כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

אבישי ק

New member
בצפון אומרים תודה על מה שמקבלים

שיניחו כבר פסים לשתי מסילות...שלא יהיו קמצנים
בצפון אומרים תודה על מה שמקבלים
אם יתחילו לבקש עוד מסילה זה יהיה תירוץ מעולה לעצור את התוכנית
ולבנות עוד תחנה במרכז
בוא לא נעיר את הדוב
 
למה סתם? התשתיות בצפון ממש לא מקופחות ביחס למרכז.

בצפון אומרים תודה על מה שמקבלים
אם יתחילו לבקש עוד מסילה זה יהיה תירוץ מעולה לעצור את התוכנית
ולבנות עוד תחנה במרכז
בוא לא נעיר את הדוב
למה סתם? התשתיות בצפון ממש לא מקופחות ביחס למרכז.
 

אבישי ק

New member
איך לא מקופחות? אז מה כולם ממציאים?

למה סתם? התשתיות בצפון ממש לא מקופחות ביחס למרכז.
איך לא מקופחות? אז מה כולם ממציאים?
נו באמת
תפתח מפת ישראל ותראה את ההבדלים
1.5 מליון תושבים מול 3.5 מליון
ל3.5 מליון יש תשתיות מטורפות
ל1.5 בנו לפני שנתיים בערך את הכביש המהיר הראשון
 
בעשר השנים האחרונות קצב הפיתוח בצפון גבוה לפחות כמו במרכז.

איך לא מקופחות? אז מה כולם ממציאים?
נו באמת
תפתח מפת ישראל ותראה את ההבדלים
1.5 מליון תושבים מול 3.5 מליון
ל3.5 מליון יש תשתיות מטורפות
ל1.5 בנו לפני שנתיים בערך את הכביש המהיר הראשון
בעשר השנים האחרונות קצב הפיתוח בצפון גבוה לפחות כמו במרכז.
תשווה את המצב היום למצב לפני 10-20 שנה.
 

אבישי ק

New member
האזור נמצא בעיכוב של 15 שנה, ההשקעה צריכה להיות פי 2

בעשר השנים האחרונות קצב הפיתוח בצפון גבוה לפחות כמו במרכז.
תשווה את המצב היום למצב לפני 10-20 שנה.
האזור נמצא בעיכוב של 15 שנה, ההשקעה צריכה להיות פי 2
זה שהפיתוח היום זהה למרכז לא אומר שזה טוב
זה פשוט שומר על הסטטוס קוו של עיכוב 15 שנה בתשתיות
אני מברך על כל פיתוח שעושים בצפון
ובאמת רוב הפקקים שלי היוממות לחיפה קטנו
אבל סע לכיוון נהרייה, שם לא היה הרבה פיתוח (חוץ מהרכבת)
מי שגר במעלות עומד בפקקים מטורפים כל בוקר וערב
הכביש לכרמיאל עדיין נראה כמו רכבת הרים עם כל הבורות
הכביש לעפולה מלא רמזורים במקום נסיעה חלקה (לפחות הכפילו את הנתיבים) ואדי ערה זה סיוט.
אנשים במרכז מתלוננים על הכביש לירושלים, צפת מוכנים לקבל כביש כזה גם בצורה הקודמת שלו.(צריך לציין שהכביש בין צפת לראש פינה מעולה אבל לא כלכך שימושי אם רוצים לנסוע לחיפה או דרומה).
 

אבישי ק

New member
הקו ינקז את נצרת, נצרת עילית, עפולה והסביבה

רכבת העמק עולה על הפסים
[URL]http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q4_2014/Article-0d577c5d46f4a41004.htm?Partner=rss[/URL]

אבל לא הבנתי משהו, הם אומרים שם שהפרויקט יושלם ב-2017, ואני חשבתי שהוא
יושלם בסוף 2015 או תחילת 2016, מה קורה פה?
עוד משהו שרציתי לשתף, הרבה אנשים אומרים שהקו יהיה ריק, אולי זה נכון בהתחלה
אבל צריך להסתכל לעתיד כשתיבנה המסילה לטבריה ומסילת הגליל המערבי
ואז החלק שבין עפולה לחיפה יהיה עמוס.
הקו ינקז את נצרת, נצרת עילית, עפולה והסביבה
שזה בערך חצי מליון תושבים
אני בספק שהרכבת תהיה ריקה
מצד שני הרכבות מכפר סבא יוצאות ריקות אז בעצם הכל אפשרי
 

אבישי ק

New member
כשלוקחים בחשבון את כמות הנוסעים צריך גם

רכבת העמק עולה על הפסים
[URL]http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q4_2014/Article-0d577c5d46f4a41004.htm?Partner=rss[/URL]

