כהן וגרושה

אצלנו מחפשים תימני שקורא יפה בתורה

כי הקוראים שלנו זקנים ואין להם כוח
ואותי חינך עשו, והשעורים שלו לא כללו מורי
אז אצלנו מוכנ ים לשלם למי שיבוא לקרוא לנו בתורה ולהיות חלק מהמיניין

עצוב

שתחשוב שאני גר ליד שנקין ואני שומע את האוהדים בבלומפילד ביפו כשיש משחק

שנאמר: כל יום יוצאת בת קול מהר חורב וזועקת "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה"
 
איפה הכַּנִיס


אני מוכן לבוא.

את הרשומה הזו כבר ראית?
[URL]http://wp.me/p3ihCL-q[/URL]


אם מצא חן בעיניך, תן לנו בקומנט.
 
הם מתקנים בעדינות


בוא תן לנו לשמוע אותך קצת

אמר החזון איש (עד כמה שזכור לי)
מי שרוצה לשמוע קריאה בתורה כמו במעמד הר סיני, שישמע קריאה בתורה של תימנים

אצלנו מתרג'מים
איך אני לא אוהב את התרג'ום
 
לא אוהב תרג'ום


אני עשיתי טירונות רובאי 100 על התרג'ום. כולל קבע עד גיל 23~, ועד עכשיו אני עושה מילואים.

תקשיב בלי תרג'ום, אחרת אתה מנודה מהצריף (הכַּנִיס). אתה לא תשרוד עוד הרבה ככה.


אתה חייב תרג'ום, קדימה, תן לי פסוק ראשון, קדימה:
"mila(q)admin"?....

[רק התפסיר לא למדתי. הייתי עכשיו דובר ערבית שוטף בזכות זה.]
 
אחי, למה צריך את התרג'ום הזה

זו כבר שפה שלא מדברים אותה
מי מבין את זה בכלל חוץ מהזקנים?

מה לנו ולקדיחה הזו?
 
"כל האומר שהתרג'ום הוא שֹפה...

תשפות שֹפתו!"

מה פתאום שפה! זה פירוש. לעיתים הוא עמוק מאוד.
כדאי לך. יש פסוקים שבלי זה - אתה נתקע בעמוד. מה איתך?

איך קוראים למבוגר שבזקנים שם? אני אדבר איתו בנוגע אליך.
אתה עוד תוציא ספר תורה שם כמו גדול. כל ה...ניסWאן יסתכלו עליך מהפרגוד שם...עוד באותה שנה אתה מעמיד תולדות
 
מה שכן שמתי לב בתרג'ום זה...

שבגלל שצריך לתרגם את זה לשפה שונה, אז הם מוצאים דרך אחרת לבטא את רעיון המילים

ששם אפשר לשמוע סוד על הפסוקים

אבל בחיאט העולם, יש לי ג'חנון בבית מחכה לי
אז אם את מוסף עושים בלי לחש, אז נראה לי שהתרג'ום כבר לא משמש את האנשים
 
הוא לא משמש את האנשים השוטים


אם מזרע המלוכה אתה - כדאי לך לאמץ את אונקלוס חזק.
ואם הג'חנון מחכה לך ועוד לא הגעת לבית בגלל שאח"כ יש מנורת המאור
,
אז בוא אלינו (בקרוב תהיה רשומה על בית הכנסת) - ובתשע אתה בבית.
אתה רוצה יותר מוקדם להיות בבית?
 
לא שוטים חס ושלום

וגם אצלינו יש מנורת המאור
איך אני אוהב את הפרקים האלו

לי זה לא מריע כמה זמן חוזרים הביתה
מבחינתי אם כבר קמתי משינה, אז חסלו אותי כמה בא לכם
אבל התרג'ום זה לחינם
חצי מהבית כנסת לא רוצה, ורק איזה 2 שהם מכובדים רוצים
ואני בכלל לא קורא עם כולם
מי יכול לעקוב כשכל שניה הוא עוצר בשביל לחזור על מילים שאני לא מבין ושהוא בעצמו קורא אותם חרטא ומהר ?

אני בכלל קורא את כל הפרשה לפני שהם הגיע לרביעי, ואז קורא את כל הרש"י
וכשמגיעים להפטרה אני יוצא החוצה, פותח כמה ג'חנונים שהבאתי לבית הכנסת ואני והזקנים מרביצים שם בירה וג'חנון

ואז אני רץ לשמוע את המי שברך
 


אח...
איזה חיים אלה, הא?


