בוקר טוב של ערב חג ../images/Emo42.gif
אצלנו הטירוף חוגג, כי בתוספת למשפחתולוגיה, היום גם אזכרה של חמי. נפטר בערב ראש השנה לפני 20 שנה - ממש אחרי שהמנומר נולד (תסריט בפני עצמו, לא לעכשיו). אז כל שנה, בערב החג, אנחנו עורכים מין ארוחת בוקר בבית הכנסת אחרי התפילה. הנה גם זה מאחורינו. ואחרי הסבב הזה של התרוצצויות (גיסתי נתקעה בלי דלק, אף אחד לא מצא את המפתח למשאבת הדלק שיש לנו בכפר, אח"כ מצאו ולא זכרו את הקוד, וכו'), והעלבויות קטנות וצווחות מכל הסוגים, בעלי נסע להשלמת קניות יחדעם אמא שלו ושני החיילים שצריכים להשלים ציוד וסידורים. ואני לוקחת הפסקת קפה איתכן... אילת, ים וגל, גליללאה, אמא לחייל מתגייס -
, חושבת עליכן... טוב שיש משפחה בבית, ואפשר לשמוח אפילו שהצביטה הזאת בלב כואבת... טוטו (הנכדה שלי) אומרת "אמא, תשתי כוס מים, יעבוא לך". מתגייסת, נדמה לי, כתבה - זה לשלוש שנים... זה יעבוא. לשלוח לילדים מחשבות טובות, אהבה, גאווה שלכן בהם, מגיע להם. וזה יעבוא.
מתגייסת - מקווה שכבר שמעת מהחובל...
אתמול התאזרתי בכוח, עשיתי רשימה של ארוחות שצריך לבשל, ונכנסתי למטבח... הכנתי עוגה אחת, עופות בתנור ועופות בסיר, כתף טלה בתנור (בעלי התפתה לקנות), ושני דגים ענקיים. נשאר... יותר ממה שהכנתי. עוד דגים, ופשטידות למיניהן, ואורז ותפוחי אדמה ומרק ועוד עוגות. האמת, קטן עלינו. לכלים כבר לא היה לי כוח - אז אמא של טוטו עשתה לי הפתעה ושטפה אותם, בזמן שהיינו באזכרה. וכבר אין מה לדבר על כביסות ועל ספונג'ה וכאלה. דרושות קצת מיומנויות של להטוטנות כדי לנקות את הבית כשאוצ'ו זוחלת בכל מקום וטוטו מתרוצצת ודורשת לדעת על כל דבר "סבתא, מה את עושה? למה?? אני אוצה ליאות!!! אני לא אואה!!!!" אבל הקטנה הבטיחה לעשות להן קצת בייביסיטר. ואמא שלהן הבטיחה לעזור עם העוגות, היא טובה בזה. אז הכל
וגם
הנה, הקפה מסתיים. סימן שצריך לחזור למטבח. שנה נהדרת לכולם, ואשתדל להיכנס עוד לפני החג...
גדול