אבל לא הבנתי משהו, הם אומרים שם שהפרויקט יושלם ב-2017, ואני חשבתי שהוא
יושלם בסוף 2015 או תחילת 2016, מה קורה פה?
עוד משהו שרציתי לשתף, הרבה אנשים אומרים שהקו יהיה ריק, אולי זה נכון בהתחלה
אבל צריך להסתכל לעתיד כשתיבנה המסילה לטבריה ומסילת הגליל המערבי
ואז החלק שבין עפולה לחיפה יהיה עמוס.
כשלוקחים בחשבון את כמות הנוסעים צריך גם
לקחת בחשבון את הרמה הסוציואקונומית של האוכלוסייה
הכוונה היא
שככל שהרמה הסוציואקונומית נמוכה יותר כך השימוש בתחבורה ציבורית הוא גבוה יותר ולרוב גם הרמה של התחבורה הציבורית היא נמוכה יותר בהתאמה.
מאחר ואזור נצרת עפולה לא ידוע כאזור עם רמה סוציואקונומית גבוהה אזי כמות הנוסעים תהיה ב10% - 20% יותר גבוה מאזורים אחרים בארץ.
מסקנה היא שהמתכננים צריכים להיזהר לא ליפול ולתכנן לפי ממוצע ארצי כי אח"כ אם יהיו בעיות של עומסים זה יפגע במטרה הסופית של הפרוייקט.
 
תסביר לי, כיצד קו רכבת העמק ישרת את אזור נצרת?

כשלוקחים בחשבון את כמות הנוסעים צריך גם
לקחת בחשבון את הרמה הסוציואקונומית של האוכלוסייה
הכוונה היא
שככל שהרמה הסוציואקונומית נמוכה יותר כך השימוש בתחבורה ציבורית הוא גבוה יותר ולרוב גם הרמה של התחבורה הציבורית היא נמוכה יותר בהתאמה.
מאחר ואזור נצרת עפולה לא ידוע כאזור עם רמה סוציואקונומית גבוהה אזי כמות הנוסעים תהיה ב10% - 20% יותר גבוה מאזורים אחרים בארץ.
מסקנה היא שהמתכננים צריכים להיזהר לא ליפול ולתכנן לפי ממוצע ארצי כי אח"כ אם יהיו בעיות של עומסים זה יפגע במטרה הסופית של הפרוייקט.
תסביר לי, כיצד קו רכבת העמק ישרת את אזור נצרת?
 

אבישי ק

New member
יש כביש ראשי שמחבר את שתי הערים

תסביר לי, כיצד קו רכבת העמק ישרת את אזור נצרת?
יש כביש ראשי שמחבר את שתי הערים
כל מי שגר באיזור נצרת ונצרת עילית
במקום לנסוע לחיפה כדי לעלות על רכבת
ייסע לעפולה בעיקר כי זה ממש קרוב
זה לא יהיה קו יוממות לנצרת אבל כן יהיה התחנה הקרובה ביותר.
אם צריכים לנסוע למרכז במקום לנסוע לחיפה ולהחנות שם את הרכב, מה שעושים היום, יסעו לעפולה.
כל מי שצריך להגיע לחיפה או נהרייה ולא רוצה להכנס עם הרכב, יוכל לנסוע עם הרכבת.
קח בחשבון שרמת המינוע(כמות הרכבים למשפחה) באזור היא יחסית נמוכה.
 
אם צריכים ליסוע למרכז נוסעים עם קו 826

יש כביש ראשי שמחבר את שתי הערים
כל מי שגר באיזור נצרת ונצרת עילית
במקום לנסוע לחיפה כדי לעלות על רכבת
ייסע לעפולה בעיקר כי זה ממש קרוב
זה לא יהיה קו יוממות לנצרת אבל כן יהיה התחנה הקרובה ביותר.
אם צריכים לנסוע למרכז במקום לנסוע לחיפה ולהחנות שם את הרכב, מה שעושים היום, יסעו לעפולה.
כל מי שצריך להגיע לחיפה או נהרייה ולא רוצה להכנס עם הרכב, יוכל לנסוע עם הרכבת.
קח בחשבון שרמת המינוע(כמות הרכבים למשפחה) באזור היא יחסית נמוכה.
אם צריכים ליסוע למרכז נוסעים עם קו 826
הדרך בין נצרת למרכז או בין עפולה למרכז לא עוברת בחיפה, גם כאשר מדובר ברכבת.
וגם מי שיש לו רכב, צריך למרכז ולא מעוניין ליסוע ב-826, יסע עם הרכב דרך יקנעם וכביש 6 ולא עד חיפה על מנת לעלות שם לרכבת למרכז.
אם יש כאלה שנוסעים בין נצרת למרכז דרך חיפה הם מעטים.
וגם על מנת להגיע לחיפה או למפרץ חיפה לא יסעו מנצרת דרומה לעפולה בשביל הרכבת. ימשיכו ליסוע בקווי האוטובוס עד אשר תהיה רכבת (קלה או כבדה) בין נצרת ללב המפרץ.
בעתיד, כאשר התחנה המרכזית של חדרה תהיה צמודה לתחנת הרכבת של חדרה, מי שירצה להגיע מעפולה לגוש דן ברכבת, יחליף מאוטובוס לרכבת בחדרה ולא יסע דרך חיפה.
 

אבישי ק

New member
אני מבין שאתה גר באזור או שיש לך נתונים

אם צריכים ליסוע למרכז נוסעים עם קו 826
הדרך בין נצרת למרכז או בין עפולה למרכז לא עוברת בחיפה, גם כאשר מדובר ברכבת.
וגם מי שיש לו רכב, צריך למרכז ולא מעוניין ליסוע ב-826, יסע עם הרכב דרך יקנעם וכביש 6 ולא עד חיפה על מנת לעלות שם לרכבת למרכז.
אם יש כאלה שנוסעים בין נצרת למרכז דרך חיפה הם מעטים.
וגם על מנת להגיע לחיפה או למפרץ חיפה לא יסעו מנצרת דרומה לעפולה בשביל הרכבת. ימשיכו ליסוע בקווי האוטובוס עד אשר תהיה רכבת (קלה או כבדה) בין נצרת ללב המפרץ.
בעתיד, כאשר התחנה המרכזית של חדרה תהיה צמודה לתחנת הרכבת של חדרה, מי שירצה להגיע מעפולה לגוש דן ברכבת, יחליף מאוטובוס לרכבת בחדרה ולא יסע דרך חיפה.
אני מבין שאתה גר באזור או שיש לך נתונים
אחרת אני לא יודע מאיפה הנחרצות לקבוע עובדות
אני ציינתי שאנשים נוסעים מאזור נצרת דרך חיפה למרכז(למי שנוסע ברכבת)
גם אני לא מבין את ההיגיון
אבל זה המצב בפועל
נסיעה באוטובוס היא פחות נוחה ולוקחת יותר זמן (לצערי)
תחנת רכבת בעפולה תשפר את הנגישות של התושבים מנצרת לרכבת
מה רע בזה?
 
מי שכותב "מצד שני הרכבות מכפר סבא יוצאות ריקות אז בעצם הכל

אני מבין שאתה גר באזור או שיש לך נתונים
אחרת אני לא יודע מאיפה הנחרצות לקבוע עובדות
אני ציינתי שאנשים נוסעים מאזור נצרת דרך חיפה למרכז(למי שנוסע ברכבת)
גם אני לא מבין את ההיגיון
אבל זה המצב בפועל
נסיעה באוטובוס היא פחות נוחה ולוקחת יותר זמן (לצערי)
תחנת רכבת בעפולה תשפר את הנגישות של התושבים מנצרת לרכבת
מה רע בזה?
מי שכותב "מצד שני הרכבות מכפר סבא יוצאות ריקות אז בעצם הכל
אפשרי" מוזר שמתלונן על נחרצות לקבוע עובדות...
 

אבישי ק

New member
הייתי נוסע בקו הזה באופן קבוע

מי שכותב "מצד שני הרכבות מכפר סבא יוצאות ריקות אז בעצם הכל
אפשרי" מוזר שמתלונן על נחרצות לקבוע עובדות...
הייתי נוסע בקו הזה באופן קבוע
במשך חצי שנה נסעתי קבוע בקו הזה
מצד אחד זה כיף רכבת ריקה
מצד שני אולי קצת בזבוז
שאלתי בתחנת ראש העין האם זה יותר עמוס בשעות מסויימות, זתומרת הרכבות עמוסות לא התחנה.
נאמר לי שלא כלכך
כששאלתי למה זה אמרו לי שיש בעיה קצת עם הנגישות לתחנות
אני נוטה להאמין לעובדים
 
מתי? בשנתיים האחרונות?

הייתי נוסע בקו הזה באופן קבוע
במשך חצי שנה נסעתי קבוע בקו הזה
מצד אחד זה כיף רכבת ריקה
מצד שני אולי קצת בזבוז
שאלתי בתחנת ראש העין האם זה יותר עמוס בשעות מסויימות, זתומרת הרכבות עמוסות לא התחנה.
נאמר לי שלא כלכך
כששאלתי למה זה אמרו לי שיש בעיה קצת עם הנגישות לתחנות
אני נוטה להאמין לעובדים
מתי? בשנתיים האחרונות?
האם נסעת בו באופן קבוע לאחר סיום ההכפלה? לאחר שנפתח הקטע לבת ים ומערב ראשון לציון ושופרה התדירות בקו?
אני נסעתי ונוסע בו כבר מספר שנים (עוד מהתקופה שהיה מחובר לקו לראשונים, אחר כך לאחר חיבורו לקו החדש למשה דיין, ולאחר סיום ההכפלה) ואני מהמר שמספר הפעמים שאני עמדתי בקו הזה גבוה ממספר הנוסעים בין נצרת למרכז דרך חיפה.
בשנים האחרונות גם שיפרו את הנגישות לתחנות בקו.
פשוט תסתכל בנתוני עולים ויורדים בתחנות של הוד השרון, כפר סבא, ראש העין ופתח תקוה שמפורסמים בפורום כל שלושה חודשים.

