כמה שאלות!!!1

miki872

New member
G&L זאת החברה של ליאו פנדר

ועוד שותף שלו שברח לי השם. אחרי שפנדר נמכרה לחברה כלשהיא (אני חושב שזה היה עם כניסת POST CBS) ליאו פנדר, יוצר הגיטרות המקוריות החליט "להחזיר עטרה ליושנה" ולהקים חברה שלו שתהייה מבוססת על פנדר. הגיטרות מאוד דומות.
 

3Style

New member
יש לי גיטרות שלהן כבר 10 שנים(איך הזמן רץ)

אני בקרוב אעלה אולי חוות דעה מסודרת על סידרת הלאגסי והספיישל. בגדול הן גיטרות מחומרים איכותיים MADE IN USA מורכבות ביד. ואני חושב שהסיפור של החברה היא שאחרי שליאו פנדר מכר את פנדר ל CBS (אני ממש לא בטוח) עלו בו קצת רגשות חרטה והקים עם ג'ור'ג פולרטון על G&L. זה הסיפור שאני זוכר בכל מקרה קרוב לוודאי שאני טועה בכמה פרטים אני אבדוק יותר מאוחר.
 

3Style

New member
עם התגובה למעלה מסתבר שלא היתי רחוק הנה קישור

לאתר הבית שלהם, יש שם הרבה הסברים
 

ran 15

New member
../images/Emo45.gif אחלה קישור ../images/Emo13.gif חחח..

אבל חוות דעת יותר מפרוטת לגבי הגיטרות ?!... במידה ויש לך עכשיו 14 אלף , איזה "סטראט" היית קונה - אחת של פנדר או אחת של G&L . הדרישה שלי מהגיטרה שתתקרב לסאונד של הגיטרות של מארק נופלר , האם אפשרי לומר שהG&L האלה קרובים ?!... טובים יותר ? שווים ?... בקחצור חוות דעת על הגיטרות והחברה...
 

ran 15

New member
אני ידוע שאני אופטטימי בקשר לתקציב אבל עם

עבודה קשה אפשר להשיג את זה ... ומובן לי שאין כמו ללכת ולנגן על הגיטרות , אבל טוב ללמוד מניסיון של אחרים.
 

3Style

New member
../images/Emo178.gif

זו אחת הסיבות , לפי ליאו פנדר, שהוא הקים את GL. פנדר סטרטוקסטר החלה את דרכה לפלח שוק מאוד מסויים, בלי מילים יפות- רוקרים צעירים ותפרנים שרוצים גיטרה להיתחרע עליה( ואולי לשבור ולשרוף אותה בסוף הופעה) או במילים כן יפות גיטרה לנגן הצעיר דל התקציב. המותג מזמן איבד פרופורציות . מחיר לא פחות מאשר אסטרונומי (בעיקר בארץ אבל גם בארה"ב ובשווקים אחרים כמו באירופה). ב GL הוא ניסה לחזור לבסיס שהוא: גיטרה פשוטה בנוייה בארה"ב מחומרים איכותיים -ובמחיר שווה לכל נפש. זו גיטרת אנדרדוג אמיתית. במידה והייתי רוצה להוציא 14 אלף בשלב זה בחיי לא הייתי מציא את כל הסכום על גיטרה בלבד! הייתי קונה GL בחצי מחיר אולי מוסיף לה פיקאפים מותאמים אישית והשאר על ציוד נלווה (אפקטים וכדומה) לך לחלילית ותנגן על הספיישל, או תראה חשמלית עם ארז נץ, לו יש אחת. נ.ב. מצב לינק לאתר של GL
 

doc monti

New member
הסיפור הוא כזה:

