאות אנשים שכל כך אכפת להם מהתחבורה הציבורית באם המושבות שהם יהיו מוכנים להפסיד לימודים או יום עבודה או יום לימודים, אז... לא ישתנה דבר בחודשים הקרובים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה