יום כיפור שלי...

אני רואה את כל הקונספט אחרת

אני חושב שעדיף לאכול ביום כיפור ולצום כל השנה כך לא נטריד את מחשבתנו בשאלה האם נסלח או לא נסלח תארי לעצמך איך כל אחת תיראה ......דוגמנית.
 
אני רואה את כל הקונספט אחרת

כאדם חילוני (ויש יאמרו אתאיסט) אני מוצא את עצמי עדיין צם (החל מהבר מצווה, להוציא פעם-פעמיים שהייתי בחו"ל). ולמה בעצם? הרי איני ממש מאמין ומשתדל בתוקף לעבור על כל האיסורים כלשונם. יש משהו ביום הזה, מין שילוב של קדושה צועקת של אלפי שנות יהדות, יחד עם רצון להשתייך לאיזו כת עתיקה, שאם תחלוף, נחלוף אנו איתה, שכופה עלי בכל זאת מין חשבון נפש. וזה חשוב- כמו דוחות כספיים לחברה בסוף שנה, שכן, בהעדרם, עלולה החברה להגיע בקלות לפשיטת רגל. כמו שאמרתי בעבר, אני סבור שעל כל ברייה לעשות את אשר חפצה נפשה, בתנאי שלא תפגע בברייה אחרת. יתר על כן, סולם הערכים האישי של כל אחד מאיתנו שונה ותמיד יש נטייה להשוותו לסולם ערכים החברתי-דתי-חוקי, שהוא הוא נתפס כקו-משווה. אך לא כך הדבר, הצמדות לסולם שלא אתה הגדרת יביא בהכרח לדיסוננס. גם הצמדות לסולם שאתה הגדרת יוצר דיסוננס כזה. לכל אחד יש את סולם ערכיו, שבעיניו, הוא הוא סולם הערכים הנכון (יש כאלה "היודעים" כי סולמם שגוי הוא, וסוגרים את הפער בתירוצים שונים). ביחס לסולם זה, ו\או ביחס לסולם החברתי\חוקי\דתי, יש לעשות סיכומים. ואם אלפי שנים עשו זאת, ואם בחרו שביום סיכומים זה יש לצום (כמצווה, נוהג או מטעמי בריאות), אז למה לא? והערת אגב- ההגיון בתהליך הוא די ברור. אם לא יהיו "נקודות איפוס" לחטאים הרי שלא תהיה לחוטא בעצם סיבה לתקן את דרכיו. ושוב, איש כטוב בעיניו יעשה- רק אל תפגעו באף אחד. ושוב, מבקש סליחה בכל אלה שפגעתי בהם\ן במהלך השנה, זה אמנם היה בכוונה אך חיכיתי לטיימינג המתאים להתנצל
 

sahr12

New member
קונספט.....מת על הכתיבה שלך..

הרגשתי בהום סנטר עם הסולם הזה..כמעט צבעתי תתקרה...חחחחחחח אבל יפה כתבת!.... תמיד תזכור...."מי שמאבד אמונתו מאבד הכל" אני סולח לך...
 

קסומה

New member
אופטי.

אני לא הרחקתי לכת בחוסר אמונתי בדת, להיפך, מנסה ללמוד עליה ולהבין את פשר האיסורים והחוקים המתבקשים ממני. מאידך, אני אדם רציונאלי שאוהב לדעת ולהבין את מעשיו. מזה כמה שנים שאני צמה ביום כיפור. צמה בשל הפצרותיו של בעלי, ובשל תחושת השייכות לשבט מסויים למן כת עתיקה כדבריך.... אך עדיין לא חושבת שיש לצום הזה משמעות על חיי ועל גורלי בעתיד ואו על הרגשתי המצפונית כלפי אדם וכלפי המקום...מסכימה איתך כי יש פה את אפקט השיבטיות, ההשתייכות לקבוצה מסויימת, אך לא הייתי אומרת כי אילמלא יום זה, יום של "נקודת איפוס", "יום של חשבון נפש", הייתי עושה עוונות ללא אבחנה. אני לא צריכה יום בשנה בשביל לחזור לפרופורציות התנהגותיות, זאת אני עושה כמעט יום ביומו בדרך שלי. אז יכול להיות שגם השנה אצום, וגם השנה אבקש סליחה מאנשים הקשורים אלי ולעוונותי, וגם השנה אחכה בדריכות לסיום היום המדכא הזה... אבל חוסר ההבנה נשארת בעינה. איפה מלאך 39 כשצריך אותו?
 
קסמו לי מילותייך....../images/Emo127.gif

עוד מקטנות לא אהבתי את המשפט או טבע ההתנהגות של האדם כאשר מוליך אותו לפיד שעל להבתו כתובה הכתובת ... "מוכרח".... תמיד התקוממתי על "המוכרח" הזה ללא הסבר רציונאלי שירכך את העוקץ . סליחה , בין אדם לחברו , טובה לכל השנה , לכל דקה בשנה , ולכל מקרה ספציפי , אין 3 במחיר אחד , לא בנושא הזה , לגבי סליחה בין אדם למקום קרי אלוהים , שכבר נכתב כאן , לא "יורד" לי בגרון הסליחה הזאת , אבל זאת אני , וזה דרך חיי.. צום קל לכל הצמים , וגמר חתימה טובה .. אני מאמינה בגורל , שהכל כבר נכתב ואנחנו רק משחקים עכשיו על הבמה שנקראת "החיים"....
 

נשית~37

New member
אני מאמינה

קודם כל בעצמי. אח"כ אני מאמינה שיש יד עלומה שמנתבת את גורלנו... ואח"כ אני מאמינה שאנשים שמבקשים יותר מידי סליחות כדאי שיבדקו בציציות (חחחחח), זו לא חוכמה כל הזמן לפגוע באנשים ולבקש סליחה. ואח"כ אני מאמינה שטבע האדם טוב ביסודו...הוא רק צריך להגיע ליסודות האלה שעליהם בנו בתים רעועים לפעמים. ואח"כ אני מאמינה שגם אם פגעו בך....תלמד לסלוח (גם לשכוח). ואח"כ אני מאמינה ....רגע....אני צריכה לשים משקפיים חחחחחח כבר הגעתי לגיל 60 עם כל הרשימה הזו (לשמחתו של מישהו חחחחחחחח).
 
נשית בואי רגע!!!!!!!!!!

ואת יודעת מה, כל מה שכתבת עכשיו עשה אותך גדולה מכולם!!! כי אמת זה נאמר מלבך, וכך גם את מתנהגת, הלוואי והיו עוד הרבה כמוך!!!
(חוזרת לבישולים ומציצה מדי פעם
)
 

נשית~37

New member
בסוף עוד נתאהב אחת בשנייה ../images/Emo8.gif

תזהרי שלא יישרף שם משהו במטבח חחחחח כי אני כל פעם שאני במטבח ומציצה מידי פעם בפורום - משהו נשרף לי (אפילו מרק חחחחחחחחח).
 
../images/Emo46.gif

תתביש לך אתה צריך לבקש פה הרבה מאוד סליחות, מתי הסתכלת במראה לאחרונה?
 

טאקילה~*

New member
תאמין לי שאלוהים קיים והוא לא יסלח

הוא לעולם לא יסלח לך,אני מנסה לכתוב אבל תדע שאלוהים שם למעלה גובה מכולנו את מחיר החטאים,כמו שהעכרת לי חג שלם כמו שמוטטת את עצביי כך אלוהים יתן לך כגמול, נימאסת עם המסכות וממחלת הנפש שיוצאת לך מהנשמה הרעה, רדדדדדדד ממני רדדדדד, יש לי ילדים לגדל יש לי בשביל מה תפסיק אין לך סיבה להתעלל אין לי איתך כלום אני לא אמורה לסבול מהחולי שלך.. אתה סתם חייה רעה זה מה שאתה, ואני לא אסתיר ניק אני אעמוד מולך ואומר לך במילים ברורות אתה חלאת אדם,ולאנשים מחליאים אלוהים לא סולח.
 
אם תצום כל החיים אין כפרה !!!

אתה חוטא וטועה וחוטא,אתה נולדת לחטא , בושה שאחד כמוך כאן איתנו. רד מהאישה אתה מבחיל. אני מציע לך נסה לצום השנה. כפר על הרוע שנוזל ממך.
 
למעלה