ובא נאמר שאם תחנת עפולה תזכה למספר נוסעים המתקרב לחצי ממספר הנוסעים בתחנת כפר סבא נורדאו, זו תהיה הצלחה גדולה.
 

אבישי ק

New member
הרכבת לעפולה עוד לא קיימת, איך אתה יכול להשוות

מתי? בשנתיים האחרונות?
האם נסעת בו באופן קבוע לאחר סיום ההכפלה? לאחר שנפתח הקטע לבת ים ומערב ראשון לציון ושופרה התדירות בקו?
אני נסעתי ונוסע בו כבר מספר שנים (עוד מהתקופה שהיה מחובר לקו לראשונים, אחר כך לאחר חיבורו לקו החדש למשה דיין, ולאחר סיום ההכפלה) ואני מהמר שמספר הפעמים שאני עמדתי בקו הזה גבוה ממספר הנוסעים בין נצרת למרכז דרך חיפה.
בשנים האחרונות גם שיפרו את הנגישות לתחנות בקו.
פשוט תסתכל בנתוני עולים ויורדים בתחנות של הוד השרון, כפר סבא, ראש העין ופתח תקוה שמפורסמים בפורום כל שלושה חודשים.

ובא נאמר שאם תחנת עפולה תזכה למספר נוסעים המתקרב לחצי ממספר הנוסעים בתחנת כפר סבא נורדאו, זו תהיה הצלחה גדולה.
הרכבת לעפולה עוד לא קיימת, איך אתה יכול להשוות
אף אחד לא יכול לנחש
מי ידע שכמות הנוסעים במטרונית תהיה כפולה מההערכות
וכן
בשנתיים האחרונות
במדוייק
נסעתי בפעם האחרונה בפברואר 2013
בשעות העומס
 
תחנת רכבת בעפולה אינה פתרון תחבורתי הולם לאזור נצרת

אני מבין שאתה גר באזור או שיש לך נתונים
אחרת אני לא יודע מאיפה הנחרצות לקבוע עובדות
אני ציינתי שאנשים נוסעים מאזור נצרת דרך חיפה למרכז(למי שנוסע ברכבת)
גם אני לא מבין את ההיגיון
אבל זה המצב בפועל
נסיעה באוטובוס היא פחות נוחה ולוקחת יותר זמן (לצערי)
תחנת רכבת בעפולה תשפר את הנגישות של התושבים מנצרת לרכבת
מה רע בזה?
תחנת רכבת בעפולה אינה פתרון תחבורתי הולם לאזור נצרת
ולהציג אותה כפתרון עבור נצרת ונצרת עילית זה שירות רע עבורן.
 

אבישי ק

New member
רשמתי במפורש, זה לא קו יוממות

תחנת רכבת בעפולה אינה פתרון תחבורתי הולם לאזור נצרת
ולהציג אותה כפתרון עבור נצרת ונצרת עילית זה שירות רע עבורן.
רשמתי במפורש, זה לא קו יוממות
זו תהיה תחנת הרכבת הקרובה ביותר
כך שבעקיפין זה ישרת גם את נצרת
 

moses990

New member
אין הרבה נוסעים בין בית שאן לחיפה..

כשלוקחים בחשבון את כמות הנוסעים צריך גם
לקחת בחשבון את הרמה הסוציואקונומית של האוכלוסייה
הכוונה היא
שככל שהרמה הסוציואקונומית נמוכה יותר כך השימוש בתחבורה ציבורית הוא גבוה יותר ולרוב גם הרמה של התחבורה הציבורית היא נמוכה יותר בהתאמה.
מאחר ואזור נצרת עפולה לא ידוע כאזור עם רמה סוציואקונומית גבוהה אזי כמות הנוסעים תהיה ב10% - 20% יותר גבוה מאזורים אחרים בארץ.
מסקנה היא שהמתכננים צריכים להיזהר לא ליפול ולתכנן לפי ממוצע ארצי כי אח"כ אם יהיו בעיות של עומסים זה יפגע במטרה הסופית של הפרוייקט.
אין הרבה נוסעים בין בית שאן לחיפה..
אין אפילו קו אוטובוס ישיר בין שתי הערים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה