כהן וגרושה

מצאתי דוגמה


"ויהי האדם לנפש חיה" - איך אתה מתרג'ם נפש חיה
 
אני? מתרג'ם ?

אני יושב ליד המתרג'ם
זקן בן 85 שהולך עם שני מקלות, אחת בכל יד
מצד שני שלי יושב עוד אחד בן 97
הוא בנה את בית הכנסת וחצי מהמדינה, היה טייס
הכלל הסיפורים על איך שהם כבשו את המדינה והבריחו את הערבים והבריטים
ואני רואה איך המדינה יורקת להם בפנים בקטע רע

אבל המשפט שאני הכי אוהב והם תמיד חוזרים עליו זה "וחיו בהם! "
 
אני אוהב סיפורים מעין אלה.

אך הרשה לתרג'ם.
לנפש חיה = לרוח ממללא. (לשון דיבור)
רק על התרג'ום הזה יש לך ביאורים והרחבות מפה ועד הודעה חדשה ומוסר לכל מיני מינים (=כופרים) הטוענים שמוצא האדם מן הקוף (קפקפו ראסום).
 
אז זאת

בעיית ניסוח.

בכל מקרה, לאיזו תשובה אתה מצפה מבחורה חילונית?
אין מבחינתי אדם קדוש יותר מאחר או מורם מהעם בגלל שם המשפחה שלו.
ובכלליות בית מקדש שלישי ששם זובחים לאלוהים נשמע קצת פגאני.
בעצם, לא קצת, הרבה.

אז הוא כהן והיא גרושה והשנה היא שנת 2013 או ה׳תשע״ד...
מאמינה שהתקדמנו.
 

mri10

New member
תיארתי לעצמי...

שזו עמדתך.רק שאם כך,אז מה מעליב בלא לדעת את כל החוקים המיושנים האלו הרי התקדמנו??
 
מה שמעליב

שאתה יוצא מנקודת הנחה (לא רק בהודעה הזו) שאנחנו חסרי ידע שהוא די בסיסי.
כמו שאמרת פעם שאנחנו לא יודעים מי זה רבי עקיבא וזה עצוב לך.

ושוב, להדגיש - זה בסדר לא לדעת.
זה לא בסדר לזלזל.
 

mri10

New member
ביזי אבל שימי לב...

שאנו חוזרים לאותה נקודה.אני יכול לחתום לך שלא כולם יודעים מי זה רבי עקיבא.ולא דיברתי כלל על אלו שיודעים.

ואני גם בטוח שאותם לא יודעים לא רואים בזה משהו "די בסיסי".כפי שאת ואני חושבים.

מבחינתם מדובר באגדות אורבניות,אני לא יעלב מכך שמישהו יתנשא עלי שאני לא יודע מי היה סגן שר הדואר בממשלת לוי אשכול,מבחינת אותם לא יודעים,רבי עקיבא זה אותו הדבר בדיוק.
 
ראה

אתה יכול לקחת את דברי לאן שתרצה.
אם מבחינתך זה בסדר שיתנשאו מעליך על דברים שאתה לא יודע כי הם בבחינת השלג דאשתקד - סבבה.

רוב בני האדם שאני מכירה, לא אוהבים שמתנשאים מעליהם.
 
אני מסכים איתו ביזי

את לא יודעת כמה דברים בסיסיים הצי-בור בישראל לא יודע
דברים הרבה יותר בסיסיים מזה אפילו
ואני שמח שהוא פירשן את ההודעה
אני בטוח ב100% שההודעה שלו לא היתה ברורה לכולם
ואפילו אני בטוח שהרוב לא ידע מאיפה הפסוק לקוח , ושבכלל יש פסוק כזה
ואם זה דאוריתה או רבנן
 

NEO83

New member
אתה יודע מה מצחיק?

שאתם יוצאים מתוך הנחה שכולם צריכים להיות כאלה ובעצם הרוב במדינה שלנו כאלה ורק פה בפורום כולם כאן "בורים".

אז בוקר טוב, המדינה שלנו רחוק ממה שאתה מתאר, והרוב לדעתי האישית, לא יודעים את הדברים שהוא מספר, לפחות לא לעומק ובטח שלא יודעים באיזה פרק ופסוק זה רשום.
אני ממליץ לך להיכנס לתא הטלפון (המופע של ביל וטד)ולשגר את עצמך לעתיד (מציאות), לא משנה כמה רע היא נראת לך.
 
אתה מחזק

את מה שרנטגן אומר.
אני טוענת שהרוב כן יודעים.
לא דיברתי על מאיזה פסוק - אבל יודעים.

טוב, מן הסתם אני מדברת רק על הסביבה הקרובה שלי.
טוב לדעת שהסובבים אותי בעלי ידע כללי, גם אם הוא לא נוגע אליהם אישית.
 
זה לא אהבה כמו שאתם חושבים

זו החלטה
למה?
כי הגיע הזמן להתחתן, והיא אחלה אישה, והוא כבר בן 33 , והם עברו הרבה ביחד

אתה מבין

החלטה מיותרת
תשאר רווק לאל תתחתן
עדיף מאשר תעשה את ההצגה הזו
אולי יום אחד תתחרט
וזו החלטה שסביר להניח שאם אתה בנאדם שמבעבע בך הנשמה היהודית, אז זה יהפוך לאישו בסופו של דבר
כי קאם און, זה דאוריתה
זה חוק בעם ישראל, זה לא איזה החמרה
הילדים שלך לא יהיו כהנים, ככה אתה שורף את הצאצאים שלך ?
רק ה80 שנה האומללות שלך חשובות בעולם ?

תחשוב מה אתה עושה אח שלי
החיים יפתיעו אותך אחושרמוטה
בעיקר עם הדת/רוחניות/הנשמה שלך
אתה לא יודע איך היא עלולה להגיב להחלטות שלך
אתה בטוח שזו חלטה ששיטפת את כל החלקים שלך בקיום ?
 

NEO83

New member
למה אתה חושב שזאת לא אהבה?

הוא אמר לך את זה מפורשות?
הוא אמר שהוא מתפשר והולך על בחורה שהוא לא אוהב?
 
לא, אבל זה חבר שלי

זה לא שהוא לא אוהב אותה
הוא אוהב אותה
אבל זה לא הדימיונות של כלום לא יפריד בנינו כמו שאת רוצה לחשוב

אני בכלל לא חושב שמישהו בימיינו יודע באמת מה זו אהבה
 

NEO83

New member
זה שאתה חושב

שאנשים לא יודעים מה זה אהבה, זה לא אומר שאנשים באמת לא יודעים מה זה אהבה.

תכלס, אני ממליץ לך לעשות בדק בית לפני שאתה מדבר על אחרים.
 
בא לך להסביר למה מלכתחילה

כהן וגרושה זה איסור?
ז"א אני מבינה את הרעיון מאחורי זה,
אבל בימינו אנו זה לא נשמע לך עצוב, בשנת 2013 להגביל אנשים על מי להתחתן?
לדחוף אנשים להתחתן אזרחית בחו"ל,ולחוש אנטיגוניזם לדת כי במדינה שלהם לא נותנים להם?
 

mri10

New member
אשתדל להסביר....

אם אני יוצא מנקודת הנחה שתנ"ך הינו ספר חוקים שבין השאר נועד להסדיר את חיי האזרחים כמו כל ספר חוקים אז אכן את צודקת.ותחושות האנטוגניזם מובנות לגמרי.

אך לא כך הם הדברים.את האיסור שכהן ינשא לגרושה כתב בורא עולם.שברא אותי אותך את כולנו.

מי יודע יותר טוב ממנו מה נכון ומתאים עבור הברואים שלו?!

אנו נמצאים בעולם גשמי.אך לכל דבר גשמי ישנו שורש רוחני.תפקידינו להתאים את סדרי החיים החומריים להווית החיים הרוחניים.כיצד נדע לעשות זאת אם לא ע"י בורא עולם שהוא ברא את כלל העולמות.והוא קבע בתורתו שכהן וגרושה זה סוג של קונפליקט.

