כהן וגרושה

BW37

New member
למה ?

להתווכח עם אלוהים זה אסור, ברור
אבל אסור להתווכח או לפקפק בבני אדם ? זה מהות היהדות
היה רב, שהחליט על חוק מסוים, כנראה שהחוק התאים לתקופה ולמצב בה הוא חי
בהחלט אפשר להחליט שהוא טעה אז, או שהחוק התאים ללפני 2000 שנה ולא מתאים להיום
כמו אותו חוק כל כהנים וגרושות

אבל בהחלט אפשר להיות יהודי הכי טוב שיש, על ידי זה שנולדת לאם יהודיה, ואתה שומר על עשרת הדברות כפי ראות עיניך
אפשר לאכול ציזבורגר מחזיר ביום כיפור ולהיות יהודי צדיק יותר מכל רבני ישראל.
 

ebi83

New member
כשאדם מסביר למה הוא מאמין במשהו

זה לא קשור לתקוף את הדבר שהוא מאמין בו..

כפרט- תפקפק במה שאתה רוצה, תעשה מה שאתה רואה לנכון.
אל תפקפק באמונות של אדם רק כי הן לא מתאימות לדרך החשיבה שלך.

יהודי אתה תהיה בכל מקרה במקרה שציינת, צדיק- תלוי בהגדרה של מהו צדיק. אדם טוב- אתה יכול להיות בלי קשר לדת.
 

ebi83

New member
מישהו הכריח אותך להיות כזה?

"צדיק באמונתו יחיה"- אם אתה חי על פי אמות המוסר והאמונה שלך, אתה מגדיר את עצמך כצדיק.

העיקר שתהיה אמיתי עם עצמך, אני לא בא להמיר אנשים לדת כזו או אחרת או "להחזיר בתשובה".
 
זה רלוונטי מאוד

ברגע שלא כולם חיים את החיים הדתיים מתוך בחירה, זכות הבחירה שאלוהים העניק לך.

אז ברגע שלא כולם חיים את החיים האלו, וכופים עליהם את זה, או שהם יאלצו לברוח להתחתן בחו"ל,
ובמקרה של כהנים, זה גם משפיע על הדורות הבאים , יש פה בעיה רצינית מאוד.

"אך אם ההכרה לתורת ישראל שורשית יותר ועמוקה,אז לא רק שאין אנטוגניזם.נהפוך הוא ישנה תשוקה ורצון עז לקיים כל פרט ופרט בתורה ובמצוותיה."

אתה מדבר איתי על כך שהכל יהיה בסדר ברגע שכולם יקיימו מצוות כי אז הם יבינו את האיסור הזה ובא לציון גואל.

אבל אני לא רוצה. אני מאמינה שאני מי שאני כי ככה הוא ברא אותי, אז למה לא לכבד את זה ולתת לי לפעול לפי הבחירה שלי, זכות הבחירה שאלוהים העניק לי?

אני אוהבת הגיון, אך לא מתנגדת או אנטי רוחניות,
עד.... שזה פוגע בי.



צדיקים הם לא בהכרח דתיים.
בעיניי.
 

mri10

New member
בקשר לכפיה...

אני חושב שבכל מערכת של חיים ציבוריים מתקיים סוג של כפיה.ואנשים מקבלים זאת די בהבנה ולא יורדים מהארץ.אני לא חושב שחוק דתי שונה מחוק מס או מחוק תחבורה.נכנסים לנו לכיס ואנו מקללים וסופגים.קורעים אותנו עם עונשים כבדים בתחבורה ואף אחד לא רוכש לו כרטיס בכיוון אחד.

יקירתי.

אם את אכן מאמינה בבחירה שאלוקים נתן לך.אז למה גם לא להקשיב לאיך שהוא עצמו הגדיר את מהות הבחירה??
 
יש פה הרבה חוקים מעפנים

אבל אנחנו כרגע מדברים על נושא מסוים, אל תסטה לי לכיוונים שונים נשמה.

בשביל שהילדים העתידיים שלי לא יהיו פסולי חיתון וכל מה שזה מביא איתו,
אני צריכה להתרחק מכהנים כל עוד נפשי בי פן אתאהב.

ותשמע מה אני אגיד לך..
אלוהים נתן לי זכות בחירה לבחור את מה שהוא הגדיר?

או שאני בוחרת במה שהוא רצה ואז הכל גרובי,
או שאני בוחרת מה שבא לי שזו זכות שניתנה לי על ידו ואז אני נדפקת.
איפה הבחירה פה בדיוק אם כך?
 

mri10

New member
שאלה מצוינת

אך מושג הבחירה הוא הרבה יותר רחב ומקיף.

הכח לבחור הוא לא רק בין רע לטוב.הוא גם בין טוב לטוב ובכלל כל מה שמבדיל אותנו כבני אדם משאר היצורים החיים זה כח הבחירה שלנו בלי קשר לרע וטוב.

רק שבקשר לרע אומר אלוקים 'דע לך אתה יכול לעלות על הדרך הזו אבל היא רעה'
ויחד עם זאת זה לא פוגע בבחירה מאחר והוא ברא כוחות שדוחפים את האדם לעבר הרע ומונעים ממנו להקשיב באופן מוחשי לדבריו של אלוקים בייחס לאותו דרך.מה שמקובל לכנות 'יצר הרע'

וזהו בדיוק התפקיד שלנו.יש בי כח שדוחף אותי לאהוב את אותו כהן,אני יודע שזה אסור,אבל מה לעשות שאני מאוהבת??

