זה בדיוק ההבדל
אתה יוצא מההנחה שהתנך הוא ספר חוקים שנכתב על ידי אלוהים
בני אדם משכילים יוצאים מההנחה שהתנך הוא ספר שנכתב על ידי סופרים של מלכים, קרי על ידי בני אדם
ולכן
1. התנך הוא לא ספר חוקים אלא ספר סיפורים או ספר היסטוריה שנכתב על ידי צד אחד.
2. לסיפורים ולחוקים שבו היתה מטרה לענות על בעיות בזמן כתיבת הספר, בין היתר להלל את המלך המכהן ששילם על כתיבת הספר
ולנהל נכון את הממלכה.
3. רק במקום אחד כתוב על חוקים שניתנו על ידי אלוהים, וגם זה רק אדם אחד אמר, משה, שאמר שאת לוחות הברית נתן לו אלוהים
4. אם נאמין למשה, אז אלוהים נתן רק 10 חוקים, לא תריג, כל שאר המצוות אלו חוקים שהמציאו בני אדם, אולי בני האדם שהמציאו את חוקי היהדות היו חכמים, ואולי טיפשים, אבל בכל מקרה אלו מצוות שבני האדם המציאו, ולראייה, רוב המצוות היום לא היו קיימות בזמן התנך, אלו חוקים חדשים, ובכל מקרה לא דברי אלוהים חיים
5. כך שלהיות יהודי טוב, צריך רק לשמור על 10 מצוות, וגם עליהן ניתן להתווכח מה ואיך אלוהים התכוון שניישם אותם.