לכן זה כלל לא רלוונטי אם אנו בשנת 2013 או בימי הביניים.

אנו כבני אדם אוהבים את החדשנות ובזים לנושנות.

אבל התורה היא הרבה מעבר לכך.היא רוחנית ולכן אין הזדקנות בדבריה ולא חוסר רלוונטיות בחוקיה.

שורש האי הבנה סביב כל הנושא נעוץ בנקודת המוצא שלנו.

אני מתאר לעצמי שרוב בני האדם רוצים לראות את עצמם קשורים בדרך כזו או אחרת לתורת ישראל.

הבעיות מתחילות בנקודת התצפית שמפתחים כלפיה.אותה נקודת תצפית הינה קשורה בלמידה ובהכרה,ואם ההכרה לוקה בחסר בגלל אי אלו סיבות,אז ברור שיהיה קשה לקבל את החוקים הנוקשים.

אך אם ההכרה לתורת ישראל שורשית יותר ועמוקה,אז לא רק שאין אנטוגניזם.נהפוך הוא ישנה תשוקה ורצון עז לקיים כל פרט ופרט בתורה ובמצוותיה.

איך אמר דוד המלך?! "שש אנוכי על אמרתך כמוצא שלל רב"

מקווה שתרמתי לך משהו.

ועוד משהו אישי קטן.

יוצא לי לא פעם לייצג כאן את היהדות,ומתקבל הרושם שאני צדיק גדול.

אז דעי לך.

אני לא!
 

BW37

New member
זה בדיוק ההבדל

אתה יוצא מההנחה שהתנך הוא ספר חוקים שנכתב על ידי אלוהים
בני אדם משכילים יוצאים מההנחה שהתנך הוא ספר שנכתב על ידי סופרים של מלכים, קרי על ידי בני אדם
ולכן
1. התנך הוא לא ספר חוקים אלא ספר סיפורים או ספר היסטוריה שנכתב על ידי צד אחד.
2. לסיפורים ולחוקים שבו היתה מטרה לענות על בעיות בזמן כתיבת הספר, בין היתר להלל את המלך המכהן ששילם על כתיבת הספר
ולנהל נכון את הממלכה.
3. רק במקום אחד כתוב על חוקים שניתנו על ידי אלוהים, וגם זה רק אדם אחד אמר, משה, שאמר שאת לוחות הברית נתן לו אלוהים
4. אם נאמין למשה, אז אלוהים נתן רק 10 חוקים, לא תריג, כל שאר המצוות אלו חוקים שהמציאו בני אדם, אולי בני האדם שהמציאו את חוקי היהדות היו חכמים, ואולי טיפשים, אבל בכל מקרה אלו מצוות שבני האדם המציאו, ולראייה, רוב המצוות היום לא היו קיימות בזמן התנך, אלו חוקים חדשים, ובכל מקרה לא דברי אלוהים חיים
5. כך שלהיות יהודי טוב, צריך רק לשמור על 10 מצוות, וגם עליהן ניתן להתווכח מה ואיך אלוהים התכוון שניישם אותם.
 

ebi83

New member
ונכנסנו לשיח חרשים..

הוא לא יוצא כנגד התפיסה שלך על התנ"ך.

הוא אומר מה מוביל אותו ושכמותו.

לגבי נקודות 4-5, 10 הדברות ניתנו ישירות מאלוהים לכל העם. כל השאר הועבר דרך משה אל העם- זה מצויין בפרשת משפטים ועוד לאורך ארבע מחמשת חומשי תורה.
ההגדרה שלך להיות יהודי טוב מנותקת מהמציאות היהודית. היהדות בנויה על התנ"ך, בעקבותיו ספרים נוספים חשובים ובעיקר תרבות החכמים ופוסקי ההלכה. אתה רוצה להיות יהודי טוב- תקבל את המסורת שלך.
 
למעלה