כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
זו בדיוק הבעיה, וועדי שכונות מסתכלים על עצמם ומה עם כלל

דווקא בהדר (אם) המושבות לא מרוצים מהשינויים
בכפר גנים הרבה יותר מרוצים מהשינוי של 53.
אני, אגב, לא מת על מישמש של ליסוע בין כפר גנים לרכבת עם טיול שנתי ברחבי הדר המושבות באמצע, אבל זו עובדה שהרבה מתושבי כפר גנים ג' רצו את ההארכה הזו של 53.
אני אסביר לך מדוע כן יסעו ב-53. מכיוון שיש בעיה רצינית של חניה בתחנת קרית אריה. לי קורה הרבה פעמים שאני נוסע עד תחנת בני ברק בגלל שאין בקרית אריה חניה.
ברור שאם היה מכפר גנים ג' קו נורמלי לת"א, אז היו מעדיפים ליסוע ישר לת"א כולל מי שרוצה ליסוע ברכבת ליעד אחר, אבל אם צריך את 53 בשביל להגיע לקו אוטובוס לת"א ואם יש בעיית חניה בקרית אריה, אז כן ישתמשו ב-53 על מנת להגיע לרכבת (גם עם הסיבוב בהדר המושבות).
כך שבכל מקרה מדובר בשיפור עבור כפר גנים ג' לעומת המצב היום.

ובנוסף, זו גם אלטרנטיבה לחוויות נסיעה בז'בוטינסקי הקדוש על העבודות שבו.
זו בדיוק הבעיה, וועדי שכונות מסתכלים על עצמם ומה עם כלל
המערכת?
&nbsp
טוב נו, לפחות זה לא כמו קו 29 הדפוק שהוקם בדיוק מיוזמות דומות כאלו.
&nbsp
לתושבי אם המושבות זה טוב ולא טוב. זה טוב עבור נוסעים פוטנציאלים ופחות טוב לנוסעים קיימים. גם האמינות של קו שיוצא מתוך השכונה לעומת קו שיוצא מתחנת הרכבת תיפגע משמעותית! לא רק בשעות השיא אלא בעיקר כשמגיעה רכבת לתחנת הרכבת. יכולים להגיע בקלות חור בלו"ז של פי שניים מהזמנים של הלו"ז כי האוטובוס תקוע בפקק של לצאת מתחנת הרכבת.
&nbsp
לתושבי כפר גנים, לא מאמין שהמוניהם יסעו ב53, מי שכל כך רוצה לנסוע לת"א במהירות שיחליף ל56/472 ולא יקרה כלום עם ההליכה של ה-4 דקות האלו בין התחנות אטו יסעו ב350 ויחליפו לקווים שונים בבר אילן לת"א.
&nbsp
לא מאמין שהרבה אנשים יסעו ברכבת וקו 53 יקרוס לגמרי וישאיר נוסעים בתחנות, זו הכוונה. אז יסעו יותר, אבל לא בהמוניהם. כי כמו שאתה אומר, זו זוועה של נסיעה, ארוכה וטיולית ומי שיש באפשרתו שרק יקפיצו אותו לרכבת, אולי ינסה את קו 53 פעם, אבל מיד יבין שזה לא זה. לא הכל עניין של חניה, הרבה מורידים מישהו וממשיכים עם הרכב ליום שלהם.
 
אולי לך זו הליכה של 4 דקות. לא כולם olli3

זו בדיוק הבעיה, וועדי שכונות מסתכלים על עצמם ומה עם כלל
המערכת?
&nbsp
טוב נו, לפחות זה לא כמו קו 29 הדפוק שהוקם בדיוק מיוזמות דומות כאלו.
&nbsp
לתושבי אם המושבות זה טוב ולא טוב. זה טוב עבור נוסעים פוטנציאלים ופחות טוב לנוסעים קיימים. גם האמינות של קו שיוצא מתוך השכונה לעומת קו שיוצא מתחנת הרכבת תיפגע משמעותית! לא רק בשעות השיא אלא בעיקר כשמגיעה רכבת לתחנת הרכבת. יכולים להגיע בקלות חור בלו"ז של פי שניים מהזמנים של הלו"ז כי האוטובוס תקוע בפקק של לצאת מתחנת הרכבת.
&nbsp
לתושבי כפר גנים, לא מאמין שהמוניהם יסעו ב53, מי שכל כך רוצה לנסוע לת"א במהירות שיחליף ל56/472 ולא יקרה כלום עם ההליכה של ה-4 דקות האלו בין התחנות אטו יסעו ב350 ויחליפו לקווים שונים בבר אילן לת"א.
&nbsp
לא מאמין שהרבה אנשים יסעו ברכבת וקו 53 יקרוס לגמרי וישאיר נוסעים בתחנות, זו הכוונה. אז יסעו יותר, אבל לא בהמוניהם. כי כמו שאתה אומר, זו זוועה של נסיעה, ארוכה וטיולית ומי שיש באפשרתו שרק יקפיצו אותו לרכבת, אולי ינסה את קו 53 פעם, אבל מיד יבין שזה לא זה. לא הכל עניין של חניה, הרבה מורידים מישהו וממשיכים עם הרכב ליום שלהם.
אולי לך זו הליכה של 4 דקות. לא כולם olli3
בהליכה ממוצעת המעבר בין התחנות לוקח יותר מפי 2 (וזה רק בכיוון מהשכונה החוצה, בכיוון ההפוך המרחק בין התחנות גדול יותר).
וזו הליכה מאוד "נעימה" בימים חמים או בימי גשם.
ולגבי 350 - אתה יודע בדיוק כמה הקו הזה שמיש. שמישות של שעה אחת ביממה בבוקר ובכוון ההפוך שמישות של 3 שעות בתדירות של נסיעה בשעה.
בבקשה - שיהפכו את 350 לקו בתדירות של לפחות פעם בחצי שעה במהלך כל היום.
כל עוד לא דואגים לקישור נורמלי של כפר גנים ג' לאזור בר אילן ו/או לתל אביב, צריך לעשות לפחות דברים אחרים. גם לכפר גנים ג' מגיעה תחבורה ציבורית נורמלית ולא בעוד 2-3-4 שנים, אלא כבר לפני 2-3-4 שנים. אז מלבד ועד השכונה, גם העיריה, ראש העיריה ומשרד התחבורה הסתכלו על כלל המערכת והגיעו למסקנה שבמצב הנוכחי צריך להאריך את 53 לרכבת. זה בהחלט לא מספיק, אבל זה שיפור.

