כהן וגרושה

ebi83

New member
סומך...

אבל זה איסור רק מחכמים כך שהילדים מנישואין כאלו אינם נחשבים לחללים.

היום גם לא מקיימים ייבום, אז אין באמת את טקס החליצה (בדרך כלל).
 
אני מבינה שהכהונה מאוד חשובה לך

אליי זה לא מדבר. גילוי נאות וזה.

אתה מתייחס לאובדן הכהונה? לו ולצאצאיו? זה מה שמטריד אותך?
ולמה?
 
בואי נתקדם רגע בזמן

וישראל חוזרת למלכות
ובונים בית מקדש
והצאצאים שלו מפשוטי העם
וקוראים לכל הכהנים, והם לא שם, ואז אח אחד מספר לשני
אתה יודע שסבא של סבא היה כהן שהתחתן עם גרושה, לכן אני ואתה אסורים בעמם

יש לו כהונה בדם, מי זורק כזה דבר !
ועוד העם היהודי, שזה או שהוא עבד או שהוא מלך ?
אז מה אם אתה עבד עכשיו, יום אחד הילדים שלך יהיו מלכים !

אני לא יכול שלא לראות השלכות
בשבילי הצאצאים שלי בעוד 200 שנה זה חלק ממני ואם תהיה לי הזדמנות להטיב להם, אקח אותה
 
אחח סוק


טוב, אני לא האדם לייעץ לך למרות שאם אני ממש מתאמצת
אני מבינה את נקודת המוצא (המטורללת) שלך.

בכל מקרה, אל תתערב.
למה?
הוא פשוט יודע את כל מה שאמרת עכשיו.
עובדה היא שהוא כן הפך בדבר.
 
נו, וכחבר אני לא צריך לבדוק שהוא עבר על החומר



שיחה כללית על כל ההחלטה הזו, היא לא לגיטימית ?
 
אתם חברים טובים

לא יקרה כלום אם תאמר לו את דעתך.

אני חושבת שזה יותר בשבילך ופחות בשבילו.
הוא החליט.


אגב, מה יקרה אם יתחתן עם אישה אחרת ויוולדו לו רק בנות?
 
זה כבר יהיה דבר השם, דבר היקום

אבל אתה אל תחליט בשבילו

אני רק רוצה לשמוע מה הוא החליט ולראות כמה מזה דימיונות וכמה תואם את המציאות וכמה מזה מחזיק נשואים

ומה שאני אמצא אני אעזור לו לתקן עם עצמו את המידע החסר
 

צלשלספק

New member
נכון שזו באמת בעיה מבחינה הלכתית

לדעתי תן לו לעשות מה הוא מבין, ומה שמרגיש לו. אל תתערב לכאן או לכאן, כי אם הוא יעשה צעד לא נכון הוא עוד יבוא בטענות אליך או שאתה תרגיש שחיבלת לו.

כן, זה בלגן לא קטן אם הם ירצו ילדים שירצו להתחתן ברבנות. העובדה שניתן לעקוף זאת בקלות בנישואים אזרחיים ולהרשם במשרד הפנים, עדיין אל תקל על ילדי הזוג "הלא כשר" שירצו לבוא בברית נישואים כדמו"י עם יהודי/ה אחר/ת. ייתכן והילדים שלהם יהיו פסולי חיתון, אם אין להם בעיה עם זה והם מודעים לכל ההשלכות מסביב...מי אנחנו שנעמוד בין שני אוהבים?
 
הם לא יהיו פסולי חיתון

הילדים שלהם יהיו "חללים"- מהבנים תשלל הכהונה והבנות
לא יוכלו להתחתן עם כהן.
הם מותרים ליתר.
 

צלשלספק

New member
אז נראה לי שזו החלטה שלהם האם להתחתן...

לא הייתי מתערב במקרה כזה, בטח לא כשמדובר בחבר שבקשר הרבה זמן עם אותה בחורה...
 
