קצת קשור, אך קצת ../images/Emo207.gif - על סולידריות סינית
מעולם לא ידעתי שקיימת סולידריות בסין. לאומיות - יש פטריוטיות - יש לאומנות - מסתבר שיש ויש אבל סולידריות? לא יודעת אם יש או אין, אבל מעולם לא נתקלתי בביטוי שלה. עד השבוע... המורה שלי פותחת לי את הדלת, ונראית קצת מעורערת מכרגיל. אני שואלת אותה מה שלומה, והיא אומרת שככה ככה. היה רעש אדמה בסין. אז אני שואלת - יש לך קרובים בסצ'ואן? - לא. חברים? - לא את מכירה מישהו מסצ'ואן - לא הלפ טופ פתוח על אתרי חדשות מסין. היא חורגת ממנהגה וכל רגע מרעננת את העמוד, לראות אולי יש משהו חדש. אין. פתאום בעלה מתקשר, היום ב-8 כל הסטודנטים הסיניים ירדו לקומת הקרקע במעונות ויעמדו דם. שכנים סיניים דופקים על הדלת ודנים בסוגיה. פתאום היא מספרת לי שאת כל המשכורת של החודש הבא היא כבר תרמה לטובת הקורבנות. הבוס הסכים להקדים לה את המשכורת. בעלה עדיין לא תרם, כי אי אפשר להקדים את המלגה. מיותר לציין, שהיא אחת מיני סיניות רבות ששמות בראש מעייניהן את הכסף, מנהלות את חייהן לאורו הבוהק של מאו (על השטרות האדומים, כמובן). היא התחנתה בשביל כסף, הקריבה כל שאיפה אישית (חוץ מהתעשרות מהירה) בשביל כסף, ודוקא היא תרמה את כל משכורתה החודשים בשביל לסייע! וזה מוזר. מעולם לא נתקלתי בסולידריות בסין, ובטח שלא בין עירוניים עשירים לכפריים חסרי כל...