בדיוק כאן נכנסת זכות הבחירה.


את לא צריכה להתרחק מכהנים יותר ממה שאת מתרחקת מהבעלים של חברותייך.הרי גם בהם את עלולה להתאהב.כך שאין הבדל.

ובקשר לסטיה שלי
פשוט רציתי להבהיר שהשימוש הקבוע שעושים בצמד המילים 'כפיה דתית' הוא מעט בעייתי.
 
MRI

להשוות את זה להתרחקות מבעל של חברה זה מזה לא אותו דבר, ויש הבדל ענק.
בן זוג של חברה, או בן זוג של מישהי בכלל, פה זה כבר עניין של מוסר.

להתחתן בתור גרושה עם כהן=לא מוסרי?
 

mri10

New member
אומנם זה לא קשור למוסר..

אבל בדיוק כפי שאת מקבלת בהבנה נורמות מוסריות חברתיות .

כך אפשרי לקבל נורמות רוחניות של מי שברא אותנו.

אבל נקודת התצפית כבר אמרנו.
 
אני מקבלת בהבנה

לא לנסות לגנוב למישהי את החבר כמו שלא הייתי רוצה שיעשו לי.

זה מה שאני מקבלת בהבנה.

אני לא אקבל בהבנה דבר כמו זה שמחליטים לי, ובאם אני לא אבחר ללכת לפיו, אני וילדיי העתידיים ידפקו לפי הדת.

אני כמובן לא גרושה ולא נשואה והכל פה זה דיון היפותטי,
אבל זה מכעיס אותי.

בכל מקרה, אין מה לנסות לשכנע אותי,
בדברים כאלו שנינו לא נזוז מעמדותינו בכל מקרה.

תודה.
 

mri10

New member
חלילה..

לא התכוונתי לשכנע.את ביקשת הבהרות בקשר לכהן והגרושה ואני ניסיתי להסביר מה שאני יודע+קצת התפלספות אבל אני אכבד אותך גם אם תנשאי לכהן....אבל אאחל לך בכל לב שלעולם לא תהיי גרושה.
תודה.
 

shayCn

New member
לגרושה שהיא כהן יש איסורים

מעבר להיותה גרושה.
אם היא אלמנה,אז אסורה עליה חליצה
כי רואים בה כגרושה לבעלה.

הייתי אומר שלהיות כהן,זה דפקה אמיתית.
 

ebi83

New member
אלמנה מותרת לכהן..

היא אסורה רק על כהן גדול וזה לא כל כך רלוונטי להיום
 

shayCn

New member
מקיימים ייבום וחליצה

אני זוכר שקוקניק הזכיר את הרב עובדיה יוסף ז"ל שקבע ייבום וחליצה לנשים עגונות לאחר מלחמת יום הכיפורים.זה אולי נדיר,אבל זה קורה.
בכלל כהן גדול לא מוזכר כאן.
 

ebi83

New member
האמת שפשוט למדתי על זה השנה...

קורסי יהדות= פיור פאן


ואלמנה אסורה על כהן גדול מהתורה (תחפש בפסוקים כי אין לי חשק לעשות את זה עכשיו) אבל לא על כהן הדיוט.

הקטע של איסור על כהן פשוט היא תקנת חכמים בגלל הייבום וחליצה, כי אז היא כאילו גרושה של אח בעלה. לא יודע איך זה בא לידי ביטוי היום, ככלל מניח שזה פחות מפריע אם החיים הובילו לקשר הזה.

אני צריך לרענן את הלכות ייבום בראש כדי לענות לך על עד כמה עושים את זה וזה רלוונטי היום.

בכל מקרה, התרת עגונות זה סיפור אחר לגמרי. בעיקר כי הוא מורכב יותר לכן כל כללי הטקס חלים עליו.
 

shayCn

New member
שמת לב

שכל פעם שאני איתך בדיון אתה שולף לי את הלימודים או התארים שלך?
יש מצב שאתה משתמש בידע במקום בעובדה שלמדת על זה?
יאללה תביא לינק שאני אבין מה אתה רוצה ולמה אתה חושב
שזה חל רק על הכהן הגדול.
ואם רק על הכהן הגדול,אז למה שאר חוקי הכהנים לא חלים רק עליו?
 

ebi83

New member
תלוי מתי, יה עמי, תלוי מתי..

כשהתווכחת איתי על סוציולוגיה ושיטות המחקר שלה- ברור שאני אשלוף את התואר כי זה התחום שלי. כמו שלא אתווכח עם צלשל על מחשבים שזהו התחום שלו...

ולגבי הסימוכין, אני אלך על הקלאסיקה. ויקרא, פרק כ"א- המקום בתורה שכתוב בו על איסורי חיתון לכהנים. פסוקים א-ט מדברים על כוהנים בכלל (לא מוזכרת אלמנה). פסוקים י-טו מדברים על הכהן הגדול ספציפית, אלמנה מוזכרת.

ורק כדי לחסוך לך זמן- קישור לפרק הזה און-ליין: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0321.htm

שיהיה יום טוב ושבוע מעולה
 
למעלה