קו 53 לא יקרוס, כי קו 44 ישמש כעת את תושבי הדר המושבות הרבה יותר ועל חשבון השימוש שלהם ב-53. הם לא ישתמשו יותר ב-53 על מנת ליסוע למרכז העיר. גם תושבי נווה גן ישתמשו יותר ב-44 ופחות ב-53. 53 ישמש את תושבי הדר המושבות בעיקר על מנת להגיע לאזור הקניון הגדול ובילינסון.
מה שכן, יצטרכו להחליף את המיניבוסים של 44 באוטובוסים.
 

rans778

New member
התכוונת ששום דבר לא ישמש את אם המושבות

אולי לך זו הליכה של 4 דקות. לא כולם olli3
בהליכה ממוצעת המעבר בין התחנות לוקח יותר מפי 2 (וזה רק בכיוון מהשכונה החוצה, בכיוון ההפוך המרחק בין התחנות גדול יותר).
וזו הליכה מאוד "נעימה" בימים חמים או בימי גשם.
ולגבי 350 - אתה יודע בדיוק כמה הקו הזה שמיש. שמישות של שעה אחת ביממה בבוקר ובכוון ההפוך שמישות של 3 שעות בתדירות של נסיעה בשעה.
בבקשה - שיהפכו את 350 לקו בתדירות של לפחות פעם בחצי שעה במהלך כל היום.
כל עוד לא דואגים לקישור נורמלי של כפר גנים ג' לאזור בר אילן ו/או לתל אביב, צריך לעשות לפחות דברים אחרים. גם לכפר גנים ג' מגיעה תחבורה ציבורית נורמלית ולא בעוד 2-3-4 שנים, אלא כבר לפני 2-3-4 שנים. אז מלבד ועד השכונה, גם העיריה, ראש העיריה ומשרד התחבורה הסתכלו על כלל המערכת והגיעו למסקנה שבמצב הנוכחי צריך להאריך את 53 לרכבת. זה בהחלט לא מספיק, אבל זה שיפור.

קו 53 לא יקרוס, כי קו 44 ישמש כעת את תושבי הדר המושבות הרבה יותר ועל חשבון השימוש שלהם ב-53. הם לא ישתמשו יותר ב-53 על מנת ליסוע למרכז העיר. גם תושבי נווה גן ישתמשו יותר ב-44 ופחות ב-53. 53 ישמש את תושבי הדר המושבות בעיקר על מנת להגיע לאזור הקניון הגדול ובילינסון.
מה שכן, יצטרכו להחליף את המיניבוסים של 44 באוטובוסים.
התכוונת ששום דבר לא ישמש את אם המושבות
נראה לך שמישהו יסע עם 44 למרכז העיר שעה, דרך יצחק שדה?
עד היום הגענו למרכזית ב-10 דק'.
אם כבר ניסע עם 67 ממתחם תנובה בנסיעות המועטות שלו.
פשוט שינוי שלחלוטין לא תואם את צרכינו, תושבי אם המושבות ואנו מתכוונים לעשות הכל כדי לשנותו.
התכנית המקורית היתה להאריך את קו 25, על גבי המסלול של 44.
זה הובטל לנו רק לפני חודש וחצי במסגרת המכרז ע"י אסי סוזנה, ולדעתי לא יקר בהרבה לקילומטר נסועה מהשינוי הלא רצוי שנעשה כאן.
 