בסביבות שנת 65', ליאו פנדר עבר התקף לב ובעצת הרופאים החליט להאט את הקצב. לכן הוא מכר את פנדר לחברת CBS, וגם חתם איתם על חוזה שאומר שהוא לא יכול להתחרות בהם ישירות במשך 10 שנים. לאחר ש-10 השנים הנ"ל חלפו (או קצת יותר), ליאו ביחד עם ג'ורג' פולרטון הקימו את G&L= ג'ורג' וליאו. הגיטרות היו מבוססות על דגמי הסטרטוקסטר והטלקסטר, אך עם שינויים ושיפורים שליאו מצא לנכון לעשות. הדגם המקביל לסטראט נקרא LEGACY, והדגם המקביל לטלה נקרא ASAT. הגיטרות מורכבות ביד בארה"ב ומגיעות בכל מיני אופציות וקונפיגורציות שונות. מבחינת הסאונד הן סה"כ דומות לפנדר, אבל לא בדיוק... בקיצור צריך לשמוע. יש ל G&L כמובן עוד דגמי גיטרות ובסים (בהם הבס L2000 הידוע יחסית). היבואן של G&L בארץ הם חלילית, המחיר לחדש בארץ מאוד קרוב למחיר של פנדר USA.
 

ran 15

New member
אני מתחיל יותר ויותרלרצות לנסות אחת..

חלילית הכי קרובה אליי לבית זו חלילית בחיפה והם שפוט גרועים מבחינת שירות , אני על סף שונא אותם , פעמיים היית פעמיים קיבלתי יחס של מצורע :-\ ... אולי פשוט נפלתי עליהם בימים קשים (ריקים מאדם) אבל קשים... זה היה נראה כאילו הם שומרים על החנות שלהם לעצמם ^^.. בכל אופן , שמחתי לשמוע עוד על G&L , ואני חשוב שאנסה את הכיון הזה , עכשיו רק נקווה שDoc Monty לא ימכור אותה ב3 חודשים הקרובים
^^... או שכבר מכרת ?... כל אופן , תודה !..
 

3Style

New member
תנסה גם את הלגסי הבסיסית וגם את הספיישל

הן מרגישות שונה לחלוטין.
 

ran 15

New member
|בהחלט|...

הפעם לפני שאני אקנה גיטרה אני אברר טוב יותר... האפיפון בהחלט חביבה להתחלה אבל זה כבר מורגש שהסאונד הוא לא מה שאני מחפש ושאיכות הצליל ירודה... אחרי שנה וקצת זה בהחלט מורגש ומעצבן...
 

Aviraman

New member
תוצרת ארה"ב זה לא בהכרח נכון.

יצא לי לדבר עם בחור שעובד בחנות כלי נגינה (שנגישה גם באיביי) מטקסס על באסים שלהם, מסתבר שהL2500 (שאפשר להזמין בחלילית בסכום של 7000) בעצם מיוצרת בקוריאה, אמנם האלקטרוניקה והחיווט והבדיקת איכות מתבצעות בארה"ב, אבל כדי לבדוק את העניין לעומק. המחיר של הבס לא מבייש אף אמריקאית, אבל אם נופלים על קוראנית בסכום כזה. אמנם אני אלא הכי בררן לגבי ארצות, אבל בכל זאת... בכל מקרה שווה לבדוק את הגיטרות, אני רציתי לבדוק את הבס בזמנו, אבל מסתבר שאין אותה (לא בסניף חלילית של באר שבע) ודרושה הזמנה אישית.
 

leftyland

New member
G&L וקוריאה

לפני כשנתיים, G&L הקימו פס ייצור בקוריאה וחלק קטן מסדרת הגיטרות והבסים שלהם מיוצר/ מורכב שם. סדרה זו נקראת Tribute Series. ה- L2500 מיוצרת גם בארה"ב וגם בקוריאה, תחת סדרת ה- Tribute.
 

amitzangi

New member
ממש לא קרובות לסקוויר..

בדיוק מתחתי יש כמה הסברים מעולים. G&L זאת חברה בפני עצמה, סטייל פנדר, והיא מצליחה לא רע בזמן האחרון. לפי דעתי באמת גיטרות איכותיות וטובות. מוכרים אותם באפקט אתה יכול לשמוע בעצמך
 

miki872

New member
אני דווקא לא התלהבתי בכלל מהG&L

השוואתי אותה לסטראט ריאישו 54' יפנית שהייתה לי פעם, שנת 96-7, והיא ממש, מממממממממממש לא הגיעה לאיכויות שלה.
 
למעלה