תקשיב, לפי מה שאתה כותב, שני הזקנים האלה אלופים, למה נראה לי קם שם בביהכנ"ס דור אשר לא ידע את יחיא.
ככה גם לא שומרים על מסורת. מה? תלמד מיוטיוב? אתה תצא תוכי חקיין. במקום ללמוד 'חכמה' (כמו שאתה אומר).


אצלנו המתרג'ם שלכם היה מקבל שמיץ(=כאפה בשכנוזית). אם הוא יקרא מהר ויבלע ויכאסר המילים. אוי לו ולנפשו. הוא יראה מקל במבוק מהקצה של בית הכנסת מגיע עד אליו
 
אתה יודע מה אני אוהב בתימנים

הם לא נותנים קדושה מיותרת למה שאינו מצריך בכך

והתרג'ום שם רק בגלל שהוא מנהג
אין לו חשיבות בימיינו כי אפחד כבר לא מבין
זה לא דהוריתה , זה מנהג
זה טוב ויפה ויש לו ערך
אבל זה לא עיקר הדברים, ובעבור טורח ציבור אפשר להרדים אותו כליל

אצלנו בטוח יעשו תרג'ום כשמי שרוצה שיהיה יהיה שם
אבל לפעמים הוא לא בא, אז אני מנסה לדחוף רעיון שרק כשהוא בא יהיה ושהוא לא, נגיע לגחנון מהר יותר

התרג'ום לא משמש אותנו שם
לא יודע אם זה טוב או רע, אבל אלו הדברים
ולפי הבנתי הוא נועד לאלו שלא דיברו את שפת הקודש
ובימיינו כולם מדברים את שפת הקודש
אז מה הבעיה להבין שזה לא שייך ?
 
צודק

ורציתי לתקן את עצמי, אבל אמרתי עזוב הוא לא ישים לב
שכחתי שאתה תימני

בוא אני אשאל אותך את השאלה שאני שואל את כל התימנים ומשאיר אותם עם פה פעור

אם בשביל בית שני התימנים לא עלו לארץ
איך הם הסכימו לעלות לארץ בשביל החרא הזה ?
 
אני איש-המתח




תשובה...שעלתה במוחי.
אין בית יותר.
הבית השלישי יבנה ע"י משיח.
ואז - כולם צריכים להיות - פה - א"י.

בוא נדקדק עוד יותר ברשותך, אותו שבט יהודה (40 משפחות משבט יהודה, 3 לוי, ומשפחת כהן אחת (תקן אותי אם אני טועה)) - גלו לתימן כשעוד הבית הראשון היה בתפארתו.

סיפור קצר, שעלה בזכרוני, בעקבות שאלתך,
בשנות התשעים, פה עירנו רמה"ש (תציץ בבלוג) כשעוד שידרו 'ברגיג ידרדר' בטלויזיה.
שמחנו לקבל, משפחה (אני חושב ממשפחות נהרי) שעלתה מתימן.
עברו שבועיים או חודש בערך, פגשנו אותם בשבת בבוקר ברחוב:
"מה הוא?
ואיך אתאם מסתדארים?"

קאלו - "אנחנו חוזרים לתימון"



קאלתי לוהאם:"ולמה תחזרו לגוֹלוּת'?!"


קא--------לוּ:"תיראַא."
הסתכלתי, והראו לי את הכביש, איך שהוא סואן במכוניות ביום השבת.
הם לא יכלו לסבול את חילול השם הזה.
בטח שראו עוד דברים שלא עולים בקנה אחד עם התורה שקבלנו...



בסוף הם חזרו לשם ד"א.
[ויש מהם שנוסעים לסאטמר, ויש מהם שבכלל לא עולים ונשארים שם בתימן, בריידה (נשארו שם איזה 300 איש אולי)]
 
חבר סיפר לי שסבתא שלו עלתה לארץ

הם הלכו בטיילת וראו זוג מתנשק
היא רצת לרוץ עם הילדים לתוך הים הגדול

אצלי מספרים בבית הכנסת שהערבים בכו שם כעזבנו

בחגים יש לנו משפחת נהרי
כאורחים

איזה איזור אתה גר?
 
למעלה