אתה מדבר על אם המושבות החדשה

התכוונת ששום דבר לא ישמש את אם המושבות
נראה לך שמישהו יסע עם 44 למרכז העיר שעה, דרך יצחק שדה?
עד היום הגענו למרכזית ב-10 דק'.
אם כבר ניסע עם 67 ממתחם תנובה בנסיעות המועטות שלו.
פשוט שינוי שלחלוטין לא תואם את צרכינו, תושבי אם המושבות ואנו מתכוונים לעשות הכל כדי לשנותו.
התכנית המקורית היתה להאריך את קו 25, על גבי המסלול של 44.
זה הובטל לנו רק לפני חודש וחצי במסגרת המכרז ע"י אסי סוזנה, ולדעתי לא יקר בהרבה לקילומטר נסועה מהשינוי הלא רצוי שנעשה כאן.
אתה מדבר על אם המושבות החדשה
לאם המושבות הותיקה ולנוה גן, השינוי בקו 44 כן טוב.
ובהחלט היה הגיוני להאריך את 25. אין לי מושג למה לא עושים את זה.
 

olli3

New member
מנהל
כי התשומות נלקחו עבור 53 ו44... אי אפשר לתת את הכל, זו הבעיה

אתה מדבר על אם המושבות החדשה
לאם המושבות הותיקה ולנוה גן, השינוי בקו 44 כן טוב.
ובהחלט היה הגיוני להאריך את 25. אין לי מושג למה לא עושים את זה.
כי התשומות נלקחו עבור 53 ו44... אי אפשר לתת את הכל, זו הבעיה
זו הבעיה עם התשומות הקטנות האלו שמגיעות כל כמה חודשים ותפקידן לשפר את השירות הקיים בעיקר על ידי הוספת נסיעות ללו"ז או הארכת מסלולים.
 
ומהיכן הגיעו התשומות לקווים החדשים של מטרופולין?

כי התשומות נלקחו עבור 53 ו44... אי אפשר לתת את הכל, זו הבעיה
זו הבעיה עם התשומות הקטנות האלו שמגיעות כל כמה חודשים ותפקידן לשפר את השירות הקיים בעיקר על ידי הוספת נסיעות ללו"ז או הארכת מסלולים.
ומהיכן הגיעו התשומות לקווים החדשים של מטרופולין?
מדוע בפ"ת מספרים כל הזמן על בעיה עם תשומות קטנות כאלו שמגיעות?
מתי כבר ידאגו לתשומות גדולות כאלו עבור העיר השישית בגודלה במדינה?
עוד 2-3-4 שנים?
האמת, נמאס כבר לשמוע על הפלסטרים הללו.
לפ"ת לא מגיע פחות מאשר לערי השרון.
 

olli3

New member
מנהל
כי המערכת בפתח תקווה גרועה, זה למה.

ומהיכן הגיעו התשומות לקווים החדשים של מטרופולין?
מדוע בפ"ת מספרים כל הזמן על בעיה עם תשומות קטנות כאלו שמגיעות?
מתי כבר ידאגו לתשומות גדולות כאלו עבור העיר השישית בגודלה במדינה?
עוד 2-3-4 שנים?
האמת, נמאס כבר לשמוע על הפלסטרים הללו.
לפ"ת לא מגיע פחות מאשר לערי השרון.
כי המערכת בפתח תקווה גרועה, זה למה.
כשאתה מוסיף תשומות למערכת שנפח פעילותה הוגדל לא מעט במכרז של קווי השרון בו זכתה מטרופולין וכשיש לך סך של קילומטרים ואתה יכול לשחק איתם "איך שבא לך" - יש לך גמישות יתר בשינויים ופתיחת קווים חדשים.
&nbsp
כשהפידיון הוא של המפעיל והכסף שאתה תשלם לו עבור קו שיסע עם 10-15 נוסעים יהיה סובסידיה גדולה מידי, אתה לא תפעיל את הקו הזה אלא תפנה את כל התשומות שיש לך לטיפול בקווים קורסים או פתיחת קישור לשכונה חדשה, איזור תעשיה חדש וכו' על ידי הארכת קו קיים או פתיחת קו חדש בלית ברירה.
&nbsp
בשורה התחתונה, זה כמו שאנחנו בנגב לא יכולים להשוות בין מכרז הנגב המערבי הישן לבין מכרז הנגב החדש שבו זכתה מטרופולין ובו נפתחים קווים חדשים כל כמה חודשים, נסגרים אחרים, יש שינויי לו"ז רבים, וכו' וכו'. בעוד בנגב המערבי כל כמה זמן מוסיפים נסיעות לקווים קיימים ותו לא, במיוחד בקווים שקורסים לחלוטין ומשאירים נוסעים בתחנות.
&nbsp
אתה מתכחש לזה אולי, אבל זה ההבדל ואין מה לעשות עם זה חוץ מלקחת את כל התשומות של מחזור מרכז ולהעביר את כולן לפתח תקווה - דבר שלא יקרה ולא פייר בעצם.
 
והתפקיד של מי להפוך את המערכת בפ"ת מגרועה לטובה?

כי המערכת בפתח תקווה גרועה, זה למה.
כשאתה מוסיף תשומות למערכת שנפח פעילותה הוגדל לא מעט במכרז של קווי השרון בו זכתה מטרופולין וכשיש לך סך של קילומטרים ואתה יכול לשחק איתם "איך שבא לך" - יש לך גמישות יתר בשינויים ופתיחת קווים חדשים.
&nbsp
כשהפידיון הוא של המפעיל והכסף שאתה תשלם לו עבור קו שיסע עם 10-15 נוסעים יהיה סובסידיה גדולה מידי, אתה לא תפעיל את הקו הזה אלא תפנה את כל התשומות שיש לך לטיפול בקווים קורסים או פתיחת קישור לשכונה חדשה, איזור תעשיה חדש וכו' על ידי הארכת קו קיים או פתיחת קו חדש בלית ברירה.
&nbsp
בשורה התחתונה, זה כמו שאנחנו בנגב לא יכולים להשוות בין מכרז הנגב המערבי הישן לבין מכרז הנגב החדש שבו זכתה מטרופולין ובו נפתחים קווים חדשים כל כמה חודשים, נסגרים אחרים, יש שינויי לו"ז רבים, וכו' וכו'. בעוד בנגב המערבי כל כמה זמן מוסיפים נסיעות לקווים קיימים ותו לא, במיוחד בקווים שקורסים לחלוטין ומשאירים נוסעים בתחנות.
&nbsp
אתה מתכחש לזה אולי, אבל זה ההבדל ואין מה לעשות עם זה חוץ מלקחת את כל התשומות של מחזור מרכז ולהעביר את כולן לפתח תקווה - דבר שלא יקרה ולא פייר בעצם.
והתפקיד של מי להפוך את המערכת בפ"ת מגרועה לטובה?
עוד כמה זמן נשמע את התירוץ הזה על מכרז ישן לעומת מכרז חדש?
כמה פתח תקוה עוד תצטרך לשמוע את התירוץ הזה לפני שיבוא השינוי המיוחל?
התפקיד של משרד התחבורה לא לתרץ את המצב הגרוע אלא לשנות אותו.
ותושבי פתח תקוה בהחלט צריכים ללחוץ עליו לעשות זאת - זה התפקיד שלהם.
לכן את הטענות צריך להפנות למשרד התחבורה ולא לתושבי פ"ת.

אני לא מתכחש, אבל אני פשוט לא מקבל יותר את התירוץ הזה. אני דורש ממשרד התחבורה לדאוג לשינוי המצב ולא להמשיך לתרץ אותו פעם אחר פעם.
אם תושבי פ"ת לא ילחצו, משרד התחבורה ימשיך לתרץ ולתרץ ולתרץ.

מכרז הנגב המערבי *החדש* אגב כבר פורסם.
 

olli3

New member
מנהל
פורסם אבל לא הופעל, אז המצב הקיים אותו הדבר.

והתפקיד של מי להפוך את המערכת בפ"ת מגרועה לטובה?
עוד כמה זמן נשמע את התירוץ הזה על מכרז ישן לעומת מכרז חדש?
כמה פתח תקוה עוד תצטרך לשמוע את התירוץ הזה לפני שיבוא השינוי המיוחל?
התפקיד של משרד התחבורה לא לתרץ את המצב הגרוע אלא לשנות אותו.
ותושבי פתח תקוה בהחלט צריכים ללחוץ עליו לעשות זאת - זה התפקיד שלהם.
לכן את הטענות צריך להפנות למשרד התחבורה ולא לתושבי פ"ת.

אני לא מתכחש, אבל אני פשוט לא מקבל יותר את התירוץ הזה. אני דורש ממשרד התחבורה לדאוג לשינוי המצב ולא להמשיך לתרץ אותו פעם אחר פעם.
אם תושבי פ"ת לא ילחצו, משרד התחבורה ימשיך לתרץ ולתרץ ולתרץ.

מכרז הנגב המערבי *החדש* אגב כבר פורסם.
פורסם אבל לא הופעל, אז המצב הקיים אותו הדבר.
ברור, התושבים מבינים הכי טוב, התושבים יודעים מה הכי טוב לכל המחוז. התושבים רואים את עצמם ורק את עצמם, בלי ראיה מערכתית, בלי ראיה כוללת. רואים את הצרכים שלהם ותו לא.
&nbsp
מה תירוץ? יש כאן עובדות! בכל מקום בו הופעל מכרז חדש השירות השתפר פלאים, איך זה קרה? קסם? לא.
&nbsp
אתה מתכוון שמשרד התחבורה יפר חוזים מול המפעילות? אתה רוצה שמשרד התחבורה ישלם פיצויי עתק למפעילות הנוכחיות כדי להפעיל כבר את המכרז החדש?
&nbsp
מי קבע שהתחבורה הציבורית בפתח תקווה היא לשירות פתח תקוואים בלבד שהם אלו שצריכים ללחוץ על משרד התחבורה לבצע שינויים?
&nbsp
אתה יכול לדרוש עד מחר, המדינה לא תפר חוזה מול חברת קווים. המדינה גם לא תודה שהמכרזים הראשונים היו לא משהו בלשון המעטה. כאילו שבבאר שבע לא סובלים מתחבורה ציבורית מיושנת ודיי גרועה, אתה יודע כמה פניות אני מקבל על המצב הגרוע הזה? ואני משפר איפה שרק אפשר, איפה שרק ניתן לעשות קומבינות שונות כדי לשחק כמה שיותר טוב עם התשומות שיטיבו עם כמה שיותר אנשים. אבל האנשים, מה הם מבינים? רק למה אין קו 25 כל 15 דקות ולמה הוא לא פועל מאוחר בלילה ולמה הוא לא פועל במוצ"ש. ולא, כדי להפעיל אותו בתדירות כזאת ובימים כאלו שזה משהו שאין עוררים על כך שצריך, מצריך המון המון כסף ואפס טיפול בשאר הבעיות שיש בעיר.
 