אתה יודע הרי ששום דיון לא יצא מזה

וששום דבר שאני אגיד אתה לא תקבל, אז בשביל מה אתה שואל?

אל תשאל.
 
נו אתה מבין, וזה כמו אח בשבילי

איך אני אמור לסתום את הפה?
שיחשוב עלי מה שבא לו אחר כך, לא מפריע לי
אני כרגע מרגיש שזה הזמן שלי לתפקד כחבר שאני אמור להיות
השלכות לא השלכות זה לא שייך אלי בכלל
או שאני חבר עכשיו או שאני חבר בכאילו
לא ברגעים כאלו נמדדות חברויות ?
מה זה תמיד לחייך ו"בהצלחה חבר" ?
 

צלשלספק

New member
המשפחה שלו כבר אמרה לו

לא בטוח שמה שתגיד ישנה בהחלטה שלו לכאן או לכאן, אבל נראה לי שאתה עושה את זה "קצת" יותר בשבילך מאשר בשבילו, לא?
מצד אחד ברור שאתה דואג לו כחבר אבל מצד שני אתה לא רוצה להיות בהרגשה שישבת בצד ולא עשית כלום, אם משהו יסתבך בהמשך עם הקשר הזה...

תחשוב על זה ותחשוב על מה אתה הולך להגיד לו. אתה גם לא הולך לחדש לו שום דבר שהוא לא שמע מבני משפחתו עוד מקודם...
אני בטח לא אגיד לך מה לומר, אבל אם תציג את הנושאים לחיוב ולשלילה בקשר שכזה במקום להביע דעה נחרצת שמן הסתם בניגוד לדעתו - יש מצב שהוא יעריך אותך, לא משנה מה יחליט ולאן זה יתקדם, הוא יזכור שהצגת לו את התרחישים האפשריים.

אתה יכול לקחת את דניאל איתך כיועץ, הוא יכול לצפות מראש כל סצנריו בסיטואציה הזו


לא הייתי אומר שהכל לשלילה חלילה, ת'כלס הוא אוהב אותה לא? גם אם מיסוד הקשר שלהם מנוגד להלכה, זה לא שהוא בעניין של אחותו או משהו פסול מוסרית שכזה.
 
אין לי כוונה להתפוצץ עליו

אבל בהחלט לעבור איתו על האפשרויות שהעולם מציע בעקבות החלטה כזו או אחרת, זה יהיה חשוב

אני רק צריך להציב לו מטען חבלה במוח שצריך להתפוצץ בזריזות
ואם הוא ישרוד את זה.... שהשם יעשה איתו מה הוא רוצה
אני את ההשתדלות שלי עשיתי

מצד אחד קל לי להגיד שיזדיינו כולם, ולשבת בשקט
תאמין לי שלא מעט קרובים שלי התחתנו, ולא אמרתי מילה
אבל פה מדובר בחבר טוב
חבר שהוא לא מספיק דביל בשביל שאני אתן לו ליפול ככה בלי לשים יד
זה לא כמו הקודמים שהתחתנו שהם מספיק דבילים בשביל ללמוד את השיעור רק על בשרם, והם לא יודעים לבחור אחרת

פה מדובר בפרח דפקט שצריך כנראה כף וזוג שדיים שינער אותו מהתרדמת הזו שהוא בוחר

כאילו אם הוא יתעלם מזה שהוא שורף את הכהונה, אז זה לא ירדוף אותו

אחי , למה לך המבחנים האלו ?
החיים לא מספיק מסובכים ?
אתה באמת רוצה לראות איך השם מגלגל תשובה על כל שאלה ותהיה שיש לך ?
אתה באמת רוצה לנסות את המערכת היהודית שהציבו אבותיך ?
 
שי, אני נותן לך כרטיס צהוב

על בגידה בברית השמרנים.

דע לך שקוקניק, ה - MRI ואיש המתח, מאוד פגועים.
 
למעלה