אתה לא אמור ללכת בשרירות ליבך
אתה פשוט אמור לבחון את המסקנות של מחקרים מדעיים שאנשים אחרים עשו, ואז להחליט איך ללכת. אפשר בהחלט גם להתייעץ עם מומחה, כמו שדתיים מתייעצים עם רב.
אם היו לוקחים את הדת, משאירים את מצוות בין אדם לחברו, ומפשיטים את מצוות בין אדם למקום, היה מתקבל קוד מוסרי ברמה מאוד גבוהה. שלדעתי חלקים נרחבים ממנו הוכחו כיעילים גם במחקרים מדעיים רציניים. הבעיה היחידה היא מצוות שבין אדם למקום. אצל החילונים הבעיה היא שאין מנהג לחנך לקוד מוסרי, למעשה הקוד המוסרי הוא החוקים של המדינה, שיכולים לענות רק על מצבי קיצון מסוימים (כמו איסור לרצוח או לגנוב). יש תלות מאוד חזקה בהורה האינדיבידואלי, ויש המון אנשים בישראל שאין להם שום יכולת לחנך לקוד מוסרי, כי אין להם שום קוד מוסרי בעצמם.