בא נעזוב את הויכוח השחוק הזה - האם תושבי פתח תקוה זכאים לקבל

פורסם אבל לא הופעל, אז המצב הקיים אותו הדבר.
ברור, התושבים מבינים הכי טוב, התושבים יודעים מה הכי טוב לכל המחוז. התושבים רואים את עצמם ורק את עצמם, בלי ראיה מערכתית, בלי ראיה כוללת. רואים את הצרכים שלהם ותו לא.
&nbsp
מה תירוץ? יש כאן עובדות! בכל מקום בו הופעל מכרז חדש השירות השתפר פלאים, איך זה קרה? קסם? לא.
&nbsp
אתה מתכוון שמשרד התחבורה יפר חוזים מול המפעילות? אתה רוצה שמשרד התחבורה ישלם פיצויי עתק למפעילות הנוכחיות כדי להפעיל כבר את המכרז החדש?
&nbsp
מי קבע שהתחבורה הציבורית בפתח תקווה היא לשירות פתח תקוואים בלבד שהם אלו שצריכים ללחוץ על משרד התחבורה לבצע שינויים?
&nbsp
אתה יכול לדרוש עד מחר, המדינה לא תפר חוזה מול חברת קווים. המדינה גם לא תודה שהמכרזים הראשונים היו לא משהו בלשון המעטה. כאילו שבבאר שבע לא סובלים מתחבורה ציבורית מיושנת ודיי גרועה, אתה יודע כמה פניות אני מקבל על המצב הגרוע הזה? ואני משפר איפה שרק אפשר, איפה שרק ניתן לעשות קומבינות שונות כדי לשחק כמה שיותר טוב עם התשומות שיטיבו עם כמה שיותר אנשים. אבל האנשים, מה הם מבינים? רק למה אין קו 25 כל 15 דקות ולמה הוא לא פועל מאוחר בלילה ולמה הוא לא פועל במוצ"ש. ולא, כדי להפעיל אותו בתדירות כזאת ובימים כאלו שזה משהו שאין עוררים על כך שצריך, מצריך המון המון כסף ואפס טיפול בשאר הבעיות שיש בעיר.
בא נעזוב את הויכוח השחוק הזה - האם תושבי פתח תקוה זכאים לקבל
ממשרד התחבורה תשובה לשאלה מתי מצב התחבורה הציבורית שמשרתת אותם (בסדר, לא רק אותם, אבל גם אותם) יהיה טוב?
מתי במובן של מועד, לא של "במכרז החדש".
הטענה שלך שהתושבים רואים את עצמם ודואגים לעצמם די מגוחכת.
לא תפקיד התושבים לראות ראייה מערכתית. תפקיד התושבים לדרוש שירות טוב וכן לדאוג לעצמם. (אם אין אני לי - מי לי)
את הראייה המערכתית משרד התחבורה צריך לעשות, אבל מצטער אני לא רואה ראייה מערכתית במה שמשרד התחבורה עושה ולא עושה בפ"ת.
"אני לא ממליצה לסגור ולא ממליצה לא לסגור":- זו ראייה מערכתית? זה עיוורון.
לבטל לתושבי קרית אונו, גני תקווה ואלעד את הקישור לשוק בפ"ת זו ראיה מערכתית? זו דאגה למחוז כולו?
בהקשר של פ"ת מי שרואים את עצמם ואת עצמם בלבד אלה פקידי משרד התחבורה. זה בלט מאוד בועדות הכנסת לפני כחודש.
 

olli3

New member
מנהל
כן, הרי ידוע שהמנהלים יודעים את העבודה הכי טוב...

בא נעזוב את הויכוח השחוק הזה - האם תושבי פתח תקוה זכאים לקבל
ממשרד התחבורה תשובה לשאלה מתי מצב התחבורה הציבורית שמשרתת אותם (בסדר, לא רק אותם, אבל גם אותם) יהיה טוב?
מתי במובן של מועד, לא של "במכרז החדש".
הטענה שלך שהתושבים רואים את עצמם ודואגים לעצמם די מגוחכת.
לא תפקיד התושבים לראות ראייה מערכתית. תפקיד התושבים לדרוש שירות טוב וכן לדאוג לעצמם. (אם אין אני לי - מי לי)
את הראייה המערכתית משרד התחבורה צריך לעשות, אבל מצטער אני לא רואה ראייה מערכתית במה שמשרד התחבורה עושה ולא עושה בפ"ת.
"אני לא ממליצה לסגור ולא ממליצה לא לסגור":- זו ראייה מערכתית? זה עיוורון.
לבטל לתושבי קרית אונו, גני תקווה ואלעד את הקישור לשוק בפ"ת זו ראיה מערכתית? זו דאגה למחוז כולו?
בהקשר של פ"ת מי שרואים את עצמם ואת עצמם בלבד אלה פקידי משרד התחבורה. זה בלט מאוד בועדות הכנסת לפני כחודש.
כן, הרי ידוע שהמנהלים יודעים את העבודה הכי טוב...
ולא העובדים שלהם שמתעסקים בשטח בדברים. בדיוק כמו שיאיר לפיד מבין בכלכלה וכאילו שהוא זה שמחליט על דברים כאלו ואחרים ולא היועצים שלו ובעלי התפקידים הראסמיים, אותו הדבר במשרד התחבורה ובכל משרד אחר, גם במגזר הפרטי למען האמת זה לא כזה שונה.
&nbsp
ואתה משווה דברים גדולים לדברים קטנים. אתה אומר תושבי כל קרית אונו, אלעד וכו' אל מול תושבי שכונה X בפתח תקווה. בהחלט השוואה טובה... המטרה היא (ואני לא מסכים איתה) לקדם בכל מחיר את קו 1 ולהרגיל את הציבור לתחבורת מעברים ולהכריי את הציבור לעבור לרב קו.
&nbsp
לגבי מתי יהיה שיפור בפתח תקווה - רק אחרי ה-פעלת המכרז, בדיוק כמו שיקרה ב19.12 וימשיךל בהדרגה עם סופרבוס בעמק יזרעאל. ואין שום תשובה אחרת שאפשר לתת כי כל תשובה אחרת היא שקר. אמרתי לך אינספור שכל דבר שישתנה בפתח תקווה זה דברים קטנים ולא שינוי מערכתי כולל. צפי ביצוע להפעלת המכרז החדש - שנתיים. גם ככה הוא ממש עוד מעט מתפרסם.
 

