הסיפור הוא כזה:
בסביבות שנת 65', ליאו פנדר עבר התקף לב ובעצת הרופאים החליט להאט את הקצב. לכן הוא מכר את פנדר לחברת CBS, וגם חתם איתם על חוזה שאומר שהוא לא יכול להתחרות בהם ישירות במשך 10 שנים. לאחר ש-10 השנים הנ"ל חלפו (או קצת יותר), ליאו ביחד עם ג'ורג' פולרטון הקימו את G&L= ג'ורג' וליאו. הגיטרות היו מבוססות על דגמי הסטרטוקסטר והטלקסטר, אך עם שינויים ושיפורים שליאו מצא לנכון לעשות. הדגם המקביל לסטראט נקרא LEGACY, והדגם המקביל לטלה נקרא ASAT. הגיטרות מורכבות ביד בארה"ב ומגיעות בכל מיני אופציות וקונפיגורציות שונות. מבחינת הסאונד הן סה"כ דומות לפנדר, אבל לא בדיוק... בקיצור צריך לשמוע. יש ל G&L כמובן עוד דגמי גיטרות ובסים (בהם הבס L2000 הידוע יחסית). היבואן של G&L בארץ הם חלילית, המחיר לחדש בארץ מאוד קרוב למחיר של פנדר USA.