rans778

New member
לא, לא טוב

אתה מדבר על אם המושבות החדשה
לאם המושבות הותיקה ולנוה גן, השינוי בקו 44 כן טוב.
ובהחלט היה הגיוני להאריך את 25. אין לי מושג למה לא עושים את זה.
לא, לא טוב
גם אם המושבות הוותיקה השתמשו ב-44 להגיע לת. מרכזית. היה לוקח להם אולי לא 10 דק' אלא רבע שעה ולעירייה עוד 5-10 דק'.
כל אזור ז'בוטינסקי ויצחק שדה הוא אזור עמוס מאוד. גרתי פעם בטרומפלדור במשך חודש, אני יודע מה זה. צומת טרומפלדור ארלוזורוב זה זוועה - התנועה זוחלת כל יצחק שדה.
אין שום סיכוי שיגיעו לעירייה בפחות מחצי שעה, שלא לדבר על תחנה מרכזית, שם זה הרבה יותר גרוע.
תאר לעצמך שחס וחלילה מישהו מאם המושבות הוותיקה רוצה להגיע דרך המרכזית לראש העין, כפר סבא, יהוד, רחובות, רמלה, נתב"ג (כולם נגישים עם 249 מהמרכזית).
איך אתה יכול להגיד שזה השתפר להם?
 
לתחנה המרכזית לא ישתפר, למרכז העיר (ומרכז העיר זה לא רק

לא, לא טוב
גם אם המושבות הוותיקה השתמשו ב-44 להגיע לת. מרכזית. היה לוקח להם אולי לא 10 דק' אלא רבע שעה ולעירייה עוד 5-10 דק'.
כל אזור ז'בוטינסקי ויצחק שדה הוא אזור עמוס מאוד. גרתי פעם בטרומפלדור במשך חודש, אני יודע מה זה. צומת טרומפלדור ארלוזורוב זה זוועה - התנועה זוחלת כל יצחק שדה.
אין שום סיכוי שיגיעו לעירייה בפחות מחצי שעה, שלא לדבר על תחנה מרכזית, שם זה הרבה יותר גרוע.
תאר לעצמך שחס וחלילה מישהו מאם המושבות הוותיקה רוצה להגיע דרך המרכזית לראש העין, כפר סבא, יהוד, רחובות, רמלה, נתב"ג (כולם נגישים עם 249 מהמרכזית).
איך אתה יכול להגיד שזה השתפר להם?
לתחנה המרכזית לא ישתפר, למרכז העיר (ומרכז העיר זה לא רק
העיריה וחיים עוזר) בממוצע כן ישתפר.
אבל אני לא מתווכח איתך. אני מסכים עם הטיעונים שלך.
אומר לך במפורש, למרות שכרגע זו ספקולציה לא מבוססת שלי: להערכתי, למשרד התחבורה, במסגרת השינויים שהוא מתכנן בקווי ז'בוטינסקי בעקבות הפעלת קו 1, יש כוונה לשנות את קווים 49 ו-66 כך שלא יסעו במרכז פ"ת (לגבי 66 אולי הכוונה היא אפילו להוציא אותו לחלוטין מפ"ת), וקו 44 במסלול החדש שלו יכול להוות עבור משרד התחבורה תחליף לקטע של 49 ו-66 במרכז פתח תקוה. לכך התכוונתי כשכתבתי שאולי יש למשרד התחבורה מטרה סמויה.
 
דבר נוסף:

לתחנה המרכזית לא ישתפר, למרכז העיר (ומרכז העיר זה לא רק
העיריה וחיים עוזר) בממוצע כן ישתפר.
אבל אני לא מתווכח איתך. אני מסכים עם הטיעונים שלך.
אומר לך במפורש, למרות שכרגע זו ספקולציה לא מבוססת שלי: להערכתי, למשרד התחבורה, במסגרת השינויים שהוא מתכנן בקווי ז'בוטינסקי בעקבות הפעלת קו 1, יש כוונה לשנות את קווים 49 ו-66 כך שלא יסעו במרכז פ"ת (לגבי 66 אולי הכוונה היא אפילו להוציא אותו לחלוטין מפ"ת), וקו 44 במסלול החדש שלו יכול להוות עבור משרד התחבורה תחליף לקטע של 49 ו-66 במרכז פתח תקוה. לכך התכוונתי כשכתבתי שאולי יש למשרד התחבורה מטרה סמויה.
דבר נוסף:
באמנה שארגון נוסעי התחבורה הציבורית החתים את איציק ברוורמן עליה כשהתמודד על ראשות העיריה, יש סעיף שאומר:
"חיבור מהיר ממרכז העיר לשכונות נווה גן ואם המושבות לתחנת הרכבת קרית אריה."
המסלול החדש של 44 די תואם לסעיף הזה, כך שלא הייתי פוסל את האפשרות שהשינוי ב-44 הוא גם על דעת אנשים בארגון נוסעי התחבורה הציבורית.
 

rans778

New member
תקשיב עמוד שדרה

דבר נוסף:
באמנה שארגון נוסעי התחבורה הציבורית החתים את איציק ברוורמן עליה כשהתמודד על ראשות העיריה, יש סעיף שאומר:
"חיבור מהיר ממרכז העיר לשכונות נווה גן ואם המושבות לתחנת הרכבת קרית אריה."
המסלול החדש של 44 די תואם לסעיף הזה, כך שלא הייתי פוסל את האפשרות שהשינוי ב-44 הוא גם על דעת אנשים בארגון נוסעי התחבורה הציבורית.
תקשיב עמוד שדרה
אתה מכפר גנים, ואתה לא כ"כ מכיר אולי.
אני מאם המושבות ותאמין לי שהשינוי לא לרוחנו.
להגיע למרכז העיר דרך נווה גן, יצחק שדה ורוטשילד אפילו לרח' ההסתדרות, ברוב שעות היום זה טירוף.
זה לא ממש חיבור למרכז העיר, ואני רוצה לראות שמישהו רציני מארגון התחבורה הציבורית יבוא ויגיד לי אחרת.
 
אני יודע שהשינוי לא לרוחכם, אבל אני מנסה להסביר לך שיש

תקשיב עמוד שדרה
אתה מכפר גנים, ואתה לא כ"כ מכיר אולי.
אני מאם המושבות ותאמין לי שהשינוי לא לרוחנו.
להגיע למרכז העיר דרך נווה גן, יצחק שדה ורוטשילד אפילו לרח' ההסתדרות, ברוב שעות היום זה טירוף.
זה לא ממש חיבור למרכז העיר, ואני רוצה לראות שמישהו רציני מארגון התחבורה הציבורית יבוא ויגיד לי אחרת.
אני יודע שהשינוי לא לרוחכם, אבל אני מנסה להסביר לך שיש
גורמים אחרים (לא מאם המושבות) שהשינוי כן לרוחם.
שים לב שבמשפט הזה שארגון נוסעי התחבורה הציבורית ניסח, אם המושבות ונווה גן מופיעות יחדיו.
מרכז העיר-נווה גן-אם המושבות-תחנת רכבת קרית אריה.
זה מה שכתוב בסעיף אחד (בשורה אחת) באמנה שארגון נוסעי התחבורה הציבורית ניסח והחתים עליה את איציק ברוורמן.
 

olli3

New member
מנהל
זו דמגוגיה בגרוש.אף אחד לא אמר "על חשבון קישור מהיר למרכזית"

דבר נוסף:
באמנה שארגון נוסעי התחבורה הציבורית החתים את איציק ברוורמן עליה כשהתמודד על ראשות העיריה, יש סעיף שאומר:
"חיבור מהיר ממרכז העיר לשכונות נווה גן ואם המושבות לתחנת הרכבת קרית אריה."
המסלול החדש של 44 די תואם לסעיף הזה, כך שלא הייתי פוסל את האפשרות שהשינוי ב-44 הוא גם על דעת אנשים בארגון נוסעי התחבורה הציבורית.
זו דמגוגיה בגרוש.אף אחד לא אמר "על חשבון קישור מהיר למרכזית"
שוב, יש המון צרכים בפםתח תקווה כעיר, גם לתושביה וגם לתושבי חוץ. אני לא מכיר היטב את הצרכים, אבל שום דבר לא יכול לרצות את הרוב כיום כי מדובר רק בתשומות קטנות ולא שינוי כולל של כל המערכת.
&nbsp
אז במקום להשאיר את המערכת כפי שהיא בלי לשגע את כולם, וועדי שכונות מפעילים לחצים, בסוף מתקפלים ומוציאים לפועל חלק מזערי מהשינויים שכלולים במכרז. אבל מכיוון שזה רק חלק קטן, אז לא ניתן מענה לכולם - זו הבעיה.
 
יש לך טעות אם אתה סבור שהשינויים נובעים רק מלחצים של וועדי

זו דמגוגיה בגרוש.אף אחד לא אמר "על חשבון קישור מהיר למרכזית"
שוב, יש המון צרכים בפםתח תקווה כעיר, גם לתושביה וגם לתושבי חוץ. אני לא מכיר היטב את הצרכים, אבל שום דבר לא יכול לרצות את הרוב כיום כי מדובר רק בתשומות קטנות ולא שינוי כולל של כל המערכת.
&nbsp
אז במקום להשאיר את המערכת כפי שהיא בלי לשגע את כולם, וועדי שכונות מפעילים לחצים, בסוף מתקפלים ומוציאים לפועל חלק מזערי מהשינויים שכלולים במכרז. אבל מכיוון שזה רק חלק קטן, אז לא ניתן מענה לכולם - זו הבעיה.
יש לך טעות אם אתה סבור שהשינויים נובעים רק מלחצים של וועדי
שכונות.
הלחצים בחלקם נובעים גם מארגון נוסעי התחבורה הציבורית ובחלקם גם מתוך משרד התחבורה שיש לו את השיקולים והאינטרסים שלו.
להאשים את ועדי השכונות זה עיוות של המציאות.
והלחצים הללו נובעים בראש וראשונה בגלל שמשרד התחבורה מעכב את "המענה לכולם" ואת השינוי המערכתי.
משרד התחבורה עצמו יוזם שינויים שהם טלאי על טלאי, ראה ערך השינויים בשוק.
 

olli3

New member
מנהל
לא, אתה לא יודע איך אנחנו פועלים ואתה לא מכיר את הדרך שלנו.

יש לך טעות אם אתה סבור שהשינויים נובעים רק מלחצים של וועדי
שכונות.
הלחצים בחלקם נובעים גם מארגון נוסעי התחבורה הציבורית ובחלקם גם מתוך משרד התחבורה שיש לו את השיקולים והאינטרסים שלו.
להאשים את ועדי השכונות זה עיוות של המציאות.
והלחצים הללו נובעים בראש וראשונה בגלל שמשרד התחבורה מעכב את "המענה לכולם" ואת השינוי המערכתי.
משרד התחבורה עצמו יוזם שינויים שהם טלאי על טלאי, ראה ערך השינויים בשוק.
לא, אתה לא יודע איך אנחנו פועלים ואתה לא מכיר את הדרך שלנו.
אנחנו מסתכלים על המערכת כולה ומעלים הצעות לשיפור. אנחנו לא דופקים על שולחנות וכו'. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מול הגורמים הרלוונטיים.
&nbsp
אין לנו שום רצון ליצור משהו על חשבון האחר, לעשות טוב לקבוצה מסויימת על חשבון קבוצה אחרת.
&nbsp
אני אתן לך דוגמא, לראשונה מאז קום המדינה יהיה קישור ישיר בין באר שבע לקסטינה ומסמיה ולהיפך. במשך חודש שלם בחנתי איך עושים את זה גם מבחינה תפעולית וגם שלא על חשבון הנוסעים מקרית גת בהיעדר תוספת תשומות. בסוף הגעתי לפתרו ןשאושר על ישי משרד התחבורה ולא פוגע באף אחד ורק ישפר את השירות עבור נוסעים פוטנציאלים + הורדת עומס מהנוסעים העולים בקרית גת בקווים האחרים.
&nbsp
אז אל תקפוץ בראש ותטיח האשמות שווא.
&nbsp
לגבי משרד התחבורה, ברור שגם למשרד התחבורה יש רצון לשפר את השירות והתשומות עד כמה שידוע לי יועדו לקו 25 בפתח תקווה, אבל יש גורמי לחץ שהיו חזקים יותר מגורמי לחץ אחרים והנה השינויים + דברים שמשרד התחבורה רצה להוסיף בעצמו.
&nbsp
זה שכל קבוצה שמייצגת כמה אנשים באה ואומרת, אנחנו יודעים הכי טוב מה צריך - זה רע. שתקום עיריית פתח תקווה ותרכז את כל הפניות אל איש אחד שתפקידו להכיר את התח"צ בעיר ולדעת מה מטיב עם התושבים והמבקרים בעיר ומה גורע ובא על חשבון אחרים. אין דבר כזה, זו הבעיה. יש ערים שיש את זה וזה עובד נפלא, לא ערים רבות אבל יש.
 

rans778

New member
מזל שיש ועדי שכונות

זו דמגוגיה בגרוש.אף אחד לא אמר "על חשבון קישור מהיר למרכזית"
שוב, יש המון צרכים בפםתח תקווה כעיר, גם לתושביה וגם לתושבי חוץ. אני לא מכיר היטב את הצרכים, אבל שום דבר לא יכול לרצות את הרוב כיום כי מדובר רק בתשומות קטנות ולא שינוי כולל של כל המערכת.
&nbsp
אז במקום להשאיר את המערכת כפי שהיא בלי לשגע את כולם, וועדי שכונות מפעילים לחצים, בסוף מתקפלים ומוציאים לפועל חלק מזערי מהשינויים שכלולים במכרז. אבל מכיוון שזה רק חלק קטן, אז לא ניתן מענה לכולם - זו הבעיה.
מזל שיש ועדי שכונות
בלעדינו כלום לא היה זז.
נחכה ונראה אם השינוי הזה יישאר כפי שהוא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה